Anne
Reisihuviline
Anne
Liitus Tripiga 8 aastat tagasi
17 meeldimist
2 mittemeeldimist
3 postitust
17 kommentaari
Tahab minna:
Viimased kommentaarid

Käisin eelmisel aastal Albaanias autoga. Meie teekond Tartust 1 öö Gorski hotell Poolas, siis Budapest, edasi Kraljevos öö käisime Sika kloostris, see ligidal. Edasi läbi Kosovo ,( külastasime Prizeni linna ) Valbone orgu. Olime seal kaks ööd, käisime matkamas ja siis tulime Fierzest- Komani laevaga. Väga soovitan, Komanist maha tulles 20 km väga halba teed. Edasi sõitsime Shkoderisse, vaatasime üle Rozafa kindluse ja ööseks Krujesse. Järgmine päev edasi 2 ööks Beratti. külastasime muistset linna Apollooniat, siis Llogara kuru kaudu Sarandasse. Sealt käisime Bly Eyesja Gjirokasteris, Butrinti linna varemeid vaatamas. Tegime ühepäevalise sõidu ka Kreekasse Meteora kloostreid vaatamas. Koju tulime läbi Montenegro, Horvaatia, Sloveenia kaudu. Reis kestis 18 päeva. Tirana jätsime välja kuna on kirjutatud et seal liiklus hull ja suurt vaadata pole. Albaania väga meeldis. Sel aastal lähme kohe Põhja -Makedooniasse ja siis ka mõneks päevaks Sarandasse mere äärde.

1
0

Kirjutan siis 11-28 juuni toimunud Albaania reisist kokkuvõtte. Autoks oli Chevrolet Uplander (sõidab bensiini kui gaasiga). Seltskond 4 reisiat ja läbisõit 6900km. Esimese päeva teemegi tavaliselt kõige pikema sõidupäeva. Hommikul 6 ajal alustasime Tartust ja õhtul 20.30 Hotel Gorskis kohal. Vahepeal tegime väikese ostlemis peatuse Bialystoki outletis. Hommikul siis suund Budapesti poole, õhtune väike jalutuskäik linnas. Sealt siis edasi sõit Kraljevosse, sinna saime juba kella kolme ajal siis sõitsime Zica kloostrit vaatama. Õhtul jalutasime linnas ja käisime söömas Etno restoran Zavicaj. Neljanda päeva hommikul võtsime suuna Kosovo poole. Jarinje piiril läks järjekord sujuvalt ja kiiresti kaks piiri sai ületatud kuskil poole tunniga. Kosovo pool tuleb teha autole kindlustus oli 15 eurot. Kindlustus tehes näitasime mis eesnimi ja perekonnanimi, kui kindlustuse kätte saime oli ikka eesnimi OMANIK ja perekonnanimi õige. Ainus miinus on parkida pole kuskile kui kindlustust tegema minna. Käisime ka Prizenis jalutasime mõned tunnid linnas. Sealt võtsime suuna Albaania poole, esimesed 2 ööd olime Valbona orus. Käisime mägedes Valbone- Teth rajal matkamas, lõpuni ei läinud. Sest lamemaalased nagu me oleme ja füüsilist vormi ka pole sellist, vaja oli ka tagasi tulla, kokku jalutasime 12 km. Need mäed on ikka võrratud. Hotellis ka kui silmad avad aknast vaatavad mäed vastu. Sealt tulime Fiersest- Komani laevaga. See on ikka väga ilus. Laev väljus kell 9. Hakkasime Valbonast 7.30 sõitma ja sadamas olime 8.47. Jõudsime kohale ikka viimasel minutil. Laev oli täis, sinna tuli kaks bussitäit kooliõpilasi . Hotelli omanik ütles et 40 min ja kohal sinna 45 km. Aga tegelikult läheb poole rohkem aega see mägede vahel sõitmine, kui nende moodi sõita siis vist saab nii kiiresti kohale. Laevapiletid olid poolteist nädalat varem broneeritud.Maksmine toimus laeva sõites. Kirss tordil oli Komanist Schkoderi poole sõites 20 km teed, auke oli rohkem kui teed ennast, tee on kitsas piirdeid väga vähe. Schkoderis käisime Rozafa kindluses ja siis Krujesse kus ööbisime Room Emilianos, mida on väga kiidetud , mis asub üleval kindlude müüride sees ja vaade linnale on ikka ilus. Hotelli restoranis võtsime selle piirkonna rahvusliku toitude mixi 15 eurot inimene. Selle reisi kõige parem toit. Külastasime Skanderbergi muuseumit , jalutasime suurel Basaaril. Väga palju kohalikku käsitööd ja suveniire. Järgmised kaks ööd olime Berati kindluse hotellis. Kindlus asub suure mäe otsas ja linn on ehitatud mäe küljele seda kutsutakse ka tuhande akna linnaks. Kindlusest oli alla linna hea jalutada aga pärast üles andis minna tõus oli 10 %. Edasi minnes külastasime Apolloonia linna varemeid ja Llogara kuru kaudu sõitsime Sarandasse. 5 ööd peatusime Saranda International Hotellis. Hotell on mere ääres ja neil on privaatne rand, kus toolid ja varjud. Oli mõnus ja rahulik. Käisime vaatamas ka Blye Eyet ja sealt edasi Gjirokasterisse.Käisime külma sõja tunnelis ja kindlus-muuseumis, jalutasime all vanalinna basaaris. Siin linnas on vaatamist mitmeks päevaks, kahjuks jäi vanad ottamani aegsed majad ja Ismail Kadare majamuuseum, nende diktaator Enver Hoxha sünnikoht teiseks korraks, sest siingi on kogu aeg vaja mäkke ronida. Hoxha pärandit on igal sammul näha punkrite näol. Sarandest mõned kilomeetrid väljas on Roomaaegne linn Butrint, pärast selle külastamist mõtlesime minna Ksamili rannad üle vaadata , sai ära käidud 20 minutiga ja maksime parkimise eest 500 leki. Rannad olid nii täis vabu toole oli mõni üksik ranna eri paigus, oma rätikut maha panna ei lubata. Rannad tasulised, kui hommikul vara minna siis saab. Tegime ka päevase trippi Kreekasse käisime Meteoras mis on ikka väga ilus koht. Koju tagasi sõitsime läbi Montenegro- Horvaatia- Sloveenia- Austria-Tsehhi- Poola.

Albaaniasse saab ID kaardiga siseneda. (Serbias ja Kosovos on vaja passi.)

Albaania on sularaha maa .Kaasa võtta eurod, paljudes kohtades saab maksta eurodes aga kurss on igalühel erinev. Kasulik on vahetada lekkideks, tuleb soodsam. Sarandes hotellis sai maksta kaardiga aga lisandus teenustasu 3 % summast. Muuseumid kõik sularahas. Suuremjagu poed samuti. Sarandas tegin pangaautomaatide tripi , ükskõik kui suure summa tahad välja võtta lisandub teenustasu 800 leki, lõpuks leidsin ühe millel väljavõtmine oli 650 leki. Valbone orus ei olnud raha vahetust , seal kõik tasusime eurodes. Samuti otsisime kaardimaksega tanklaid, paljud jälle sularahas. Aga seal kui kaardiga maksta saab peab hoolsalt vaatama mis summa nad sisse toksivad. Meil oli tankimis summa 3620 leki aga onu oli sisse löönud mitmekordse summa parandamisel ikka 36200 leki, mees maksis ära, kui paberi sai siis nägi viga . Lõpuks saime ülejäägi sulas tagasi. Aga kui poleks vaadanud oleks paak gaasi ikka kalliks maksma läinud. Pärast naersime et hea rahavahetus viis. Kuna seal kasutatakse kaarte vähe maksmisel, siis nad ei oska neid aparaate käsitleda, pusivad tükk aega.

Suveniirid tasub osta Krujest ja Gjirokastri basaaridest, sest Sarandas olid samad asjad mitukorda kallimad.

Liikluses tuleb varuda aega ja kannatlikkust. Nad sõidavad nii nagu neile meeldib, igalt poolt kõrvalteelt ette ja vahele. peatab tiheda liiklusega tänaval kesk teed auto ja läheb poodi, ohutuled peale, ja siis vaata ise edasi kust mõõda saad.

Maa on ilus ja palju on vaadata, kui huvi. Meri soe ja mõnus . Kuid igalpool pole meri ja rand puhtad. Töökaaslane käis perega paar nädalat hiljem lennukiga Durreses siis seal olid vees ujunud ka prahti ja junnikesi.

3
0

Plaanis juunis startida Albaania poole. Kes käinud viimasel ajal, oskate aidata. Esimene peatus on Valbone org. Enne seda öö Serbias nähtavasti Novi Pazaris. Google Maps ja Waze saadavad Peje-Junin-Panoshec kaudu. Paistab väike piir. Kas keegi on seda  kaudu käinud, kuidas teede olukord.  Teine variant Gjakovisse ja sealt alla Qata e Prushit piiripunkti, või minna Prizreni kaudu ja linnaga ka tutvuda ja edasi Kukesi kaudu (paistab et paljud käivad seda kaudu).Autoks on Chevrolet Uplander.

Kas peaks kindlasti tegema rahvusvahelised juhiload. Kas on neid kindlasti vaja olnud.

Kosovo lisakindlustuse saab teha piiril ja umbkaudne hind mis võiks olla. 

Suured tänud vastajatele.

0
0

Teekonna planeerimisel peab ka arvestama teetöödega. Google maps näitab ära kui teekond sisse lüüa. Ise lähme ka 17 juuli Horvaatiasse jälle. Esimesed tööd on juba Leedu- Poola piiri lähedal teevad kiirteed ja Poolas Piotrkow Trybunalskist edasi teevad kiirteed ja enne Brnod ka, neid lõike tehakse juba mitmeid aastaid, seal võib aega minna oleme seisnud peaaegu poolteist tundi paigal selle ajaga edasi saanud heal juhul mõned kilomeetrid .Vinjettidega oleme võtnud kuuajased, kui sama teed tagasi kahenädala pärast tuleme, tuleb odavam.Esimese öö oleme Varssavis, edasi oleme olnud Brnos, ja siis kuhu kanti Horvaatias lähed kas Zagrebis või Bledis. Ja siis juba Horvaatia. Ööbimised olen juba talvel varakult Bookingust kinni pannud. Sealt leiab ka kohapealt, aga see otsimine kas sobib võtab aega ja nad peale kella 16 eriti seal teeäärtes enam ei paku. Selle otsimise asemel saan juba rannas lebotada. Praegu on Horvaatias Makarskas stuudio kinni pandud , teised veel ei ole, aga tegelen. on kujunenud kindlad hotellid kus õõbime, eriti ei otsi.

2
0

1.Juunis sai käidud autoga Vilniuses, Trakais ja sealt edasi Poola, kui piirid lahti tehti.

2. Kui saab,  siis suvel plaan sellel aastal ära jäänud Albaania reis teoks teha . Vaja on ka  kasutada ära jäänud Kreeta reisi  eest saadud voucher, kuhu ja millal veel ei tea.

1
0

Sooviks laupäeval minna korraks Lätti, kas peab täitma selle deklaratsiooni või saab ilma. Kes sel nädalal käinud, paluks infot.

0
0

Leedus ja Poolas peab mask ees olema siseruumides. Poolas osades poodides turvamehed sisenemise juures valvavad, ilma maskita poodi ei lasta. Leedus ei saa ja maksta, kui maski ees ei ole osades poodides. Ise kandsime küll igal pool maski, juba enda huvides. Õnneks rahvast vähe, oli hea lahe käia. Poolas oli küll maske poodides müügil.

0
0

Meie käimegi neljakesi- meie abikaasaga ja peretuttavad abielupaar. Juba pikki aastaid nii reisidel suvel. Sõidukulud ja teemaksud pooleks. Auto on meil Chevrolet Uplander 7 kohta, tagumise rea võtame välja siis mahuvad asjad ilusti ära. Autol on gaasiseade, see on ikka hulga odavam, kui muidu. Ainus miinus on suuremates linnades ööbides parkimisega, sest gaasiga autot ei lasta maa alustesse parklatesse. Ja ööbimised ei tule kallimad .

0
0

Käime igal suvel autoga 2 nädalasel tripil Euroopas. Nii oli ka plaan sel suvel, olen ootaval seisukohal. Start oleks 6. juuni hommikul Albaania poole. Pole veel ühtegi majutust kustutanud, ainult Budapesti hotellilt tuli kiri et tühistada , kuna ei tea kas avavad veel või annavad rendile. Vaatasin uue igaks juhuks. Nagu öeldakse- lootus sureb viimasena. Oktoobris on piletid Kreetale loodan et siis saab ikka minna.

2
2

Czestochova  Jasna Gora klooster, seal Musta Madonna ikoon ja klooster tõeliselt ilus. Brnos  St James kiriku all luukamber. Bledisst natuke edasi Vintgar George .Kindlasti Postonja koopad ja sel ligidal Predjama loss mis on ehitatud kalju sisse.

0
0