Reisifirmade usaldatavus & teenused

Peaks mingi reitingu tegema eri firmade bussi- ja lennureiside osas. Kui juba kümmekond firmat siit foorumist on läbi käinud, siis tundub, et selline asi on rühmareisijatele vajalik.

Võiks olla mingid parameetrid näit eri punktid (5 või 10 punkti skaalas) giidile, bussile (bussijuhile), olmele (majutus söök) ja vaatamisväärsuste hõlmatavusele (?), hinna vastavus teenuse kvaliteedile ja siis koondhinne.

Probleem vaid, et anonümmseid hindajaid ei saa aktsepteerida (muidu hakkavad firma esindajad oma firmat pushima).

ja oleme Veigoga selle üle pikalt arutanud. Küsimused, mis enne küsitluse tegemist peaks esitama, on:

  • reisifirmasid on eri tüüpi, spetsiifiiste omadustega -- lihtne edasimüügibüroo, bussireisikorraldaja, lennufirma ja sooja-maa-tšarter näiteks. Kas teha reitimine eri tüüpidele eraldi?

  • kui suur peak olema hindajate arv, et tulemus oleks relevantne?

Kokkuvõttes -- tegu on turuuurijate territooriumile tungimisega ning kui seda üldse teha, siis nii professionaalselt, et tulemus oleks piisavalt usaldusväärne.

Ootan siia juurde Veigo kommentaare ka...

Kui ma tohiksin ka midagi kobiseda, siis ilma kasutajate registreerimiseta ei ole sellisel tabelil mingisugust mõtet. Kui, siis ainult sellisel kujul, nagu on venelastel otzyv.ru, seal kirjeldavad kliendid lihtsalt vabas vormis oma kogemusi ja elamusi kindlatest kohtadest. Aga vaadake ise.

Igal reisil on ju terve rida erinevaid asju, millest reisi korda minek/ebaõnnestumine sõltub - igal reisil on erinev giid, erinevad öömajad, enamasti tellitakse buss erinevatest kohtadest. Et kui sel laupäeval selle reisibürooga reis Riiga oli igavesti vinge, siis järgmine laupäev võib olla see täiesti katastroof. Küll aga aitab heade ja halbade kogemuste kogumine, mida siin tehakse.

tõepoolest, ka mina leian, et lihtsalt mingil tabelil, kuhu registreerimata kasutajad hindeid firmadele annavad, ei ole mõtet.

Võiks teha nii, et oleks reisifirmade nimekiri, kuhu alla siis igaüks, kes soovib, võib vabas vormis kommentaari lisada. Võibolla saaks kommentaarile teha ka mingi struktuuri nt lahtrid, et kui mingist reisikogemusest räägid, siis kirjeldad eraldi lahtritesse transporti, majutust, sööke, giidi, reisikava täitmist, probleeme, positiivseid külgi jne. Igale sellisele kirjleusele võiks olla ka võimalus alateemana vastata.

Ja kui keegi mingi firmaga reisimise vastu huvi tunneb, siis saab võtta kõigepealt selle nimekirja lahti ja vaadata, milliseid kogemusi antud firma kohta kirjeldatud on ning teeb omad järeldused.

Mina arvan, et sellel ei ole mõtet. Nii palju kui on erinevaid inimesi on ka erinevaid kogemusi ja igaühel on ju erinevad vajadused. Pealegi kas tõesti keegi otsustab selle järgi reisile minna kui mingi interneti foorumis keegi anonüümne isik kedagi midagi kiidab või laidab. /tegelt pigem laidab vist, sest kiitvaid sõnu ei leia just väga tihti/ Praegu on ju foorumis võimalik igalühel oma arvamust avaldada ja mingi pingerea koostamine on tõesti absoluutselt mõttetu. Kommentaator 777 igati nõus, et iga kord on ju tegemist erinevate reisidega ja ebaõnnestumine või õnnestumine sõltub erinevatest asjadest.

mõte on hea, aga eestlase iseloom on selline, et pigem kogunevad hinnangute alla negatiivsed kogemused, kui positiivsed ning eks seda peab siis tegemisel lihtsalt arvestama

Iseenesest on maailma avastamine ju niigi mõnus, seega kiitvad hinnangud võib-olla polegi huvitavad. Juba kommentaarist võib tajuda kui palju on tühja virisemist ja tegelikku jama. Infot pole aga kunagi liiga palju kui huvi on suur. :)

aga kui firmad hakkavad ennast ise kiitma ?