Peagi on lennufirmadel jõustumas suvine lennuplaan. Euroopas tähendab see kõige muu kõrval ka seda, et lennusageduste kasvades ostetakse rohkem lennuteenust sisse teistelt lennufirmadelt. Sellist praktikat on mitmeid aastaid rakendanud ka AirBaltic. Osaliselt on selle taga olnud probleem, et osad AirBalticu lennukid olid mootorite puudusel kasutusest väljas, osaliselt see, et AirBaltic osutas ise lennuteenust teistele lennufirmadele.
Lennuteenuse sisseostmisega jätkab AirBaltic ka sel suvel. Ajavahemikus 31. märtsist kuni 26. oktoobrini 2024 rendib AirBaltic Carpatairi 150-kohalisi Airbus A319 lennukeid Aeroroutes.com andmetel järgmistele liinidele:
Carpatairi teenuseid kasutas AirBaltic ka kahel eelneval suvel. Võrreldes Airbus AirBalticu A220-300 lennukitega on need oluliselt vanemad.
AirBaltic tegutseb aina rohkem ka ise lennuteenuse osutajana ehk ACMI firmana (aircraft, crew, maintenance and insurance). Näiteks sel suvel hakkab 4 AirBalticu lennukit teenindama Lufthansa liine Münchenist. Lisaks müüakse lennuteenust ka teistele Lufthansa grupi lennufirmadele (Swiss, Eurowings).
Põhjus, miks AirBaltic agaralt lennuteenust müüb, on lihtne. Lennuteenuse müük on märgatavalt kasumlikum, kui ise reisijaid vedada. Eelmiselt aastal moodustas ACMI 15% AirBalticu käibest, aga kasumisse võis anda oluliselt rohkem. Küsimus on, kui palju ise lennuteenust sisse ostes säästetakse, sest kütuse hind sinna ei kuulu ja Carpatairi vanemad lennukid kulutavad seda 25% rohkem, kui AirBalticu A220 lennukid.
Sel suvel kordub siis tuttav stsenaarium, kus AirBalticu enda lennukid lendavad Euroopas ja AirBaltic ostab lennuteenust ise sisse.