Ukraina, Moldova (k.a. Pridnestrovje), Rumeenia reis

Ukraina-Moldova-Rumeenia reisiks eraldasin ühe nädala. Igaks riigiks 2 päeva. Plaan:

1 päev – Lend Tallinn-Kiiev ja linnaga tutvumine.

2 päev – Endise presidensi Janukovitši maja külastus.

3 päev – Bussiga Kiievist Odessasse. Tutvus linnaga.

4 päev – Odessast bussiga Kišinjovi. Tutvus linnaga.

5 päev – Kišinjovist Tirasopisse ja tagasi.

6 päev – Kišinjovist lennukiga Buharesti. Parlamendi maja külastus.

7 päev – Buharest-Targoviste-Buharest. Chaushescu hukkamispaiga külastus

8 päev – Lennukiga Buharestist Tallinasse.

Borispoli lennujaamast sain SKYBUSga Borispoli lennujaamast Kiievi kesklinna 3 euro eest (100 grivna). Kiievi linn mulle üldse ei meeldinud, meenutas Moskvat 90-ndates. Väga palju rahvast, linn tundus küllalti must, suured „sipelgapesa-majad". Inimesed kurjad ja vihased. Vaadata Kiievis pole mitte midagi.

Järgmine päev sõitsin metrooga (1 sõit = 8 grivna = 0,25 eurot) peatuseni „Героев Днепра“ ning sealse turu juures istusin marshrutkale nr 355 (peatus on koordinaatidel 50.52448, 30.49947) millega sõitsin kuni peatuseni mis asub koordinaatidel 50.59808, 30.45132. Sõit maksab 15 grivna (ca 0,5 eurot). Antud peatusest kõndisin ca 2 km kuni Janukovitši pargini kus ta elas enne põgenemist Venemaale. Pääsla asub koordinaatidel 50.61208, 30.47381. Kuni kella 09.00-ni on sissepääs 50 grivna (1,5 eurot). Hommikul rahvast polnud, sain rahulikult jalutada. Janukovitšile kuulus küllalti suur maatükk Dnepri jõe ääres millel olid 2 maja, 1 helikopterite angaar koos maandumisplatsiga, golfiväljakud, loomaaed, kasvuhoone (milles kasvatati talle juurvilju), haigla kus olid oma hirurgia-, hamba- ja muud tähtsad arstid, spordikeskus koos boulingu, tenniseväljaku, jõusaali ja tervise protseduuride kabinetidega, suur laev millel ta armastas süüa, suur saunakeskus, siselaksetiir, koerte treeningpaik, retroautode garaaž, hobuste tali, pargi töötajate söökla, oma tankla. Dnepri jõel patrullisid laevad eriüksuslastega ning jõe kaldal oli traat 2kW pinge all. Maal pargi ümber valvasid «БАРС» eriüksuslased. Pargi vaatamiseks mul kuulus 6 tundi. Nagu giid mulle rääkis, siis Janukovitš võttis antud pargi riigilt laenuks 50-ks aastaks tasudes 1 kuu eest 150 grivna (5 eurot). Maja ehitamist koos kaasnevate teiste ehitamistega alustas ta 2 aastat enne presidendiks saamist 2008 aastal. Kuid elada seal praktiliselt ei saanud, kuna pidi põgenema 2014 aastal.

Loomaaed:

Janukovitši väiksem maja mida ta näitas vene korrespondentidele kui kutsus neid külla näitamiseks, et ei ela rikkalt (suurt maja ta ei näidanud):

Sellesse väiksesse majja sisse ei saa kuna see kuulub Janukovitšile. Ta ostis selle 1,3 millioni euro eest ning Kiievi prokuratuur arestis selle maja.Suurem maja kus ta tegelikult elas koos oma armukesega ning tema naine ei teadnud sellest midagi ei majast, ega armukesest:

Suurde majja on võimalik pääseda ainult ekskursiooniga. Ma helistasin sellel numbril +38(097)287-88-74 ning mulle öeldi, et järgmine ekskursioon algab spordimaja eesuksest kell 10.00. Esksursioonile tulin üksinda, kui küsiti ekskursiooni eest 500 grivna (ca 15 eurot) siis sain aru miks kedagi rohkem polnud. Esksursioon algab spordikeskusest:Janukovitš koos oma kullast batoonigaSees on bouling:

Kinnine tenniseväljak:Protseduuride kabinetid:

Tai massazi kabinet, kus giidi väitel oli 2 tai tüdrukut ja tegid Janukovitšile massazi:Soolakamber:

Jõusaal:

Jõusaali garderoobist viib ca 150 meetrine maalune tunnel suurde majja. Garderoob ja uste taga on tunnel (tunnelist ma pilti ei teinud), kuid giid rääkis , et tunnelis olid kallid maalid mis anti üle muuseumisse:Suure maja sisustus:

Majas 3 lifti. Uksed kaunistatud swarovsky kristallidega:Lillede potid kaunistatud naturaalsest madu nahast:ja merekarpidest:p.s. põrandal on pärsia vaibad hinnaga alates 5000 eurot:Kinosaal:Maja keskosa ja trepp:

Majas teisel korrusel on väike kirikuruum:

Maja saal. Saalis on papagoid mis laulavad ning atmosfäär on väga mõnus:

Janukovitši garderoob (kus olid ka kallid kellad ja ehted, mis ta kaasa võttis põgenemisel):Vannituba:Janukovitši magamistuba:Tema armukese tuba:Vaade akendest:Saal:Piljardituba:Söögiruum:Laev kus janukovitš armastas puhata ja süüa (sisse ei saanud):

Retroautodega garaaž (sissepääs 50 grivna = 2 eurot):

Angaar kahele helikopterile ja kust Janukovitš põgenes:Tagasi tulekuks linna läksin päeatusesse (koordinaadid 50.60459, 30.4534) ning istusin samale maršrutkale nr 355.

Järgmine päev sõitsin Odessase bussiga. Sõit 15 eurot. Tulles odessase läksin ja ostsin koheselt piletid järgmiseks päevaks Kišinjovi. Hind oli 260 grivna (ca 8 euro). Odessa mulle eriti ka ei meeldinud, kuid natuke parem kui Kiiev.

Järgmine päev Odessast Moldovasse. Nii Ukraina kui ka Moldova piiril probleeme polnud. Moldova kui ka Ukraina on väga vaesed riigid. Kui külastasin Janukovitši pargi siis sain rääkida turvameestega, ütlesid, et olukord Ukrainas on väga kehv, seadused töötavad ainult inimeste heaks kellel on raha, tööd pole. Palgad väga väikesed (ca 150 eurot kuus). Ma ei saanud aru kuidas nad elavad seal, kui poodides hinnad samad nagu meilgi.

Järgmine päev sõistin Kišinjovi keskbussijaamast maršrutkaga Pridnesrovje Tiraspoli linna. Marsrutkad väljuvad iga pool tundi, hind oli vist üks suud ca 5 eurot. Pridnestrovje piiril ütlesin, et tulin 1 päevaks ning õhtul sõidan tagasi, näitasin passi ning nad andsid mulle paberilipiku millel oli kirjas, et pean väljuma kuni 18.00-ni samal päeval. Kui sõidate 1 päevaks sinna, siis registreerimist linnas pole vaja teha. Linnas pole eriti midagi vaadata peale seda kuidas tank ründab kirikut:

onu leninit:

Tutvusin linna peategelastega:ning raudteejaamas märkasin 80-ndates tuntud tšemodaanide hoiukad:Aeg jäi siin seisma veel 80-des.

Kell 15 läksin tagasi maršrutkale ja sõitsi Kišinjovi. P.S. Pridnestrovjes on oma raha, tuleb vahetada moldova raha PMR rubladeks. Kurss oli kui ei eksi siis 1 MDL= 0,90 RUB. Üks ühele.

Järgmine päev lendasin 50 euro eest Buharesti. Lennuk oli ca 30 % täis. Lennujaamas kesklinna sõidab buss nr 783 ca 30 minutit ja maksab 7 RON = 2 eurot. Bussiga nr 780 saab lennujaamast raudteejaama juurde. Koheselt läksin vaatama parlamendi maja mis on suurim maja Rumeenias. Sisse saab ekskursiooniga ning maksab see 40 RON = 10 eurot. Näidata ainult 2 korrust. Maja käskis ehitada Chaushesku peale visiiti Põhja Koreasse. Talle väga meeldis Korea režiim ning eriti kuidas Koreas inimesed armastavad oma liidrit. Tahtis samasugust režiimi teha ka Rumeenias. Samuti oli Rumeenia presidendil üks kiiks, ta tahtis vabaneda riigi välivõlgadest ning käskis kogu kaup mis toodab Rumeenia eksportida teistesse riikidesse ning saadud raha eest kustutada kogu Rumeenia võlg. Ta sai seda tehtud, kuid Rumeenia mattus vaesusse, rahvas hakkas protestima ning Caušesku seda ei tahtnud kuidagi märgata. 18.12.1989 ta sõidab visiidiga Iraani, naastes еagasi Rumeeniasse peab ta põgenema, kuna riigis hakkavad toimuma rahutused. Teda saadakse kätte ning toimetatakse sõjaväebaasi Targovište linnas kus toimub tribunal tema ja ta naise üle ning 25.12.1989 ta hukatakse baasi tagahoovis.

Seda baasi (asub koordinaatidel 44.91714, 25.4559) ma läksingi vaatama järgmisel päeval. Marshrutkaga sinna (maršhrutka stardib bussijaamast koordinaatidel 44.44938, 26.06654) sõitsin Targovishte linna ning läksin sellesse baasi-muuseumisse. Külastushind 8 RON = 2 eurot + pildistamine 15 RON = 3,5 eurot. Vaadata seal eriti midagi polnud.

Tuba kus toimus tribunal:

Tuba kus nad magasid:

Tuba, kus toimus meditsiiniline ülevaatamine enne hukkamist:

Hukkamiskoht:

Kõik. Rongina tagasi Buharesti (11,6 RON = 3 eurot). Ja järgmine päev lend Tallinasse.

Kokku reisiks kuulus ca 580 eurot:

1.       Lennupiletid TLN-Kiiev 100 eurot, Kišinjov-Bucharest 50 eurot, Buharest-Tallinn 150 eurot

2.       Bussipiletid Kiiev-Odessa 15 eurot, Odessa-Kishinvov 8 eurot.

3.       Hotellid – 80 eurot.

4.       Lisakulud+söök – 180 eurot.Reisimise kaart:https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1HxubLyEQ9SINIzsWkuZgWvAOGODuSFUR&ll=52.21987747624352%2C26.084073764708933&z=3

Väga huvitav trip! Kahjuks on teekond kaitstud lubadega ja kaarti vaadelda ei saa.