Aasta tagasi, 28. jaanuaril 2024 teatas Uruguay valitsus plaanist luua uus rahvuslik lennufirma. Nüüd avaldati loodava lennufirma kohta esimesed detailid, lennufirma ametlik tutvustus, kus saab ka teada täpsematest plaanidest, toimub 28. jaanuaril 2025 ehk ilmselt mõned detailid on veel lisandumas.
Mis on uue lennufirma kohta seni teada:
Uruguay uue lennufirma juures on vast kõige huvitavam siiski see, et lennuteenust neile hakkab pakkuma AirBaltic. Sociedad Uruguaya de Aviación keskendub lennuvõrgu arendamisele ja piletimüügile, lende hakkab reaalselt opereerima AirBaltic A220-300 lennukite ja oma meeskondadega.
AirBalticul on lennuteenuse (wet-lease) pakkumises märkimisväärne kogemus, kuid seni on piirdutud peamiselt Euroopaga, teenindas näiteks Lufthansa grupi ja SAS-i lende. Seda, et lendama hakatakse ka Lõuna-Ameerikas, vaevalt keegi ette nägi. Teoreetiliselt tähendab see sedagi, et tulevikus võib Uruguays lendava lennuki meeskonnas leida ka eestlasi.
Plaani kohaselt läheb alates oktoobrist 2025 esimese 18 kuu jooksul SUA käsutusse järk-järgult 5 AirBalticu lennukit koos meeskondadega. Kolme aasta jooksul peaks lennukite arv kasvama kümneni.
SUA oleks esimene lennufirma Ladina-Ameerikas, mis hakkab Airbus A220 lennukeid kasutama. Lisaks plaanitakse luua Lõuna-Ameerika esimene A220 lennukite hoolduskeskus ja hakata tulevikus A220 piloote treenima.
Nagu arvata, mõjutab AirBalticu ja SUA vaheline kokkulepe mõnevõrra ka seda, mida teeb AirBalticu liinivõrguga Euroopas. AirBalticul on hetkel 49 A220-300 lennukit, 50 lennuk peaks saabuma veebruaris. Nendest 21 lennukit hakkab suveperioodil teenindama Lufthansa grupi lennufirmade liine ja Planespottersi.net andmetel on 13 lennukit kas Pratt & Whitney mootoriprobleemide tõttu Riias pargitud või hoolduses. Leping SUA-ga ei mõjuta AirBalticu selle suve lende, küll aga on sel mõju järgmisel suvel. Palju sõltub muidugi ka sellest, kuidas Pratt & Whitney mootorid tööle saadakse. Sel suvel pidi AirBaltic teatavasti oma plaanitud liinivõrku korrigeerima.
Igal juhul on tulevikus rohkem põhjust jälgida, kuidas sellisel lennufirmal nagu Sociedad Uruguaya de Aviación läheb. Uruguay valitsus loodab uutest lennuühendustest katalüsaatorit riigi turismile ja majandusele laiemalt. Samas on Lõuna-Ameerika lennundusturg parajalt konkurentsitihe ning seal edukalt toimetamine ei saa lihtne olema. Aga omamoodi huvitav oleks AirBalticu lennukeid Lõuna-Ameerikas lendamas näha.