Shanghai - Filipiinid

Plaan detsembris-jaanuaris Shanghai kaudu Filipiinidele puhkama lennata.

Ootaks nõuandeid ja soovitusi 26-ks päevaks.

Kas Shanghais on palju vaadata-teha -šhoppata, kas 2-3 päevast piisab ja kas peatuda reisi algul või lõpus(ise eelistaks lõpus) ?

Manila - 1.päev ? El Puerto Marina ?
Cebu - kas üldse ?
Plaan oleks käia saartel Boracay, Boholi, Panglao, Palawan. Kas on paremaid soovitusi ?

Kus oleks õigem olla jõulud, aastavahetus?

Viibisin selle aasta jaanuar-veebruar umbes sama pika aja. Kõige mõistlikum nii rahaliselt kui ka ajaliselt ja saadaolevat transat arvestada selline marsruut. Manila-coron-el nido- puerto princesa-cebu-bohol/panglao ja peale seda boracay.

Manila-coron lend
Coron-el nido praam
Sealt bussiga pp ja lend cebusse.
Cebult tagbilarani praamiga ja sealt panglaole edasi.
Samamoodi tagasi cebusse ja sealt lennukiga boracayle (kaks lennujaama, meie valisime soodsama ehk kalibo)

Aastavahetus soovitust ei oska pakkuda. Toit on kohutavalt sitt ja infrastruktuur kehvake. Midagi peale ranna seal suurt pole.

Kui tahad käia mööda radu, mida Filipiinidele minnes enamus teisigi käivad, siis võid eelneva postituse soovituste järgi käituda, aga kui tahad näha rohkem tõelist Filipiinide elu ja mõista, et seal pole vaid ilusad rannad, siis oleks mõistlik natuke rohkem eeltööd teha.

Isiklikult jätaksin välja hoopis Manila, mitte Cebu, sest ka viimasest saad kõikidele saartele lennata. Lisaks on Cebu palju mõistlikuma suurusega ning turvalisem ja ilusam linn, kus võid paar päeva väga mõnusalt sisustada. Rendid tsikli ja sõidad linnast välja ja oled kohe metsiku looduse keskel. Ööelu on seal ka vägagi korralik, soovitan läbi astuda sellisest klubist nagu J AVE. Sõites Cebust bussiga põhjapoolsetesse asulatesse, saab mööda merd edasi Malapascua, Bantayani ja Guintacani saartele suunduda. Lõuna poole liikudes on võimalik Dumaguetest Siquijori saarele seilata. Tee peal on ka võimalus koos vaalhaidega ujuda. Natuke veel lõuna poole sõites saab praamiga suurele naabersaarele Negros, kus on võimalik vulkaani pervele ronida.

Kui nüüd Cebust edasi vaadata, siis variante on mitmeid, aga kui sõelale jääb Palawan, mis on iseenesest väga hea valik, sest seal on veel väga palju metsikut loodust alles, siis El Nido jätaksin küll kavast välja, See on meeletult ülehinnatud koht. Coronilt Palawanile minek võib olla omaette seiklus, oleneb, mis variandi valid- võid teha mitmepäevase tripi, mille jooksul peatutakse väikestel paradiisisaartel, või minna bankaga ja nautida lihtsalt meresõitu. Olenevalt ilmast kas rahulikumat või natuke ekstreemsemat nagu ise kunagi kogesin.

Saari on Filipiinidel üle 7000, nii et valikut on. Soovitan kasutada Google otsingut, et leida just endale sobivaimad. Vastavalt siis ajalimiidele ja eelistustele. Siit foorumist olen enamasti lugenud soovitusi just Boracayle ja Boholile minekuks, pluss siis see kurikuulus El Nido, mis nüüd, aastaid hiljem, on ilmselt veel hullem turistilõks kui 2013 aastal, mil seal ise ühe öö veetsin, kuigi algselt oli plaanis sinna pikemalt jääda.

Tänan soovituste eest.
Kas kohalikud lennupiletid ette osta või siis kohapeal?
Kas rahavahetus Tallinnas või kohapeal?

Kui eelarve lubab, osta kohapeal, et reisikava oleks maksimaalselt paindlik, aga vähemalt Cebu Pacific teeb kord kuus promokampaaniaid, mille ajal saab edasi-tagasi lennud 40-50 euroga. Võid enda reisikava just soodsate sihtkohtade põhjal üles ehitada.

Raha pole mõtet siin vahetada, sest puudub riiki sisenemise maks, ainult lahkudes peab olema piisavalt peesosid alles.

Palju häid soovitusi. Mõned küsimused.
Kevin - mis maksid praami eest Coron-El nido ja Cebu-Boho?
Martin- kus vaalhaidega ujusid, kas ka dets. võimalik, mida kujutab mitmepäevane trip praamil, kui suur laev (kas kohvritega mahub), kus ööbimine, mis maksab?

Ujusin Cebu saarel Oslobis, aga pigem soovitatakse Donsolit, sest viimases ei toideta vaalhaisid, et neid kohale meelitada, vaid nad otsitakse spetsiaalselt üles. Donsolisse minek on aga ilmselgelt keerulisem ettevõtmine.

Antud trpi kohta loe lisaks: https://booking.taophilippines.com/open-group-experience/

El nidost soovitaks vôtta fastcraft - u 3-4h ja ~1700php kanti. Tavaline praam on umbes ~1400php ja ajakulu ligi topelt. Cebu-tagbilaran praam maksis umbes 500php kanti. Täpselt enam ei mäleta.

No nii, oleme 10 päeva Filipiinidel Panglao (Bohol) saarel olnud. 1. päevaga kärssasime päikese käes ära ja saimegi rohkem Boholil rännata.
Siit läks ka Cebule vaalhaidega ujumise trip, tõesti super - lisaks veel 2 h laevareisi elamusi.
Edasi Boracayle veel 10 päevaks.
Tänan kõiki soovitajaid heade nõuannete eest, vaatame homme kuidas siis FastFerry siin toimib.