Viimased kommentaarid

infoks, sain täna airBalticu klienditeeninduse ca 15minutiga kätte. 20 minutiga oli lend ümber bookitud homseks. (muidu pidi lend 21.03 olema)

Hilton VIenna, aeg-ajalt olen näinud alla 100eur öö eest. Hetkel vaatasin et märtsi saaks sa 120-130 euri eest toa. Lennujaama saab otse rongiga(nii tavalise kui airport shuttlega). Tavaline rong on ca 2x odavam ning võtab 10 minutit kauem aega. Stephansdomi jalutamine võtab ca 15min aega. Kaubanduskeskus, metroo, kesklinn, pargid kõik käe-jala ulatuses. 

Kesklinnast natuke eemal asub Hilton Danube Waterfront. Metroo asub ca 10min jalutuskäigu kaugusel (Stadion peatus), aga mulle meeldib sealne jõeäärne atmosfäär ning lähedal asuvad suured pargid. Lennujaamast saab ka otse bussiga ( vist iga 20-30 minuti tagant sõidavad). Hind enam-vähem sama mis kesklinna omas, mõnikord odavam, mõnikord kallim.

Hommikusöögid on mõlemas enam-vähem samad, väga viisakad:) Donau äärses on ka täitsa korralik jõusaal jms.

Olen juba pikemat aega Indoneesia siselendude hindadel silma peal hoidnud.


Veel ca 6 kuud tagasi sai 2h siselennu ostetud 40-50 euri eest (paar päeva enne lendu). Kõik läks hapuks siis kui Garuda ostis Sriwijaya lennufirma ning nüüd on tegemist sisuliselt duopoliga. See on kahjuks kõige odavamad hinnad vähemalt 2x üles visanud. Lisaks peab nüüd Lion Airiga pagasi eest juurde maksma. 

Kahjuks jah, 140 EUR on hetkel üsna standard, ei ole vahet kas ostad nüüd või nädal aega ette. Aeg-ajalt teeb airasia odavmüüke, kus DPS-KUL-JOG võib isegi odavam tulla:)


Olen aastate jooksul kasutanud päris mitmeid erinevaid kohvreid, alustades kunagi rimist saadud wengeriga. 


Ca 4a tagasi ostsin nii Delsey kui Samsonite suuremad kohvrid ning hetkel julgen kõigile Samsonite soovitada, võrreldes Delseyga  veereb ratastel veatult ja siiamaani on väga hästi vastu pidanud pidevale reisimisele. Ostsin vahepeal isegi natuke väiksema Samsonite kohvri lisaks. 

Käsipagasis kasutan hetkel Rimowat, hind on üsna kallis, aga kvaliteet tundub siiamaani väga hea olevat. Ainus asi, mis harjumist vajas, oli praktilisus. Alguses tundus, et tegemist pole just kõige praktilisemate kohvritega. Nüüd, paar aastat hiljem, oskan juba paremini kohvrit pakkida ning olen rahul.

Oman ka Tumi väikes üleõlakotti(laptopi jaoks). Praktiline ning vastupidav.

Briggs&Riley tundub huvitav, ehk proovin tulevikus ära :)

Leidsin lehe ühe eestlase kogemustest Londonis. Kes sinna minemas, ehk leiab lehelt infot ja nõu ning abi planeerimisel. 

Leht asub siin:

Tavaliselt olen ööbinud Viinis Doonau äärses Hiltonis, hea hotell, ilus vaade(kui tuba jõe poole) väga viisakas hommikusöök, värsked saiakesed, värskelt pressitud mahlad jne. Kindlasti ei jäta kõhtu tühjaks ja on piisavalt mitmekesine. Lisaks kõik muud, saunad, jõusaalid jms. Metroo U2 jaam asub ca 5 minuti jalutuskäigu kaugusel, park jalutamiseks ca 10 minutit ja muidugi doonau äärne rekreatsiooniala kohe kõrval.. Hind sõltub hooajast. Julgen seda soovitada..


Nüüd juuliks olid hinnad nii üles keritud, et otsustasin proovida kesklinna Hiltonit. Asukoht tip top, hea lennujaama minna ning "vanalinn" lühikese jalutuskäigu kaugusel.. booking või agoda on andnud isegi paremad hinded sellele, eks selgub:)

Varasemalt olen ka "pansion" tüüpi hotellis olnud, hommikusöök on basic ja toad võivad kohati üsna vanamoelised olla. Sõltub kindlasti kohast..

Lisaks Airbnb pakub erinevaid asukohti, olen varasemalt kasutanud ja kasutan ka nüüd juunis.. Valikuid on, aga Viini-suguse linna kohta minu meelest just mitte väga palju. Üsna raske oli lõpuks sobiva ööbimiskoha valimine..

Muutsin detsembris oma perekonnanime ja lendasin paar päeva peale seda oma vana perekonnanime all LOTiga Amsterdami. Olin ette valmistunud selleks, et pean natuke vaidlema ja äärmisel juhul nime muutmise eest peale maksma. Võtsin tõendid kaasa et miks ja millal nimi muudetud sai ning lõppude lõpuks sellega probleemi ei olnud, öeldi et peaasi et mingisugune tõendav paber olemas oleks. 

Absurdne on mõelda, et ostad pileti endale ning sellega lennata ei saa... 



Tavaliselt Eesti lennud pargivad B väravatesse. Halvimal juhul pargitakse lennuk nn remote areasse ja sealt bussiga edasi, buss viib samuti B väravate alla, aga võtab veits rohkem aega.
Lennud Schengenist välja lähevad E-F-G väravatest, G on peaasjalikult UK lendudeks.. KLM minu meelest kasutab E väravaid..
Sinna kõndimine võtab ca 10-20 minutit ja senise kogemusega Amsterdamis on transiit väga ok kiirusega ja kaua järjekordades ootama ei pea..
https://www.ifly.com/amsterdam-schiphol/terminal-map siin ka ära näidatud mis kus asub.

50 minutit on minu meelest täiesti normaalne aeg transiidiks Schipholis, shoppamiseks või kohviks küll aega ei jää aga lennule peaksid kenasti jõudma.. juhul kui lend Tallinnast õigeaegselt maandub :)

Siin link Qatar Airwaysi kodulehelt: https://www.qatarairways.com/en/press-releases/2018/march-/qatar-airways-reveals-aggressive-expansion-plans-and-15-exciting.html

huvitavad ajad ees, saab ühe ümberistumisega maakera kuklapoolele ja mujale..

Sel aastal sai esmakordselt käidud Myanmaris ja Dubais. Kaks vastandit; Myanmar jättis hea mulje ning võrreldes teiste Kagu-Aasia riikidega pole see veel turistide poolt nii palju ära rikutud. Thandwe rand oli üks ujutavamaid randu aasias, puhas liivarand, ilma korallideta. Nagu eestis, ainult et 30 kraadi soe vesi:)
Dubai seevastu jättis üsna halli mulje, kõik on kena ja palju täis ehitatud( ja ehitatakse korralikult juurde), aga ei saa üle ega ümber sellest, et kõik on võlts. Olime seal märtsis, ehk ilm oli päris hea, korra isegi sadas kerget vihma.
Esmakordselt sai ka külastatud tuntumaid kohti Los Angeleses.

Uuel aastal on plaan külastada Jaapanit(Osaka/Fukuoka/Hokkaido). Suuremaid reisiplaane veel hetkel teinud pole. Loodan, et ehk saab sügisel kanaaridele minna nädalaks. Sinna ootan ka soodukaid (Gran Canariale täpsemalt). Tahaks minna ka Vietnami ja ehk Filipiinidele..

Kõike parimat ja palju rändamist ka uuel aastal!

Viisat nad tõesti minu meelest ei anna(pole vaja), aga templi ikka. Nagu mujalgi(Hong Kong ja Jaapan näiteks) Ja öömaja kohta uurivad ka suure tõenäosusega.

mida näha soovid? Ma isiklikult oleks mid-townis, seal rohkem teha.

jalutaks central parkis ringi(eriti hea peale või enne pikemat lendu). Jõuad ka times square ära näha ja ehk kui jaksu siis ka high line . Viimasel korral kui High line läbi käisime, oli see samas maru üle rahvastatud. Mid-towni jääb ka chelsea market, kus näiteks miskit head süüa.

Kui leiad, siis soovitan ka odavat New York pizzat :)

Kui ilm halb, siis on mid-townis palju häid muuseume!

Kunas minek? Jõulude ajal on Rockefelleri plaza ees kuulus jõuluturg ja kuusk püsti.

Käisime Lihavõttesaarel ning olime seal 5 päeva. Natuke väheks jäi, oleks 2-3 päeva veel olnud. Tegime Tšiilis 6 siselendu LATAMiga, soov oli panna kõik lennud ühele piletile juhul kui mingi hilinemine tuleb. Samuti on LATAMil monopol Lihavõttesaartele lendudele..
Saar pole väga suur ning kui soovi ja jaksu on, siis kahe päevaga saab tiiru peale teha:) Me ööbisime Hanga Roast natuke põhjapoole, ning liikusime enamjaolt jala. Takso võtsime ühel korral, et sõita Anakena randa. Sealt jalutasime piki teeäärt tagasi, läbi Rano Raraku ja Ahu Tongariki. See oli väga pikk päev, aga täiesti väärt jalutuskäik. Tee peale jäävad kõik peamised atraktsioonid saarel ja nende moai'de vahel ja kõrval jalutamine oli tõesti midagi erilist.
Rattaga oleks see matk palju kiirem ja küllap ka mugavam.
Lisaks ronisime Ranu Kao otsa( väike matk otse linnast), sealne ajalugu ja "birdman'i " kultus oli ka väga huvitav.

Kokkuvõttes, sinna saamine pole lihtne aga seda kõike väärt! Öösel näeb Milky wayd taevas ja ilm on stabiilselt soe!

kui mingeid lisaküsimusi tekkis, andke teada

Epic! Suured tänud postituse eest, lisan vaikselt oma bucket listi need saared. Ilmaga tundus et vedas ka korralikult!

Olen sukeldudes ja snorgeldades haisid jms elukaid näinud aga kunagi pole neid nii palju koos olnud kui teil seal Bora Boral.

Edu backpackimisel!

huvitav küsimustik! huvi pärast uurin et kuidas 4,5t kütust tekitab 8,5t CO2? kas arvestatakse ka kütuse tekitamisel arvutatud co2 kulu?

sõber just hiljuti rääkis et ostis ühes "rohelises" riigis elektriauto ja tänu sellele pidi hakkama maksma palju suuremat tasu CO2 emissiooni eest. See oli seepärast, et elektrit toodeti kivisöest...

Ranna koha pealt soovitan Filipiine, sel ajal rohkem päikest ja vähem vihma. Balil on vihmahooaeg jaanuaris.

Lisaks on randade koha pealt Filipiinidel palju rohkem pakkuda..

huvitav plaan :) kas on vahepeal ka arenguid toimunud?

Kui kohalik kultuur meeldib ja miskit teistsugust tahad, siis võid uurida Toraja külastust Sulawesil...

Aasias lendamisel peab arvestama, et igasugune hilinemine, eriti just regionaalsetel lendudel ja odavlennufirmadel, on üsna tavaline. Viimasel ajal tundub, et olukord vaikselt kuid järjepidevalt siiski paraneb. Võta seda kõike kui üht seiklust mida hiljem teistele rääkida:)

Malindo on odvalennufirma( nimetavad ennast küll "hübriidiks") ning isiklikult soovitan varuda nendega lendamisel aega. Samuti ka muude odavlennufirmadega kõikjal Kagu aasias.

Olen läbi elanud mitmeid kordi tundide viisi hilinemisi, enamjaolt ilma tõttu. Paar korda ka seepärast, et Balil või Lombokil möllasid vulkaanid.. Lennukid on pidevalt õhus ning ühe lennu hilinemine ilma tõttu tekitab paraja doominoefekti, pole mitte midagi teha.

Soovitan võimalusel maksta natuke rohkem(kohati ainult 10-20 EUR) ja valida rahvuslik lennufirma, kellele on customer service palju tähtsam.

Lendan ise pea iga päev ning vahet pole kus maailma otsas, lendamine on maru turvaline. Eriti just Euroopas, kus nõuded on kohati tõesti rangemad kui mujal. Aasias lennates tasub jälgida, mis firmaga lennata(eriti kui on oodata halba ilma), aga mujal pole suurt vahet.

Ükski piloot ei lenda meelega äikesetormi ning väldib halba ilma võimalikult palju. Turbulentsi võib olla igal lennul aga see pole veel kunagi ühtegi lennukit alla toonud:) Norwegian on väga turvaline ja ka Boeing on viimase peal lennuk lendamiseks. Ei maksa põdeda, kohe üldse mitte..

Eelmisel aastal sai päris palju ringi tuuseldatud...

Põnevaimateks kohtadeks nimetaksin Coloradot(käisime seal just hetkel kui hooaeg vahetus sügisel), Tšiilit (Atacama kõrb oma hallutsinogeensete vaadetega, Lihavõttesaar ning Patagoonia) ning Tokyot, mis üllatas oma omapärasusega. Lisaks esmakordsed linnareisid nii USAs kui Aasias( San Fransisco/Chicago ning Singapur/Kuala Lumpur)..

Sel aastal plaanin tagasi Jaapanisse minekut, äkki Hokkaido saar ning mõned linnareisid(Kyoto/Fukuoka/Tokyo uuesti). Samuti ootan Myanmari reisi märtsis/aprillis. Aasiast tahan veel näha Vietnami(Sapa org ning HCMC) ja Koread (juulis pidi seal mingi mudafestival olema) .

Soodukaid ootan peamiselt oma elu- ja töökoha tõttu aasias (siselennud) või mõnda varianti kuidas saaks soodsa edasi-tagasi lennu aasiast eestisse, äkki finnairiga. Finnairi A350 on isegi turistiklassis täitsa mugav :)

tricky. Kas lennud sama pileti peal? Kui, siis pole hullu, las lennufirma muretseb:) Kui ei ole, siis vali teine lennuaeg.

Eeldades, et lennud sama pileti peal(sama firma, Cathay/BA vms), siis nad üldjuhul juba väravast suunavad kõige kiiremat teed pidi jätkulennule.

Mida teha soovid? Tegemist on seal seiklejatel küll ja veel. Sorong, Manokwari ja Jayapura on suurimad keskused, kuid peab tunnistama et üle 1-2 päeva seal suurt miskit teha pole. Parimad vaatamisväärsused asuvad veidi eemal, nt vaalhaidega snorgeldamine Cenderawasihi lahes, või Wamena ümbruses matkamine. Samuti ka sukeldumine Raja Ampatis..

Wamenasse minekuks oli veel hiljuti luba vaja(sai Jayapurast). Lennud on kaetud Garuda/Sriwijaya/Lion airi poolt ja väiksematesse küladesse saab edasi Susi airiga. Kahjuks pole enam kontakte anda, kuid usun et natuke internetis surfates leiab mõne e-maili üles küll..

Lääne-Paapua nõuab korralikku ettevalmistamist, kuna asjaajamine ja eksprompt planeerimine võib küllaltki ajakulukaks osutuda..