Viimased kommentaarid

Pigem tasub läbi mõelda ja arvutada frequent flyer programmid ja nende eelised; hinnad võivad samaks jääda aga kogemus muutub vast vähe talutavamaks.

Passikoopia kaasas kandmist olen ka mõnes riigis harrastanud, küll lamineerimata kujul. Äppi ei laeks, photo vast okei. Photopoint prindib ja lamineerib asju, proovitud.

Andres, pöördu kindlasti Tarbijakaitseameti poole ja ka nende tarbijavaidluste komisjoni. Ma olen enam kui veendunud, et nii sinul kui ka teistel reisijatel on õigus vähemalt pool reisi eest tasutust tagasi nõuda. Kui sellised nõuded esitavad kõik 74, siis ehk hakkab vaikselt mõjuma. Ja kui toob kaasa Viru Reiside maksejõuetuse, siis ehk on paremgi veel.

Pead arvestama, et kui su lennud pole samal piletil, siis JFK-CUN jätkulennult mahajäämine ei pruugi olla kindlustuse silmis ka reisitõrge ja uus lend tuleb leida ise.

Transferwise-i puhul minu teada mingit sularaha kuupõhist piirangut üldse pole.

Ära mõtle üle, see on umbes sama nagu võõrale inimesele "Tervist!" öeldes sul tegelikult pole sooja ega külma tema tervisest. Sellele vastuseks enda tervisest rääkima hakata mõjuks meile ilmselt sama imelikult kui britile "how are you?" peale enda murede kurtmine.


Kultuurilised kombed, mille puhul ei tasu grammatilist tähendust taga ajada.

Kursivahe Tavidis on mitu korda suurem kui Hiinas kohapeal ja pikema reisi peale võib see märkimisväärne summa olla. 


Hiinas tänavatel valuutavahetuspunktid puuduvad, valuutat saab vahetada pankades, meie kogemusel ICBC ja Bank of China. Osades kontorites pole valuutavahetus võimalik või peab selleks panga kliendiks hakkama. Nendes, kus vahetada saab, võtab protsess 0,5-1h. Iseenesest pull kogemus, saad seal mässata paberitega, deklareerida enda maksuresidentsust ja võtad kohustuse neid teavitada elukoha muutumisest - reisikogemusena tunni ajase ajakulu eest julgeks isegi soovitada. Pass peab kaasas olema.

Lihtsam variant on võtta raha välja automaadist. Meie kasutasime selleks üldiselt ICBC automaate, pangakaartide tunnistamisega kordagi probleeme ei olnud. Automaate on mõistlikult palju, nt isegi Huangshan mountaini otsas oli pangaautomaat. Soovitan kasutada Transferwise-i kaarti, kuna sellisel juhul väljastajapanga poolne teenustasu puudub. Hiinas mälu järgi ei olnud ka kohaliku panga teenustasu aga kurss oli imevähe halvem kui kontorist vahetades.

Ülivajalik muidugi siin ka hakata niigi hirmul inimesel reisihirmu üles kütma.

Üldiselt kui miskit pelgad, siis seda Googeldades tundub pea vältimatu, et see juhtub. Ma arvan ka, et rahune ja pane Google kinni ära :)

Kui oled pagasi ostnud, siis pigem vähetõenäoline aga sellele ei tasu lootma jääda. Kui on selja/spordikott, siis arvesta lihtsalt lubatud mahuga ja jäta see piisavalt tühjaks, et pikema osa saaks vajadusel 40cm sisse suruda. Sellisel juhul see mahub sellesse metallraami:


Võtmekoht on siin mõlema pileti juurde lisatud viide SAS Go Lightile. Täpsemalt vaata tingimusi siit. Pilet ise on non-refundable, rebooking permitted for a fee, alates 65 eurost. Nimevahetus maksab samuti 65 eurot pileti kohta. Targemad oskavad ehk öelda, kas see tähendab segmendi kohta, suuna kohta või bookingu kohta.

Krediitkaardilt saab raha maha võtta kuni 4 kuud pärast selle sulgemist. 

Enamasti vast meilile tulnud taksoarve / bussipilet Riiga / laevapilet Helsingisse / vms dokument on. Alternatiiv on lülitada telefoni location tracking sisse või teha lennujaama saabudes ja järjekorda nähes suva pilt, et oleks tõestus olemas.

Kindlustuse kontekstis võib relevantne olla, kui küsimus selles, et kas jäid lennust maha sõltumata mõistlikult varajasest saabumisest või omal süül.

Sest Bangkoki lend läheb Arlandast.

Geeniuse discounti ei mõjuta ja minu kogemusel samuti hind sama.

See 2010 ei ole ju ka mingi reaalne hind, kui paned edasi-tagasi otsa, mis seda lendu sisaldab, siis on hind tõenäoliselt ca 500 eurot.


Euroopa lennufirmade puhul ma hoolduse kvaliteedi üle üleliia ei muretseks, väga ranged nõudmised on.

Sixti vahendusel polnud probleemi. Mälu järgi oli paljudel firmadel ca 15-30 eurot lisatasu iga välisriigi kohta - peab tingimusi täpselt lugema. Piiriületus ise ka suhteliselt kiire. 

Lennujaama ja muu transpordi osas - Kiievis töötab nii Taxify kui ka Uber väga edukalt ja on soodsad; lennujaamast tuleks osta vaid kohalik SIM-kaart interneti jaoks. Odavamad äpitaksod on sellised, mida meil liiklusesse ei lubataks (turvavöö on haruldus) aga saab hakkama, vajadusel variant tellida natuke kallim auto.


PS! Valuuta vaheta kindlasti kohapeal, vahetuspunkte igal pool ja kurss on väga hea.

Möödunud suvel Makedooniast mööda maismaad sisenedes küll mingit viisat vaja ei läinud. 

Kuidas üldine sõidukultuur ja kogemus kohapeal oli?

Olen kasutanud Icarhireinsurance-t - ostmine oli kiire, kahjukäsitlus võttis lubatud ühest kuust veidi enam aga pärast meeldetuletust kanti raha üle. Probleem oli enda poolt autole tekitatud väike kriim kus teist osapoolt ei olnud aga kuna kohalik rendifirma oli eelnevalt rõhutanud, et ka kriimu puhul nõuavad nad politseiraportit, siis tegime selle kohapeal ära (erakordselt tüütu ettevõtmine). Ei tea, kas ilma selleta oleks kindlustus hüvitanud aga meie saime icarhireinsurancelt raha kätte.