Viimased kommentaarid

Loomulikult mitte midagi ei olnud, ma ei pidanud hotelli fuajees Aasia päritolu turistide vahel trügima, lennukeid ei olnud ja minu pagas ei jäänud ülekaalu tõttu Londonisse, sest Eestis karantiinis istuvate tarkpeade arvates ei ole see nii. Punkt, aamen.

@Veigo

Ma ei vaata netist, millised terminalid on kinni või kui tihe on graafik flightradari järgi. Ma räägin seda, mida ise äsja nägin ja kogesin. Kui kolleegiga hotellist välja poodi läksime, ei olnud maanduvate ja tõusvate lennukite müra tõttu pool aega võimalik juttugi ajada. Ja enamus olid reisilennukid,mitte cargo.

Kas ma saan õigesti aru, et hiinlastele anti reisimiseks nüüd vaba voli jälle? Kusagilt nagu lugesin mingit uudisnuppu. Eile tulin ise töölähetusest Inglismaalt ja Heathrow-Frankfurt lend oli tuugalt nunnusid pilusilmi täis. Kuna neil oli kaasas umbes miljon kohvrit ja lennuk oli seetõttu ülekaalus, siis jäeti osade reisijate, sh minu, pagas Londonisse maha. Nad olid muidu väga tublid, enamus kandsid kaitseülikondi, - maske ja -prille. Üks kinkis mulle ka maski, see oli väga kena temast. Aga mis eesmärgil ja kuhu nad lendasid, ma ei hakanud küsima. Nad ei olnud UK alamad arvatavasti, sest paljud ei osanud inglise keelt üldse. Aga võib-olla olid nad Inglismaal reisipiirangute tõttu kinni ja nüüd alles said koju tagasi pöörduda. Olin viimased 18 päeva just Heathrow lennujaama juures hotellis ja igasuguseid gruppe, sh eriti asiaate, oli kogu aeg näha nii minemas kui tulemas. Ning lennukeid tõusis ja maandus vähemalt päevasel ajal lausa paariminutiliste vahedega. Kui see on eriolukord, siis ma ei kujuta tavaolukorda Heathrows ettegi.

Kui nii suur hinnavahe, siis küll..

Kas kuningas ise kirjutab nüüd juba Eestist?

Lufthansa lendab ju praegu Frankfurt-Tallinn, milleks mingi Lätis maandumise eriloaga jamada?

Kümmekond päeva tagasi, kui Eestis oli olukord juba "peal", lendasin tööga seoses Frankfurdi kaudu Londonisse. Tallinna Lennujaama check-in lauas öeldi,  et  "Teie piletiga on probleem", helistati kusagile ja kinnitati, et mul on tõepoolest dokumendid olemas, mis tõendavad, et lähen tööle. Selle peale anti luba mulle pardakaardid väljastada. Frankfurdis kontrolliti passi ja pandi mingisse nimekirja märge rahvuse kohta (Est), Londonisse saabumisel ei kontrollitud midagi. Aga nägin nüüd mõni päev tagasi uudistest, et lennujaamas on siin karmim kontroll nüüd ja midagi inimeste käest nagu küsitakse riiki saabumisel.

Natuke lisa, 2018. aastal salvestatud saade Hakkame Tegutsema:

http://hakkametegutsema.ee/podcast/lugu-41/meigo-mark

Muljetavaldav igal juhul:)

Saaremaa SPAd on sügiseks kindlasti elus veel. Need suured kolossid piiskopilinnuse ümbruses on varem ka näiteks terve talve kinni olnud.  Kui keegi soovib omamoodi huvitavas hoones ööbida, siis soovitan:

https://www.ekesparre.ee/

Maja oli 1941 ja 1944-1949 Nõukogude eriteenistuste valduses ja seal pidi koguni kummitama. Ise ööbisin seal korra paar-kolm aastat tagasi ning ainuke miinus oli palavus toas, sest väljas oli +30 ja toas puudus konditsioneer.

No hoiame siis pöialt, et Eesti ennem kolmapäeva piire täielikult ei sulge. Siis pead Soomes asüüli taotlema.

Ma olen ise Londonis muide ja kõik plaanid läksid vastu taevast, aga- ma olen faktiliselt "tööl" (ehkki ma ei tee mitte midagi, ei saanud tegelikku sihtkohta lennata), firma maksab minu hotelli,  palk jookseb. Ei mitaan hätaa.

Muidugi. Võta ära ja säästad 200 eurot. Mitte kellelgi ei ole kohustust lennule ilmuda. Lennufirmad müüvad sageli rohkem pileteid, kui lennukis on istekohti, sest arvestavad tavapärase mahajääjate keskmise protsendiga. Inimesed haigestuvad, plaanid muutuvad, magatakse sisse jne jne.

Tõsi- see oli vist muidu samuti Lufhansa, mis andis kohtusse mehe, kes ei kasutanud teatud lennusegmente, et odavamalt sihtkohta saada. Aga tal oli see tegevus süsteemne pikema aja vältel ja tal ei olnud tagasilennupiletiga tegemist, vaid ta jalutas ühel suunal lennates vahepeatuses lennujaamast välja ning läks oma koju.

No ei olnud see "kiiremas korras koju kutsumine" kuu aega tagasi, vaid 10 päeva.

Mina näiteks ei ole.. Ma ei ole muidugi küll HON, aga äriklassis reisitud piisavalt ja erinevates loungedes samuti käidud- ka sellistes, kuhu raha eest iga reisija sisse ei saa. Aga ma ei tea.. olen lihtne inimene ja sellega ka rahul, kui turistiklassis on mõned vabad kohad, kuhu pikali visata. Ma ei maga seal siis halvemini, kui äriklassis. Ja lennujaamades mulle meeldib just kusagil transiittsooni tuiksoone peal inimesi vaadelda- näeb ikka huvitavat rahvast üle kogu maailma.. Magada mulle meeldib ka lennujaamades kusagil tühjas väravas, kus on hämar ja kedagi pole segamas. Lounges võib ju nahhaali mängida, tugitoolid kokku lükata ja nendes magada, aga tuled põlevad ja lakkamatult liigutakse mööda ning jutustatakse. Tõsi- lounges on alati tasuta nett ning toidud, aga mul lihtsalt pole hädavajadust neti järgi kogu aeg ja umbes samad toidud võib mõne taala eest lennujaama söögikohtadest ka osta (kui nüüd meenutan, siis viimastel aastatel ohtralt lennates olen tegelikult lennujaamast midagi süüa ostnud vast 2-3 korda aastas, kokku paarikümne dollari eest; lühema vahemaandumise ajal ei lähe kõht tühjaks ja lendudel on toitlustus).  Alkoholi ma ei tarbi, seda muidugi saab lounges tasuta.

Olen päriselt ka lihtsalt keeldunud mitu korda, kui mõni kolleeg on lühemate vahemaandumiste ajal lounge´i kutsunud. Minu jaoks ei ole see nii oluline asi. Paar korda aastas ehk tuleb ette, et mõtlen pikema peatuse ajal kusagil lennujaamas "võiks kuldkaart olla, kuluks ära praegu"- samas, kui mul oleks olnud võimalus ca aastaga Miles&Smiles kuldkaardi jaoks vajalikud miilid koguda, ei viitsinud ma sellega tegeleda.. 

Muide, mis järjekordi puudutab, siis sageli olen võistelnud kolleegidega, et kes kiiremini check-in´ist või turvakontrollist läbi läheb. Ei pruugi äriklassi järjekordades midagi kiiremini minna- nagu reeglina on seal alati kellegil mingeid pretensioone ja kätega vehkimist, mille taga kogu järjekord seisab. Vana Istanbuli lennujaama turvakontrollis kulus kuldkaart ära küll, aga nüüd uues ei ole ka tavaturistil vaja järjekorras seista.

Venemaaga on asi nii, et mõnedes piirkondades (Kaug-Idas nt) on hüppeliselt sagenenud "kopsuhaigustesse" suremine, aga koroonateste ei ole tehtud.

Üldiselt- Venemaa ametlikku statistikat usaldada ei saa.

Aa jah, minu viga- pidasin silmas nakatunute arvu. Aga milleks kusagilt mujalt eeskuju otsida, kui meil omal on 0 surnut?

https://www.newsru.com/russia/18mar2020/ban_fake.html

Viimane lõik sealt.

Sinu oma lingil on hetkeseisuga Russia: 306

"Suurel Venemaal 1 nakatunu"?

18. märtsi seisuga oli ametlikel andmetel nakatunuid 147.

Mis seal vahet on, kust keegi kommenteerib? Kummaline on see mõtteviis, et ühistransport tuleks üksikisikute tahtmise järgi käima panna, sest "me tuleme Ameerikast". Kas käed kukkusid küljest ära seal, et ei saa booking.com avada ja Helsingis üheks ööks majutust broneerida? Ma ise olen kümneid kordi maandunud Tallinnas ja hilistel õhtutundidel, ja ei ole nagu tulnud sellise mõtte peale, et saata ennem kiri Lux Expressi: "Härra tuleb Sri Lankalt ja tahab kohe öösel Saaremaale, lükake viimase bussi väljumine kolm tundi edasi."

Raul_R, üks natuke naljakas trükiviga lipsas Sul sisse- " Ka siis olid tänavad öösel varasemast sigimisest tühjad." See sõna tähendab eesti keeles midagi muud. 

https://et.wikipedia.org/wiki/Sigimine

Tänaval võib olla näiteks "sagimine" või ka "sigin-sagin".

Tagasi tulles pannakse 14. päevaks karantiini, sellega peab ka arvestama.

Lendasin eile Dohast Varssavi. Lennujaamas Dohas olid maskid ikka pigem vähestel inimestel ja kanti neid suht suvaliselt. Lennukis ei näinud ühtegi maski. Peale maandumist Varssavis paluti edasi istuma jääda ja mõne aja pärast jagati laiali A4 ankeedid, mis tuli kohe ära täita. Muidu lennukist välja ei lastud. Karta on, et pooltel reisijatel ei ole pastakat käsipagasis ja need istusid siis niisama ja keerutasid pöidlaid ning minust jäidki sinna istuma (enda pastaka kinkisin ära ja kobisin välja, ankeedi andsin ukse peal maskides meestele). Ankeedis taheti teada viimase 14p jooksul külastatud riike, isiklikku infot ( elukoht, kontaktandmed) ja mõne lähedase inimese kontaktandmeid. Mis sellest ankeedist kasu, kui seal ukse peal seda ka pealiskaudselt lugeda ei üritatud, ning inimesed läksid igaüks oma teed, jäi veidi arusaamatuks. Lihtsalt formaalsus.

mees80 kirjutas ka valesti- see sõna on karantiin..

Inimeste väidetavas teistkordses nakatumises on hulk agasid- kas ja kuidas neid esmakordsel haigestumisel testiti näiteks. Võib ju olla, et esmane nakatumine oli mingisse muusse külmetusse (gripp, rhino vms).

@Lumimumm

Need meetmed, nagu tervete piirkondade sulgemine, on tegelikult iga uue taolise epideemia ajal samad. SARS saadi niimoodi suhteliseltkiiresti kontrolli alla. Meetmetega üritatakse viirust lokaliseerida ning võita aega, et teha kindlaks, millega üldse tegemist, ning töötada välja vastav vaktsiin. Hiinas tegutsetakse diktatuurile omaselt jõuliselt, teistes maades vist inimesi korteritesse kinni ei keevitata. 

Gripi puhul on juba teada, et kes, mis, kuidas, vaktsiin on olemas ja karantiini ei peeta otstarbekaks. Vōi kujutab keegi ette sellist olukorda, et kui gripihooajal esimene inimene Eestis haigestub, jääb terve riik kevadeni koju? Igal aastal?

Gripiga võib võrrelda küll, aga gripi vastu on efektiivne vaktsiin olemas. Koroonaviiruse vastu veel ei ole.

Venemaal Orenburgi oblastis olevat keegi sõjaväelane koroonakahtlusega haiglasse viidud ja surnud. Indias samuti väidetavalt neli surmajuhtumit. Rahvaarvudega võrreldes on need numbrid muidugi köki-möki, aga näitab viiruse levikut.