Viimased kommentaarid

No Phuketil on vaatamata kehvale ilmateatele viimasel nädalal ilus vahelduva pilvisusega soe ilm. Paaril õhtul on tulnud lühiajalis hoovihma, kuid ei midagi hullu. Kui piletid ostetud, ärge paanitsege ette! :-)

Tegelikult oma reisi jälje salvestamiseks on üks parimaid asju nn. travel recorder. See on üks pisike seadeldis, mille paned auto armatuurlaua peale ja see muudkui salvestab. Käima lülitub auto liikumise peale ja seisma jääb automaatselt. Kui lahkud autost näiteks matkale, siis paned taskusse ja jääb seegi logi peale. Pärast kodus, lisaks oma reisi kaardil vaatamise, saad sellega ka oma reisil tehtud fotodele GPS-koordinaadid juurde lisada. Ise kasutan juba aastaid seadet Qstarz GPS Travel Recorder BT-Q1000XT ja ülimalt rahul.
http://www.qstarz.com/Products/GPS%20Products/BT-Q1000XT-F.htm

Keermega gaasipalloone olen näinud päris palju erinevate kämpingute poodides. Tõsi, hinnad olid päris krõbedad - peaaegu topelt meie hindades.

Väga tore koht on Porec ja selle kõrval kämping Zelena Laguna, kus võimalik telkida või majake rentida. Söögikohad, tantsuplatsid jne. ligidal olemas. Rand ka mõnus.

Snoop - unustasid märkida, et lennuperiood ei ole just väga atraktiivsel ajal: Lennuperiood: 10.05.(OV243) - 31.05.2014

Googlest küll trassipeal vähe abi, kuid vaevalt Sa ilma navita sõidad ja bensiinijaamade asukohad on kindlasti kõigis naviprogrammides sees. Aga paberkaartidel seda infot tõenäoliselt naljalt ei leia või on see info sageli eksitav.

to kaifo:
Tsehhis-Austrias kiirteedel pole üleujutustet jälgegi, võid rahulikult sõita.

Kas Šveitsis liigeldes on maksulistel kiirteedel liikumine hädavajalik või saab ka edukalt ilma hakkama? Plaan on seal sõiduautoga nädalake kohapeal ringi liikuda ja otseselt kiiret kuskile ei ole, kuid ka väga pika ringiga punktist A punkti B ei ole mõtet sõita.
Teine asi - millist teedpidi oleks hetkel kõige parem Šveitsi sõita, arvestades Saksamaa ja Tsehhi suuri üleujutusi? Kas üleujutatud alad jäävad põhitrassile?

Minule isiklikult meeldis Plitvice ikka märksa rohkem. Matk on pikem ja mõnusam, koski rohkem ja loodus ilusam ja mitmekesisem. Krka rahvuspargi matkarada sai suht kiiresti läbi. Aga kui plaanid mõlemaid külastada, siis alusta Krka´st. Mina käisin neis erinevatel aastatel septembri kuus ja ka siis oli veehulk koskedel päris normaalne. Kevadel asi tõenäoliselt palju uhkem!

to Surimuri
Kas Teil tõesti plaanis seelle ~2400 km teekonna läbimiseks kulutada 7 päeva, siis 7päeva kohal olla ja 7 päeva tagasi sõita? Arvan, et sellist loksumist Teie väikesed lapsed ka ei tahaks. Hetkel päevateekondadeks planeeritud Teil umbes nii: 575 km, 500 km, 370 km, 255 km, 190 km, 190 km, 330 km. Kas teete nüüd nalja või planeeritegi sellist teekonda. Siit peaks ikka saama märkimisväärselt aega kokku hoida!

Siin juba mitmes postituses on mainitud suvealguse ebastabiilset ilma Põhja-Horvaatias. Huvitab just mai lõpp ja juuni algus Istria poolsaarel. Mida see ilm sellel perjoodil seal siis teeb, kas rannapuhkus koos ujumisega on üldse võimalik? Kas see ebastabiilne ilm tähendab vihma ja jahedamat ilma vaheldumisi mõne soojema päevaga ja milline ilm on siis valdav? Plaan oleks peale Austrias ja Shveitsis seiklemist kuskil ka oma konte nädalakese soendada.

Kui ma nüüd õieti aru saan, et tegemist jalgrattamatkaga, siis Poola kitsaste teede korral mõtleks väga hoolega marsruudi kulgemise läbi. Kuigi, jah, kiirteede valmimisega väikestel teedel rekkaid juba väheneb. Siiski pole ma aastate jooksul Poola teedel rattamatkajaid eriti palju kohanud.

to "mikupiku"
Aga kas telgis ööbimine pole meeltmööda ainult Teile endile. Ehk on telgiga reisimine lastele just see huvitavam pool mida nad naudiksid? Kraami tuleb kaasa tassida muidugi märksa rohkem, kui voodis ööbides, kuid rahaliselt on võit piisavalt oluline. Horvaatia kämpingutes tipphooajal olid eelmisel aastal hinnad ~18.- €/öö autole, telgile ja 2 inimesele. Ja saab ka jupi maad lühema marsruudiga, kui 6000 km, kuid rahaliselt on see umbes 100.-€ kokkuhoidu.

No ei maksa asju nii mustades värvides vaadata. Saab ju paki tõenäoliselt enne auto peale võtmist üle vaadata ja kahtluste korral lihtsalt maha jätta. Aga teemaalgatajal muidugi oleks olnud loogilisem kohe kirjutada, mida pakk sisaldab.

to Eestlane02
Pane palun siia kirja ka millal ja kus käisid, et ka kaasreisijad saaksid sõna võtta. Muidu jääb väga teatud firmasisese reklaampostituse mulje!

Ja mina arvasin veel, et selliselt esitatud küsimusele ei hakka keegi vastamagi....
Kulla P66sas, kas Sa oled üldse foorumi otsingut kasutanud - see on seal üleval Google logoga kastike. Enamusele esitatud küsimustele on seal juba korduvad vastused olemas. Kindlasti soovitaksin Sul need kaks nädalat pigem Eestis-Lätis hääletada ja matkata - saaksid rohkem aimu liikumiskiirustest ja kuluvast rahast. Ja ei saa Sa selle aja jooksul Euroopas hakkama 50.- euroga, isegi kui osa söögikordasid näppad mõnedest valveta aedadest. Kui ikka kibeled Lõuna-Euroopasse, siis võta eesmärgiks ainult mingi väike piirkond. Sinu kirjutatud kõiki riike ei planeeriks ma isegi 3 nädalasele autoreisile sisse - häälega reisides on see 2 nädalaga utoopia. Palun säästa oma lähedasi ja ära mine esimesel korral nii kaugele.

Ja Prantsusmaale sõites ärge unustage, et alates 1. juulist 2012.a. on alkotestri olemasolu autos kohustuslik. Võib olla ka ühekordne tester, kuid peab vastama sealmail kehtivatele normidele. Alkotestri puudumisel on trahv kohapeal tasumiseks 11.- EUR´i. Trahviraha hakkab kehtima küll alles novembrikuust.

To: RasmusPai
4000 km Sa küll hakkama ei saa. Peaksid arvestama ikka 4700-5000 kilomeetriga, kui kohapeal väga ringi ei sõida. Hindade poolest pakuks eelmise sügise seisuga keskmiselt +10% meie hindadele. Tasulised kiirteelõigud Horvaatias ~7 eurosenti/km, Ungaris ja Austrias tähtajalised kleepsud.

No mõeldud seal oli ikka kogu reisi keskmist päevast läbisõitu. Sinna ja tagasi sõites võid läbida päevas ühe juhiga 900-1200 km, aga kohapeal olles liikled päevas ehk ainult 100-300 km.

Mille pagana pärast Sa enda elu nii keeruliseks teed? Osta mingi tavaline GPS-navigaator - TomTom, Garmin või mõni WinCE peal töötav seade. Ei vaja nad internetiühendust ega pea laptopiga autos jändama. Kasutatud seadmeid võib saada suht soodsa hinnaga kah. Muidugi, mis Lätisse puutub, siis selle riigi kaardid suht nigelad neil kõigil - kattuvus ~62% ja kõrvalteedega seis kehv.

Mina rentisin neljaks päevaks sularaha eest ja mingit tagatisraha polnud vaja ning see varjant meeldis neile väga. Loomulikult oli autol ka täiskindlustus.

No päris kõigi Türgi hotellide kohta kehva toiduvalikut küll ei laiendaks. Arvan, et ikka tärnides ja hinnaklassis asi kinni. Ise jõudsin küll nädala jooksul hädavaevu kõik erinevad road järgi proovida. Valik oli vägagi hea. Hinnaklass ei olnud kõrge aga tärne 5*. See oli siis Kemeris Marco Polo.

Ärge siis unustage, et Valgevene devalveeris oma rubla. http://www.e24.ee/?id=447222