Üks kohalike seas popp koht, kus olen tihti käinud, kui Viini satun, on Herbeck. Väga hea autentne "Austria" köök. Kindlasti tuleb laud ette reserveerida. Eelmisel korral läksin ilma reserveeringuta päeval kohale ja kahjuks jäi šnitsel söömata :)
https://www.herbeck.wien/de . Nende juurde saab kesklinnast Schottentorist otse tramm 40'ga.
Suvel on seal ka õueala avatud.
Indoneesia siselennud on viimasel ajal maru kallid olnud, UPG-Jakarta alla 100 EUR naljalt ei saa. Hetkel pole siin aega täpsemalt vaadata, aga (vähemalt) korra nädalas on UPG-KUL lend airasiaga, see on kohati isegi odavam kui siselennud. KUL - TLL ehk on rohkem soodsamaid variante kui DPS/CGK- TLL. Võid skyscannerisse või momondosse otsingusse panna ja vaadata, mida leidub :)
Kunagi lendas Silkair ka UPGsse, nüüd on neist Scoot saanud. COVID katkestas need lennud ära ja ma ei ole kindel kas nad on juba lennud taastanud.
Vastaks nüüd piloodi vaatevinklist. Olen lennanud väikeste ja suuremate lennukitega, lühemaid ja pikemaid otsi.
Tugevat turbulentsi võib juhtuda igal lennul. Maa lähedal on turbulents kas tuule tõttu, eriti kui lennujaama lähedal kõrgem mets / mäed. Lisaks soojadel päevadel tekitab turbulentsi maapinna ebaühtlane soojenemine. Päevasel ajal võib kuskil troopikas, nt Jakartas või Ho Chi Minh Citys maandumisel alati turbulentsi oodata. See on tavaline ja vähemalt pilootide vaatevinklist ei miskit erilist. Palju "huvitavam" on maanduda/õhku tõusta kuskil mägede lähedal ja tugeva tuulega. Youtubest kindlasti leiab häid videosid Madeira Funchali lennujaamas tuulise ilmaga tehtud maandumistest. Ka sellist turbulentsi oskame oodata.
Natuke huvitavam on lennata üle ookeanite, kus tavalistel lennukõrgustel üldjuhul puhuvad tugevad tuuled (jugavoolud) . Jugavooludesse sisenemisel ja väljumisel võib kohati päris korralikku turbulentsi olla.. Me näeme prognooskaarte ning oskame ka seda oodata, samas prognoos ja tegelikkus väga tihti 100% ei ühti.
Võin oma 10 aastase karjääri jooksul vaid vast kahe käe sõrmedega kokku lugeda kordi kus turbulents on nii tugev olnud et võib kategoriseerida "severe turbulence'ks". Ja kuskil 50% kordadest oleme ka selleks täiesti valmis olnud, ehk siis meid on kas ette hoiatatud või näeme aknast, et miskit head ees ootamas pole :).
Nagu ka eelmised vastajad on maininud, lennukitega miskit ei juhtu turbulentsi ajal, lennukite disainitud G vastupidavus on väga kõrge. Meie omaltpoolt üritame kiiruse maha võtta ning reisijad läbi mikrofoni maha rahustada.
Keegi mainis, et eespool istudes turbulentsi nii väga ei tunne. Sellega mõneti nõustun, ise soovitaks võimalikult tiibade lähedal istuda (seal on lennuki "centre of gravity" ning ehk ka turbulentsi vähem).
Eestis oli mingi aeg foobiate sari, kus keegi lennuhirmust jagu saada üritas, lendas Saaremaale ja tagasi . Ei mäleta täpselt, mis sarja nimeks.