Turkish Airlines kanti Guinnessi rekordite raamatusse kui lennufirma, mis lendab maailmas kõige suuremasse arvu riikidesse. Guinnessi kriteeriumite järgi lendab Turkish Airlines kokku 120 riiki. Kui võtta aga arvesse ajutiselt peatatud ja hiljuti avatud liinid, tõuseb riikide number üle 130. Pole ka karta, et mõni teine lennufirma lähiajal seda rekordit ohustaks, sest lähim konkurent jääb maha juba 30 riigiga (mälumängu küsimus: mis lennufirmad võiks selles plaanis Turkish Airlinesile järgneda?).
Turkish Airlinesi rekord ei tohiks üllatusena tulla, sest suurima arvu riikidega liinivõrk on lennufirmal juba aastast 2012. Nüüd sai see lihtsalt esmakordselt ka ametliku tunnustuse. Guinnessi rekordite raamatusse kandmise sertifikaat anti Turkish Airlinesile üle Santiago lennujaamas (SCL). Uue liini avamisega tõusis Tšiili maailmas 131 riigiks, kuhu Turkish Airlines lendab. Järgmisel aastal lisandub veel vähemalt üks uus riik, kui avatakse liin Peruuse Limasse.
Euroopas Turkish Airlinesil katmata riike peaaegu polegi. Mikroriike kõrvale jättes on jäänud veel Moldova (täpsustus: Chisinau siiski olemas), Albaania, Slovakkia, Island ja Valgevene (pluss ajutiselt Ukraina).
Sel aastal kanti Guinnessi rekordite raamatusse ka Indy Nelson, kes on maailmas lennanud 170 erineva lennufirmaga ja külastanud 197 riiki.
Mälumängu küsimuse vastus: riikide arvu poolest järgnevad Turkish Airlinesile Qatar Airways (89 riiki) ja Air France (85 riiki).
Väga huvitav!
Muu kõrval torkas üllatavana silma, et Turkish ei lendagi Albaaniasse, mis teades nende kahe maa omavahelisi tihedaid ajaloolisi sidemeid ja vägagi lähedasi suhteid oli üsna ootamatu. Nii et vaatasin puht huvi pärast Skyscannerit ja see näitas et Turkish siiski lendab Istanbulist (ja Ankarast) Tiranassa, tõsi, opereerib neid lende praktikas Air Albania.
Nii, et neid riike kuhu Turkish ühel või teisel kujul ei lenda (kasvõi koodi ei jaga) on tegelikkuses ilmselt veelgi vähem.
Muljetavaldav igal juhul!
Tuleb muidugi märkida, et Turkishi globaalne liinivõrk on osa Türgi valitsuse "pehme" diplomaatia ja kaubandussidemete laiendamise strateegiast. Aga nad on selle hästi tööle pannud.
Air Albania on suure Turkish Airlinesi osalusega, aga ikkagi eraldisesisev firma ja sellel liinil toimub tavaline koodijagamine.
Aga Moldova on neil hetkel täiesti käigus.