Viimased kommentaarid

Mul on pehme Wengeri kohver, mis sai kunagi Rimi kampaaniaga ostetud. See oli vist 5 aastat tagasi. Peale esimesi lende vajas kohver veidi tuunimist, sest selle pehme tagakülg oli väga ajuvaba disainiga. Aitas kunstnahaga üle kleepimine. Rohkem pole probleeme olnud. Lendamist on päris palju, eelmine aasta oli vist 50 tõusu ja maandumist ning enamik lende vähemalt ühe ümberistumisega. Seega on kohver saanud tunda palju erinevaid pagasisüsteeme erinevatel mandritel. Liivas ja mudas pole järgi vedanud, aga ebatasastel kiviradadel küll. Kaaluks on enamasti 17-23 kg. Lõpuks on hakanud kohvri nurgad kulumise märke näitama. Niisama kergeid kriime jms on loomulikult ka, aga mitte selliseid, mis kattest läbi oleksid läinud. Ja luku tömmitsad olid ka liiga suured ning enamik neist on aastatega kusagil pagasilintidel lahkunud. Õnneks oli nende materjal suht pehme ja lukud ise on ilusti külge jäänud ja töötavad probleemideta.

Kokkuvõttes poleks oodanud, et mingi supermarketi kampaania kohvriga nii pikalt hakkama saab.

Vaatasin huvi pärast ja näiteks Europcari lehelt saab ka kohe 0 omavastutusega kindlustused juurde panna.

Suurtel pead selle tihti ise hinnakirja järgi juurde arvutama. Mõni laseb tõesti broneeringu käigus juurde lisada, aga teistel saab alles kohal maksta. Samas hinna peaks nende lehelt siiski üles leidma. Ja sama firma eesti esindusest letihinnaga autot küsides võib samuti saada kindlustused kohe hinnale juurde. Samas see kõik kokku võib vahel üsna kulukas olla võrreldes kohalike soodukatega.

Odavrendifirmasid ei tea. Näiteks Goldcaril on nende lehelt võttes vist küll võimalik kõik kindlustused kohe hinda saada.

Vastab tõele. Mul oli tõesti eksitav info.

Vaatasin üle. Eelmise aasta rendil oli omavastutus 1970 eurot. Krediitkaardilt võis tingimuste järgi broneerida 300 eurot + äkki midagi ViaVerde ja kütuse eest. See broneering võiski kohal olla mingi 200-400 eurot. Täpsemalt on äkki kusagil tšekil kirjas.

Oluline siis pigem see, et osad suuremad mitteodav rendifirmad ei tee isegi ilma lisakindlustusteta kaardile broneeringut terve omavastutuse piires vaid mingi väiksema summa eest, mis on neil tingimustes konkreetselt välja toodud. Seega saad teha ise sobiva kindlustuse otse kindlustusfirmast ja ei pea kaardil hoidma 1000-2000 eurot vaba raha.

https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/help-centre/faq-overview/Making-a-reservation/Connecting-flights


See puudutab osasid lende läbi Rooma, Bergamo ja Porto lennujaamade.

Selliste lendude jaoks sa ise midagi kombineerima ei pea. Lennujaamu sisestades tekib sihtkoha valikusse võimalus valida sihkoht 1 stopiga. Seda valides saadki kohe ametlikult tunnustatud jätkulennu. Neid liine on iseenesest käputäis. Bergamo ei tähenda seda, et kõiki Bergamosse lendavaid liine saab suvaliste liinidega siduda. Tallinna liinilt näiteks mingit jätkulendu kuhugi ei saa.

Huvi korral otsi näiteks Malta-Barcelona liini. Siis näeb ära milline see valik välja näeb.

Olen võtnud Europcari. Nende lisakindlustusi ei võtnud, ostsin need varem otse kindlustusfirmast. Omavastutus ei olnud kindlasti 1000 eurot (see on pigem odavamatel rendifirmadel). Pigem äkki 200-300 eurot. Lisaks broneeriti midagi Viaverde süsteemi kasutamise eest.

Tagastamisel keegi probleeme ei teinud ja kriime otsima ei hakanud. See jällegi pigem nende odavrendifirmade teema, kui sa nende kalleid kindlustusi ei võta.
Eelmine aast võtsin jälle Europcari Lissabonist. Sama asi. Broneeriti mingi normaalne summa ja tagastades ei viitsitud eriti midagi vaadata. Rendifirmalt jätkuvalt lisakindlustusi ei ostnud.

Antud juhul pole sünniaeg eriline probleem. Broneeringus on 7 aastane laps, tegelikult on laps 5 aastane. Mõlemal on pileti hind täpselt sama. See sünniaeg ongi selleks, et kinnitad lapse vanuse ja selle, et tal on õigus soodsamale piletile. Kui ostad 14 aastasele pileti sünniaastaga 2012, siis teda selle piletig lennukile ei lasta. Seitsme ja viie aastastel vahet ei ole.


Lufthansa check-in avatakse 23 tundi enne esimest lendu. Kui siis kohe ära teed ja kohad valid, siis on valikut veel piisvalt, et neli inimest kokku saab. Tavaliselt saab Lufthansal isegi 20-40 inimest ilusti ära paigutada :)

Samast saab tutvuda ka iga riigi raportiga. Bulgaaria randadest üks ei vastanud nõuetele. Kaardi järgi tõenäoliselt mingi Varnas asuv koht.

Piir sõltub nädalapäevast ja kellaajast. Olulise vaatamisväärsuse tõttu ka hooajast jne. Näiteks nädalavahetusel, kohalike puhkuste-pühade jms ajal on hommikul piiril suurem siblimine, sest grupid liiguvad naaberriiki juga vaatama. Brasiiliast Argentiinasse on vist isegi suurem liikumine hotelli hindade pärast jne. Samas ühistranspordil peaks olema oma järjekord, nagu meil Venemaa piiril. Seega ülejäänud liiklus liinibussi ei mõjuta.

Ja mis ajaga viisa kätte sai?

Roheneemesaared on Eesti passiga sellest aastast viisavabad. Endise 25 € viisatasu asendas 3400 eskuudone lennujaama turvatasu. Seda saab koos registreerimisega teha internetis - https://registration.cv.zetes.com

Sealt tehes on hind ametliku kursiga ~31 €. Hetkel ja tõenäoliselt ka edaspidi saab tasu maksta ka lennujaamas, aga seal võetakse turisti kursiga 34 €. Kui just varasemast piisavalt eskuudosid alles ei ole.

Mina loen välja nii -


Kui võtad kahese toa ja laps magab kellegiga koos samas voodis, siis lisandub tema eest 225 baati öö eest.
Kui võtad kahese toa ja tellid juurde lisavoodi, siis maksad 1000 baati öö eest.

Aga mida sa saad siis, kui valid kahese toa kolmele täiskasvanule, seda ma küll ei tea. Aga kuna selle hind suvalisteks kuupäevadeks minu konto alt on kallim, kui kahene tuba lapse lisavoodiga, siis ma võtaksin kahese toa lisavoodiga ja arvutaksin selle juurde.

Kas lapse vanus on samuti otsingusse sisestatud? Booking arvutab vastavalt andmetele hinna ise välja. Kui on kolmene tuba, siis ongi juba hind kolme eest. Kui on kahene tuba lisavoodiga, siis peaks see samuti kohe hinnaga kirjas olemas.

Kui kahene tuba + lisavoodi on odavam otsingusse pandud kolmesest, siis võid võtta kohe kahese ja panna lisainfo juurde, et soovid lisavoodit 9 a lapsele. See, kas see antud tuppa mahub ja mis see maksma läheb, on samuti lehel kirjas. Kogu info peab tähelepanelikult läbi lugema.
Võid anda ka hotelli lingi bookingust, siis saab keegi vaadata, mis ta sealt ise välja loeb.

Ei. Kahe riigi vahel on avatud piir ja Jordaaniasse pääseb isegi Iisraeli passiga.


Ammanist Surnumere äärde saab tõenäoliselt vaid taksoga. Nädalavahetusel pidi käima korra päevas vms ka buss kuhugi. Võimalik, et osad hotellid pakuvad samuti tasu eest transfeere. Tegemist on vaid turismipiirkonnaga ja seega normaalset ühistransporti sinna ei liigu. Kohalikud, kel selleks raha on, lähevad oma autodega.

Seda ka jah, et kui on ostetud Tallinn-Dubai-Tallinn piletid ja jätate lendamata Tallinn-Dubai lennud, siis suure tõenäosusega on tagasilend pärast tühistatud. See sõltub muidugi firmast. Turkish Airlinesi või Finnairi jms firmadega on see üsna kindel. Aga AirBalticut ei oska peast pakkuda. Nad on ikagi pooleldi odavlennufirma ja seega tingimused ka veidi teised. Antud juhul võimalik, et positiivsemalt.

See on vastavalt reeglitele. Tavalistel normaalse hinnaga turismiklassi piletitel on tänapäeval enamasti tingimused sellised, et ega midagi mõistliku tasu eest eriti teha ei saa. Sihtkoha muutmine jms on pigem kõrgeimate klasside teema. Pigem võib olla võimalik tasuline sama lennu kuupäeva muutmine.

Sama tühistamisega. Pead ise tingimustest uurima, kas mingit raha tühistades tagasi saaks. Kindlamalt peaks saama tagasi lendamata lendude eest mingi väikse osa lennujaamamaksudest. Näiteks turvamaksu vms, mis on individuaalne ja mida lennufirma maksab vaid reaalselt lendava inimese eest. Enamik maksudest, nagu kütuselisad jne, tagastamisele ei kuulu.
Kõik see on kusagil pileti tingimustes kirjas.

Ma kahtlen, et nende piletitega isegi Kuala Lumpurist lennukile lastakse. Kiwi.com ei müü tõenäoliselt jätkulendu vaid kaks eraldi piletit. See tuleb sul heal juhul välja kõiki tingimusi läi lugedes jne. Halval juhul alles peale maksmist. See on nende müügitrikk, et jätta mulje nagu nad müüksid kõik lennud ühel piletil. Tegelikult saa odavlendudega enamasti ikka kaks eraldi piletit, mis pole omavahel kuidagi seotud.

Ja siis on juba Malaisias seletamist, et ikkagi lennukile saada.

Kas läbi India on lennud samal piletil? Siis pole tõenäoliselt midagi vaja. Tiruchirapalli lennujaam tundub olevat päris väike, aga rahvusvaheline transiittsoon peaks seal ikka olema.

Kui peate seal uue check-ini tegema ja pagasiga tegelema, siis on tõenäoliselt viisat vaja.

Täpselt nii. Lennuk maandub Lusakas osa rahvast läheb maha ja Lusakast Istanbuli lendavad inimesed tulevad peale. Sina ootad seni rahulikult lennukis.

Kui USA ja Mehhiko välja jätta, siis on võimalik variant veel läbi Kolumbia Aviancaga. Nad lendavad Euroopas Madridid, Barcelonasse ja Londonisse. Aga odavam, kui läbi USA või Mehhiko, see kindlasti ei ole.

Suwalki - Ostrow Mazowiecka on esialgu plaanis 2020-2021. Midagi sellest võib valmis olla kahe aasta pärast. Pigem tasub sõitudega arvestada alates 2021. a. suviste plaanidega.

Turvalisusega küll probleeme ei ole. Tegemist on pigem ebatavaliselt turvalise suurlinnaga. Viimane rong läheb lennujaamast kell 1, aga kui pead liini vahetama, siis tasub enne järgi vaadata, kas jõuad järgmisele rongile - https://www.metrolisboa.pt/en Iga liini algusest hakkavad viimased rongid kell 1 sõitma ja kuna teised liinid on pikemad, kui lennujaama liin, siis on teoreetiliselt isegi võimalik liinivahetust teha, et kesklinna saada.


Need mainitud kaks lennujaama bussi nii hilja enam ei sõida.
Öösel käib lennujaamast buss 208 kesklinna - http://www.carris.pt/en/bus/208/descendente/

Kurss on kohal alati soodsam kui Tavidis. Tasub vahetada linnas ja mitte lennujaamas. Kui sihtkohaks on Amman, siis Downtownis on kümneid väikseid valuutavahetusi, kus saab hindu võrrelda. Aqabas on neid samuti kesklinnas. Alati tuleb täpsustada, kas lisandub ka komisjon vms. Käid ja vaatad reas hinnad läbi ja valivad soodsaima.

Euro eest saab turistinänni ja äkki ka kallimates turisti restoranides süüa. Aqaba šopingut ei tea täpselt, tõenäoliselt saab ka väikepoodides vahel eurodes maksta müüa määratud kusi järgi, sest seal on paketituriste ka liikumas. Üldiselt tasub siiski dinaarides maksta, sest siis on hinnad soodsamad.
Kaardimakse on suuremtes linnades piirkonda arvestades üsna levinud. Aga kindlasti peab pidevalt sularaha varu kaasas olema.

Aqaba kaudu sisenedes on viisa tasuta. Ka ilma Jordan Passita. Tingimuseks on see, et olete Jordaanias vähemalt kaks või kolm järjestikust ööd. Kui olla vähem, siis saab viisa ikka, aga Jordaaniast väljudes võetakse viisatasu.