Viimased kommentaarid

Olen kasutanud mitmes kohas. Probleeme ei mäleta. Tegemist on vahendusfirmaga. Tegeliku transfeeri teeb keegi kohalik.

Eestisse pole küll mõtet tagasi minna. Pigem sõida Sofiasse ja mine sealt. Suvalistel päevadel vaadates on normaalseid hindu näiteks Aegeaniga läbi Ateena. Lihtsalt vaata sobivateks päevadeks lende algusega Sofiast.

Kui viitsimist on, siis veel odavamalt saab tõenäoliselt Istanbulist otselendudega. Enne peaks uurima, kuna Burgase bussid Istanbuli jõuavad jne. Aga Tbilisi lende on sealt mitmeid.

Kas sa oled leidnud juba rendifirma, mis lubab autot Iisraelist välja viia? Üldiselt nad seda ei luba. Kui leiad, siis tõenäoliselt saad kõige täpsema informatisooni vajalike lubade, kindlustuste jms kohta otse neilt.


Suure tõenäosusega rendiautoga ikkagi ei saa ja siis on variant sõita näiteks bussiga Ammanisse ja võtta sealt järgmine auto. Kõik see kokku võib omajagu maksma minna ja odavam võib olla isegi takso piirilt valitud hotelli ja hiljem takso hotellist Petrasse ja lõpuks viimane takso Aqabasse piirile.
Tõenäoliselt on merepuhkus ka odavam Aqabas ja mitte Eilatis. Seega veedaks selle aja seal ja hiljem liiguks Eilatisse ainult selleks, et sealt Tel Avivi bussile minna.

Läbi Türgi minnes peaks passi võtma. Osad eurooplased on kuulduste järgi ka ID-kaardiga transiidi tehtud saanud, aga selles ei saa kindel olla. Lisaks on alati võimalus, et lennuga on probleeme ja sel juhul oled lennujaamas kinni ja ei pääse ka ööseks antud hotelli jne.

Gruusia lubab riiki siseneda EL-i ID-kaardiga. Kuna Eesti pole saanud ametlikke noote jne jne, siis on meie VM-i lehel jätkuvalt väljas, et Eestist otse minnes on vaja passi. Miks on vaja Eestist otse minnes, kuigi otse siit minna ei saa? Sest kunagi lendas Estonian Air Tallinna ja Tbilisi vahel ning meie piirivalvuritel jooksis juhe kokku, sest Eesti pole ikka veel saanud ametlikku nooti, et sinna saab ka ID-kaardiga siseneda. Seega lisati isegi IATA süsteemi, et Eesti kodanik ei saa Eestist otse Gruusiasse ID-kaardiga lennata, sest meie piirivalve ei lase Tallinnas riigist välja. Otselende pole enam ammu, aga nooti pole ikka saadetud ja seega on märkus jätkuvalt väljas.

Kui lendad Riiast ja otse, siis ei tohiks probleeme tekkida, sest seal on Läti piirivalve :)

Sama jama on paljude Balkani maadega, mille kohta VM väidab vist endiselt, et riiki sisenemiseks on vaja passi, kuigi juba mitmeid aastaid saab kõikjale välja arvatud Kosovo ka ID-kaardiga. Ja sinna ei saa vaid sellepärast, et meie ID-kaart on vananenud ja ei näita biomeetrilist infot.

Pariisis pole autoga küll midagi teha. Parkimiskoha leidmine iga soovitud vaatamisväärsuse juures on pigem teoreetiline võimalus. Pigem võid kulutada kõvasti aega, et kusagil pirkonnas midagi leida, mis mingite eranditega sulle keelatud ei ole jne.

Maapeal ringi liikumine on muidugi huvitavam, kui metrooga sõitmine. Aga selleks võtaks pigem päevase pileti mingi turistibussi ringi peale ja siis lisaks teeks vajadusel mõne sõidu taksoga tipptunni välisel ajal. Ülejäänud aja käiks jalksi ja kui otsad juba liiga pikaks lähevad, siis hüppaks metroole.

Kui sa kohe letis ära annad, siis läheb see kirja tasulise pagasina. Ja siis võid järgmise käsipagasiga lennukini minna ja seal selle ka ära anda.

Neil on mingid probleemid LOT-i süsteemiga. Muudatused ja tühistamised, millest kindlasti peab klienti teavitama, ei jõua süsteemist Nordica tegelaste kaudu kliendini. Olulise muudatuse puhul on kindlasti vajalik ka kliendi nõusolek. Põhimõtteliselt oleks sul olnud õigus osta lennujaamas uus sobiv pilet (kui seal Nordica esindajat ei ole) ja siis nõuda selle hüvitamist. Majutuse jms on keerulisem. Seda kataks tõenäoliselt reisitõrkekindlustus. Seda, et klienti pole teavitatud, saavad nad oma süsteemist tegelikult vaadata.


Hetkel on endal pooleli sarnane juhtum Stockholmi lennuga, kus lend võeti maha, aga süsteemist edasi info ei liikunud. Kuna kõigile taotlustele vastamiseks on aega 30 TÖÖpäeva, siis võtab suhtlus tõenäoliselt aega veel kuid või aastaid. Vahel helistan ka ja nad leiavad arvutist kohe üles, et on jah selline asi pooleli ja kohe vastame. Kui muidu eriti ei virise igasugu lennufirmade kallal, siis sellealane kliendisuhtlus on neil küll täielik vastand Estonian Airile, kus asjad said enamasti aetud ainult telefoniga. Aga samas on firma kasumis ja hüvitistega võib tegeleda mõnel teisel aastal :)

Kui saad Lufthansaga praegu ostes 200 euro piires sobivate aegadega piletid kätte, siis pole mõtet rohkem oodata. Odavamaks need suure tõenäosusega ei lähe. Samas võib hiljem lisanduda huvitavaid ühendusi näiteks TAP-i lendudele erinevates lennujaamades. Seda siis pigem Lissaboni puhul.

Sõitnud pole kahjuks kumbagi teed, aga see Albaania variant on alles äsja asfaltkatte saanud ja väga ilusate vaadetega. Vermoshi juures üle piiri ja siis mööda orgu edasi. Hetkel Põhja-Albaania üks kolmest ilusamast orust, kuhu tavalise autoga lihtsalt ligi pääseb.

Lisaks läheb selles väikses piiripunktis ületus oluliselt kiiremini, kui peamises Montenegro-Albaania piirpunktis. Heal juhul võib ajavõit olla isegi tundides, kui peamisel piiril suuremad järjekorrad tekivad.

Splitist käivad suuremad laevad ka. Pileti saab osta Jadrolinija lehelt. Lisaks käib väike autopraam Orebicist. Dubrovnikust vähemalt autodele sobivat laeva ei käi. Selle alternatiiviks ongi väike sõit Orebicist.

Reisitõrkekindlustus tasub ka lisaks osta. Vähemalt mingeid asju mõni korralikum kindlustus katab. Muidu tundub küll normaalne.

Seal on normaalne bussiliiklus erinevate Balatoni äärsete asulate vahel. Sobiv buss peaks olema see - http://www.enykk.hu/data/files/2013_08/regionlis_jratok/7661.pdf

Esimene peatus on raudteejaamas, aga peatuseid on ka mujal linnas. Leiad näiteks Google mapsilt. Kui rongiga ajad sobivad, siis võid kohe Tihanysse sõita ja pärast tagasi tulles Balatonfüredis järve ääres maha tulla.
Kusagilt sealt http://www.enykk.hu leiab tõenäoliselt ka hinnad, aga need eriti kallid ei saa olla.

Balatonfüredi kõrvale jääb Tihany poolsaar oma kloostriga.

See suvi on põhiline töö Ostrow Mazowiecka ja Wyszkowi vahel. Lisaks väiksem jupp sealt Bialystoki poole. Ülejäänud Bialystoki tee on kas valmis või ootel. Valmis on ka Marki ümbersõit. Nii et Wyszkowist võib nüüd vabalt kasvõi Portugalini kihutada.

Seal uudises mainitud 5 eurot alates jaanuarist ongi selle aasta jaanuarist olev priority boardingu lisatasu, mis lubab  käsipagasiga lennukisse kõndida. Mingitest uutest lisatasudest pole midagi juttu.

ID-kaardist piisab. Nii ametlikult kui ka praktikas. Ainus riik Balkanil, kuhu Eesti ID-kaardiga ei saa, on Kosovo.

Juuni keskel hakkab alles hooaeg vaikselt peale. Olime eelmine aasta ühe väiksema asula rannas enne jaanipäeva ja siis tehti ettevalmistusi nädalavahetusel algavaks hooajaks. Enamik söögikohti olid kinni viimaseks kiireks remondiks ja kohalikud nautisid tühja randa.

Ma valiks Sarande asemel kindlasti Himare. Tunduvalt rahulikum ja mõnusam koht. Eriti enne suurema hooaja algust. Samas piisava suurusega koht, et midagi oleks avatud ka enne hooaja algust.
Sarandes pole vist eriti väikelapsele sobivat randa. Lisaks suurim linn ranniku sellel osal, rahvast juba juuni keskel tänu kruiisilaevadele palju jne.
Pigem eelistas sellele Ksamili, kus on rannad enamsti elamisele lähemal, kuid samas hinnad üldiselt kõrgemad.
Aga esimeseks valikuks võtaks juuni keskel Himare.

Kohal liikumine on autoga muidugi lihtsam. Rannikul eriti mingit ühistransporti külade vahel ei liigu ja pead seal muidu põhiliselt taksodele või autoga naabrimeestele toetuma. Samas ei oska öelda, kuidas odavam tuleks. Lisaks ei pruugi Tiranast käival bussil olla konditsioneeri. Bussifirma nimed mulle midagi ei ütle, aga osadel liinidel on veel mitmeid vanemaid Itaaliast vm toodud busse.

Kõigis randades tasub eemale hoida merre jõudvast voolavast veest. Kena mägiojake võib tegelikult olla osa mõne kõrgemal asuva helamise kanalisatsioonist. Kui nende suudmetest paarsada meetrit eemale hoida, siis pidi juba üsna OK olema.

Kuulujuttude järgi hoiavad Euroopas tegutseva albaania maffia kohalikud harud Albaanias asjadel silma peal, et keegi turiste ja nende vara ei näpiks. Siis majandus kasvab ja endal ka hea rahulik sünnimaal puhkamas käia :)

Mingeid turvaprobleeme kusagil ei märganud. Öösel oli auto enamasti külalistemaja hoovis, sest nänaval pole lihtsalt piisavalt ruumi. Päeval sai pargitud igal pool suuremate linnade keskustes, keset loodust jne. Kusagil midagi kahtlast ei märganud ja kohalikud olid oma autodega samuti üsna muretud. Tirana kesklinnas parkis tänaval öösel isegi Serbia numbritega luksusautosid. Tõenäoliselt olid Serbias tegutseva albaania maffia omad ;)

Lezhe on iseenesest hästi arenenud kaasaegne linnake, aga kui aja ja raha poolest välja venitab, siis sõida Krujasse ja ööbi mõnes Kruja kindlusealal tegutsevas külalistemajas. Ise ööbisime sellises - http://www.roomsemiliano.com/en-gb/ Aga seal on neid veel. Hind võib olla vabalt kaks korda kallim kui Lezhes, aga asukoht vägevate vaadete ja päikseloojanguga tasub ära. Päris normaalse hinna eest pakuti ööbijatele ka õhtusööki.

Eeldan, et sõidad mööda rannikuteed Vlora ja Sarande vahel. Kaart näitab kiiremat sisemaa teed.

Saranda on suur linn ja majutust rohkem ja hinnad soodsamad. Kuna eriti palju aega Albaania jaoks ei ole, siis pole mõtet tõenäoliselt mõnda väiksemasse kohta midagi vaatama hakata.
Sarandas ma vaataks öömaja, kus on olemas ka kinnine parkimine õues vms. Seal liigub tänu suuremale turistide arvule rohkem kahtlast rahvast kui mujal. Võimalik, et tegemist on konkureeriva sitsiilia maffiaga :)

Bussid - https://gjirafa.com/Autobus

Pole kindel, kas sinna jõuab kõigi firmade info, aga kohalikud kasutavad enamasti seda lehte otsinguks.

Kohad Rivieras. Butrint, kindlus Sarande kohal, Porto Palermo kindlus, Himare vanalinn, Llogara kuru. Lisaks on veel külade kohal mitmeid vanu külasid, kindlusi jms, mida on vaikselt kõpitsetud, aga mis pole veel kuulsaks saanud, sest suure bussiga ei pääse ligi. Kui olemas auto või takso, siis tasuks midagi ka neist külastada. Lisaks mingeid väiksemaid ranud, kuhu pääseb vaid jalgsi või paadiga. Suuremad rannad on ka veel naabermaadega võrreldes üsna heas seisus ja täis ehitamata. Kõige suurem ehitus- jm läbu on Sarandes, Ksamilis ja Himares. Mujal on hooajaväliselt veel väga rahulik ja kena olla.

Mis kuupäevaks oli broneering? Kui saabumiseni on vähem kui 7 päeva, siis tagastatakse 50 % kogu majutuse tasust ja lisaks veel Airbnb teenustasu (sest tühistamine tehti 48 tunni jooksul).


170.84 - 124

See - Cancel within 48 hours of booking and 14 days before check-in - eeldab, et mõlemad tingimused on täidetud. Tühistus on tehtud 14 päeva enne saabumist ja 48 tunni jooksul peale broneerimist.