Viimased kommentaarid

Kui lähed ainult päevaks, siis ei pea midagi olema. Enamik käibki vist üle piiri päevastel trippidel.

Äkki tal oligi kehtivuse lõpp täpselt kahe kuu pärast või hoopis päev vähem. Täna minnes tõenäoliselt 20. aprilli kehtivuse lõpuga sisse ei lasta.

Ega ma samas ei tea, mis hetkest praegused reeglid kehtivad.

EL-i kodanikud saavad Põhja-Küprosele ID-kaardiga. Dokument peab kehtima vähemalt kaks kuud. https://mfa.gov.ct.tr/consular-info/visa-regulations/

Ei pea. Ja ID-kaart on piisav.

Võta nii palju kui näitab 153 euroga. Kui on alla 9 koha sama hinnaga, siis näitab saadaoleva arvu ilusti ära. Siis järgmised nii palju kui saab 173 euroga. Tõenäoliselt saad tervelt 9 korraga sama hinnaga kätte. Järgmised on äkki veel 200 piires jne.

Lufthansa enda lehel saab korraga 6 kohta broneerida, aga süsteem on sama. Kui sama hinnaga on saada vähemalt 9 kohta, siis kohtade saadavust ei näita. Kui sama hinnaga on 7 kohta, siis näitab ja saad 6 kohta ära osta ning järgmise korraga veel ühe koha tõenäoliselt sama hinnaga lisaks.

See eraldi arvutites korraga broneerimine Lufthansaga ei tohiks toimida. Kui reaalselt on selle klassi kohad otsas (sest mingi sekundi murdosa varem tuli päring teisest arvutist), siis annab uue hinna ja küsib kas sobib.

Päris kaval punkt. Sellega saab odavamat hinda vist pakkuda küll.

Kuna Air China pakub pileti tasuta tühistamist ja mitte reisimarsruudi muutmist, siis on tõenäoliselt mõtet nüüd leida mõni alternatiivne sobiv lend Manilasse ja see soovitavalt otse lennufirma lehelt ära osta.

Raha tuleb selle Air China lennu eest tõenäoliselt ei tea kuna tagasi ja selleks ajaks võivad uued piletid olla veelgi kallimad.

Kuna Filipiinid võtavad vastu oma kodanikke ja residente, kes Hiinast tulevad, siis see otseselt lendude tühisatmist ei tähenda. Reaalselt ainult Eesti passiga muidugi Pekingi kaudu enam Filipiinidele ei pääse, isegi kui lennuk lendab. Pigem tehniline nüanss :)

Proovi seda Inglismaa kaugekõne numbrit ka. Aga tripi kogemuste põhjal ongi selliste firmadega paras jama, kui midagi kusagil muutub või tühistatakse. Kui see on nüüd jälle üks neist firmadest, mis lennupileti veidi odavamalt müüvad, kui teised portaalid või lennufirma enda leht.

Eelduseks on see, et lend on AirChinaga.

Nende lehel veel sellest midagi ei ole, et Filipiinide lennud on tühistatud. https://www.airchina.se/SE/GB/info/news/?FOCUS_CATEGORY_ID=1294&FOCUS_NEWS_ITEM_ID=Italy_Mongolia_flight_cancel&NEWS_CATEGORY=Sweden

Hetkel on nende uudistes mainitud tühistatud liine Itaaliasse, Mongooliasse, Singapuri, Vietnamisse ja Austraaliasse.

Kuni eilseni on nende Peking-Manila lennud väljunud. Tänane ja homne on tühistatud.

Air China on lubanud ka täielikku raha tagastust tulevaste lendude eest. Ka siis kui neid pole veel tühistatud. Samas seda saab teha pileti müünud firma kaudu.

Mytripi taolised firmad võivad selle eest mõnuga teenustasusid võtta jne. Isegi kui lennufirma annab neile kogu raha tagasi. Ja nendega kontakteerumine võib ka päris vaevaline olla.

Swedpanga lehel reisikindlustuse tingimustes on nii -

Kui reisikava muutuse tõttu lisandub transpordi- või majutuskulusid ning jäävad kasutamata juba tasutud ja tagasivõtmatud transpordi- või majutusteenused, hüvitame Teile neist kahest suurema kulu.

Seega, kui uued piletid maksavad rohkem, kui raisku läinud teenused, siis makstakse need kinni. Kui raisku läinud teenused maksavad rohkem, kui näiteks kojulend Dubaist, siis makstakse need kinni. Juba tehtud ja veel tehtavaid kulusid mõlemaid kinni ei maksta.

https://www.swedbank.ee/static/pdf/private/insurance/travel/cond_travelins_2019_02_01_est.pdf

Peale revolutsiooni pole vist tõesti uut inglise keelset raamatut välja antud. LP plaanib teha uue raamatu järgmiseks aastaks. Teiste kohta ei teagi.

Hetkel on tõenäoliselt mõistlik tellida mõni kasutatud raamat. Näiteks Krisostomuse kaudu või siis Amazonist vm.

LPl oli vist viimane väljalase 2010. Rough Guide'il 2009.

Kuna praktiline info restoranide, hotellide, täpsete bussi kellaaegade jm kohta on aegunud, siis ma ise üritaks pigem Rough Guide'i leida.

Vladivostok asub Venemaal. Seega transiidina läbi Moskva sinna lennates pead sa Venemaale sisenema Moskvas. Moskvas tasuta e-viisa ei kehti.

Ja läbi Moskva minnes on vaja Venemaa viisat. Selist asja nagu e-viisa transiit ei ole olemas ega tulemas.

Eestlasele on see pigem kasulik Hiinas, Koreas või Jaapanis olles. Et läheks käiks korra Venemaal ka ära. Euroopast ringiga Vladivostoki lendamine on tõenäoliselt kallim, kui viisaga läbi Moskva minek.

Grupipiletitel on hind kallim ja tingimused selle võrra paremad. Ei pea kohe kogu summat tasuma (kui just lennuni suhteliselt vähe aega ei ole), ei pea kohe nimesid teadma ja saab neid päris pikalt tasuta muuta jne

.

Kui nimed ja raha olemas, siis on pea alati kasulikum üksikuid pileteid osta. Kui just pole tegu mingi väikse 35 kohalise lennukiga, kuhu äkki enam 25 vaba kohta ei ole jne.

Lennupiletitel ei kehti sama loogika nagu tarbekaupadel, et üksik ese poes maksab rohkem, kui ühik rekka täis hulgilaost ostes. Selline loogika kehtib vaid siis kui terve lao korraga tühjaks ostad, ehk siis tellid tšarteri.

Lõunapoolsed osariigid Rio ja Iguacu vahel tundusid olevat täiesti tavalise Lõuna-Euroopa liiklusega. Isegi Rio liiklus oli minu arust täiesti normaalne. Aga linnadest väljas olid suured laiad kiirteed ja väikse liiklusega tavalised maanteed.

Aafrikaga seal küll liiklust võrrelda ei saanud.

Lääne-Aafrikas on üldiselt tavaks, et viisareeglid kehtivad kõigil piiridel. Kui on viisavaba, siis on nii ka maismaa piiril. Sama viisa-piirilt riikides. Sama nagu Ameerikas ja Aasias näiteks.

Eesti Välisministeeriumi konsulaarinfo uueneb väga pika aja jooksul. Kui üldse. Sellest on tegelikult juba aastakümneid juttu olnud, aga nende reeglistik on nii karmilt paigas, et info kaasajastamine käib ainult ametlike nootide teel jne. Vähemalt on iga riigi info alla lisatud nüüd kõige olulisem info, et ametlikud reeglid saab kätte lennufirmade TIM süsteemist. Kuna sealt infot võttes langeb kogu vastutus Välisministeeriumilt ära, siis suunatakse kõik TIM-i :) Aga vähemalt saab sealt teada tegelikult kehtivate reeglite kohta.

Turvakontrolli ei ole. Lend on Tallinnast Mallorcasse ehk siis kõik Schengenis.

Kui tead, mis teed ja kuhu lähed, siis pole probleemi. Tunnine ümberistumine on isegi A ja B terminalide vahel ilusti tehtav. Eriti kuna Schengenist väljuma ei pea.

Kui ümberistumine on A terminalis, siis on ainsaks mureks võimalikud pikad vahemaad. A69-st A42-te annab astuda. Enamasti on ikka väiksemad vahemaad.

Alla aastastega pole kusagil käinud ja selle kohta ei oska midagi isiklikust kogemusest öelda.

Alla viie aastaseid erinevaid lapsi on reisil kaasas olnud neljal aastal. Siis sai viimane viieseks. Emotsioonid olid nii reisil kui ka peale reisi ja üllatuslikult on ka jätkuvalt mälestusi alles. Aga ega nende puhktide kirja saamiseks, oh ma olen lapsena siin ja seal käinud, kedagi kaasa polegi võetud. Pigem loevad reisimisel saadavad emotsioonid ja kogemused. Ju sõltub lastest ja vanematest, aga meie omadel on need olemas. Ja kogemuste poolest saavad nad kõik nii lennukis, autos, võõras linnas jms tõenäoliselt paremini hakkama kui mitmed mu väikse reisikogemusega keskealised sõbrad-tuttavad.

Ju on see siis samuti veidi geneetiline nagu ujumisega harjumine. Need näitajad, mis soodustavad võõras keskkonnas hakkama saamist ja seal olemise nautimist vms, päranduvad edasi järglastele ning soodsas keskkonnas pääsevad kiiremale arengule. Mine teada. Äkki on isegi mingeid uuringuid juba tehtud :)

Saan täiesti aru, mida Haaletaja laps reisimisest arvab, sest see läheb minu kogemustega ilusti kokku.

Samuti saan aru, et on terve hulk lapsi, kes ei taha reisida ja keda pole mõtet kuhugi vedama hakata. Ja terve hulk vanemaid, kes ei tunne end isegi üksi reisdes kuigi kindlalt ja kellel tuleks lastega reisimist vaikselt ja rahulikult harjutama hakata.

Eile lendasid kõik lennud üle Põhja-Iraani.

Kiidan takka nii lastetu Tipi kui ka lapsega Haaletaja kogemustele ja eks osadele veel. Lendu häirivaid lapsi kohtan väga harva. 100 lendu aastas kokku ei tule, aga enamasti jääb lendude arv kuhugi 40-50 ümber. Ja natukenegi häirivat last kohtab aastas vast 1-2 lennul. Jällegi kasuks see, et tšarterlennuga vabatahtlikult ei lenda ja seega juhtub seda vaid kord viie aasta jooksul või nii. Samuti ei satu tihti otselennule mõnda puhkusesihtkohta, Kanaaridele jms viivatele odavlendudele jne.

Arvan, et paljuski on asi ikka kinni (just) vanemate iseloomus, harituses, laste kasvatuses jne. Ja sellist kahtlasemat seltskonda tavalistele Tallinnast väljuvatele liinilendudele eriti palju ei satu. Koolivaheaja alguses-lõpus, nädalavahetustel jne on ka Tallinnast väljuval Lufthansa lennul kümneid lapsi, aga need potensiaalsed häiringut tekitavad pered lähevad varahommikusest turvakontrollist enamasti tšarterlennu väravasse. Ja nii ta ongi. Teades, mis elu tšartelennul käib, eelistaksin oma lastega vajadusel mõnda ümberistumisega lendu, sest muidu peaks poole lennust tegelema sellega, et selgitada lastele, miks see laps seal nii käitub ja miks need vanemad naa käituvad selle lapsega ja miks need purjus mehed lõugavad ja ei lase teistel rahus olla.

Mul on ka tuttavaid muidu normaalseid peresid, kelle lastega koos ma poleks nõus ilma tungiva vajaduseta lennukisse minema. Aga neil on ka enamasti hoopis teine arusaam ideaalsest puhkuse sihtkohast.

Aastakümnete pikkuse lennukogemuse järgi tundub olevat üsna lihtne häirivatest kaasreisijatest eemale hoida ja kui nende lemmiksihtkohad sinu omadega ei klapi ka, siis on enamik muredest lahendatud.

Miks lastega lennatakse, reistakse jne on ka vist iga aastane lemmikteema. Jällegi, mul on häid sõpru, kes vihkavad lendamist ja üldse reisimist. 30 km kuhugi maale tallu on ka täiskasvanud inimesele täielik piin ja seda suudab kompenseerida vaid mõte mõnusast saunaõhtust või juba autos avatud alkoholi pudel. Kui ta peaks üksi lastega kuhugi Kreetale vm lendama, siis see oleks ka laste jaoks täielik piin, sest negatiivselt meelestatud isaga mitu tundi lennukis istumine tooks lõpuks ikka mingi jama.

Aga inimesed on erinevad. Lapsena meie peres autot polnud, aga suvised sõidud bussi või rongiga Pärnusse, Tallinna jm olid pikalt oodatud. Vanaema juurde maale oli tüütu sõita, sest seal polnud piisavalt põnev ja huvitav. Aga mujale, andke aga minna. Välismaale sain esimest korda vist 12 aastaselt (sest piirid läksid alles siis lahti) ja sealt edasi olin nõus ükskõik kui pikalt bussis vm istuma, et reisida saaks.

See kogemus ja emotsioonid olid piisavad, et oma lastega varakult võimaluste avanedes reisima hakata. Kui noorim laps sai üheseks, läks reisimine lahti ja traditsiooniline paari nädalane reis on kõigile pikalt oodatud. Kolmest lapsest ükski pole lennukis nõmetsenud ega karjunud, võimalikud vanusega seotud jonnid said paari lausega lahendatud, sest lennuk pole see koht, kus jonniga teisi häirida jne. (Vahemärkusena. Lukus kõrva pärast nuttev laps tegelikult ei jonni. Jonn ja nutt valu pärast on ikka väga erinevad asjad.) Normaalse kasvatusega tavaline laps on  täiesti inimlik tegelane ja väga lahe reisikaaslane. Ja neid emotsioone ja mälestusi on aastatega kõigile kogunenud.

Kuna laste vanemad ei viitsi nädalaid rannas vedeleda, siis on esimesest pooleldi puhkusereisist saanud rahuliku tempoga ringreisid (lennukiga kohale ja autoga edasi), mille jooksul jääb ka vabu päevi mere ääres vm. Loomulikult ei pea keegi ka sunniviisiliselt kõiki muuseumeid ja kirikuid läbi käima. Majutus on enamasti majades ja korterites ning linnapäeval saavad soovijad elamises mõnuga oma mängud üles ehitada. Mõnes kirikus või mošees ja muuseumis vm tuleb reisi jooksul ikka ära käia, et veidi kohalikust kultuurist vm aimu saada. Tundub, et see ka sobib ja tekib pidevalt uusi huvitavaid võrdlusmomente erinevate kultuuride kohta. Matkadest jm vabas õhus tegemistest siiski üldiselt kõrvale hoida ei saa, aga sellega ollakse juba ammu ka Eestis harjutud.

Praeguseks on lastel vanust piisavalt, et soovi korral jääda Eestisse tšillima, aga seni pole keegi selleks tõsist soovi avaldanud.

Kui hiljem selgub, et nad on tegelikult saanud lendamisest ja reisimisest seni hästi varjatud trauma, siis saavad nad hiljem ülejäänud elu rahulikult võtta, aga samas on saanud veidi laiema silmaringi. Kui trauma ikka välja ei löö, siis on vähemalt saadud reisipisik, mis jätkab tegutsemist ja edasise elu mõjutamist.

Näiteks

Lufthansa - https://www.lufthansa.com/ee/en/business-terms-and-conditions-1

Alcoholic beverages
11.4. The consumption of private stock alcoholic drinks is not permitted on board.

AirBaltic - https://www.airbaltic.com/et/reisijate-ja-pagasiveo-tingimused

11.5. Meie lennukite pardal on alkoholi tarvitamine keelatud, v.a juhul, kui see on lennu ajal meie käest ostetud ja ostu tõenduseks on olemas tšekk. Kui te rikute seda nõuet ja tarbite alkoholi, mis kuulub teile või kellelegi teisele ja mis pole lennu ajal meie käest ostetud (edaspidi: keelatud alkoholi tarbimine), on meil õigus paluda teil lõpetada keelatud alkoholi tarbimine ning kui te eirate meie noomitust ja jätkate keelatud alkoholi tarbimist, on meil õigus võtta lennu kestuse ajaks teie käest ära kõnealust alkoholi sisaldav anum, et takistada teil keelatud alkoholi tarbimist. Teil on õigus saada alkoholi sisaldav anum tagasi lennu lõpus. Kui alkohol on pakendis, mida pole võimalik sulgeda, et vältida lennuki õhkutõusmisel ja maandumisel ning lennu ajal alkoholi mahaloksumist, on meil õigus alkohol ära valada, ilma et kannaksime selle eest vastutust või tuleks hüvitada sellest tulenev kahju. Kui tarbite meie lennuki pardal keelatud alkoholi, tuleb teil maksta trahvi 100 eurot ja võime edaspidi teie vedamisest keelduda.

Ryanair - https://www.ryanair.com/ee/en/useful-info/help-centre/terms-and-conditions

6.9 You must not carry hot drinks aboard the aircraft or consume your own alcohol on board.

Need on need samad tingimused, millega nõustud piletit ostes. Internetis vastavat linnukest tehes jne.

Osadel firmadel on selle kohta eraldi tingimused. St üldlepingus on mainitud, et alkoholi tarbimise kohta saad lisainfot lennufirmast vms. Mõnel on need lisatingimused kusagil internetis väljas. Teistel saad vajadusel lasta paberil näidata.

Lisaks reguleerivad seda osades riikides ka riiklikud seadused, määrused vm. Antud riigis registreeritud lennukis peaksid õhus olles vist kehtima riigi seadused ja määrused.

Minu teada on see keelatud kõigil firmadel. Kirjas igasugu tingimustes, sisekorra eeskirjades vms. Muidu läheks mõnel lennul kiirelt asi käest ära.

Vahendaja kindlustusega pead eelnevalt välja uurima, mis on rendifirma ametlik omavastutus ilma selle kindlustuseta. Ja vajalik summa peab kaardil broneeringuks olemas olema. Kui broneering tahetakse panna 1000 eurole ja sul seda vaba ei ole, siis sunnitakse uut rendifirma lisakindlustust ostma.

Tagasimaksete kohta ei tea. Ise kasutan brittide omavastutuse kindlustust, mis on veel soodsam. Eriti pikemaks ajaks.