Viimased kommentaarid

Ega ei tea, kust ja milliseid andmeid Saksa piirivalvurid kasutavad. Eesti ametliku info järgi pole mingit probleemi. Samas kui ma loen seda reopeni lehelt, siis ma näen probleemi.

Entry restrictions

Citizens and residents of EU Member States + Schengen Associated countries and their family members are allowed to enter Estonia without restrictions, provided that they show no COVID-19 symptoms and that the incidence rate of COVID-19 in their country of origin has not exceeded 25 cases per 100,000 inhabitants in the last 14 days. If the infection rate is between 25 and 50, but and in any case not higher than that of Estonia, the person is not required to self-isolate. If the infection rate is between 25 and 50 and also higher than that of Estonia, a mandatory 10-days isolation applies or altenatively a double testing procedure is applied. 

See info käib ainult nende riikide kodanike kohta, kus koroonanumber on alla 50. Samas pole lisatud laiendust, et tegelikult kehtib võimalus eneseisolatsiooniks ka kõigi teiste ELi, Schengeni jne kodanikele hoolimata koroonanumbrist.

Ma ei viitsi neid korraldusi jälle lugema hakata, aga arvestades senist reisipiirangutega seotud asjaajamist, siis võib täiesti nii olla, et vastavad asjamehed on jätnud tähelepanuta, et sügise jooksul on koroonanumber nii Eestis kui ka mujal kõvasti tõusnud ja korralduste sõnastuses on jäänud see märkimata. Eesti piirivalve võtab asja oma loogikaga ja lubab kõik eneseisolatsioonipiiranguga riiki, aga Saksa piirvalve loeb ametlikus süsteemis olevat infot ja leiab, et välismaalasel pole õigust Eestisse siseneda ja seega ei saa ta Frankfurdis ka Schengenisse siseneda, sest ka Saksamaal kehtivad talle piirnagud.

Vahet pole, kas sõbranna on veel Frankfurdis või mitte, aga soovitaks ühendust võtta Välisministeeriumi Konsulaarosakonnaga - äkki 6377440 või 6377000. Asi kõigi täpsete andmetega ära rääkida ja vaadata, mis öeldakse. Kui reisijal on tegelikult seaduslik õigus Eestisse sisenemiseks, siis saavad nad vajadusel seda kinnitada ka Saksa piirivalvuritele.

Kui see on tõesti järjekordne Eesti ametnike tööõnnetus, siis on hea, kui vastavad korraldused ja määrused ka ametlikult reaalsusele vastavaks saavad. Ise ei viitsi hetkel sellega tegelema hakata, sest ühtegi mitte-Schengeni inimest mul siia tulemas ei ole :)

Kui sisenemise keeld ei ole seotud Eestisse edasi liikumisega vaid Saksamaa transiidiga, siis ei oska midagi arvata. Kiire ülevaade Saksamaa transiidiks probleeme ei näe.

Ja ametlikud pressiteated ja hetkel kehtivad reeglid leiab ka siit - https://www.pio.gov.cy/coronavirus/eng

Küprosega asi nii hull ei ole, et turiste hoitakse kuskil lõksus jne. Saarele reisijad teadsid täpselt, mis ringkonnas karmimad liikumispiirangud on ja sõitsid vajadusel Paphose lennujaamast kohe sobivasse ringkonda.

Alates tänasest Paphose ja Limassoli ringkonnad enam suletud ei ole ning piiranguid on ühtlustatud üle riigi. Näiteks toitlustus lõpetatakse õhtul varem ja öine liikumispiirang algab samuti varem.

Turkishi Tallinna lendudele ma eriti lootust ei annaks. Kuu alguses oli see veel veidi teemaks, aga Eesti kasvavad numbrid tähendavad, et Aasa ära rääkida see aasta enam ei õnnestu.

Soome sadam-lennujaam transiiti peast ei tea. Kui ajad ja päevad sobivad, siis Tallinn-Stockholmi lennud hetkel ülikallid pole. Ja Vilniusesse peaks transiidina pääsema ilma eriliste piiranguteta ka auto ja bussiga.

Turkishi Tallinna lennud pole Aasalt luba saanud ja arvata on, et esialgu ei saa ka. Lennuplaanis olevad otselennud võetakse maha umbes 2 nädalat enne kuupäeva. Seega selle variandiga ei soovita aastavahetuseks midagi vaadata.

Ma ei tea, mis poliitika neil ostetud piletitega praegu on. Kas soodsalt saadud Tallinn-Istanbul-Bogota vahetatakse tasuta lennuks Tallinn-Stockholm-jne või öeldakse lihtsalt, et saate raha tagasi või võtke vautšer ja ostke ise uus pilet.

Turkishi pilet algusega Helsingist, Stockholmist või Vilniusest on kindlam valik. Soovitan ühendust sihtkohta otsida näiteks järgmiseks nädalaks ja siis vastavalt tulemustele valida samad nädalapäevad ja lennud hilisemaks ajaks. Siis on suurem tõenäosus, et ostetud lennud kõik ka reaalselt väljuvad.

See nädal Zürich-Riia lennud toimuvad. Järgmise nädala otsus tuleb homme õhtul ja näeb siit - https://www.spkc.gov.lv/lv/valstu-saslimstibas-raditaji-ar-covid-19-0

Kuna veidi rohkem kui 24 tunni pärast on vastus teada, siis ei viitsi praeguseid numbreid analüüsima hakata.

Eks see sõltub perearstist. Ma saaks enda omalt samuti kõigile ka ise koostatud mõistlikele dokumentidele ausad kinnitused koos allkirjade ja pitsatitega.

Aga kui Tai kodanikul elamisluba pole, siis on tal perearsti kasutamine väga piiratud.

Neid näiteid lugedes tundub, et tegemist on suvalise bürokraatiaga, mille oluline osa on see, et allkirjastatud ja tembeldatud paberil on kusagil ka kirjas Fit to Fly.

Prindi mõni näidistest välja või tee ise. Lepi eraarstiga kokku, et ta sobivas ajavahemikus selle lehe tasu eest täidab ja ongi olemas. Kui vaja, siis helista läbi mitu erakliinikumi või -arsti kuni leiad sobiva. Hea, kui suudad piisavalt selgelt ka neile ära seletada, mis ja milleks see ikkagi vajalik on.

Lufthansalt tuli see paar nädalat tagasi meeldetuletatud raha ka kohale. Ryanairile sai ka ühte tagastust vestluses inimesega meelde tuletatud ja see peaks ka juba teel või kohal olema.

Järgi jääb Aeroflot, millest pole esialgu vist midagi oodata.

Mõeldud Limassoli ja Paphose ringkondi. Ehk siis kummagi ringkonna piiril on kontrollid. Mitte iga ringkonna.

Tuttav mõtles tõenäoliselt tšarterlende Tallinnast.

Järgmisest nädalast on kogu Hispaania külastamiseks Eestist minnes vajalik negatiivse tulemusega test.

Lufthansal polegi Eestis oma avalikku esindust. Eesti number on selleks, et sa ei peaks ootejärjekorras väliskõne eest maksma.

Reegleid on palju ja need sõltuvad konkreetse omavalitsuse näitajatest. Alates tänasest on mandri-Portugali 278-st omavalitsusest 191-s rangeimad piirangud. Üldiselt tuleb kodus püsida ning võid turistina tõenäoliselt poes ja söömas käia. Nädalavahetusel algab peaaegu totaalne liikumiskeeld juba kell 13, muidu kell 23.

Lühidalt näeb reegleid näiteks siit - https://www.visitportugal.com/en/node/421175%C2%A0

Põhjalikumalt võid konkreetse omavalitsuse kohta vaadata siit - https://covid19estamoson.gov.pt/

Assoordiel ja Madeiral on elu rahulikum.

Hispaaniasse ja Kanaaridele minekuks on ju peagi test kohustuslik. Seega sama testiga saab lennukile ka. Vist :)

Kui sa ööbid Paphose ringkonnas, siis võid liikuda vaid Paphose ringkonna piirides kell 5-20. Uudiste järgi tegeleb liikumispiirangu kontrollimisega politsei.

Vaata kaarti. Ringkond on ikkagi suurem kui see linnake ise.

Kui liigud ainult lennujaama ning Paphose ja Limassoli ringkondadest väljas asuva öömaja vahet, siis näitad kontrollijale vastavaid paberid lennult tuleku või sinna mineku ning õõmaja kohta.

Alates 18. novembri hommikust on nende ringkondade piiride ületamiseks vajalik ka seitsme päeva jooksul tehtud negatiivse tulemusega koroona test. Lennukilt tulles sellega probleemi pole, sest test on juba tehtud. Kas lennujaama minekuks peab ka turist kohal testi tegema, seda ei oska öelda. Määrus on selge ja konkreetne ning selle järgi on test vajalik.

Kui kaarditehingu vaidlustuse tähtaeg hakkab liginema, siis tasub vist jah ära teha. Septembri lendudega on veel aega.

Kui sul on autole broneering tehtud, siis on tõenäoliselt kontor lahti ja sind oodatakse. Enne broneeringu tegemist tasub helistada konkreetsesse kontorisse ja küsida, kas ja mis ajal kontor eelbroneeringutega tegelikult avatud on. Nad kodulehtedel pidevalt seda infot ei uuenda.

Kui auto käes, siis võid sõita kohe teise ringkonda. Kindlasti on kasulik omada paberil majutuse kinnitust koos aadressiga.

Tagasisõiduks lennujaama piisab piletist.

Uute reeglite valguses puudub suurem põhjus Paphose ja Limassoli ringkondades puhkuse veetmiseks, kui vähegi lisaks lihtsalt puhkamisele midagi teha tahad.

Ringkonnas elades samast ringkonnast väljuda ei tohi. Ringkond on muidugi omajagu suurem kui linn. Seega mõlema ringkonna piires on ikka veidi ruumi autoga liikuda.

Liikumine on väljas keelatud kell 20-5.

Söögikohad jms on avatud ainult kaasaostmiseks kuni kella kaheksani. Edasi on vaid kojuvedu. Erandiks hotelli restoranid oma klientidele.

Vaatamisväärsused on suletud. Kaubanduskeskused on suletud. Erandiks vist toidupoed. Avatud võivad olla väiksemad kuni 500 m2 pinnaga poed.

Teksti järgi tundub, et ka rannas ei tohi vedeleda. Võib käia sportimise eesmärgil ehk siis ujumas ja maksimaalselt kahekesi (va lapsed). Hotelli basseini ääres võib sama hotelli klient olla.

Ringkondade kaarti näeb näiteks siit - https://www.ezilon.com/maps/asia/cyprus-maps.html

Tee uus kõne neile.

Mul oli Lufthansa AirBalticu järel parim tagastaja. Raha hakkas liikuma hiljem kui AirBalticul, aga siis liikus korralikult. Ainult viimane septembri lend on tagastamata. See oli ka veidi keerulisemate tehingutega, sest sai kevadel kasutatud pileti muutmise võimalust, mis tõi kaasa lisamaksed ja samas väiksed tagastused jne. Muud põhjust ei oska pakkuda, et miks just see lend on venima jäänud.

Piir on tõenäoliselt koroona tõttu jätkuvalt suletud. Ei ole näinud kindlaid uudiseid, et Põhja-Küpros oleks piiri turistidele avanud. Samas ei saa välistada, et mõnest piiripunktist on liikumine lõunast põhja lubatud. Põhjast lõunasse pole minu teada turistidele piiri avatud.

Helistasin lõpuks paar nädalat tagasi esimest korda LOT-i. Üllatuslikult selgus kõne jooksul, et märtsis ja aprillis tühistatud lendude eest tehti tagastus just helistamise päeval ja päev varem :) Igal juhul rahad laekusid umbes nädalaga. Kindel pole, kas ilma helsitamata oleks ka tagastuse tegemine juhuslikult samal päeval toimunud ;)

Ma pakun, et transiit ei ole võetav turismina ja saad selle põhjenduseks tuua. Seda enam, et Eestist on hetkel Saksamaa jaoks ohupiirkonnaks vaid Ida-Virumaa. Novembri lõpp on muidugi veel kaugel ja selleks ajaks jõuab palju asju muutuda.

Hetkel valiks ma välja mõne veel töötava hotelli lennujaama läheduses ja küsiks neilt, kas ja mis tingimustel võib transiidis olles seal ööbida.

Kindlasti ma ei teeks ühtegi broneeringut, mille eest peab enne saabumist tasuma.

Gruusias läksid numbrid nii kõrgeks, et see pandi Lätis lennukeelu alla. Ametlikult oleks pidanud lennud lõppema juba esmaspäeval, aga tõenäoliselt anti mingi süsteemiga luba selle nädala kaks lendu ära teha, et rahvas saaks vajadusel sinna või sealt ära.

Kas lennud detsembris uuesti algavad, seda näeb tõenäoliselt kuu lõpus. See, et need hetkel müügis on, ei tähenda, et need lõpuks ka toimuvad.

Kui see tööle hakkab, siis jah 14. novembril. Nädalavahetusel minnes ei tohiks probleeme tekkida.