Türgi, Side aprillis

Tere

Plaan oleks minna aprillis türki, kuid jääb nagu mulje et hotellid on pooleldi kinnised ja mingeid üritusi ei toimu. Äkki keegi oskab öelda, kuidas seal sel ajal olukord on?

Suured tänud!

eelmine aasta läksime Sidesse 15 aprillil. Meie meelest oli parajalt soe. Kes juba seal ees olid ütlesid et viimased paar päeva on olnud alles esimesed soojad ilmad.
Seega eelmine aasta aprilli teine pool oli juba mõnus.
Sai ujuda nii basseinis kui meres, kuigi enamus sakslasi vaatasid meid et "hullud". Päikese all sai ka ilusasti end punaseks.
Aga eks aastad on ju erinevad, jälgi ilmateadet.

Ürituste kohta, jah, ka meie hotell oli kuidagi unine, alles avati, alles koristati ja valmistuti hooaja avamiseks. Meid ei häirinud - meie veetsime rohkem aega vanalinnas, mereääres jalutades, erinevates söögikohtades ja isegi muuseumites.
Siin muidugi loeb kuhu sa hotelli valid, meil oli keskuses, seega täpselt rannapromenaadi ääres ja vanalinna "varemete" juurde oli nii 2 km, paras jalutuskäigu kaugus. Osad hotellid on aga kusagil ääremaal, sealt eriti kuhugi ei jaluta, vaid ümbriskonna kolepoodidesse Adibasse ostma :)

Ilmselt oleneb see täiesti hotellist, käisin 2022 aprilli alguses Sides, meie hotellis juba kõik toimis aga paljudes kõrval asuvates hotellides käisid veel ettevalmistused avamiseks. Ilm oleneb kuidas joppab, siis oli juba mõnusalt soe aga olen ka varem käinud ja siis mai alguses ning esimesel päeval oli väga külm tuul- kohalikud ütlesid ka et just oli ilm soojemaks läinud.

Käisin nädal tagasi.

Mõõda teed Alanya suunas sõites jäi silma hunnik torne. Esimene mõte oli, et misasja, mingi kirikute minikollektsioon või? Keerasime kohe paremale. Seal siis oli uusi suht värskelt ehitatud kombinaathotelle. Natuke meie kunagise "lollidemaa" tunne tuli peale. Üks torn uhkem kui teine, natuke ka Disney stiili. Kulda ka. Selle vastas, tee teisel poolel lõputu pikkusega kaubandus. Enamus võreuksi veel suletud. Adibasse ja Vuittoni kotte saab seal ilmselt koormaga osta. Sealt ikka andis mere äärde sõita mitu kilomeetrit. Perifeeria. Neid suuri kombinaate hakkas tavalisest rohkem silma. Pimedas tagasi sõites oli näha, et paljudel aknad pimedad, ainult üksik valgustatud aken.

Varemed on päris suured. Korrastamine ka käib. Sadamasse on korralikult raha maetud. Suvel võib seal päris mõnus melu olla. Kusagil varasemas postistuses oli kirjas ilus vanalinn. See osa mis võiks seda nime kanda jääb varemeta ja sadama vahele. Pigem on tegu vanas stiilis uuema ehitusega. Vanalinna klassikalises mõttes pole. Suur ja lõputus kaubandus. Aga. ... suur pluss ongi see saksakeelsus. Müüjad saavad aru ja räägivad. Ja võrreldes muude linnadega olid palju viisakamad ja see klaasikaline "my frend" ei olnud nii pealetükkiv. Ilmselt on ka türklane õppimisvõimeline ja on aru saanud, et peedistamine pigem ajab kliendi minema. Ja see mulle meeldis. Hinnad Eurodes ja paljudes kohtades polnud kohalikus rahas hinda olemaski. Summa on 12, annad 20 Eurose ja saadki tagasi 5 eur ja 1 ning 2 eurose mündi.

Katsusime õhtul merevett ja tundus päris soe võrreldes paari päeva tagusega. Vihmasel päeval õhk 15 aga päikeselisel juba mitu päeva 20+.