Ringreis Turu saarestikus ehk Archipelago Trail

Eelmisel aastal võtsime ette ringreisi Soome edelaosas asuva Turu ümbruses ja saarestikus (Archipelago Trail), mille moodustavad 20 000 saart ja laidu. Suveperioodil sõidavad saarte vahel praamid, mis võimaldavad liikuda saarelt saarele autoga reisijatel.  Kokku sõitsime üheksa praamiga, ületades kilomeetreid merevett ja läbides mitmeid saari.

Väga vahva ringreis tundub. Mitu päeva kokku teel olite ja kas praamiliiklus on tihe? :)

Läbisime ringi 1 päevaga. Praamiliiklusest jm saad täpsemalt lugeda meie reisiblogist.

Mõnus kant. Oleme seal paar korda ratastega ringi tuterdanud. Viimasest korrast ka mõned ülestähendused, sh praamide osas. https://picturetravels.exposure.co/ahvenamaa-ja-turu-saarestik-2017

Väga kenade fotodega postitus, Novelty! Olen ka seda meelte, et ratastega saarestiku läbimine on ikka hoopis teine tera kui autoreis - näeb ja kogeb kõike ehedamalt!

Sai see ring ratastega 10-15.07 ette võetud. Startisime ennelõunase praamiga Tallinast ja auto jätsime Kaarinasse, ringi tegime päripäeva.

saariston-rengastie-kartta-23-q5fmsyk6bn1e8z4wr6r38244q0pcsb34w8hmkwkspc.jpg (2400×1800)

Igati OK kulgemine oli - ei ole sportlased :-). Me muidugi sellised pehmekesed ja kõik 4 ööd bookisime mökkidesse/ majadesse, mis tegi kaasavedavate asjade hulge meeldivalt väiksemaks :-)

1. päev: Kaarina - Pargas ja ööbisime Sattmark'is (väga äge ööbimiskoht, õlemökki)

2. päev: Sattmark - Nagu - Korpo ja ööbisime Solvillan's (lahe 70-date stiilis taastatud maja ja sõbralik pererahvas, glill, saun ...)

3. päev: Sollvillan - Hoitskär - Kivimo - Björko - Mossalo - Iniö - Jumo ja viimase (20:30) praamiga Kannvikust Hepponiemi'sse kus ööbisime Tamminiemen Lomamökit asutuses. Jällegi, väga huvitav koht ja sõbralik perenaine, kahjuks ei saanud pikemaks jääda ja ümbrust nautida aga kohalik (soome) saun sai ära proovitud.

Mossala-Dalen oli ainul praam sellel ringil, kus tuli reisijale pilet osta.

4. päev: Startisime ~7 oma haagisele paigaldatud "toast" (mis sellegipoolest omas väliterrassi), et jõuda 9:00-sele Hakenpää-Teersalo praamile (ainus praam sellel suunal!). Edasi kulges sõit läbi Merimasku (sadamas pakutakse väga head pizzat!) Naantalisse, kus ööbimine oli Villa Sukka's :-) Varane start tagas, et Naantalis jäi pikemalt aega ringi töllerdamiseks.

5. päev: Naantali - Turu - Kaarina

Jalgratta ODO näitas lõpuks 236km, pikim päev oli ~57km vist.

Muust sõiduteest eraldi jalgrattateed lõppesid kusagil Pargases ja algasid uuesti kusagil Merimaskus, aga autojuhid (isegi seal liikuvad eestlased) on viisakad ja tõmbavad ratturist kõrvale möödudes :-)