Airbnb skanneerib sinu sotsiaalmeedia kontosid
veigo
veigo
6. jaan 2020 05:58

Veel üks meeldetuletus, et kõike pole vaja oma sotsiaalmeedia kontodele postitada. Eramajutusi vahendav veebikeskkond Airbnb on välja töötanud uue tehnoloogia, mis kalkuleerib riski, et sa võid majutuses sigadusi korda saata. Airbnb-l on selleks ka põhjust – neil on parasjagu kaelas kohtuasi, kus neilt nõutakse 723 000 naela (847 000 eurot) kahjustuste eest, mida tekitati Londonis ühele luksuslikule majutusele. Neljale inimesele broneeritud majas pidutses kokkuvõttes 500 inimest, peo tagajärgede remontimiseks kulus kaks ja pool kuud, mis läks omanikule maksma üle poole miljoni euro. Ja see pole mitte ainus juhtum, kus majutust rentinud külastajad pole käitunud just mitte kõige viisakamalt.

Airbnb ei varjagi, et iga broneeringu kinnitamiseks analüüsitakse automaatselt kõigi broneerijate tausta. Selle eesmärk on jagada omanikele signaale broneerijatest, kellest võiks oodata kinnisvarale tavapärasest kõrgemat ohtu.

Lihtsalt nüüd on selline taustaanalüüs jõudnud varasemast kõrgemale tasemele. Airbnb poolt kasutuselevõetud AI (tehisintelligents) skanneerib läbi internetis broneerija kohta leiduva info, sealhulgas sotsiaalmeedia kontod, pildid ja videod, et teha kindlaks, kas tegemist pole potentsiaalselt ohtliku broneerijaga. Internetis leiduvad peopildid, liiga paljastavad pildid, vihakõned, nartsissism ja muu taoline võib saada põhjuseks, miks broneering ootamatult tagasi lükatakse.

Airbnb sellistest taustauuringutest võib aru saada. Mitte kellelegi ei meeldi läbustavad külalised ja võimalikud kahjunõuded. Kuid asjal on veidi laiem taust. See võib meile meeldida või mitte, aga sarnaselt Hiina totaalsele jälgimissüsteemile ja kodanikuks olekuks skoorile tekib teatavat sorti skoor ka kõigi internetis aktiivsete inimeste kohta ning majutajad seda ka analüüsivad. Võimalik, et ohumärgiks võib osutuda ka tausta puudumine internetis – kes teab?

Loomulikult saab ka Airbnb-s broneerida libakontodelt, kuid nii mõnedki omanikud nõuavad saabudes näha dokumenti. Ilmselt ei jää see taustaanalüüsi uudis selles valdkonnas viimaseks. Kui tehnoloogia muutub kättesaadavamaks, võivad seda mingil moel aktiivsemalt kasutama hakata nii reisibürood, hotellid, autorendi- ja lennufirmad (personaliseeritud pakkumised jm). Nad juba teevad seda, meeldigu see meile või ei.

Huvitav, kui palju selline AI ka eesti keelt mõista ja analüüsida suudab.

1
0

Kes seda teab, aga ilmselt mõistavad nad ühismeedias postitatud pilte analüüsida. Ja Google'i tõlkemootor on ka eesti keele puhul juba päris tasemel.

0
0

Väga tervitatav trend, ka kliendi käitumine peaks saama hinnangu. Loodame, et see jõuab otsapidi ka teiste vahendajateni. Näiteks, kõrgemalt hinnatud kliendid saaksid soodsama pakkumise. Ei tasu arvata, et klient hindaks hotelli kuidagi objektiivsemalt, kui hotell klienti.

0
0

Airbnb majutaja saab sind praegugi kommenteerida.

0
0
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Seesam
Sisuturundus
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Gauja Rahvuspark
Sisuturundus
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased