Doha Hamadi rahvusvahelises lennujaamas avati vahetult enne Kataris algavaid jalgpalli maailmameistrivõistlusi lennujaama laiendus, mille hulka kuulub ka siseruumides troopikaaed.
6 000 m2 suurusele pinnale on istutatud üle 300 puu ja 25 000 taime, mis on pärit Singpaurist, Malaisiast ja Taist. Taimede kõrval on troopikaaia peamine atraktsioon 575 ruutmeetrine veemäng (water feature).
Laiendusega tuli juurde ka äripindasid. Ligi 12 000 ruutmeetrile lisandus 65 kauplust ja 35 söögikohta. Lisandus ka üks Qatar Airwaysi lounge.
Troopikaaia leidmiseks tuleb liikuda lennujaama C-väravate lõppu.
Äsjaavatud laiendusega kasvatas Doha lennujaam oma läbilaskevõimet kahekordseks. Senise 29 miljoni reisija asemel suudetakse nüüd teenindada 58 miljonit reisijat aastas. Orienteeruvalt 2025. aasta lõpus valmib laienduse järgmine faas, millega saavutatakse läbilaskevõimsuseks 70 miljonit reisijat aastas.
Mida uuest troopikaaiast arvata?
Olgem ausad, vaatamata sellele, et Doha lennujaam nimetati 2022. aasta maailma parimaks lennujaamaks, on see ümberistumiseks parajalt ebameeldiv koht. Selline pime ja ebamugav urgas, kus aeg kulgeb tavapärasest aeglasemalt. Äriklassi lounge’i sissepääsu omades on kõik muidugi vastupidine (kuigi valgust pole eriti sealgi).
Seega võiks olla troopikaaed, kus saab olla loomuliku päikesevalguse käes (sõltuvalt kellaajast muidugi), igati teretulnud. Teine küsimus on see, et Kataris valitsevaid temperatuure arvestades nõuab sellise aia jahutamine hullumeelselt energiat. Kontrast suhtumises energiasse on muu maailmaga võrreldes silmatorkav.
Ja kuidagi ei saa üle muljest, et Doha troopikaaed on koopia Singapuri Chiangi lennujaama arhitektuuriliselt palju läbimõeldumast keskusest Jewel.