trip-krainetrip-ukraine-dark
Viimased kommentaarid

Muidugi ei maksa. Imelik oleks kui nad seda teeksid. Selline käitumine on osa nende äriplaanist.

Oletame, et pilet mingil marsruudil maksab 500€. Mytrip või mõni sarnane suli lahutab sealt näiteks 40€ ja kuvab Momondos/Skyscanneris hinda 460€. Sellega saadakse hinnatundlik tarbija konksu otsa ja pilet müüaksegi talle alla omahinna. Lisaks makstakse mingi summa, oletame 10€, vahendustasuks ka hinnavõrdlusportaalile. Sel momendil on Mytripi või analoogi kahjum pileti pealt kokku juba 50€, sest lennufirmale tuleb tasuda ikkagi 500€. Võib-olla veidi õnnestub kahjumit vähendada kui klient ostab juurde mõne väliselt vajalikuna näiva ent sisult tühja "teeninduspaketi".

Kuid tegelik teenistus algab odavmüüja jaoks mõnevõrra hiljem. Nimelt on päris suur tõenäosus lennuplaani muutuseks peale piletiostu. Nagu ka teemaalgatajal juhtus. Nüüd on sulist odavpakkujal 2 võimalust  - kas võtta suurt lisatasu pileti muutmise eest (maksmata ise selle muutuse eest lennufirmale sentigi) või klienti täielikult ignoreerida, Lootuses, et ühel hetkel inimene loobub ja lööb käega. Teine variant on õnnestumise korral eriti kasulik, sest nemad piletimüüjana saavad sellise graafikumuutuse puhul lennufirmalt raha täies mahus tagasi.Võib-olla on tagastus lennufirmalt piletimüüjale ka teemaalgataja juhtumi puhul juba toimunud. Kui õnnestub tagastatud raha endale jätta, pöördub algne kahjum suureks kasumiks. Ja seda pole vaja teha iga kliendiga! Operatiivseks kasumiks piisab kui endale jätta iga 8-9. pileti täishind.

Loo moraal on see, et teinekord mõtle sügavalt järele, enne kui Momondost kõige odavamat hinda lähed taga ajama. Reaalselt ei tohiks ühelgi vahendajal olla võimalik piletit müüa odavamalt kui lennufirmal endal. Kui seda siiski tehakse, on selle taga miskit hämarat!

Mis su probleem siis on? Kirjeldusest võib aru saada, et ostsid ühe, aga said kaks. Oled mures, et maksid liiga vähe ja tahad teise eest lennufirmale juurde tasuda?

Tollikontroll Vantaal kahe lennu vahel??? Ise ka saad aru mida kirjutad? 

See oleks teema USA sisese jätkulennu puhul, kus tõesti tuleb nii passi- kui tollikontroll läbida (ja selleks muidugi ka kohver välja võtta). Soomes kindlasti kahe rahvusvahelise lennu vahel tollikontroll puudub. Ainult passikontroll Schengeni tsoonist väljudes.

Kui lennud ühel piletil ja graafikus, jõuab vabalt. Hilinemiste puhul on Finnairi vastutus sulle alternatiiv leida.

Ja arvestades eraldiostetud Tallinn-Helsinki lennupileti hinda, on ülimalt ebatõenäoline, et lennud poleks ühel piletil.

Palju lennu pealt kokku hoidsid sellise marsruudivalikuga, mis hõlmab Arlanda ja Västerasi vahelist maismaatransiiti?
Põhimõtteliselt on see sama hea nagu Tallinn-Pärnu ots. Kui sellisel kellaajal otsebusse pole, siis takso või Uber maksab ehk 150€ ringis. Ümberistumistega rongid-bussid läbi Stockholmi kesklinna ehk õnnestuvad ka ja mõnevõrra odavamalt, aga ajakuluks arvestaks umbes 3 tundi. Pluss vajadus järgmises lennujaamas 2h varem kohal olla.
Kas tuleb välja?

Läheb teemast välja veidi, aga ainult väiksema isikliku esemega reisides sinna just eriti vahetusriideid ei mahuta. Siit tulenebki hügieeniprobleem. Kui samade riietega mitu päeva/nädalat järjest kuskil (võimalik, et erineva kliimaga) sihtkohas viibida. Võib-olla sul endal on savi kuid näiteks inimestel, kes tagasiteel lennukis su lähedal peavad istuma võib mõnevõrra teine seisukoht olla.
Rõhutan, et Wizzairi odavam hind ei sisalda tavapärast käsipagasikohvrit. Ainult isiklikku eset, mis on defineeritud kui vihmavari/naiste käekott/sülearvutikott.

Tasub veel arvestada, et kui koos lendab 2 või enam reisijat, siis koha eest maksmisest hoidudes paigutatakse nad lennukis teineteisest võimalikult kaugele istuma!
Wizzairi kõige odavam hinnatüüp on üldiselt mõeldud kergeusklike peibutamiseks/lollitamiseks. Juba isegi ilma käsipagasi (rääkimata äraantavast!) kohvrita reisimine on ju sisuliselt hügieeniprobleem.

Et vähegi talutavat reisikogemust saada nendega tuleks valida vähemalt WIZZ Go hind. Sellega kaasnevad nii äraantav pagas,  käsipagasi kohver kui tavaistekoht.

Kuid maksab see ühe suuna kohta umbes 40€ enam kui odavinimestele mõeldud Basic.

Airside transit Malaisia tõlgenduses (sarnaselt Singapurile) tähendabki seda, et lendad ÜHEL PILETIL lendudega sealt läbi.
Kui on tegemist ERINEVATE PILETITEGA, tuleb vahepeal Malaisiasse siseneda. Jetstari tõlgenduses ilmselt isegi siis kui vaid käsipagasiga reisida. Kuna Malaisiasse sisenemise õigust polnud, siis sellest ka kogu teema.

Sul oli pilet Malaisiasse, mitte Singapuri (kuhu samuti Eesti passiga märtsikuu seisuga koroonareeglite tõttu siseneda ei saa). Sellepärast ka tagasisaatmine Euroopasse.

Selle loo juures on kummaline, et juba Tallinnast sind lennule lasti. Tavaliselt on just siinse lennujaama check-ini töötajad kõige hullemad bürokraadid ja dokumentide kontrollijad. Aga ju neidki siis see eraldi piletil Indoneesia jätkulend segadusse ajas.

Kui nüüd seda marsruuti vaadata... Lennata Singapurist Kuala Lumpurisse, et sealt kohe uuesti Singapuri (!) kaudu Balile edasi minna?!?
Milleks? Nagu üldse loogiline ei tundu see Kuala Lumpur seal vahepeal.
Miks poleks võinud lihtsalt Singapurist Balile lennata?

Kas võib oletada, et selline marsruudivalik oli tingitud üksnes ja ainult soovist raha kokku hoida? Ja piletiost toimus mõne Momondo või Skyscanneri kaudu leidud odavpakkuja kaudu iseteeninduse korras?
Sest professionaalne nõustaja vaevalt oleks praeguses Covid-iga seotud piirangute maailmas sellist trajektoori soovitanud. Malaisias märtsi seisuga veel koroonahüsteeeriast tingitud piirangud kehtivad ja selline reisikava polegi teostatav.

Koonerdamine pole alati kokkuhoid ja võib juhtuda, et mõnikord tuleb päris suurt kooliraha maksta. Kahjuks.
Inimlikult on pettumus muidugi arusaadav ja olukord nõme.
Tuleb loota, et ka need Aasias ennast koonduslaagriks muutnud riigid ühel hetkel aru saavad, et reisipiirangutega "võitlus" covid-i vastu ei ole lihtsalt efektiivne ja sellest jamast loobuvad.

Sellel on kindel põhjus, miks lennufirma hinda esmavaates näha pole. Reaalselt ei anna tänapäeval ükski lennufirma vahendajale odavamat hinda kui nad ise müüvad. Paraku on Momondo odavpakkujate näol tegemist hämarate omandisuhetega sulidega. Nende äriplaan näebki ette alla omahinna numbritega klient konksu otsa saada ja siis talle hiljem igasugust mõttetut jama juurde müüa. Või siis vähimategi muutuste (ja muutused on pikalt ette ostetud odavate piletite korral täna pigem reegel kui erand) klienti täiega kottida ja külmalt üle lasta - ise nad saavad lennufirmalt sellisel juhul pileriraha tagasi, aga sina näed seda samapalju kui oma kõrvu.

Meenutuseks 2,5 aastat vana teema Ryanairi piletihindadest muuhulgas Küprosele:
https://trip.ee/foorum/uldfoorum/ryanairi-lennupiletite-hinnad-2019

Valdav seisukoht oli siis, et üle 100€ nende eest maksta on palju.
Nüüd on tulemus liini sulgemise näol käes.

Ainult momondo hinnast küll ei peaks lähtuma.

Esiteks pakuvad seal odavamaid hindu sulid, kes püüavad sulle enne tehingu lõpetamist kümmet "lisateenust" juurde müüa, mis normaalsel juhul peaks hinna sisse käima. Ning lasevad su külmalt üle kui midagi näiteks lennuplaanides muutub.

Teiseks - no kujuta näiteks ette, et eelmises kommentaaris mainitud firmadest pakub Air Baltic 50€ soodsamat piletit kui Turkish AIrlines.

Võtadki selle? Aga lätlastel on hinnas täpselt 0 kilo äraantavat pagasit (türklastel 30). Nad lendavad 6+ tunni pikkust lendu kitsakerelise lennukiga, kus on vähe ruumi ja pole isiklikke ekraane (Turkishil laiakereline lennuk ekraanidega). Kui pikal lennul süüa tahad, siis Läti firmas pead selle eest maksma ja mitte vähe (Türgi firmal soojad eined tasuta). Lisaks veel asjaolu, et läbi Istanbuli lendamiseks pole mingit täiendavat bürokraatiat vaja, läbi Riia lendamiseks peab mingi mõttetu covidpass.lv täitma.

Muud mainitud lennukompaniid paiknevad oma mugavuselt ja teeninduselt kuskil nende kahe vahel, igalühel omad nüansid.

Võib ka vaadata Qatari või Emiratesi.

Ei ole. Küll on sellise muutuse tõttu õigus lennust üldse loobuda ja kogu piletiraha tagasi saada (eeldusel muidugi, et lennud samal piletil). 

Muus osas võid suhelda oma reisikindlustusega. Aga kui just öine aeg ei ole, siis vaevalt nad asjakohaseks peavad 7 tunniks hotellitoa võtmist.

Parem suhtu sellesse kui võimalusse veidi Frankfurtis aega veeta. Metroo viib lennujaamast kesklinna 15 minutiga.

Huvitav, MIKS on vaja USA dollareid Araabia Ühendemiraatidesse kaasa võtta ja muretseda nende vastuvõtmise pärast?
Võta kohapeal automaadist dirhameid või vaheta eurosid dirhamiteks. Kursid paremad kui Tavidis. Enamasti saab ka kaardiga maksta.

Kas USA-sse minnes võtaksid kaasa AÜE dirhameid ja püstitaksid teema kas nendega tasumisel võib probleeme tekkida? (Jah, võib küll...)

Täielik hullumeelsus on selliseid vahesid lendude vahel kasutada eraldi piletitega reisides. Ükski kindlustus seda ei kata.
Ryanair ei toeta ümberistumistega ühendusi, iga lend on eraldi leping.
Hilinemisel või kasvõi lennugraafiku muutusel pole sul mingit abi loota neilt. Isegi (vähetõenäolisel) juhul kui midagi ei muudeta ja lennud on graafikus võib passi- ja turvakontrollis minev aeg välistada jätkulennule jõudmise. Kui veel äraantavat pagasit ka on, siis 99% tõenäosusega ei jõua.
Mille nimel selliseid riske võtta?

Parem planeeri 1 päev Londoni ja 1 Liverpooli jaoks. 

Aga kindlustus tahab 2-3 tundi vahet.

Ja koroonatesti pole tarvis kui enne 2 päeva minema lendad Ühendkuningriigist.

Vabalt.
Brasiilia, Kostariika, Mehhiko näiteks... ei ole isegi koroonatest nõutud.

Paljud muud Kesk-Ameerika ja Kariibi Mere riigid on samuti avatud, aga vaja negatiivne koroonatõend. Ja enamasti mitte vanem kui 72h.

Lähemalt näiteks Türgi, Valgevene, Serbia... aga seal on praegu külm.

Kahjuks paljud eestlased on lastevihkajad. See postitus on paraku tüüpiline näide. Kui neid "imikuid" ei oleks, sureks eesti rahvas välja. Ja muuhulgas sulle ei hakkaks keegi vanaduses pensioni maksma. Väikeste laste vanematel on täpselt samasugune õigus reisida kui teistel. Ning enamasti tingib laste kaasavõtmise just see, et pole neid kuskile jätta pikaks ajaks. Jah, vahel lennukis mõni laps nutab. Mind näiteks häirib see kordades vähem kui joobes täiskasvanute lällamine (mida ka paraku ette tuleb). 

Soovitused reisimiseks kui laste nutt kohutavalt pinda käib:

  1. Vali korraliku lennufirma regulaarlennud. (Väikelaste vanematel on millegipärast seisukoht, et otselend on jube mugav ja seetõttu on nende kontsentratsioon suurem Smartlynxi taolistes õudustes.)

  2. investeeri kallima teenindusklassi piletisse. Äriklassis on väikelapsi harva.

  3. Osta endale mürasummutavad kõrvaklapid.

Võta mõlemad. Lenda Etihadiga Phuketile ja tee tasuta pikem vahepeatus Abu Dhabis. Nii saab viimases kaheks ööks ka hotelli ilma rahata.

Üldiselt on skeem selline, et hämara taustaga vene kapitalile kuuluv ja tavaliselt Kreekas või Küprosel juriidilist aadressi omav vahendaja näitab hinnavõrdlusmootorites (Skyscanner, Momondo) esiletulekuks kunstlikult alandatud hindu. Need võivad olla 30 ja enamgi eurot väiksemad summast, mida see vahendaja sama pileti eest lennufirmale maksab. Selle numbri peale tarbijat konksu otsa saades on neile eluliselt oluline mingite asjade eest lisaraha saada. Selleks võib olla mingi mõttetu teeninduspaketi juurdemüük, krediitkaardi lisatasu, kindlustus, suure juurdehindlusega pagasi või istekohabroneeringu juurdemüük vms. Kõigile seda teha ilmselt ei õnnestu, aga kui piisavalt suur protsent jätab kuskilt linnukese ära võtmata, siis kaetakse esialgse odava hinna kuvamisega (ja Momondo teenustasuga) seotud kahjum ära ning jääb veel veidi ülegi.

Isegi siis kui alguses müüakse ilma lisateenusteta pilet kahjumiga maha, on alati võimalus hiljem raha juurde saada kui näiteks lennufirma graafikut muudab ja kui selle tõttu tuleb piletit ringi teha. Siis kooritakse reisijat mõnuga. 

Mingil määral kasutavad sama taktikat ka lennufirmad ise. Ehk reklaamivad hindu, mis ei pruugi sisaldada pagasit (ei äraantavat ega isegi mitte käsipagasit), istekoha reserveerimist, teenindust pardal... jne.  Lootusega neid komponente eraldi juurde müües kokkuvõttes rohkem teenida.

Nüüd ostes näiteks Momondost leitud odavaima hinnaga pileti ongi oht, et saad kokkuvõttes täieliku kräpi. 

Esiteks üritab Kreeka vahendaja midagi koorida.

Teiseks tahaks lennufirma midagi juurde müüa.

(kui ei osta, siis ega veidi pikem reis väga nauditav ei ole kui puudub võimalus pagasit kaasa võtta, lennukis süüa-juua ei anta ja pead istuma mingil nõmedal keskmise rea keskmisel kohal reisikaslasest eraldi).

Kolmandaks lähevad andmed reisija krediitkaardi, aadressi, reisieelistuste (ja vahel ka dokumendi numbri ning kehtivusaja) kohta tont teab kuhu... võib-olla näiteks FSB või GRU andmebaasi.

Pagasi peab välja võtma ainult esimeses linnas USA-sse saabumisel.
Ehk selle marsruudi puhul Washingtonis. 
See ei ole üldiselt eriline probleem. Esiteks veendud, et kohver on jätkuvalt alles. Ja teiseks võid selle kohe peale tollikontrolli ilma järjekorrata uuesti jätkulendude lindile visata.

Kui lend Washingtonist Dominikaani läheb läbi New Yorgi, siis seal uuesti pagasit välja võtma ei pea. Riigist lahkujad tolli ei huvita.

Aga vaadake ka, mis lennujaamast New Yorgi lend väljub. Rahvusvahelised saabuvad tavaliselt Dullesesse (IAD) ja siseriiklikud väljuvad Ronald Reagan Nationalist (DCA), aga on ka erandeid.

Need 2 on üksteisest võrdlemisi kaugel ja lennuväljavahetuse puhul muidugi pagasi edasisaatmist ei toimu.

Kui aga oli mõeldud hoopis nii, et tagasiteel on marsruut Dominikaanist Euroopasse läbi New Yorgi, siis tuleb muidugi viimases taaskord tollikontroll läbida ja pagas välja võtta.

15h Washingtonis - ülim lollus oleks seda aega lennujaamas istuda. Muidugi minge linna. Kui see juhtub päevane aeg olema, siis Washingtonis on väga palju väga häid ja täiesti tasuta muuseume. Saate ka Valgele Majale, Lincolni Memoriaalile ning Vietnami ja Korea sõdade mälestusmärkidele pilgu peale visata.

Teoreetiline võimalus on, aga tegemist oleks täiesti arulageda riskiga.

Kui armastad närvikõdi, siis tee seda parem tagasiteel, mil võimalik rahaline kaotus võrdub uue Oslo-Tallinn pileti hinna + võimaliku Oslo hotelliöö maksumusega.

Reisile minnes on seevastu riski hinnaks uus Bangkoki pilet (mis on vahetult enne väljumist ilmselt üsna kulukas) + samuti võimalikud hotelliööd Oslos.

Ükski kindlustus Sul 40 minutit erinevate piletite vahel ei kata.

Lennufirma vastutus kehtiks kui oleksid ostnud need lennud ühel piletil (see muide on Norwegianiga võimalik).
Parem võta rahulikult. Lenda Oslosse päev varem ja tutvu Norra pealinna vaatamisväärsustega enne Taisse edasi reisimist.

To: smallisland

Mina autosõitu ja lendamist ei võrrelnud otseselt. 
Kuigi võiks ju... paljud inimesed kulutavad kuus oma autoliisingu + bensiini + parkimise + muude jooksvate kulude peale kordades rohkem kui see Lufthansa pileti hind ja samas läbivad selle autoga kilomeetreid kordades vähem.

Aga võtame kasvõi Elroni rongi. Mahutab ilmselt rohkem reisijaid kui Lufthansa lühimaa lennuk. Näiteks Tallinnast Sauele sõites tuleb kilomeetri hinnaks üle 10 sendi. Seda on 3-4 korda rohkem kui Lufthansa lennul Barcelonasse. Ja sealjuures katab piletitulu väikese osta Elroni kuludest. Enamik on riiklik dotatsioon.

On väga tore kui õnnestub alla 150 euroga Euroopas kuskile lennata. Fakt on aga, et lennufirma kulud reisija transportimisel on sellest numbrist oluliselt suuremad. Kui veab, maksab keegi kuskil selle vahe kinni kõrgemate piletihindade või ebaproportsionaalselt kallite lisateenuste näol. Kui ei vea, siis pannakse liin(id) kinni või läheb lennufirma pankrotti.
(Ja allesjääjatel on vabad käed hindu tõsta.)

Samas eeldada, et odav lendamine on inimõigus ja viriseda niigi väga soodsate hindade üle pole ka justkui õige.

Kas 160 € edasi-tagasi üle 5000 km lendamise eest on tõesti palju?
See teeb veidi üle 3 sendi kilomeetri kohta. Võrdle kasvõi mis sul Eesti sees kuhugi liikudes kilomeetri hinnaks tuleb.

Ehk kokkuvõttes - see on VÄGA odav. Mõni käib restoranis õhtust söömas suurema summa eest.

Lufthansa puhul sisaldub hinnas ka mingi väiksem suupiste ja joogid (sh õlu ja vein) lennukis. Pagasit selle raha eest ilmselt mitte, samuti tuleks eraldi maksta kui kindlat istekohta soovid.

Aga vähemalt käsipagasikohvri võid salongi kaasa võtta ja kui check-ini just väga viimasele minutile ei jäta, saad tõenäoliselt ka reisikaaslasega kõrvuti istuda.

Võrdluseks Ryanair:

- lendab ilmselt mitte Barcelonasse, vaid sealt 100 km kaugusel asuvasse Gironasse

- ei anna süüa ega juua (raha eest saab muidugi osta)

- küsib tasu ka käsipagasikohvri eest

- mitme koosreisija korral paigutab nad lennukis sihilikult üksteisest võimalikult kaugele kui istekoha eest eraldi pole makstud.

Ehk Ryanairi ja Lufthansat võrreldes pole erilist ajumahtu vaja, et viimast eelistada.

Istanbulis saab Turkishiga lennates tänapäeval tasuta majutuse ka omal soovil pikemalt peatudes. Ainus tingimus, et lendude vahe oleks vähemalt 20 tundi. Ehk tasubki valide mitte kõige kiiremad ühendused vaid lendude vahepeale 1 ööpäev jätta.
Erinevus sõiduplaanist tingitud ööbimise korral antava majutusega on see, et vabatahtliku peatuse korral tuleb hotell vähemalt 72h ette tellida ja transport sinna omal käel organiseerida.

Aga teemasse ka. Kõige mõistlikum uuest lennujaamast linna sõita on Havaist bussidega. Väljuvad -2 korruselt (liftiga alla sõita).
Liine on palju, aga turistile tavaliselt vajalikud Sultanahmet või Taksim.
Automaadist tuleb osta plastikust ühistranspordikaart (kui seda juba eelnevalt olemas ei ole). Kaart ise maksab 6 liiri (alla 1 €) ja sinna raha peale laadida. Lennujaamabuss maksab 18 liiri (alla 3€). Sama kaarti saab kasutada ka muudes bussides, metroos, laevades, trammides. Siis maksab üks sõit vist 3 liiri ringis, ümberistumised mingi aja jooksul on odavamad.

Havaist bussid on nagu LuxExpress. Mugavad istmed, personaalsed ekraanid ja wifi (aga need ei pruugi toimida). Sõiduaeg sõltuvalt liiklusest 40min - poolteist tundi.