Emirates on lennufirma, mis kasutab ainult suuri (Boeing 777) ja väga suuri lennukeid (Airbus A380). Pole vaja olla lennunduses spetsialist, et aru saada nende lennukite täitmise keerukusest praegustes reisipiirangute tingimustes. Kuigi viimaseid andmeid pole, on teada, et 2020. aasta esimesel kuuel kuul oli Emiratesi lennukite keskmiseks täituvuseks 38,6%. Võrdluseks, enne pandeemiat oli see 81,1%.
Boeing 777 turistiklassKui panna see konteksti, siis Emiratesi kahe teenindusklassiga A380 lennukis lendavad 615 istekohast tühjana 378 istekohta. Kahe klassiga B777-300 442 istekohast jääb täitmata 271. Liiguvad anekdootlikud jutud, et vahest on suures lennukis vaid paarkümmend inimest, aga isegi, kui täitmata on ligi 400 või ligi 300 istekohta, siis kasumist pole mõtet rääkida.
Et kahjumit vähendada, üritab Emirates tühjaks jäävaid istekohti nüüd rahaks teha. Nagu lennufirma pressiteatest võib lugeda, saavad reisijad nüüd endale täiendava(d) istekoha(d) soetada. Täiendavate istekohtade ettebroneerimine pole võimalik, neid saab osta vastavalt kohtade olemasolule alles lennujaama check-in kassas. Sõltuvalt lennu pikkusest maksab täiendav istekoht vahemikus 200 – 600 AED ehk 45 – 136 eurot. Sellele summale lisanduvad maksud. Üldistades saab öelda, et lisaistekoht ühel suunal läheb maksma umbes 100 eurot.
Emiratesi põhjendus on lufthansalikult tuttav: täiendavat raha küsitakse reisijate tagasiside põhjal, kus soovitakse rohkem privaatsust ja rohkem ruumi. Lufthansa mainimine vist polegi päris juhuslik, sest Lufthansa testis analoogset tühjade kohtade müüki magamisridadena Frankfurt - São Paulo liinil, küsides ühel suunal lisaks 260 USD (220 eurot).
Emiratesi soov tühjadest kohtadest lennukis mingitki kasu saada on mõistetav, kuid sarnaselt Lufthansa testitud pakkumisele tekib ka siin küsimus, et miks ei võiks tühjadel istmetel niisama pikutada?
Vaata ka: