Prantsusmaa tarbijakaitseteemadega tegelev mittetulundusorganisatsioon UFC-Que Choisir uuris, missugused on lennufirmade praktikad tühistatud lendude osas. Kokkuvõte: 76 suuremast lennufirmast, mis esindavad kokku ligi 80% maailma lennuliiklusest, eirab 75% ehk 57 lennufirmat reisijate õigust tühistatud lennu eest raha tagasi saada. See võib esineda mitmel erineval kujul:
UFC-Que Choisir toobki ühe probleemina välja selle, et reisijatele sunnitakse vautšereid peale, mitte ei pakuta võimalust valida raha või vautšeri vahel, kuigi Euroopa Komisjon on selgelt väljendanud, et vautšerite aktsepteerimine peab olema reisija vaba valik, mitte kohustus. Ühtlasi tuuakse taas välja, et lennureiside puhul puudub tagatisfond, mis tagaks ostetud pileti või vautšeri hüvitamise lennufirma pankroti puhul.
Nimekiri lennufirmadest, mis ei austa reisijate õigusiUFC-Que Choisir kutsus nimekirjas mainitud 57 lennufirmat üles austama reisijate õigust valida tühistatud lendude eest neile sobivaim hüvitusviis ning pakkuda neile esmajärjekorras raha tagastamist. Prantsusmaa tarbijakaitseorganisatsioon on valmis astuma edasisi samme juhul, kui lennufirmad ei muuda oma hüvitamispoliitikaid tarbijasõbralikumaks.
Kui nüüd seda nimekirja vaadata, siis valdav enamus Euroopa suuremaid lennufirmasid on negatiivselt ära mainitud. Samas on sellest välja jäänud näiteks Finnair ja British Airways, odavlennufirmadest Wizz Air, mujalt Qatar Airways, Etihad, American Airlines ja Delta.