Septembrikuus Sardiiniasse või Sitsiiliasse?

Plaanin septembrikuus puhkusereisi Sardiiniasse või Sitsiiliasse. Olen üsna veendudnud, et valin ühe neist sihtkohaks, kuid päris kindlat otsust pole veel teinud. Need kes käinud - kumba kohta soovitate? Ehk oskate välja tuua nii plusse kui ka miinuseid mõlema koha kohta. Mulle on tähtis ilus loodus, kaunid rannad, huvitavad vaatamisväärsused, põnevad ja armsad külakesed, turistivabad paigakesed, hea toit... Kas soovitate minna reisikorraldaja kaudu või lennata ise ja orgunnida ka ööbimised ise? Olen tänulik igasuguse info eest mis aitaks mul reisi korraldada. Lisaks oleks väga hea saada ka infot kõige muuga kohta, mis reisimisega kaasneb - soodne autorent, šoppamiskohad...

Aitäh kõigile nõuandjatele juba ette!

Sitsiilia kohta ei oska midagi rääkida, küll aga tulin nädal tagasi Sardiiniast - põhjalikku ülevaadet ei usu, et olen pädev andma, sest reis kestis napid 10 päeva ja püsisime ainult läänerannikul. Septembris peaks seal hästi kift olema, nüüd kui käisime - juuli algus - olid rannad täis itaalia peresid, nii et vaba kohta oli suht raske leida. Samas rannad olid super ilusad, muidugi mitte kõik, aga väga paljud - lääne rannikul Is Arutas ja Mari Ermi ja meri on sõnulkirjeldamatult ilus, kõiki sinise kombinatsioone vist leidub :) (Samas pean ütlema, et Portugali kaljud ja rannad jätsid vägevama mulje). Alghero on armas mereäärne linn, sadamaäärsete restoranidega ja sopilise vanalinnaga, pealinn Cagliari ei jätnud samas suuremat muljet... Väga kift oli üks mägilinnake Cuglieri, kus peatusime lihtsalt odava öömaja pärast ja lõppkokkuvõttes saime parima toiduelamuse ja sõbrunesime pisikesel väljakul õhtut veetvate papadega. Toit on väga väga hea (muidugi ma ei tea, mis on aegade algusest olnud sardiinia toit ja mis mandri-itaalia) ja kuigi sardiinlased kuulu järgi peavad ennast meelsamini karjakasvatajateks, siis mu meelest olid just kõikvõimalikud mereelukad jube head :P Ma pole kuskil mujal nii palju merikarpe söönud :) Seda veel ütlen, et kogu Sardiinia sobib mu meelest paaridele või peredele, hiliskevadel või varasel sügisel - ei ole meeletult palav ja pole enam palju inimesi - alles seal olles sain ma tõeliselt aru, mida on mõeldud, öeldes, et Sardiinias on kesksuvel ülikuum ja ülerahvastatud, ja suurlinnalikku vibinat ja peomeeleolu pole sealt mõtet otsida. Ja siis veel see ka, et itaallased (vähemalt Sardiinias) ei räägi absoluutselt inglise keelt, nii et kui keelt ei oska, siis mõni lühikursus teeks head. Valmismatkadest ei oska jälle kaasa rääkida, me käisime ryanairiga, mõtlesime kõik ise läbi, millal ja kus tahame olla, majutused vaatasime koha pealt, probleeme polnud ja auto võtsime hertzist, mis on ryanairi partner, reklaamib, et maksab hinnavahe kinni, kui leidub odavam auto. Et siis sellised muljed Sardiiniast, küsi, kui tahad midagi täpsemalt teada.

Olen molemat saart kylastanud mitmed korrad ja kuigi eelkirjutajal on oigus, et rannad on Sardinias (eriti laanes) vorratult kaunid, siis see on jah veidike rahulikum ja unisem koht kui Sitsiilia. Muidugi soltub mis tyypi puhkust te tahate.

Kui tahad turistivabat puhkust, siis jaa Pohja-Euroopasse. Kuigi Sardiinia on "vaiksem", pole seal vahem turiste. Ja nt Sitsiilia koige ilusam linn, minu saisukohalt, on Taormina ja seal kaib super ooelu (kuid see ei tohiks kedagi segada ega peatada kultuurilist elamust saamast). Sitsiilias olen ka parimat toitu saanud, halba restorani on rakse leida, halba veini seal ei tunta. Ja mis koige tahtsam, inimesed on seal minu arvates palju sõbralikumad, avatumad ja "maalahedasemad" kui Sardiinias. Ja seda ka suurlinnades, mitte ainult pisikestes juhuslikult leitud kylakestes. Ja ega Sitsiilia rannad Sardiiniale alla jaa.

Kui aega on, siis kylasta molemat. . . . Trip.ee rõhutab, et lause ja kohanimed algavad suure algustähega. Palume seda nõuet järgida!

Ei saa jätta vastamata. Mõlemad saared on väärt külastamist, kuid kui randadest juba juttu tuli, siis Sitsiilia ikka Sardiiniaga ei võistle (seda ütlevad ka itaallased). Sardiinia ühed kõige ilusamad rannad on idarannikul, Cala Mariolu, Cala Colorize - seal võid unustada, et oled Euroopas, meri on lihtsalt nii ilusates värvides ja läbipaistev. Aga muidugi need ei ole mingid suured massturismi-rannad, tegu on väikeste raskesti ligipääsetavate lahesoppidega. Panen ühe lingi fotoillustratsiooniks: