vatse

Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 15 aastat tagasi. Tahab minna:
233 meeldimist
61 postitust / 1010 kommentaari
39 (6.2%) külastatud sihtkohta
Viimased kommentaarid

Kui saad kusagilt ülisoodsa tšarterlennu Salile või Boa Vistale ning reisieesmärgiks on nii rand kui ka midagi vaatamiseks, siis soovitan peale selle lennu ostmist osta kohe piisava ajavaruga siselennud kuhugi mujale. Näiteks Sao Vicentele või Santiagole. Kuna lisaks kohalikule TACV-ile lendab nüüd ka konkureeriv Kanaaride firma, siis on lende rohkem ja hinnad püsivad kauem madalamad. Samas Salile või Boa Vistale kohale jõudes võib siselend mõnele teisele saarele järgmiseks päevaks juba päris suure hinnaga olla.

Sao Vicentele on lennujaama lähedal korralik 4* rannahotell. Lisaks läheduses pidevalt lisanduvaid väikseid külalistemaju ja kortereid. Kui otse rannas ei pea elama, siis on Mindelo väga mõnus koht ranna, ehtsa linna- , kultuurielu ja väljasõitude ühendamiseks. Santiagol on Praiast väljas samuti väikseid rannahotelle, näiteks Tarrafalis ja Calhetas. Või siis elada Praias või pigem Cidade Velhas ja teha väljasõit näiteks Fogole. Mõlemal saarel ja nende ümbruses on tunduvalt lihtsam ja kokkuvõttes ka odavam (kui puhkusesaarest lõplikult kõrini saab) rannast ülejäävat aega sisustada. Lisaks puudub massiturism ja näeb tegelikku elu, mis on Salist ja Boa Vistast väga erinev. Kõik see siselendude, majutuse jne organiseerimine läbi interneti on seal sama lihtne nagu Euroopas. Seega tasub proovimist. Nädal Salil või Boa Vistal võib paljudele inimestele tekitada soovi Roheneemesaartest igaveseks eemale hoida. Aga paljud teised saared võivad hoopis teisiti mõjuda.

Radomi ja Kielce teel käib puuduvate neljarealiste lõikude ehitus. Kohati on tegemist täiesti uue teega, aga kohati vana tee laiendamisega koos kõikvõimalike ümbersõitude, radade vahetuse jms. Eriti puudutab see Kielcest lõunasse jäävat u 45 km-t.

Pole Ida-Poolat kunagi läbinud, aga üldiselt peaks see olema tüüpiline vana Poola külavahetee. Nagu pea need kõik eelmisel sajandil olid. Nii ajaliselt kui ka kilomeetrite poolest peaks Katowice kaudu kindlasti kiirem ja isegi otsem olema.

Täpselt nii. Tallinnas saad ka mõema lennu pardakaardid.

Olen käinud neljal - Santiago, Fogo, Santo Antao ja Sao Vicente. Looduse poolest on kõige ilusam kindlasti Santo Antao. Teiseks paneks neist Fogo koos kaldeera külastusega. Sao Vicentel tuleb käia Santo Antaole minnes, sest sinna pääseb vaid laevaga. Santiagol on ka vaatamist, aga sealne elu on üsna erinev neist teistest saartest. Soovitan teha vähemalt ühe ööbimisega väljasõidu ka mõnele teisele saarele, siis on pilt riigist kohe teine.
Hinnad on suht samad, kohati kallimad või odavamad. Praias ja Mindelos on hinnatase üsna hea, sest tarbijaid on rohkem. Väiksemates kohtades on restorani hinnad kohati Lääne-Europa tasemel, sest kohalikud väljas söömas ei käi. See oli põhiline, mis hindadega silma jäi.
Puhkusesaartel käinud ei ole ja nende elu ei oska kommenteerida. Teistest oleks põnev külastada lisaks Sao Nicolaud ja Bravat.

Saatkonnast võttes ongi viisad enamasti kallimad, sest nendega on rohkem tööd ja paberite täitmist. Lisaks jääb osa raha ka saatkonna ülalpidamiseks. Neid hindu võivad saatkonnad vist enamasti ise kehtestada ja sama riigi erinevates saatkondades võivad hinnad erinevad olla. Saksamaa saatkond võtab isegi 45 eurot selle viisa eest. Tõenäoliselt on neid turismiviisa võtjaid väga vähe (sest kõik va marokolased saavad viisa lennujaamast) ja selleks, et rahvas ei tüütaks on pandud pea kahe kordne hind ja loodetakse, et see hoiab enamiku turiste saatkonnast eemal.
Samas see pereviisa on kolmekesi minnes vist juba hea diil kui Saksamaal elada. Kui Eestist tähitud postiga passe saata, siis ei oska arvata, kas tasub hinnavahet ära.

Vaatasin veidi veel seda lehte. Näiteks pole seal mingit infot Binter CV lendude kohta saarte vahel, mis algasid juba novembris. Seega pole ma päris kindel, kas ja kui palju nad selle lehega tegelevad.

See leht on üsna asjalik, aga mitte ametlik turismiinfo leht. Ma ei ole seda viisalehte nii vaadanud, et kas see info on seal muudetud või pidevalt sama olnud. Aastaid tagasi oligi viisa hind kõigil 40 eurot. Nii et see info võib vabalt ka sellest ajast veel üleval olla. Seega ei oska 100 % kindlusega midagi väita. Aprillis igaljuhul veel viisa hinna tõusust midagi juttu ei olnud. Pigem käivad jutud viisa režiimi lihtsustamisest. See võib lõpuks tähendada näiteks viisavabadus EL-i maadele vms. Ja see on tunduvalt loogilisem lähenemine viisa hinna tõstmise asemel.
Pigem küsi näiteks tripadvisori vastavast foorumist, et mis on viisa hind olnud mais piirilt ostes. Aprillis on kõik maksnud jätkuvalt 25 eurot. Puhkajate suuremad massid on lahkunud, aga rahvast liigub sinna ikka edasi.

Viisa saab lennujaamast ja maksab 25 eurot inimesele. Võimalik, et hind on erinevate riikide kodanikele erinev, aga Eesti passiga on seni olnud 25 eurot. Samas, kui minna charterlennuga, siis see 40 eurot piirilt võib olla viisa hind koos reisifirma teenustasuga vms. Aga kui sellest loobud, siis saad ikka ise piirilt 25 euro eest viisa. Kui see pereviisa kehtib ka Eesti kodanikele ja kõik kulud kokku lüües tuleb odavam, kui piirilt osta, siis võib proovida. Piiril mingeid pereviisasid vms ei anta. Kõik saavad sama ühekordse viisa ja maksavad 25 eurot.

834arr, ma su Albaania plaane täpselt ei tea, aga loetud-nähtud info põhjal eelistaks Durresile peatusena Krujet või suurematest linnadest Shkoderit. Ma ise ei jõua ei Shkoderisse, ega Duuresisse, aga piltide jm järgi tekitas pigem Shkoder soovi väike peatus teha. Kasvõi kindluse juures, et vaadet vaadata. Kruje jääb mul marsruudil ööbimisega sisse ja plaan on seal rahulik hommik veeta.

Selliseid rahavahetuse firmadele vms kuuluvaid automaate on ka mujal. Näiteks Lissabonis on nii lennujaamas kui ka linnas mõnes käidavamas kohas mingid taolised automaadid. Hetkel firma nimi ei meenu. Pole nende hinnakirjaga tutvunud, aga loogiline on, et ka eurosid võttes lisatakse mingi teenustasu, mida tavalises automaadis ei peaks maksma.

Soovitus on kasutada kõikjal alati ainult panganimedega automaate.
Ja raha võttes valikul valida alati - tee teenus kojalikus vaalutas vms. Kui valid teenuse, kus võetav summa näidatakse kohe ka eurodes, siis on kurss vist alati kallim. Sellised automaadid olid näiteks Ungaris mõnedel pankadel.

Lisakindlustuse kohta vaata näiteks - http://trip.ee/foorum/uldfoorum/turvaline-voi-mitte
Üks viimaseid kommentaare.

Eesti kindlustusi seal mainitud ei olegi, aga see ainuke kord, kui mingi Eesti firma antud kindlustuse hinda nägin, kaotas igasuguse huvi isegi tingimustega tutvumiseks. Hetkeseisu ei tea, Ise kasutan jätkuvalt inglaste firmat.
Tagasiside järgi Itaalias ilma lisakindlustuseta hakkama ei saa. Isegi suured rahvusvahelised nimed pidid üritama midagi korraldada. Samas, kui krediitkaardil piisavalt vaba limiiti, siis eelistaks ise jätkuvalt oma inglaste kindlustust ja esitaks hiljem võimalikud kaelamääritud kahjud neile hüvitamiseks.

Vaata ka suuremaid rahvusvahelisi firmasid. Näiteks Avisel ja Hertzil on see lisatasu 70-80 eurot. Vaatasin suvaliste kuupäevadega nädalast renti. Eks see sõltub vast vahemaast ka jne. Lisaks võib sellistel firmadel olla Lääne-Euroopa riikides sõitmine tasuta. Ma täpselt reegleid uurima ei hakanud, aga tundus, et kehtib ka Itaaliast autot võttes. Üldiselt, mida odavama hinnaga firma autosid rendib, seda suuremad on lisatasud lisakindlustuste, lisajuhtide, üheotsa rendi ja kõige muu eest. Liida erinevate firmadega kõik vajalikud kulud kokku ja mõni kallima auto hinnaga firma võib lõpuks soodsam tulla.

Ja oluline on see, et sul on kaks pardakaarti, mitte piletit. Pilet oli see, mille alguses ostsid ja näiteks meilile said. Kui tegid check-ini, siis said pardakaardid. See on paljudel lennufirmadel tavaline, et jätkulennu pardakaardile läheb automaatselt ka pagasi äraandamise kellaaeg. Tõenäoliselt süsteem väljastab lihtsalt standartse info kõigile pardakaartidele. Jäta see lihtsalt vaatamata ja jälgi pardalemineku kellaaega.

Seoses uute reeglitega tugevdatud kontrolliga Schengeni piiridel pidid järjekorrad näiteks Kreeka piiril juba praegu kiirelt kasvama. Seega suvel võib näiteks Sofia-Thessaloniki ja Skopje-Thessaloniki teede peamistes piiripunktides tekkida koralikud ooteajad. Sama võib oodata ka näiteks Ungari-Rumeenia, -Serbia piiril. Käivad jutud, et Sloveenia-Horvaatia piiril on mingi eriõigusega saadud erand ja kõiki EL-i passiga liiklejate dokumente skännima ei hakata. Muidu tuleb nendes piiripunktides ka paras suvine hullumaja,

Lisaks omavahelistest suhetest. Makedoonia-Albaania piir on hetkel koht, kus makedoonlased võivad poliitilistel põhjustel Albaaniasse minejaid ja sealt tulijaid kiusata. Eriti, kui sa mainid, kui ilus ja hea ikka Albaanias on.

Lisaks passikontrollile on Schengenisse sisenedes ka turvakontroll. See võib rohkem aega võtta.
Kui lennud on samal piletil ja esimene lend hilineb ja on meeletu järjekord kontrollides jne, siis panevad sind õhtusele lennule. Ma pigem eelistaks seda varianti, kui seda, et ostan ise endale pileti, millega peab Riias 4-5 tundi ootama.

See on mingi tšarterlend? Kui jah, siis ei saagi kohta valida. Lennujaamas check-inis saad kohad teada.

Marki ümbersõit peaks valmima suvel, juuli-august. Wyszkow- Ostrow Maz järgmise aasta suvel. Ostrow Maz-Bialystoki enamik ehitusi selle suve jooksul.
Mingi uuem asi tundub olevat Suwalki ümbersõidu ehitus, aga see ei tohiks eriti sõitu segada. Seda alustatakse vist sellel aastal.

Turkish Airlines pakub võimalust väravas elektroonika ära anda - http://www.turkishairlines.com/en-int/corporate/announcements/announcement/turkish-airlines-new-offerings-to-make-u-s-and-u-k-bound-passengers-journeys-more-comfortable
Sama süsteemi kasutab ka näiteks Emirates. Võimalik, et veel mõned firmad.

Lisakindlustuse kohta vaata näiteks - http://trip.ee/foorum/uldfoorum/turvaline-voi-mitte
Viimases kommentaaris on lühike kokkuvõte

ETA on sama nagu ESTA USA-s. Elektrooniline luba Kanadasse sisenemiseks, mille pead taotlema enne reisi. Viisat sellega vaja ei ole. Kui reis on näiteks transiidina läbi USA lennujaama, siis pead lisaks võtma ka nende ESTA.

Lissabonist tasub vaadata ka https://flytacv.com
Nende piletid igasse süsteemi vist müüki ei jõua. Vahel teevad ka päris suuri soodukaid näiteks Pariisist või Amsterdamist.

Eesti lendudega klapitamine on enamasti keerulisem ja tagasilennul ma jätaks päris pika varu, sest pikamaa lennukeid on neil vaid üks ja mingite teiste liinide tühine hilinemine võib lõpuks sinu lennul päris pikaks hilinemiseks kasvada.

Kui kusagilt Euroopast enam tšarterile normaalset hinda ja ühendust ei leia, siis kõige soodsam on tõenäoliselt lend Lissaboni ja tagasi ning lisaks sealt eraldi piletiga Lissabon-Sal-Lissabon. Aga hind tuleb sellisel juhul tõenäoliselt al 600 eurot. Ja seda pigem sügiseks klapitades. Lissabon-Roheneemesaared lenndu on enamasti al 400 eurot + siis Euroopa ots.

Rootsis ja Taanis on kiirteed tasuta. Tasulised on Taanis mõned suured sillad, lisaks siis Rootsis Stockholmi ja Göteborgi ummikumaksud. Muidu on sama nagu Saksamaal või Soomes, lihtsalt sõida.

Need kaardil olevad punktid märgivad kiirtee ristmikke. Seal on kaamerad ainult maha- ja pealesõitudel.
Erandiks Essingeledeni kaamera, mis on kiirteel. Seega peaksid maksma kahe korra eest - sadamast kiirteele minnes ja Essingeledenil.