Viimased kommentaarid

Pole elusees ühelgi kruiisil käinud kuid mõte on nüüd jaanuaris- veebruaris proovida seda marsruuti- Dubai - Muscat - Sir Bani Yas (saar) - Abu Dhabi-Dubai - Dubai

Elina, kuidas muljeid olid? Kas laev (ruumid, söögid) oli OK? Kui palju lisakulusid tekkis, millega arvestama peab (jootrahad vms)? Ja kuidas aastavahetuse paiku seal üldse ilm on?

Mis firmaga/ laevaga plaan sõit teha on? kelle kaudu piletid broneerisite?

Küsin Kambodža viisa kohta- kas kõik on sisenenud riiki e-viisaga?
Või on kogemusi ka viisa piirilt taotlemisega? Liigun Kambodžasse Vietnamist mööda maad ja mõtlen kas e-viisaga on tingimata mõtet tegeleda või taotlen viisa lihtsalt piirilt. Dollarid- pildid on olemas.

Tundub, et e-viisa tuleb kallim ja piiril eriti ajavõitu ei anna? Seega - pole mõtet vaeva näha?
Kas keegi on Kamodžasse sisenenud Vietnamist, mööda maismaad? Samuti saab viisa piirilt ja probleeme ei ole (eeldusel, et 30 USD + pilt on olemas)?
Paari päeva pärast plaan piir ületada, mõtlen kas hakkan e-viisaga mässama või mitte.
Tänud ette nõu eest!

Sebin, mis ilm Cat Ba'l jõulude ja uue aasta kandis olla võib? Just temperatuuri mõttes? Vb veidi külm? On seal turismiinfra madalhooajal lahti üldse?

Kas keegi on käinud ka Con Dao saartel? Kuidas oleks sinna kõige otstarbekam mandrilt liikuda? Palju saartele aega planeerida, kui üldse minna?

2011.aastal võtsin Sikkimi loa Darjeelingust. Seal võib küll veidi aega minna, kuid muidu erilisi probleeme ei olnud. Igaks juhuks tasuks reisiplaanis Dajerliingus loa taotlemieks paar päeva varuda.

Aga muidu oli Sikkim väga äge. Mõnusaim India nurk, kus ma käinud olen. Tegime Yuksamist matka Dzongrisse - 4-5 päeva. Seal Khancjenjunga ümbruses saab teha ka 10-14 päevaseid matku, mis võivad ka väga vinged olla.
Head reisi!

Mul tekkis küsimus, et millisest Raipurist jutt? Raipur, Chhattisgarh? Kui nüüd kaarti vaatate, siis näete et see on in the middle of nowhere. Seal ei ole mitte halligi teha. Kui just mõnda Kesk-India rahvusparki ei taha minna?
Nii et kui sinna reisida siis tuleb juurde arvutada siselendude hinnad oma lõppsihtkohta või rongipileti hinna ja eriti ajakulu. Raipurist Goasse sõidab rongiga, ma arvan, ca 20 h. New Delhisse minimaalselt 15 h (täpseid tunde ei viitsinud India Raudtee lehtedelt kontrollida).
Bon voyage! :)

Parimad hostelid ei ole ketistunud.

Hiljuti ei ole. Aga mõned aastad tagasi tulin Equadorist Kolumbiasse. Ipialesest läheb Bogotasse buss 22 tunniga. Aga teed saab lühendada - st kulgeda popayani või pastosse, seal ööbida ja siis ühe hooga panna ipialesse välja ja teisel pool otavaloni edasi. Popayanist Equadori piirini kisub juba Zona Rojaks ehk ohtlikuks piirkonnaks, kus öösel reisimist tasuks võimalusel vältida. Ja teede turvalisust ja -olukorda enne reisile minekut kuskilt järgi kontrollida!

Veigoga nõus. Marsruudil Delhi-Agra-Jaipur (või vastupidises suunas, kui soovite) liigub busse iga 30 min tagant. Kusjuures on nn kohalikud bussid, mis on odavad kuid kitsad. Agra-Jaipuri 5 h sõit maksis sellisega nt ca 3 eur. Kuid on ka lux busse, kus sees AC ja telekas ja mugavad istmed. Ja ka need ei ole tapvalt kallid - kümnekonna euroga saad pileti.
Ja veel on olemas rongid, eksole.

Buena suerte, los locos estonios! :)

Sri Lankal võib hoopis tsikli rentimise peale mõelda. Sellega on palju libedam mohalikus liikluses hakkama saada, kui autokolakaga :)

Johanna,
Sa jõuad Delhisse, siis on 5 h vahet ja siis pead siselennule ümber istuma? Kui nii, siis linna ei ole vahepeal kindlasti mõtet sõita. International terminalist domestic terminali saamine võtab juba ca 30-45 min aega. Ja terminalide vaheline buss sõidab tõepoolest ka öösiti.

Delhi lennujaama metrooliin töötab ca kl 6.00 - 22.00. Nii et paljude Euroopast tulevate või Euroopasse minevate lendude reisijatele ei ole sellest kasu, kuna lennud tulevad just varahommikul.
New Delhi metroopeatus on Pahar Ganjist vaadates teiselpool raudteejaama ja rööpaid. Tubli 15 min kõndida kottidega. Nii et kui öösel jõuda Delhisse ja veel esimest korda elus, siis kindlasti soovitaks leida hotelli, mis pakub airport pick up teenust. Pahar Ganjis sureb öösel elu välja ja seal pimedas kottidega hotelli otsida ei ole eriti mõistlik.

Pipragaas check in pagasis olen lennanud Aasiasse ja Lõuna-Ameerikasse ja tagasi ja probleeme ei ole olnud.
Aga muidu täitsa nõus eelkõnelejatega, et sellise hulga sularaha kaasas tassimine ei ole kindlasti mõistlik.

Ciudad Perdid matk kestab ca 6 päeva, kui õigesti mäletan. Kui kokku on üldse Kolumbias aega 15 p, siis sellest kuute Ciudad Perdida alla panna ei tasu. Matkal ise käinud ei ole aga nagu aru saan, siis parim osa sellest ongi matk - ehk läbi dzungli varemetesse kõndimine. Koht ise väga suursugune ei olevat.
Armenia-Santa Marta bussisõidu kestvust peate reisiraamatust vaatama, aga kuna Cartagena-Medellini ots on ca 13 tundi, siis Armenia-Santa Marta on ca 20 h. Nii et seal pigem mina kasutaks aja kokkuhoiuks lennukit.
Armenia kandis soovitan külastada Salento küla ja Valle de Cocorat.
Bogota kandis Villa de Leyvat. Ja peol tuleb käia! :) Näiteks Medellini Zona Rosas.

Jet Airways, Chennaist või Kochinist. Hind oli ca 240 USD ja saarel viibimise pikkus sõltub su huvidest. Alla 10-14 päeva üldiselt ei ole mõtet minna ja kohapeal võiks mõelda auto ja autojuhi palkamise peale - see on parim viis ringi liikumiseks.
SL on üldiselt väga äge reisisihtkoht, hoopis midagi muud kui India (India on ka äge, aga SL on teistmoodi mõnus :)

Üle Atlandi saab kaubalaeval küll aga see on ropult kallis lõbu.

Piletid said ostetud 19.10. - 20.11. Marsruut orienteeruvalt selline: Delhi-Sikkim-Darjeeling-Kolkata-Sunderbans-Delhi (mõned päevad enne tagasilendu).
Kes sellel ajal kuskil nendes kohtades liikumas - võtku ühendust!

Hmm, olen Sikkimi kohta nüüd siin uurind veidi ja seal on high season ikkagi september - oktoober, ka nov algus. Novembri II pool läheb külmaks. Kuna ma tahaks ikkagi ühe pikema või paar lühemat tõsist trekki ka teha, siis püüan varem minna. Plaan on oktoobri algul minna ja nov algul tagasi tulla.
Tukir - oled Indiasse varem sattunud? Ära pane pahaks aga kindlasti ei soovita ma sul nii intensiivset reisi planeerida. Nepaali võib ära unustada ja ilmselt ka Jaipuri. II variant on see, et näedki ainult linnu ja lennujaamu. Samas - Darjeelingu/ Sikkimi kandis on võlu just mitte linnad vaid loodus.
Aga eks igaüks tea ise, kuidas oma puhkust planeerida :) Ma natuke vaid kiibitsesin siin.

Prox, tänud põhjaliku vastuse eest. Ma uurin veel seda ilma asja aga võib juhtuda, et lähen sinna juba oktoobrist. Tahaks ikka sooja :) Olin 2008. märtsi alguses seal Dharamsala ja Chamba kandis ja jube külm oli öösiti ikka. Nojah, mul ei olnud õiget varustust ka kaasas. Ja sikkim peaks madalamal ka olema. Aga kust sa seda Sikkimi külastuse ajalist soovitust lugesid?
Multi entry viisa oli mul passis jah, kui käisin viimati. Aga ma sain selle Helsingist India saatkonnast kenasti. Ma olin pikalt muidugi ka - 5,5 kuud - ja kuna max sai korraga riigis olla 90 päeva, pidin korra Sri Lankal käima.

Prox, turkishil oli mingi pakkumine? Delhi Bagdogra pileteid oled ka uurind juba`? Oled üksi plaaninud minna hetkel? Ma Indias veidi kolanud aga kirdenurgas mitte. Seega sinu plaan kõlab hästi. Uurin pileteid veel. Tagasi tuleks vb siis mõned päevad hiljem - tahaks Kalkutas käia ja tuleks siis rongiga varanasi kaudu tagasi delhisse.
Sikkimis muidugi võib novembris juba külm olla. Ja teiseks - sinna minekuks on vist ka mingeid erilubasid vaja?