Alates suvest saab Vantaa lennuväljale ka rongiga

Helsingi

Alates 2015. aasta suvest ei pea Helsingi kesklinna ja Vantaa lennuvälja vaheliseks liikumiseks enam tingimata bussi kasutama. Kõigi eeldust kohaselt saab alates juulist seda teha ka rongiga, sest siis valmib Helsingi lähirongide ringliini seni puuduolev lõik, mis muuhulgas läbib ka Vantaa lennuvälja.

18 kilomeetri pikkuse Ringliini (soome keeles Kehärata, inglise keeles Ring Rail Line) ehitus algas 2009. aastal ning valmib käesoleval suvel. Märkimisväärne osa sellest – 8 kilomeetrit – kulgeb tunnelis. Viiest lisanduvast jaamast asuvad kaks (Aviapolis ja Vantaa lennujaam) 40 meetri sügavusel maa all.


Vantaa lennujaama peatus detsembris 2014

Vantaa lennujaama peatuses saavad olema sissepääsud nii terminali 1 kui terminali 2. Reis lennujaamast Helsingi keskraudteejaama kestab rongiga 30 minutit. Seega ajalist võitu võrreldes lennujaama bussiga ei saa, sest buss sõidab samasse kohta keskmiselt täpselt sama ajaga. Küll aga võib rong eelise anda tipptunnil. Tipptunnil hakkavad rongid Vantaa lennujaamast kesklinna väljuma iga 10 minuti tagant, väljaspool tipptundi tuleb rongi oodata veidi kauem.


Ehitustööd detsembris 2014

Uue raudteelõigu avamisega võtab Helsingi Vantaa lennujaam muuhulgas sihikule ka Vene turistid. Põhimõtteliselt saab suvest rongiga ju Sankt Peterburgist sõita otse Vantaasse välja.

Uue raudteelõigu avamine sunnib Vantaa piirkondade elanikke üle vaatama oma igapäevase reisirutiini. Nimelt mõjutab võimalus rongi kasutada oluliselt selle kandi bussiliiklust. Hetkel seal toimivast 78 bussiliinist kaob 4 üldse ära, 30 liini säilib kas senisel kujul või pisemate liinimuutustega, 44 bussiliini puudutavad märgatavad muutused ja mõned neist ühendatakse.


Vehkala jaam septmbris 2014

Tulevikus on võimalik, et võetakse ette uue raudteelõigu ehitamine, mille abil saaks Vantaa lennujaama läbida ka põhja-lõuna koridoris liikuvad kaugrongid. See muudaks ühenduse Vantaa lennujaamaga veelgi paremaks.

Kõik pildid pärinevad Soome Transpordiameti (Liikennenvirasto) Flickri kontolt.

No see Peterburi turistide jutt... Ega Helsingist väga palju rohkematesse kohtadesse ei saa kui Peterburist ja sellepärast rongiga sinna sõita, piiri ületus jne. Milline ametnik selle idee küll välja käis... Võrreldes Aasiaga käib sõit ka vales suunas.

See Peterburi jutt ei ole niisama, ma arvan. Helsinki lennujaamast on täna Euroopasse, Põhja-Ameerikasse ja Aasiasse palju rohkem ühendusi kui Peterburist.
Peterburis elab rohkem inimesi kui terves Soomes kokku. Rong sõidab kahe linna keskuste vahel 4 korda päevas ja reisiaeg on vaid 3,5 tundi. Piirikontroll tehakse ära sõitvas rongis, seega miskit ebamugavust reisijaile see ei valmista.
Euroopasse reisivatel Vene kodanikel on Schengeni viisa olemas nii kui nii, seega pole neil vahet, kus täpselt see piirikontroll ära tehakse.
Igasugused poliitilised ja valuutaprobleemid on ajutised, Venemaa turg ja rahvastik kui selline ei kao kuhugi, seega mina küll ei julgeks öelda, et idee Helsinkist kui Peterburi ühest olulisest lennujaamast on vaid miski kabinetivaikuses sündinud luul...

Niipalju kui mina siin kohapeal olen kuulnud, ei kao bussiga linna pääsemine kuhugi. Kiirus rongiga on kuulu järgi mõned minutid pikem kui bussiga. Isiklikult valiks turistina ikka maapealse variandi. Hind on ka sama.

Nonii. viimased uudised on siis sellised, et Lennujaama raudtee terminal valmis ei saa. Küll aga võetakse maha liinilt kõik bussid mis käisid lennujaama. Jääb liin 615 ja see ei sõida enam otse vaid läbi külade, aega lisandub vast 15 min. Jääb ka Finnairi buss. inimesed tuuakse rongiga kuskile Aviapolise ja Lennujaama vahele abijaama ja sealt viiakse bussiga terminalidesse. Espost ja mujalt tulevad bussid panevad inimesed Aviapolise jaama maha, inimesed võtavad kotid ja lähevad sõidavd ühe jaamavahe ja siis jälle välja ja bussiga võiduka lõpuni. Kui midagi annab keeruliseks teha siis ka tehakse