Viimased kommentaarid

Küproselt tulles pole karantiin nõutav. Leedus kehtivad selles suhtes samad reeglid nagu Eestis.

Küprose reegleid ei viitsi otsida.

Põhjaliku detektiivitööga on võimalik teha mingid ennustused. Lõplikult ei ole kahjuks võimalik üle paari nädala hetkel arenguid ette ennustada. Tallinnast alates on mingid asjalikumad plaanid tehtud ainult AirBalticul ja Finnairil. Need ei ole kindlasti lõplikud ja võivad muutuda vastavalt olukorrale. Ülejäänud firmadel on plaanid paigas 2-4 nädalaks või pole üldse mingeid plaane paigas.

Lisaks loe ka näiteks siit - https://trip.ee/foorum/uldfoorum/milliste-lennufirmade-pileteid-julgete-osta-koroona-jaergsesse-aega?page=2

Paljud lennufirmad müüvad jätkuvalt lennupileteid algselt kinnitatud suvise graafiku järgi. Seal hulgas ka kõigile nendele lendudele, mis hiljem tühistatakse. Näiteks võid osta järgmiseks nädalaks otselennu Istanbuli, mis tegelikult ei välju. Juuliks terve hulga lende Lufthansaga, mis kunagi ei välju jne. Lennufirmadel on raha vaja. Ju saab selle eest teha tagastusi neile, kelle lennud juba märtsis tühistati ja siis sina saad talvel raha tagasi järgmiste ostjate tasutud summadest.

Juuni keskel Tallinnast Turkish Airlines reaalselt ei lenda. Ametlikult midagi kusagil ei ole ja piletid on ka müügis, aga need lähevad mingist hetkest tühistamisse.

Kohalike uudiste järgi algab väga piiratud rahvusvaheline liiklus kahe nädala pärast, aga ma usuks seda siis, kui uus lennuplaan on reaalselt müügis. https://www.aa.com.tr/en/latest-on-coronavirus-outbreak/turkish-airlines-to-resume-intl-flights-on-june-18/1862188

Esimeste sihtkohtade hulgas pole ei nüüd ega ka varem mainitud ei Baltikumi ega Balkanit,

Juuli lõpus võib midagi juba toimuda, aga tõenäosuse protsenti ei oska pakkuda. Seal on valitsuse või kelle iganes osa otsustamisel nii suur, et konkreetseid plaane pole eriti liikuma hakanud.

Kui edasi lükata, siis nende open ticketi variant on päris hea. Kehtib lendudeks kuni järgmise aasta lõpuni. Hind jääb samaks. St turismiklassis pole vahet, mis hinnaga pilet on, kogu turismiklass (või äriklass) on sama hinnaga saadaval. Ja sihtkohta võib ka piirkonna piires muuta. Eelduseks see, et pilet oli ostetud enne 20. märtsi.

Kui pilet oli ostetud 21. märts või hiljem, siis tuleb need hinnaerinevused ikka kinni maksta.

Vaata Lufthansa lehelt. Pane lihtsalt juuni kuupäevad sisse ja need LH lennud, mis hetkel müügis on, on uue plaani järgi.

Eile Lufthansa lehelt juuniks ostetud lennud toimuvad suure tõenäosusega plaanitult. Lennud on uue graafiku järgi kinnitatud juuni lõpuni või vähemalt 29. juunini.

Lufthansa teeb plaane kahe nädala kaupa. Sel nädalal pandi paika juuni kahe viimase nädala lennud. Ametlikku nimekirja pole leidnud, aga müügis olevaid lende vaadates tundub, et lisaks senisele neljale õhtusele lennule nädalas lisanduvad Tallinnast kolm päevast lendu hetkel lennuta päevadele.

Kolme lendu päevas ja lisaks München kindlasti juulist ei tule. Aga senist süsteemi vaadates tuleb tegelik juuli alguse graafik välja umbes kahe nädala pärast.

Kuna Split on suvine sihtkoht, siis selle kohta on raske midagi ennustada. Kindlasti sinna lende tuleb. Hetkel on Lufthansa partneritega vaid kaks lendu nädalas Zürichist. Juuni teises pooles lisanduvad laupäeval lennud Frankfurdist ja Münchenist. Lisaks on terve hulk Croatia Airlinesi lende, aga ma ei tea, kas nad on oma lennuplaane juba uuendanud. Edasine on lihtsalt eelmise suve graafiku koopia, mis muudetakse kahe nädala pärast.

Kerge analüüsi tulemusel julgeks ma hetkel Tallinnast juulist alates osta lende E, K, R väljuvate päevaste Lufthansa lendudega, sest siis on mingi tõenäosus, et kui reaalselt Lufthansa lendu ikkagi Spliti edasi sel päeval ei ole, siis pannakse mind mõnele Croatia Airlinesi lennule või antakse pilet Tallinnast läbi Viini või Zürichi vms.

Ja tagasi julgeksin hetkel valida T, N, L, P, sest siis on tõenäoline, et peale öösel Tallinna jõudva Frankfurdi lennu tühistamist suudetakse mind ikkagi kuidagi kell 13.40 Frankfurdist väljuvale lennule saata.

Lisaks on oluline jätta varuks esimene ja viimane päev ning arvestada, et saabumine võib olla ostetud päevase lennu asemel keset ööd ja lahkumine mõnusa õhtuse lennu asemel juba hommikul kell 6 jne.

See sai nüüd kiirelt Spliti kohta vaadtaud, aga mõte on sama ka nende teiste suviste pakkumistega.

Kokkuvõttes eeldab selle suve lendude planeerimine veidi rohkem mõttetööd, kui tavaliselt Euroopas lennates. Midagi sellist nagu muidu kuhugi Paraguaysse või Vanuatule lennates ;)

Hetkel on mingid normaalsed plaanid suveks tehtud Tallinnast alates vist ainult Finnairil ja AirBalticul. Teistega tasub arvestada, et kõik, mis müügis on, võib enne lendu muutuda ja päris korralikult. Seega on plaane tehes lihtsam kohe veidi rohkem mõelda ja üritada ennustada, millised muutused toovad kaasa kõige valutumad plaanide muudatused mõni nädal enne lendu.

Aasa ja Reinsalu nimekirjad on sünkroniseeritud.

https://vm.ee/et/teave-riikide-ja-karantiininouete-kohta-euroopast-saabujatele

Seega segadust ei ole. Ka Itaalia on teinud kõva kukkumise ja sealt saab kohe karantiinita Eestisse.

Mulle tuli otsingust esimesena kohe Salva - https://www.salva.ee/et/salvast/uudised/mida-reisikindlustus-huvitab-seoses-koroonaviiruse-pandeemiaks-kuulutamisega#63b98ca0

Tundub, et käib pandeemia kohta. Kõik ilusti kirjas, et koroonaga seotud kulusid ei kaeta.

Reisikindlustuse tingimustes on ainult see -

Salva Kindlustus ei hüvita kahju, mille tekkimise põhjustas:

9.2.     , epideemia, 

https://www.salva.ee/sites/default/files/insurance/terms/reisikindlustuse_tingimused_est_0.pdf

Muid erandeid ja reegleid ei suutnud tuvastada.

Swedbanki reisikindlustuse leht.

https://www.swedbank.ee/private/insurance/travel/travelInsurance?language=EST&cid=allyear_korona_kukkur_article_ee_est

Oluline info reisikindlustuse kohta seoses koroonaviiruse levikuga

  • Oluline on ka teada, et kui reisi alguskuupäev on pärast 11.märtsi, mil kuulutati välja üleilmne pandeemia, siis reisikindlustus ei hüvita COVID-19 viirusega seotud meditsiiniabi kulusid. Samuti ei hüvitata ametivõimude poolt kohaldatavate piirangute tõttu ette tulevaid reisitõrkeid (nt. reisi pikenemise või ära jäämisega seotud kulud).

Tingimustes jällegi ilusti konkreetselt -

Me ei hüvita kahju, mille on põhjustanud: 

• epideemia, pandeemia; 

https://www.swedbank.ee/static/pdf/private/insurance/travel/cond_travelins_2019_02_01_est.pdf

Eesti väga toredaks omapäraks on see, et meie VM hoiatused Eesti kindlustusfirmadel välistusi kaasa ei too. Paljudes riikides on see ammu juba tõeliseks probleemiks, aga meie kindlustused pole selliseid reegleid kunagi kehtestanud.

Vaatan enamasti vaid Salva, Seesami ja Swedi tingimusi. Loomulikult võivad mõnel firmal tingimused karmimad olla.

Reisikindlustus kehtib ikka, aga ei kata epideemiaga seotud kulusid. Ehk siis andtud juhul koroonaga seotud kulusid. Lätis aitab haigekassakaart, sama mujal EL-is. Aga kui murrad Türgis jala, lennuk hilineb ja järgmisele ei jõua või pagas läheb kaotsi, siis kindlustused ikka kehtivad. Ainuke välistus on kõik, mis on otseselt koroonaga seotud. Et kui Türgi haiglas jalga kipsi pannes saad koroona, siis on mõtet kähku koju tulla või vähemalt Bulgaariasse liibata. Ja kindlasti tasub jälgida pidevat olukorda piiride sulgemise-avamise jms seoses. Kui kuskil jälle mõni piir koroonaga seoses kinni pannakse, siis kindlustus pileteid ei hüvita.

https://vm.ee/et/uudised/alates-1-juunist-taasavatakse-eesti-piirid-euroopast-saabujatele

Piir peaks neile lahti olema, aga karantiin jääb tõenäoliselt kohustuslikuks.

Samas juuni teise pooleni on praeguses maailmas meeletult aega ja selleks ajaks jõuaks kõiki reegleid veel mitu korda muuta.

Huvitav saab olema just Itaalia osas. MKM-i tabeli algallikas on see - https://www.ecdc.europa.eu/en/geographical-distribution-2019-ncov-cases See on ilusti nende vastava käskkirja seletuskirjas mainitud.

Tänase seisuga tuleb Itaalia number 14.97 (eks sõltub, kust see elanike arv täpselt võetakse). Seega saaks Itaaliast ilma karantiinita Eestisse. Aga osa rahva jaoks tähendaks see kohe meeletut paanikat. Kuigi reaalselt mingid massid Itaalia ja Eesti vahel kohe liikuma ei hakka.

Luksemburgi, Hollandi ja Taani keelust eemaldamine läheb tõenäoliselt lihtsamalt.

Aasa nimekirjas on ilusti - 

27. mai 2020 viimase 14 päeva kumulatiivne nakatumiste arv 100 000 elaniku kohta:

Ehk siis lendude jaoks võtan ise piiri 25.00 ja karnatiini jaoks 15.00.

Samas uudises ütleb Reinsalu, et näiteks Itaaliast tulles peab jääma karantiini. Kuigi Aasa nimekirjas on Itaalia vastav näitaja 14.82 ja Taanil lausa 13.01. Kõlab nagu alternatiivsed faktid vms :S

Tekkis küsimus, kas Reinsalu kasutab mingeid alternatiivseid andmeid selle nimekirja jaoks?

Aasa nimekiri on ilusti mõnel päeval uuenevalt üleval siin - https://www.mkm.ee/et/uudised/info-lennupiirangute-kohta

Selle järgi ei tohiks Reinsalu nimekirja kuuluda Itaalia, Luksemburg, Holland ja Taani. Hispaania on vist üsna piiril juba paari päeva pärast.

Kuna Reinsalu nimekiri peaks hakkama mingi uudise järgi uuenema igal reedel, siis kas paralleelselt hakatakse kohandama Aasa nimekirjas olevaid andmeid Reinsalu omaga või pannaksegi ülesse kaks erinevate andmetega tabelit? :)

Ja kas on oodata ka teiste ministrite vastavaid nimekirju, mille andmed on pärit kolmandast või neljandast allikast?

Kuna hetkel on siin kolmest riigist koosnev vabama liikumisega piirkond, siis on alust arvata, et vastavalt kokkulepetele hoitakse silma peal, et keegi seda ära ei kasutaks.

Tegelikku olukorda muidugi ei tea isiklikult.

Lätis kehtivad üldiselt samad reeglid nagu meil. Riiki võivad siseneda Läti kodanikud, elamisloa omanikud jne. Lisaks siis Eesti ja Läti kodanikud.

Lisaks võivad alates 21. maist riiki sisenenda EL-i, EMP ja Šveitsi kodanikud saabudes kodumaalt. Aga nad peavad olema 14 päeva isolatsioonis. Eeldan, et Riias tahetakse teada, kuhu ta ennast isoleerima läheb. Kui vastuseks on Eesti, siis on võimalus, et antakse teada, et Eestisse teda kehtivate reeglite järgi ei lubata ning võimalus on jääda Lätis isolatsiooni või lennata tagasi.

Lisaks on lubatud transiit läbi Läti kodu- või elupaiga suunas. Seega Eestist Läti kaudu minema saab.

https://www.mfa.gov.lv/en/consular-information/news/66019-emergency-situation-in-latvia-to-restrict-the-spread-of-covid-19

Kirjas on selline lause - Tohib ka vabas õhus viibida, kuid siis peab vältima kontakti teiste inimestega.

Nii et tegelikult pole asi väga hull ja mõistusega võttes saab aiast kaugemale ka. Aga kuna osa seltskonda on viimastel kuudel üsna suvalt isolatsiooni asemel mööda poode ja linna kolanud, siis on väike hirmutamine alati abiks ;)

Kuna turismihooaeg ei tähenda Kreekas vaid välismaalaste puhkusi, siis hooaeg algab 15. juunil ja 1. juulist saab äkki välismaalasi ka lihtsamalt sisse. Selle kohta peaks enne mingeid kindlamaid andmeid otsima, kas on ka ametlikult välismaalaste kohta midagi otsustatud lisaks lihtsalt rääkimisele.

Aga juuni keskel algab traditsiooniline turismihooaeg vist enamikes Lõuna-Euroopa riikides ja see on juba ammune traditsioon. Sõltuvalt riigist kuu keskele jääv reede kuni esmaspäev. See 15. juuni on siis eelkõige kohalikele mõeldud kuupäev, et elu läheb edasi ja 15. juunist algab suvi.

https://www.kriis.ee/et/riigipiiri-uletamine

Elukaaslasi riiki ei lubata. Kui laps on ainult elukaaslase oma, siis ei saa tema ka. Kui laps on ühine, siis saab lapse kaasa võtta.

14 päevane isolatsioon ei tähenda Männiku karjääris jalutamist. Kui Nõmmel on oma maja, siis aias võib vabalt olla.

https://www.politsei.ee/et/juhend/eriolukord/kohustus-parast-piiriuletust-14-paeva-kodus-pusida

Aasa määruse järgi ei hakka Suurbritannia otselennud niipea. Ma vaataks rahulikult ümberistumisega lende. Juuni alguses on tõenäolised Finnair ja Lufthansa.

Siis on reisijatega tellitud lend. Aastaid tagasi oli Panaviaticul hulgim lende ja need reisijatega lennud kajastusid ka pea alati lennujaama lehel.

Kes ja milleks lendab, selle teada saamine nõuab veidi rohkem tööd.

Selge, et siis reise ei ole. Ja pea tühja lennukiga ei hakka ükski puhkusefirma lendama.

Aastal 2020 on üks kuu sama pikk aeg, kui eelnevalt aasta või paar. Seega ei tea keegi täpselt, kuhu ja kuidas juunis minna saab. Mai jooksul pannakse plaanid paika ja tühistatakse järgmised puhkusereisid ära. Kui reis tühistada, siis peab ametlikult ka tagasimakseid tegema hakkama. Seega pole mõtet firmal neid lende liiga vara tühistada.

Järgmine AirBalticu raha laekus umbes 5 nädalaga. Eelmisele kulus kaks kuud.

Tundub, et nendega tegeletakse üsna suvalises järjekorras. Hetkel saabus raha juuli lennu eest, aga saamata on veel aprilli ja mai tühistamiste eest.

Poola turismi leht pole päris see koht, mida vaadata.

Euroopa Komisjoni leht on asjalikum, see sama piirkontrolli ajutine kehtestamine ongi see, mille pärast hetkel suvaline välismaalane Poola ei pääse.

Täpsem info piirangute kohta näiteks Poola valitsuse ametlikult lehelt - https://www.gov.pl/web/koronawirus/aktualne-zasady-i-ograniczenia

Sealt piirid ja rahvusvaheline liiklus. Piirangut just pikendati 12. juunini. Sellest ka Poola teavitus Euroopa Komisjonile, mida sinu lingilt näeb.