Viimased kommentaarid

Indoneesias on Eesti passiga ametlikult 30 päeva viisavaba ja mitte tasuta viisa. Seega tempel jah visa exemption ja mitte free visa vms.

Põhimõtteliselt vahet muidugi ei ole.

Tuneesia on Eesti passiga viisavaba. Varem sai tõesti ilma viisata vaid turismigrupiga, aga kuna see muudatus tehtud on, seda ei teagi.

Need panga paberid jms asjad olid tõenäoliselt vajalikud siis, kui Brasiilia oli viisaga. Praegu ei huvita kedagi, Skännitakse sisse ja lüüakse tempel.

Mineku 331 eurot tundub iseenesest normaalne olevat. Probleemiks ongi pigem ühe otsa lend Aafrikast Euroopasse, mis on tavaliselt kallim, kui sama asi siit sinna. Seega, kui sa saad varakult paika tagasilennu linna ja kuupäeva, siis tasub tõenäoliselt osta kohe edasi-tagasi multicity ning saad kokku soodsamalt.

Võid võrdluseks vaadata näiteks septembri, oktoobri lende võimalikest linnadest Euroopasse ja võrrelda neid siis sarnaste multicitydega.

Üldiselt ikka ei tule alla. Kui tegemist on heade aegadega lennuga, siis hind ongi kõrgem. Tõenäoliselt saad samal päeval nendega mingi 6 tunnise ooteajaga lennu sama hommikuse väljumisega Tallinnast kätte ka u 210 euroga. Aga maksadki suvel headel aegadel lendamise eest.

Uus lennujaam avatakse, aga esialgu hakkavad sealt lennud käima ainult viide sihtkohta. Reaalne kolimine toimub aasta lõpus või hiljem. https://trip.ee/uudised/istanbuli-uue-lennujaama-avamine-luekati-edasi

See ei ole stopover vaid tasuta hotell transiitreisjatele - https://www.turkishairlines.com/en-tr/flights/hotel-service/index.html

Tingimuste järgi peaks kõik klappima. Kuigi Turkishi lehelt ostes automaatselt hotelli märki juurde ei tule.
Need Bangkok-Phuket lennud on ju hoopis teise firmaga. Isegi Turkishi koodi ei lähe peale.

Tasuta Siinai loaga saab ikka. See on see sama tempel, mis pannakse passi Sharm El Sheikhi lennujaama saabudes, kui viisat ei taha osta jne.

Tabas on mingi erirežiim Iisraeli passiga saabujatele. Muidu nad piirilt viisat vist ei saa, aga mõned hotellid piiri lähedal on eriloaga viisavabad. Eesti passiga see oluline ei ole.
Oluline on küsida piiril Siinai luba ja mitte viisat. Egiptuse viisa saaks piirilt samuti, aga selle eest peab maksma.

Varu tunde aega arvuti juures ja proovi nende livechatiga ühendust võtta. Alguses tegeleb robot, mis eeldab lihtsaid ja konkreetseid küsimusi, et edasi jõuda, aga kui tegemist on keerulisema asjaga, siis kutsutakse lõpuks inimene ka kohale, kes saab midagi tehtud.

Võib olla muutusid lendude numbrid või oli mingi muu segadus lennuga. Näiteks tühistati kogu lend korraks ära ja tõsteti kõik automaatselt järgmisele lennule. Hiljem endine lend taastati, aga keegi pole hakanud broneeringute taastamisega tegelema jne. Sellisel juhul peaks inimesega suhteldes asja lõpuks korda saama, sest erinevalt robotist on tal lõpuks rohkem mõistust ja õigusi.
Aga seda on paras mingi muu arvutis istumise kõrvalt teha. Mul viimati kulus kuni 3 tundi inimeseni jõudmiseni ja vajalike teenuste taastamiseni, sest see oli lõpuks täielik käsitöö neil.

Hetkel on vähemalt 4 Nordica Bombardieri kuhugi välja renditud (liisitud?) ja ju siis on vahel vaja mõni kolmanda firma lennuk asemele võtta. Eriti kui plaanis on korralised hooldused jne.

Reaalselt on vähemalt üks lennuk Rootsi siseliinidel, üks hollandlastele vist samuti LOT-i koodiga lende tegemas, üks enamik aega LOT-i käes ja Varssavist lende tegemas ning üks SAS-i käes ja Kopenhaagenist lendamas.

AirBalticu lende on ikka teiste firmadega samal piletil ka. Näiteks paljud läbi Pariisi või Amsterdami minevad ühendused on AirBaltic + Air France või KLM ning kõik samal piletil. Selliseid ühendusi saab probleemideta osta ka AirBalticu enda lehelt või Air France'i, KLMi lehtedelt ning broneeringusüsteemidest. Endal oli viimane selline lend Austrian Airlinesi ja Air Balticuga. Mõlemad lennud olid ka lennuki omaniku lennunumbriga. Mitte näiteks Austrian Airlinesi omaga.


Minu jaoks on kõige olulisem vältida igasugu Kreeka, Ukraina, Rumeenia jne finantseeringuga süsteeme. Kui on keerulisem ühendus, siis ostan enamasti ainult lennufirmast või expedia erinevatelt lehtedelt, sest nad pole suutnud seni veel muudatuste korral jne mingi jamaga hakkama saada. Maksku pilet mingi 20 eurot rohkem, aga tean, et telefonile vastatakse ja asi aetakse korda.
Samuti on expediast ostes kohe näha, kas pileteid tuleb lõpuks üks või mitu erinevat. Mingid Kiwi sugused vahendajad suudavad selle info väga edukalt ära varjata ja kui sa kogu teksti ja igal lehel pidevalt ei loe, siis ongi jama käes ning lõpuks selgub, et tegid ise linnukese kohta, mis kinnitas, et piletid on erinevad jne.

Olen ostnud LATAM Brasili piletid expedia kaudu ja pagas automaatselt juurde ei läinud. Selle eest tuli maksta lennujaamas, aga lisatasu oli sama nagu kohe piletitega tasudes. LATAM-i enda lehelt ei õnnestunud Eesti kaardiga midagi osta ega ka pagasit juurde lisada. See oli ka ainus Brasiilia firma, millega otse ostmine üldse ei toiminid. Tundus olevat endise riikliku firma igand.

Esimene punkt sulle siis ei kehti ja teine punkt sõltub nüüd kohalikest tingimustest. Kui rendifirma leping kohustab peeglit kriimustades politseid teavitamast, siis tuleb seda teha. See kohustus oli rendifirma poolt vist näiteks Bulgaarias.

Minu teada lõpetas see firma tegutsemise kunagi suve esimese pooles. St et nende lehelt saab tõenäoliselt jätkuvalt igasugu asju osta, aga reaalselt lennufirmad raha kätte ei saa. Ja seega jäävad kliendid ka ilma piletiteta.

Otsi suviseid rahvusvahelisi uudiseid ja uuri näiteks tripadvisorist.
Kui su lennupiletid broneeringu koodiga lennufirma enda lehel jätkuvalt ilusti näha on, siis on veel lootust. Muidu peab tõenäoliselt uut reisi ostma hakkama.

Ma selle emotsionaalse poole pealt olengi eelistanud seda eraldi kindlustusfirmat. Kui sisse lüüa rendifirma lisakindlustused, mis kataksid lisaks ka rehvid, klaasid jm tavalised välistused (tavaline rendika 0 omavastus sülitab sellele), siis on hinnavahed meeletud. Ja aastate jooksul olen tõenäoliselt säästnud juba tuhandeid eurosid. Seega, kui peaks tõesti mingi 1200 eurone omavastutuse jama tulema ja Worldwide hakkab jama ajama, siis ma oleksin hetkel ikka kõvasti plussis. Nii et lasen vanaviisi edasi :)

See kuluaruanne peaks normaalsest firmast suht kiirelt käes olema. Paljudel on konkreetsed hinnakirjad lihtsamate asjade kohta, kust võetud hindu aktsepteerivad kindlustused kui remonditöökoja hinnakirja.
Worldwide'il seni politsei raporti nõuet pole lepingus olnud. Samas on mitmes riigis selline nõue olemas rendifirma enda lepingutes. Kui sõidad stange kivi vastu ära, siis pead politsei kohale kutsuma ja paberi võtma. Kui paberit ei ole, siis rendifirma kindlustused ei kehti. Ja sel juhul ei toimi ka enam kindlustusfirma leping. Olen selliseid lepinguid Balkani maades näinud ja tundusid olevat standartsed tingimused kõigi suurte firmade jaoks.
Lisaks on huvitav see, et aastate jooksul pole kusagil ükski rendifirma hakanud ajama, et sa pead ikka kindlasti lisakindlustuse võtma, sest muidu on ikka väga halvasti jne jne. Kindel ja viisaks ei lisakindlustuse kohta ning piisav raha krediitkaardil on alati aktsepteeritav olnud ning mingit müügitööd pole kunagi järgnenud. Ja hoolimata sellest pole keegi tagastusel ka luubiga täkkeid otsima hakanud. Väga positiivsed kogemused erinevatest Euroopa ja ka mõnest muust riigist. Enamasti olen kasutanud mõne rahvusvahelise firma teenuseid, aga ka väikseid kohalikke firmasid erinevatel saartel.

Olen kasutanud sellist firmat - www.worldwideinsure.com

Hüvitisega pole õnneks kokku puutunud. Aga kunagi tegin põhjalikuma otsingu ja tundub, et leidsin ka reaalset positiivset tagasisidet hüvitise saamise kohta. Sellest aastast viskasid nad oma Euroopa riikide nimekirjast kogu mitte-EL-i välja ja järgmine kord kuhugi Balkanile vm minnes vaataks nüüd ka teisi pakkumisi.

Täitsa õige. Ma jõudsin teise punktini ning järeldasin, et see JA teine tingimus peab olema täidetud.

Neljas punkt täpsustab, et sain valesti aru..

Kennytil on õige vastus.

The new policy will go live at boarding gates on/after 1 Nov 2018 and for bookings made after 1 Sept 2018.



Seega pole probleemi. Sinule kehtivad endised tingimused.

Jaanus Piirsalu on seal ka u 10 aastat tagasi käinud. Uuemat infot tal tõenäoliselt transpordi kohta ei ole, aga vajadusel on äkki mingeid kontakte jms. Venemaa eestlaste huvilisena võib talle vanaema lugu samuti huvi pakkuda.

Olen kasutanud mitmes kohas. Probleeme ei mäleta. Tegemist on vahendusfirmaga. Tegeliku transfeeri teeb keegi kohalik.

Eestisse pole küll mõtet tagasi minna. Pigem sõida Sofiasse ja mine sealt. Suvalistel päevadel vaadates on normaalseid hindu näiteks Aegeaniga läbi Ateena. Lihtsalt vaata sobivateks päevadeks lende algusega Sofiast.

Kui viitsimist on, siis veel odavamalt saab tõenäoliselt Istanbulist otselendudega. Enne peaks uurima, kuna Burgase bussid Istanbuli jõuavad jne. Aga Tbilisi lende on sealt mitmeid.

Kas sa oled leidnud juba rendifirma, mis lubab autot Iisraelist välja viia? Üldiselt nad seda ei luba. Kui leiad, siis tõenäoliselt saad kõige täpsema informatisooni vajalike lubade, kindlustuste jms kohta otse neilt.


Suure tõenäosusega rendiautoga ikkagi ei saa ja siis on variant sõita näiteks bussiga Ammanisse ja võtta sealt järgmine auto. Kõik see kokku võib omajagu maksma minna ja odavam võib olla isegi takso piirilt valitud hotelli ja hiljem takso hotellist Petrasse ja lõpuks viimane takso Aqabasse piirile.
Tõenäoliselt on merepuhkus ka odavam Aqabas ja mitte Eilatis. Seega veedaks selle aja seal ja hiljem liiguks Eilatisse ainult selleks, et sealt Tel Avivi bussile minna.

Läbi Türgi minnes peaks passi võtma. Osad eurooplased on kuulduste järgi ka ID-kaardiga transiidi tehtud saanud, aga selles ei saa kindel olla. Lisaks on alati võimalus, et lennuga on probleeme ja sel juhul oled lennujaamas kinni ja ei pääse ka ööseks antud hotelli jne.

Gruusia lubab riiki siseneda EL-i ID-kaardiga. Kuna Eesti pole saanud ametlikke noote jne jne, siis on meie VM-i lehel jätkuvalt väljas, et Eestist otse minnes on vaja passi. Miks on vaja Eestist otse minnes, kuigi otse siit minna ei saa? Sest kunagi lendas Estonian Air Tallinna ja Tbilisi vahel ning meie piirivalvuritel jooksis juhe kokku, sest Eesti pole ikka veel saanud ametlikku nooti, et sinna saab ka ID-kaardiga siseneda. Seega lisati isegi IATA süsteemi, et Eesti kodanik ei saa Eestist otse Gruusiasse ID-kaardiga lennata, sest meie piirivalve ei lase Tallinnas riigist välja. Otselende pole enam ammu, aga nooti pole ikka saadetud ja seega on märkus jätkuvalt väljas.

Kui lendad Riiast ja otse, siis ei tohiks probleeme tekkida, sest seal on Läti piirivalve :)

Sama jama on paljude Balkani maadega, mille kohta VM väidab vist endiselt, et riiki sisenemiseks on vaja passi, kuigi juba mitmeid aastaid saab kõikjale välja arvatud Kosovo ka ID-kaardiga. Ja sinna ei saa vaid sellepärast, et meie ID-kaart on vananenud ja ei näita biomeetrilist infot.