Viimased kommentaarid

See nõue, et käsipagas koos isikliku esemega võib kaaluda kokku kuni 8 kg oli minu arust juba aastaid kehtiv. See, et keegi seda nüüd lõpuks kontrollima hakkab, ei tähenda, et firma hakkab nüüd reisijaid petma ja nöörima. Pigem reisijad petsid enne firmat, sest firma ei viitsinud nõuet kontrollida.

Sama piirang on ju paljudel firmadel. Suvaliselt võttes tuli esimesena kohe välja Finnair, millel on sama süsteem ja piirang. Lufthansal on käsipagas 8 kg + isiklik ese kaaluväliselt. Seega lendamiseks valikut on.
See, et 9 euro eest saab lennukisse kuni 12 kg pagasit võtta, on oluliselt parem variant, kui maksta 60 eurot lennujaamas selle eest, et 9 kg kaaluv pagas alla ära anda. See oli varem, kui juhuslikult pagasit kaaluti ja pidi lisakilode pärast ära andma.
Kui sa pole kindel, kas käsipagas on kokku üle 8 kg või mitte, siis lase tööandjal kohe see 9 eurot ära maksta ja muret vähem. See pole isegi erareisi jaoks mingi jube summa.

See Lux Expressi "tasuta" takso on suhteline. Tallinna bussid vist enam lennujaamas ei käi. Seega pakutakse ümberistumisega sõitu, millel linna otsa teeb tellitud takso. Kui võrrelda hinda bussijaama ja lennujaama, siis vahe on 8 eurot. See 8 eurot kulubki "tasuta" takso peale. Kui pilet osta mitmele reisijale, siis reisijate arvuga seda vist ei korrutata, aga iga reisijaga pannakse siiski mingid eurod juurde. Seega mitmekesi sõites on äkki kasulikum osta pilet bussijaama ja siis võtta eraldi takso või isegi see pakutav 12 eurone vautšer.

Või siis oluliselt odavam liinibuss.


Vaatasin järgi ja tõesti nad panevad rõõmsalt 8 eurot näkku juurde. Seega kahekesi sõites oleks "tasuta" takso hind juba 16 eurot jne.

Kirjeldust lugede tekkis selline huvitav küsimus. Kas sa rentisid auto samaks päevaks, kui broneeringut tegid?

Economy Car Rentals pole rendifirma vaid vahendaja ja tema omapäraks on see, et rendifirma selgub alles peale broneeringu tegemist. Tegelikult saab selle tihti eelnevalt selgeks teha ka veidi uurimistööd tehes. Vahel viskab rendifirma nime ise lehele märkusega, et selle firma autod saavad kohe otsa jne.
Mingi kinnitus peab peale tasumist kindlasti tulema, sest muidu sa ei tea, mis firma poole ja kus pöörduda. Lisaks ei võta sind keegi ühaski firmas jutule väitega, et tegid kusagil internetis broneeringu ja maksid kõik juba ära ka. Kui selle kohta mingit tõestust ei ole, siis ei ole ka mingit autot kusagilt saada. Arveldamine vahendajaga käib tõenäoliselt alles kunagi hiljem ja raha saamiseks peab rendifirmal olema sinu esitatud vautšer vms.
Kui tegid broneeringu tõesti samaks päevaks, siis 10 min hiljem poleks tõenäoliselt isegi õiges rendifirmas sinu broneeringu kohta veel mingit infot olnud. Kuna tõenäoliselt oli tegemist ka firmaga, millel lennujaamas esindust ei ole, siis oleks pidanud kusagilt kaugemalt keegi sulle järgi sõitma hakkama jne.
Aga kinnitus oleks ikka pidanud meilile tulema, sest muidu sa tõesti ei tea, mis firma sind üldse teenindab.

Mulle selline ehku peale detektiivitööd nõudev rent ei sobi. Seega olen neid vältinud. Aga mõnes eksootilisemas kohas olen saanud pakkumisi uurides vihjeid, mis firma poole võiks otse pöörduda.

See käib tõenöoliselt iisraellaste kohta.

Kõige adekvaatsemat infot saad tripadvisori foorumist. Seal on mõned aktiivsed kohalikud, kes pidevalt muudatustest teada annavad. Kui natuke sama teemaga postitusi uurida, siis hakkad aru saama, kelle juttu võib tõena võtta.

Kui peamine eesmärk on lennuelamus, siis Istanbulile tõenäoliselt ühtegi otselendu vastu panna pole. Suvaline Ryanair ei ole esimest ja viimast korda lennates päris see. Turkishil saab veel mingil määral aimu kuidas lendamine mingi 20 aastat tagasi Euroopas käis. Istanbul ise on ka paariks päevaks täiesti normaalne, ilus ja ajalooline sihtpunkt. Korralik hotell vanalinna. Natuke jalutamist siin ja seal. Kui tegemist vanaemaga, kes ajaloolisi türgi seepe vaadanud, siis on seostamist küllaga. Vanaisal, kellel vähegi huvi ajaloo vastu on samuti vaatamist. Lisaks laevasõit korralikuma firmaga Bosporusel jne.

Ja lõpuks tagasilend korraliku lennuki ja teenindusega.

Shkoder-Vau i Dejes on tavaline maantee. Edasi läheb karmimaks. Kohati veel korralik Balkani asfalt, kohati erineva suurusega aukudest koosnev pinnastee. Hullemad kohad jäävad pigem Komani poolsesse otsa. Muidu on tee Eesti maateedega kogemustega sõitjatele täiesti läbitav, aga selleks tuleb aega varuda. Ristilt Komani kulub ettevaatliku sõiduga kindlalt üle tunni.


Fierza-Prizren täiesti normaalne Balkani maantee. Google'i street view vastab reaalsusele. Kosovo maanteed on samad. Eelduseks siis sõit ikka Gjakova kaudu. Kuni Gjakovani on liiklus väga väike. Ja selles väikses piiripunktis võib väike järjekord olla ainult nädalavahetustel, kui kosovlased Valbonasse puhkama sõidavad. Gjakova-Prizren on samuti täiesti korralik maantee, aga liiklus on oluliselt tihedam.

Valbona org. Uus väga korralik asfalt kuni asustuse lõpuni välja. Loogiliselt võttes võib praeguseks olla paar kohta, kus on vihmadega varinguid olnud ja asfalti pole taastama hakatud.

Autoks oli Hyundai Elantra ja kõik (ka Komani tee) oli sellega läbitav. Komani teel liigub igasugu autosid. Balkani turistid ei hakka praami jaoks endale džiipi rentima ja sõidavad sinna kõigi oma koduste autodega. Sealhulgas igasugu väiksemad autod. Praamilt tulles jättis Elantra aukude vahel võimeldes kohalikud kiirelt seljataha.

Ohtlikus on suhteline. Mõne jaoks on ohtlik balkani liiklus kui sellline. Vahet pole, kas mägisel või tasasel teel. Eestist tulles see minu arust midagi müstilist ei ole.
Teepiiretele pole tähelepanu pööranud. Kindlasti ei ole tee ääres pidev aed nagu mõnel suuremal Lääne-Euroopa mägiteel. Aga väiksemad mägiteed on ka Lääne-Euroopas ilma igasugu piireteta. Seega ei oska enam sellele tähelepanu pöörata.
Suurem liiklus on ainult Gjakova ja Prizreni vahel. Ja tänu sellele on ka kiirus väiksem.

Autojuhi võtaks ainult siis, kui juht kardab kõrgust ja/või peab kõiki Tallinn-Tartu maanteest käänulisemaid, mägisemaid ja auklikemaid teid ohtlikuks.

Kaasas oli erineva vanusega lapsi ja kellegil vastuväiteid ei olnud. Kellel hakkab mägiteel halb, sellel hakkabki. Siis tuleb praamile minekuks lisa 30 min juurde arvestada.
Praamisõit ise on vägev. Suvel peaks autole koha kindlasti ette broneerima. Piisab enamasti nädalast või isegi paarist päevast. Kokku tean seal kolme erinevat laevafirmat.

Tädi jutt vastas tõele -  The visa is valid up to 30 days as long as the holder remains within Zambia and Zimbabwe. https://www.zambiaimmigration.gov.zm/index.php?option=com_content&view=article&id=56&Itemid=64

http://www.kazavisa.info/index.php/visa-info
See on mõeldud selleks, et saaks rahulikult mõlema riigi loodusega tutvuda. Kunagi peaks süsteemiga liituma ka Angola, Namiibia ja Botswana. Hetkel võib vaid päevaks Botswanasse minna ja tagasi tulla. 
Malawi jääb KAZA piirkonnast välja ja seda ei hakka ka tuleviku viisalaiendus katma.

AirBalticul piisab check-ini tegemisest. Pardakaardi trükkimine on lennujaamas letis ilma rahata.

See on uus S61, mis tehakse Leedu ja Ostrow Mazowiecka vahele. 2021. a. suveks on plaanis enamik valmis saada.

Üks põhjus on see, et transiittsooni hotellis on piiratud arv kohti. Kui sinu saabumiseks on toad täis (paljud lendavad üksi ja võtavad saabudes terve kahese toa endale jne), siis on kõik. Need, kellel on viisavabadus või viisa, pääsevad ka transiidist välja teistesse lennujaama hotellidesse.

Mis peale Guatemalat saab? ESTA reeglite järgi peab sul olema mingi pilet, mis viib sind lõpuks USA, Kanada, Mehhiko ja kogu Kariibi mere piirkonnast välja.

Näiteks Guatemalast Euroopasse või Panamast Brasiiliasse jne.

Kui seda pole, siis võib tekkida probleem juba Euroopas lennukile saamisega, sest check-ini töötajad on selle reegliga tõenäoliselt hästi kursis.
Kui plaanis on pikem reis Ladina-Ameerikas koos kaugemas tulevikus tagasisõiduga, siis on variant leida mingi suvaline odav pilet kusagilt Mehhikost, Kolumbiast vms kuhugi mitte Kariibi mere riiki. Ja sellest peaks piisama.
Teine variant on teha USA viisa.

Kas sain õigesti aru, et lennud on eraldi piletitel?

Kui on ainult käsipagas ja Finnairi pardakaart on juba enne Frankfurdis maandumist trükitult või telefonis olemas, siis on mingi väga väike tõenäosus.
Kui pagas on ka, aga Air China on nõus selle Finnairi lennule edasi saatma, siis on ka sama suur ehk väike võimalus.

Kui saabud Schengeni välisest riigist, siis tuleb ümberistumisel läbida turvakontroll. See peaks vist Schengeni reeglitega kokku käima vms.

Vähemalt Tartus kliinikumis oligi vist kaks eraldi teenust. Kui võtad konkreetselt nõustamise, siis maksad rohkem. Kui lähed lihtsalt visiidile ja tead ise, mis vaktsiine tahad jne, siis maksad ainult selle visiiditasu.

Viimati tahtsin kollapalavikku uuendada, aga selgus, et minu u 10 a tagasi tehtud vaktsiin on nüüdseks kuulutatud eluaegseks ja uut pole enam vaja teha. Arst tegi passi ka vastava märke lisaks ja kuna süstlani asi ei jõudnud, siis ei tahtnud isegi seda 8 eurost visiiditasu. Et mis selle templi ja allkirja eest ikka võtma hakata :)

Byblos on ju üsna vabameelne kristlaste linn. Ja linna tagant mägedest kristlaste küladest sõidetakse just sinna randa. Et peaks suht tšill olema. Piltide järgi on rand ilus ja paljaid inimesi täis.

Mingi aeg oli populaarsemaid ja kallimaid kohti ka kusagil Batruni ja Tripoli vahel. Sest kogu ala Beiruti ja Byblose vahel oli juba ülerahvastatud.
Viimase 5 aasta erinevate kohalike klasside hulgas tuntumaid randu ei oska pakkuda. Jounieh on tõenäoliselt jätkuvalt sellise lihtsama keskklassi või siis auto (või kütuseta) noorte kogunemispaigaks, et ei peaks kaugemale sõitma.

Jounieh on üsna jubedalt ülerahvastatud. Safrat ei tea. Byblose ümbrus tundub kõige reaalsem.

Oluline on teha eelnevalt eeltööd ja uurida, mis rannapiirkonnad on hetkel üldse ujumiseks kõlbliku veega on. Suur osa Beiruti ja kogu Liibanoni ranniku solgist voolab otse merre ja peaks vaatama, kus need hoovused täpselt liiguvad. Rikkam seltskond käib vist rannas ennast näitamas ja ujub pigem kallite klubide basseinides. Aastaid tagasi oli probleeme ka viimase Iisraeli sõja tagajärgedega, kui hulga naftat pommitatud mahutitest merre voolas ja blokaadiga keelati selle koristamine. Aga see peaks praeguseks juba hajunud olema.
Rannaelu hetkel kõrgklassi hulgas populaarsemates kuurortites peaks vaatamist väärt olema. Aga Jounieh oli in mingi 20 aastat tagasi. Sellest ka suhteliselt head hinnad.

Ja jätkuvalt. Aerofloti graafiku selline muudatus ei võimalda kindlasti pileti väljastamist, kui ümberistumisele jääb Moskvas 15 min. Kui Mytrip suudab sellise pileti reaalselt väljastada, siis on tegemist mingi jamaga ja tasub kontrollida, kas sellise broneeringu koodiga üldse mingeid pileteid teil reaalselt on.

Antud juhul tähendab graafiku muudatus 99% tõenäosusega seda, et Aeroflot väljastab uue pileti, millega jätkulend Tallinnasse on järgmisel hommikul. Võimalik tasuta öömaja tuleb eelnevalt üle küsida.
Lihtsalt Mytrip peab süsteemis selle muudatuse ära kinnitama. Kui nad pole nõus mitte midagi ilma lisatasuta tegema ja teie leping nendega seda tõendab, siis on veidi rohkem jama. Aga lõpuks peaks alternatiivina sobiv lend ka automaatselt kehtima hakkama. Vähemalt Phuketis lennule registreerides, sest sellele 15 min ümberistumisele Aeroflot lihtsalt piletit kinnitada ei saa.
Sul peaks olema neilt saadud broneeringu kinnitus broneeringu koodi ja e-piletite numbritega. Selle sama broneeringu koodiga peaksid ligi pääsema oma piletitele Aerofloti lehe kaudu ja võimalikud muudatused koos pakutud uute lendudega peaks seal samuti näha olema. Kui nende omavahelised suhted ei luba Aeroflotil reaalseid lende ise kinnitada, siis las see Mytrips saadab lihtsalt uued piletid. Ja kui need on tõesti reaalsed piletid, mida saad ise nende lehelt näha ja näitavad sellist ühendust, siis vaata edasi, mis saab :)

Lisan veel ametliku info. Šeremetjevos on Aeroflotil samas terminalis minimaalne ümberistumise aeg 50 min. Kui tuleb liikuda D, E ja F vahel, siis 1 tund. Alla selle samale piletile ühtegi ühendust müüa ei saa.


Kas tegemist on 17.50 Moskvasse jõudva lennuga, millelt peaks jõudma kell 18.05 völjuvale Tallinna lennukile? Sellisele ühendusele kindlasti midagi ei kinnitata ja pannakse automaatselt hommikusele Tallinna lennule. Loogiliselt võttes peaks lisanduma ka tasuta öömaja Moskva lennujaamas, aga seda ei oska kohe lubada.

Mytripi sugustelt vahendatelt võib muidugi kõike oodata ja lõpuks õnnestub neil midagi kokku pudistada ja võimalik tasuta majutus kinnitamata jätta vms.

Ma jätkuvalt ei usu, et Mytrip saab kinnitada sellise ajavahega muudatuse ja väljastada sellise ümberistumisega e-pileti. Tõenäoliselt viskab automaatselt järgmisele Tallinna lennule.

Oleks pilet otse lennufirmast või mõnelt vahendajalt, kes hiljem uusi teenustasusid ei küsi, siis piisaks ühest kõnest ja saad ise valida, kas tahad varem tulema hakata või hiljem kohale jõuda. Antud juhul tuleb lihtsalt oodata, milliste lennuaegadega pilet Mytripsist lõpuks üldse kinnitatult kohale tuleb.

See pole reaalne, et Mytrip saab kinnitada lennu, millega on ümberistumiseks 15 min. Kui pilet on Aeroflotiga Phuketist Tallinnasse, siis Aeroflot ise sellist muudatust ei kinnita.

See on reaalne vaid siis, kui tegelikult on müüdud kaks eraldi piletit ja sellisel juhul oleks ka eelnev ümberistumine võinud jama tähendada.

Käsipagasi sildistamisega tegeleb vahel näiteks Lufthansa. TAPil on see peaaegu kindel. Sildistamise käigus toimub ka kiire pagasi kaalumine, aga normaalse suurusega seljakotte jms enamasti lindile ei kästa panna. Seda siis pagasit ära andes. Kui reisid ainult käsipagasiga ja lähed kohe väravasse, siis enamasti sildistamata käsipagas küsimusi ei tekita, kui see just kogukusega silma ei paista. Ja kui tegemist on lennufirma kodulennujaamaga (näiteks Lufthansal Frankfurt, TAPil Lissabon), kus kogu check-in ja pagasi andmine käib automaatselt ilma teenindajateta, siis masinad vist veel käsipagasit ise kaaluda ei käse.

Teistel Euroopa mitte-odavlennufirmadel seda sildistamist ei mäleta. Samas pole näiteks Finnairiga umbes viis aastat lennanud :) Ja paratamatult on meeles peamiste vedajate nagu Lufthansa ja TAP eluolu.

Tasuta viisa on ainult Aqaba kaudu saabudes. Vahet pole kas maismaapiiril või lennujaamas. Mujalt sisenedes on viisa tasuline.


Tasuta viisa saad vaid siis, kui ostad eelnevalt Jordan Passi - https://www.jordanpass.jo

Ostetud piletil oli ju ka hinnas 8 kg pagasit.

Lootes petta lennufirmat on veidi naljakas tunda ennast petetuna :)

Loe minu eelmist postitust. Sama põhjus on sellel, miks saabuv lend hilineb ja miks selle graafikut pole ametlikult ära muudetud.

Lennuplaani järgi on kõik korras ja 45 min ümberistumist ostaks vist ise ka Dohas. eriti kui alternatiiviks on 16 tundi Dohas.