PRM

Rändur, liitus Tripiga 3 aastat tagasi

23 meeldimist
3 postitust
43 kommentaari

17 külastatud riiki, 9% maailma 195st riigist

3 külastatud linna või piirkonda

Viimased kommentaarid

dero

Kas sa läksid Soome kaudu või Tallinnast? Kas mingeid teste, viivitusi ka oli?

Üks räägib Facebooki grupis https://www.facebook.com/groups/147785139942270/

et kasutas linki "What if my flight is delayed or cancelled?"

vajutas

"Compensation"

täitis avalduse ja sai raha tagasi.

Laupäeval oli seda teinud ja esmaspäeval oli raha arvel (20% küll vähem kui piletid maksid).

Ei tea, kas vastab tõele, aga selline info siis.

Keegi siit võiks proovida. 

Mina proovisin, aga andis peale lahtrite täitmist ja saatmist üritades mingit arusaamatut errorit - ühesõnaga ei läinud läbi.

M354, kas sa tõesti tahaks praegu lambist juurde maksta, et Bulgaariasse sõita? Seda enam, et on risk, et maksad juurde, aga lendu ikkagi toimu kuna firma näiteks on makseraskustes ja ei suuda Smartlynxile kütust kinni maksta vms - sa ei tea ju nende hetke majanduslikku seisu.  Mina ilmselt ootaks, et tühistavad ja nõuaks raha tagasi. Ja kui joppab ja saadki selle raha tagasi, siis juba vaataks edasi.

Viimsi Spas olid pubekatele palju ägedamad torud, täiskasvanute bassein eraldi saalis ja privaatsem, ööbimise kohta ei oska midagi öelda.  Kui veekeskuse mõttes tahad teada, siis kindlasti Viimsi.

Samas Kalev Spas ööbides saaks linna peal ka käia, Viimsis pole õhtul midagi teha. Tallinlasena valiks Viimsi Spa, mujalt tulnuna valiks Kalev Spa (pubekatega päeval H&M, Viru Keskus, mõni muuseum juba vast avatud jms, õhtul jalutaks ja sööks Vanalinnas või Telliskivis).

https://www.err.ee/1091328/lennundusekspert-aas-piirab-pigem-konkurentsi-kui-viiruse-levikut

Et keelatakse lendude saabumist teatud riikidest - sedasorti piiranguid seni ei ole nähtud. See on eelkõige seotud sellega, et see on ebamõistlik, kuna reisija saab Rootsist tulla läbi Helsingi, läbi teiste jaamade. See on pigem konkurentsi piiramine kuivõrd nakkuse leviku piiramine. See tähendab lihtsalt nende jaoks, et nad peavad ostma täiendava pileti Stockholmist läbi Helsingi Tallinnasse

Miljoni inimese kohta on Saksamaal 2098 juhtumit, 96 surma

Miljoni inimese kohta on Taanis 1864 juhtumit, 93 surma.

Nii et tegelikult on Saksamaal viiruse saamine tõenäolisem kui Taanis.

henry777

Nad pakuvad Tallinnast küll pileteid peale 26.06, aga Berliini ja Riia ümberistumistega, sul võib täitsa õigus olla, et selle aasta numbri sees ümberbroneerimine ei õnnestugi. Need, kel juba piletid juuli-okt ostetud, need koostöös AriBalticuga veetakse läbi Riia või Berliini ikkagi kohale.  Omalt poolt pakun, et voucheriga võib tagumikku pühkida. Eks näis mis saab. Facebookis on tühistatud piletite omanikele olemas grupp "Legal Action Against Aegean Airlines"

Pin1 

Kreeka hakkas üleriiklikku karantiini leevendama eilsest, 

11. mai saavad algklasside lapsed kooli,  

17. maist on kirikud avatud, 

18. maist on kõik koolid avatud

1. juunist on kõik ostukeskused, hotellid, kohvikud ja baarid avatud.  

Kellele muule kui turistidele nad neid hotelle, kohvikuid ja baare siis seal 1. juunist avavad ;)

Ei ole ju juuni lõpuni ainult piletid saadaval, täna keset päeva on küll müügis ka juuli, aug, sept...

Ja praegu tundub küll täitsa lootust olema, et nt alates 4.juunist hakkavad lennud toimuma. Wizzairgi juba alustab mai keskelt Tallinn-Kiiev lennuga.

Nõustun Karulaanega, et 11.juuni-17.juuni lendu vms on mõtet rahulikult oodata.

Aegeani broneeringusüsteemi uurides jääb mulje, et see aasta piirduvad terve suve ja sügise 1 lennuga nädalas ning nendele lendudele siis mahutavad ära juba pileti ostnud ja/või ümberbroneeringu teinud inimesed.

Aegani lehel juunis-juuli-augustis pileteid täitsa saada, kust see info, et lennud Tallinn-Ateena-Tallinn toimuvad 26. juunini ja PEALE seda on tühistatud?

Uskumatu tegelane! Super

Mis point on siinkohal Novaturasest (ehk kogu grupist) rääkida? Muide Novaturase aktsia on juba aasta aega languses ja pool oma väärtusest kaotanud selle ajaga.

Keskenduks üldisemale pildile ja Eesti ettevõtetele./harukontoritele.
Kuidas neil kõigil on niimoodi käive langenud aastaga?

Iga kord kui keegi hakkab TezToursist rääkima, meenub mulle minu viimane pakettreis aastast 2011.

TezToursi reklaambrožüüris kujutatu oli tegelikust elust väga kaugel. Reklaam oli hea, maksime iga pereliikme pealt 500.- eur nägu.
Loomulikult lennuk maandus millalgi varahommikul ja peale transfeerimist ehk siis kolmandikule Kreetale ringi peale tegemist, saime koos ülejäänud saatusekaaslastega vestibüülis kohvrite otsas konutada veel päris mitu tundi ning pool päeva oli sisuliselt raisus.
Toa ainukesest aknast avanes vaade tagahoovi prügikastidele, rottidele  ja kohalike koduakendesse, seega sai nautida kohalikku elu, ehk siis jälgida, kuidas trussades vanamees kartuleid praeb. 
Öösiti sai kuulata kõrvaltoa rõdult kaasturistide venekeelset sõimu nagu Lasnamäel, meie imelise 17m2-se toa keskel rippus juhtme otsas lambikuplita pirn, toa äärtes oli 3 uskumatult aukumagatud voodit, linade vahel liiv, mööbel 70-ndatest, föönist ja peeglist võisid ainult unistada. Külmkapp vist ikka oli. Lubatud bassein asus kõrvalhotellis üle tänava - me seda vaatama ei läinudki.  
Korjasime järgmisel hommikul oma kodinad "hotellist" kokku, rentisime auto ja olgu tänatud booking.com - ööbisime enda poolt valitud kohtades üle terve saare, kokkuvõttes puhkus õnnestus, kuigi TezTouril selles küll mingit teenet polnud.

Ahjaa, reisikorraldaja oli umb-venekeelne ja loomulikult juba tol ajal Smartlynx vedas alt ning tagasilend lükkus hommikust õhtupoolikusse - reisikorraldaja lubas helistada, et millal linna pealt lennujaama tagasi tulla - seda kõnet me ootame tänase päevani.

Meie autojuhiluba kehtib seal ilusti. 

Auto rentisime siit https://www.citycarrental.is   
Nimesilt käes ootas viikingi mõõtu tüüp lennujaamas ja krediitkaardilt mingit raha ei broneeritud.
Käisime 2017.a. lõpus, autoks valisime tavalise Hyundai i30, julmad lumetormid olid, aga maanteedel liiklemiseks ja põhiliste turistikate/kuumaveeallikate/ujumiskohtade/koskede/laguunide jms ülevaatamiseks kõlbab tavaline sõiduauto seal väga hästi (ei pea olema 4x4).
Igaks juhuks aga võtsime kõikvõimalikud kindlustused: CDW, Gravel Protection (GP), SAAP, SCDW, Theft Protection

Nad ütlesid ka seda, et juhul kui midagi peaks juhtuma (jääme kuhugi lumevangi või satume avariisse või rehv puruneb või kütus saab otsa või mida iganes), siis kohe helistaks ja 24/7 nad tulevad appi.
Autot tagastades keegi ei visanud autole pilkugi, nii et meie kartus, et hakatakse kellegi teise mõlke meile pähe määrima (mida Islandil pidavat sageli ette tulema), oli asjatu.

Neli ööpäeva läks ca 220 eurot kokku.

Üritasin seda reisikirjeldust lugeda ja juba esimeses postituses oli kohutavalt palju tühist mula....mitu kotti ja miks te kaasa pakkisite ja miks ära andsite või ei andnud ja mitu kotti ja kui kaua te aasta tagasi pakkisite... no misasja nagu...esimesest peatükist mina kyll edasi ei viitsinud lugeda...keda see huvitab, mitu kreeka salatit te aasta tagasi ja mitu tükki te seekord sõite...Milleks sellist pahna toota. Pane Tripadwisorisse hotellide kirjeldused koos fotodega, tee siia lühikokkuvõte kohtadest ja hindadest kus käisid, plussid-miinused ja info on vähemalt väärtust omav.

celly01

Jaaa, mul oli ka ükskord igiammu Kreetal samasugune meeldiv kogemus, tookord olin paketireisil,  meeletu köha (külm õlu ja konditsioneerid). Reisikorraldaja  kaudu kutsuti eraarst välja, see loomulikult andis paki Amoxiciliini.
Arve oli suur selle eraarsti külaskäigu eest (reis maksis vist 4000 krooni, see arst tahtis 1500 krooni sulas), aga kindlustus maksis pärast tagantjärgi kinni. Samahästi ma oleks võinud ise apteegist selle antibiootikumi osta kui oleks tol ajal teadnud, et neid ilma retseptita saab. 
Kogemus iseenesest oli meeldiv, onu tuli hotellituppa nagu tellitult kohale, kuulas kopse (diagnoosis kuuldeaparaadiga bronhiidi või kopsupõletiku), rääkis oma Münchenis omandatud doktorikraadist ja isegi lubas edaspidi ühe külma õlu päevas juua.
Nüüd tagantjärgi tekib mul küsimus, et milleks meil see EU ravikindlustuskaart üldse on? Et kuidas vahet teha, milliselt juhul seda kasutada ja millisel juhul kasutada reisi jaoks sõlmitud tervisekindlustust. Kui mina oleks kindlustusfirma omanik, siis ma küsiks küll, et aga miks te ei pöördunud oma EU ravikindlustuskaardiga kohalikku EMOsse? Kas keegi teab, mis reeglid sellega on?

Jeltzik, ära näe vaeva :)

Kui sa vaatad hinda, siis on näha, et ilma kindlustuseta (*Basic Price). Kas sa soovid ilma täiskindlustuseta autot, soovid oma krediitkaardi andmeid jätta, tagatisraha maksta ja olla iga (juba olemasoleva või mõttelise) kriimu eest vastutav? Vaielda veel pärast selle üle, et kas paak oli 1/3 täis nagu alguses või oli 1/4 täis ja krediitkaardilt läheb nädala pärast mingi X summa maha? 

Kes see soovib, ei keegi. No siis jõuad ikka selle 40-50 euroni päev kui ainult mõneks päevaks rendid...

Põhiteema on neil selle lühiajalise rendiga see, et peale auto tagastamist on neil vaja teha täielik puhastus (liivased jalajäljed, sise- ja välipesu jne) see koristus on see mis maksab ja miks ainult mõneks päevaks rentides on see hind nii kõrge.

Üldse need autofirmad on seal kõik ühes mestis, selles mõttes, et tellid ühest kohast (kui tal ei ole sinu tellitud autot), siis sõber teisest rendifirmast toob oma auto kohale jne. Hinnad on suht samad kõik kokkuvõttes.  

Tänaval ka - kõnnid ringi, sa võid isegi näha kuulutusi a la 17-20 eurot päev (st tähendab nädalaks või kuuks ja 1,2-liitrist autot), sinna ju lisandub kindlustus jne. Kindlustust kohapeal müüvad nad ka nii, et kui ei soovi, siis kraapige oma krediitkaart välja, võtame andmed ja broneerime mingi korraliku summa sealt pealt endale tagatiseks. Huhhh....seda küll vaja pole. Nii et ära üldse vaeva ennast odavaima rendi otsimisega. Neil on seal kõigil hinnad suht ühesugused tegelikult.

Chrissi saare pluss on tuhkpeen hele-helekollane liiv, merikarbid (vanasti oli kogu rand pisikesi merikarpe täis), kõige soojem merevesi, mis sealkandis saada on, puhas ja lasuursinine meri ning Aafrika mandrilt voogav kuumalaine. Snorgeldades midagi eriti sealt ei leia, mõned üksikud hõbedakarva kalakesed on.


Kui mingid aastad tagasi ei olnud seal prügikaste ja söögikohti, siis nüüd on see siiski keskkonnateadlikult organiseeritud üritus. Isegi üks dušš ja nagu ütlesin kaks ajutist söögikohtagi on olemas. 

Siiani elab seal nö rastapatsidega hipisid - telgid on 300-aastaste seedripuude vahel näha - tegelikult sinna ööseks jääda ei lubata - seetõttu ongi nii, et laeva sisenedes loetakse näod jälle nö üle. 

Kui laevad tulevad, siis hipid kaovad oma telkidesse ära või asutavad ennast kai äärde käsitööd müüma. Praegu meenus, mõned aastad tagasi nägin kuidas üks üleni paljas  ja suurde habemesse kasvanud naturalist rannast kiiruga jalga lasi kui nägi et turistide mass hanerajas põhiranna poole tuleb :)

Teine alternatiiv on Makry Gialose sadamast (Ierapetrast ida poole) võtta laevatripp Koufonisi saarele. See on ka omamoodi huvitav ja sõit kuidagi lõbusam (maksumus sama). Turiste on vähem, piraadilaeva stiilis, vahepeal tehakse mere peal peatus kus soovijad saavad otse laevalt lasuursinisesse merre hüpata, sõidetakse laevaga peaaegu ühe kaljukoopa sisse, muusika üürgab, meeleolu rõõmus, Koufonisile otse randuda ei saa, pisikese mootorpaadiga viiakse inimesed laevalt randa ja pärast tuuakse tagasi. 


Saarel ollakse vähem aega, Kariibimere saarte tunnet nagu Chrissil ei teki, aga kui Chrissil on juba korra või paar käidud, siis vahelduseks Koufonisil ära käia pole üldse mitte paha mõte. Koufonisi hallikas liiv ja mererand ei ole võrreldav Chrisiga, aga see on jällegi teistmoodi kogemus. Koufonisil pigem tekib tunne, et kui see ainuke laev meile nüüd järgi ei tule, et kas me siis jäämegi ööseks siia üksikule ja pimeduse saabudes ähvardalt süngele saarele :) 

Tagasi sõites nägime laevalt delfiiniparvesid ja üldse kogu see üritus oli kuidagi mitte nii konveieri peal värk - lastele võib see üritus ägedam tunduda - mingi piraadikostüümis tegelane laeva peal jne.

Chrissi saar väärib kindlasti külastamist, laevakesed lähevad hommikul 10st ma ei mäleta enam kas 11ni vist, pileteid saab osta nt sealtsamast Ierapetra sadamast suvaliste söögikohtade eest, teil ei jää piletimüüjad märkamatuks. Ca 22-25 eurot on täiskasvanu ja kuni 13-aastasele oli pilet poole odavam, edasi-tagasi. 

Peale mahute kindlasti - seal mitu laeva kai ääres inimesi peale võtmas, aga 9:30 võiks Ierapetra sadamas kohal olla - jõuate pileti osta ja peale minna. Kohapeal saate täpsemat infot.
Tagasi hakkavad laevad tulema 16-st. Sama laevakesega millega tulete, sama peale peate ka tagasi tulema. Laeva peal antakse teile täpsed instruktsioonid, mis kell kai ääres tagasi peate olema.

Ierapetra sadam - autoga sõidate linna sisse, tänavasildid juhatavad teid sadamasse, ärge laske ennast häirida tasulistest parklatest enne sadamat, sõitke sadamasse välja, leiate sealt tasuta parkimiskoha kindlasti.
Enne 1.maid ja väga suure lainetusega reise ei toimu - pilet kehtib siis järgmisel päeval kui reis toimub. 

Chrissi saarel on viimastel aastatel ka paar ajutist söögiputkat olemas (üks sadamas, teine põhirannas). Laeval saab ka näkse, õlut (a la 3 eur 0,33l) ja vett kaasa osta. 
Rannatoolid/päikesevarjud on Chrissil tasulised, aga keegi ei keela neid mitte kasutada. 
Aega on piisavalt, et jalutada üldisest rahvamassist kõrvale ning leida oma vaikne nurgake saare mõnes teises küljes - peaasi, et te pärast õigel ajal Chrissi kai peal tagasi olete.
Seda kohalikku maksu, ehk siis Chrissi saare naturaalse looduse säilitamise heaks kogutavat 1 eurot küsitakse minu mäletamist mööda laeva sisenedes.