Emirates võtab Etihadi üle?
veigo
veigo
21. sept 2018 03:30

Dubai lennufirma Emirates on pidamas kõnelusi, et üle võtta Abu Dhabi raskustega maadlev Etihad Airways, kirjutab majandusportaal Bloomberg. Emirates võtaks üle Etihadi lennunduspoole, Etihadile jääks lennukite hooldusega seonduv ärisuund. Kuigi Bloomberg hoiab üldiselt soliidset joont, on antud juhul tegemist siiski kõigest kuulujutuga, mida mõlemad lennufirmad loomulikult eitavad. Bloombergi info tugineb neljale asjaga kursis olevale siseallikale.

Ühest küljest ei sisalda Bloombergi uudis väga palju uut infot. Jutud kahe naaberemiraadi lennufirma ühendamisest on vahelduva hooga ringlenud viimased 5 aastat. Suurema hoo said need sisse pärast seda, kui Etihad oli sunnitud tunnistama, et katse rajada iseseisev lennundusallianss teistes (sageli nõrkades) lennufirmades osalusi ostes osutus katastroofiliseks.

Kahe lennufirma ühendamisel oleks oma loogika, kuid see ei saa kindlasti olema lihtne ülesanne. Mõned faktid:

  • Emirates’i ja Etihadi ühendamiseks on vaja mõlema emiraadi juhtiva perekonna nõusolek. Seni pole Abu Dhabis sellist valmisolekut märgata olnud. Abu Dhabi jaoks oleks Etihadi läbikukkumise tunnistamine tõsine löök au pihta.

  • Abu Dhabi on tänu suurtele naftavarudele vähemalt teoreetiliselt palju rikkam, kui Dubai. Seega jagub Abu Dhabil ressurssi oma lennufirma arendamiseks.

  • Nii Dubai kui Abu Dhabi soovivad olla omaette turismi tõmbenumbrid. Ilma Etihadi liinivõrguta on Abu Dhabil pea võimatu Dubaiga konkureerida.

  • Mõlemad emiraadid on kulutanud suuri summasid uute ja võimsate terminalide rajamiseks. 2019. aasta lõpus peaks avatama Abu Dhabi uus Midfield terminal.

  • Dubai ja Abu Dhabi lennujaamad on üksteisele sedavõrd lähedal, et lendamine nende vahel pole mõttekas, kuid piisavalt kaugel, et maanteed mööda reisijate transport kahe lennujaama vahel oleks liiga vaevaline.

  • Kahel lennufirmal on palju kattuvaid liine.

  • Etihadil on sees suured lennukitellimused nii Airbusilt kui Boeingult. Tänu muutunud majandusseisule ja strateegiale pole sellises mahus lennukeid Etihadile enam vaja.

  • Emirates’i lennupark on kolm korda suurem, kui Etihadil. Emirates kasutab ainult suuri Airbus A380 ja Boeing B777 lennukeid, kuid teeb aina tihedamat koostööd samale omanikule kuuluva odavlennufirmaga flydubai, mis teenindab väiksema mahuga sihtkohti. Näiteks hakkab flydubai peagi lendama Helsingist, võimaldades kasutada Emirates’i suurt liinivõrku. Etihadi pole ettevedajana seetõttu otseselt tarvis ja Etihadi väiksemad lennukid praeguse Emirates'i suurlennukite strateegiaga ei haagi.

  • Emiratesi tegevjuht Tim Clark on arvanud, et kahe lennufirma ühinemine pole lähema viie aasta teema. Huvi on teha koostööd seal, kus võimalik, kuid mitte liituda.

  • Etihad plaanib teha tihedamat koostööd lennundusallianssiga Star Alliance. Emirates on seni näinud oma tulevikku alliansside väliselt (kolmas Pärsia lahe äärne lennufirma Qatar Airways on Oneworldi liige).

Kokkuvõttes on kahe lennufirma ühinemisel küsimusi kaugelt rohkem, kui vastuseid. Võib arvata, et Emiratesi ja Etihadi koostöö süveneb, kuid kas tõesti ka liitumiseni jõutakse, näib kõike eeltoodut arvestades endiselt kahtlane.

Travel House loosikampaania -  võida 500€ reisiraha!
Travel House
Sisuturundus
Travel House loosikampaania - võida 500€ reisiraha!
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa raviravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa raviravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased