Need on AirBalticu 2025. a suvel tühistamisele minevad liinid
veigo
veigo
3. jaan 07:30

AirBaltic tühistab lennukite lennukite mootoritarnija Pratt & Whitney põhjustatud hooldusprotsesside venimisele viidates 2025. aasta suvehooajal 19 lennuliini ning vähendab lendude sagedust 21 liinil. Kokku tühistatakse 4670 lendu, mis lennufirma hinnangul mõjutab 67 160 reisijat. Tühistamisele minevate lendude arv on AirBalticu teatel 5% 2025. aastaks planeeritud lendudest.

Tühistamisele minevad liinid on:

  • Tallinnast: Dubrovnik, Hamburg
  • Riiast: Aberdeen, Belgrad, Cluj-Napoca, Jerevan, Göteborg, Mykonos, Priština, Rzeszow, Skopje, Stavanger
  • Vilniusest: Dubrovnik, Ibiza, Rhodos, Chişinău, Tel Aviv, Valencia
  • Tamperest: Rhodos

Tallinnast vähendab AirBaltic lennusagedusi Kopenhaagenisse kuuelt korralt nädalas neljale.

Reisijaid, kelle lend on tühistatud, saavad oma lennubroneeringut muuta või raha tagasi.

Pratt & Whitney probleemid on kestnud aastaid

Probleemid Pratt & Whitney mootoritega pole midagi uut. Juba 2022. aasta suvel oli AirBaltic sunnitud oma 36 Airbus A220 lennukist kuute maa peal hoidma, kuna lennukitele nappis varuosi. Ülemaailmsete tarneahelate probleemide tõttu polnud varuosade puudumisel lennukitele võimalik teha regulaarseid hooldustöid ja mõned lennukid olid seetõttu maa peal juba kuus kuud.

Asenduslennukeid pidi AirBaltic kasutama ka 2023. aasta suvel. Siis loodeti, et 2024. aastal jõutakse tagasi normaalsusse, aga käes on 2025 ja probleemid on jätkuvalt õhus.

Näib, et AirBaltic on oma reaalset võimekust liinivõrgu laiendamisel mõnevõrra üle hinnanud. Kõiki rõõmustanud uudiseid uutes liinidest saabus eelmisel aastal ju päris sageli. Samas on AirBalticul lepinguline kohustus teenindada Lufthansa grupi lennufirmade lende. 2025. aasta suveperioodil läheb erinevate Lufthansa grupi lennufirmade käsutusse 21 lennukit.

Pratt & Whitney mootoriprobleemid on puudutanud teisigi lennufirmasid, kõige enam vast Wizz Airi, kes sel põhjusel oli eelmisel suvel sunnitud massiliselt lende tühistama. Ka 2025. aastal peab umbes 40 Wizz Airi lennukit maa peale jääma, kuid lennufirma saavutas mootoritarnijaga kokkuleppe kompensatsiooni osas.

Mõtlen valjult. Nagu teame, mootoriprobleemid ei ole uus teema ehk vaevalt ka AirBaltic nii naiivne oli et arvas, et nipsust aastaarvu vahetusega ka probleemid kaovad. Ometi tuldi välja väga hoogsa laiendusega. Rahavoogude pikem mure samuti teada, ega muidu sisuliselt igakuiselt mingi kampaania toimu. Et kas vähemalt poolteadlikult "üle ei müüdud", et raha kätte saada ning samas ka näha, mis liinidel järgmiseks suveks rohkem huvi on. Nüüd saad väiksema täituvusega liinid tühistada ehk testida liini reaalselt liini käima panemata. Süüdlane ka kolmas osapool ehk AirBaltic nägu jääb suhteliselt puhtaks.

1
0

Eks sai neile tasuta krediiti antud. Oluliselt odavam neile kui 14% intressiga võlakirjad.

0
0

Kui küsimus oleks rahavoogude juhtimises, oleks võinud veel oodata nende tühistamistega. Kuigi jah, hetkel nad tegelikult eriti negatiivse PRiga pihta ei saa. Kui osta piletid 6-9 kuud ette, peaks iga inimene arvestama, et lennuplaanis võivad tulla muudatused. Ja kui liini ei teenindata iga päev, on ka üsna tõenäoline, et lennu kuupäevad võivad muutuda. Nii et ega kliendid eriti kahju ei kandnud. Paljud on saanud ka paremad diilid (eriti Tallinnast, kus tühistamisi vähe ning nii mitmedki on oma Riia ümberistumise saanud otselennuks vahetada).

1
0
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Seesam
Sisuturundus
Puust ja punaseks: kes hüvitab pagasi hilinemise, kahjustumise ja varguse?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased