Finnair avab uued sihtkohad Jaapanis ja Hiinas
veigo
veigo
7. okt 2015 18:25
  1. aasta suvehooajal hakkab Finnair pakkuma kahte uut otselendu Aasiasse, lisanduvad Jaapani linn Fukuoka ja Hiina suuruselt kolmas linn Guangzhou. Fukuoka suunal hakkab Finnair lendama alates 2016. aasta 7. maist kolm korda nädalas teisipäev, neljapäeval ja laupäeval. Helsingist väljub lennuk 16:30 ja jõuab Fukokasse kell 08:00 hommikul. Fukokast Helsingisse stardib lennuk 09:30, jõudes Helsingisse 13:55.

Guangzhou suunal hakkab Finnair lendama vahemikus 6. mai kuni 29. oktoober 2016 neli korda nädalas. 13 miljoni elanikuga Guangzhou on Hiina suuruselt kolmas linn ja peamine kaubanduse ja transpordi keskus. Helsingist väljub lennuk 17:00 ja jõuab Guangzhousse 07:30. Tagasilend algab 10:00, Helsingis maandub lennuk 15:00. Mõlemat sihtkohta teenindab Airbus A330 lennuk.

Guangzhou võib reisija vaatenurgast osutuda kasulikuks liiniks, sest edasilennud Guangzhou lennuväljalt on tihti märgatavalt odavamad, kui sealt mitte kaugel asuvalt Hongkongi lennuväljalt. Seda eelkõige muidugi erinevatesse Hiina linnadesse, aga ka Filipiinidele. Guangzhous on esindatud ka Air Asia, kes lendab Guangzhoust Kuala Lumpuri ja Kota Kinabalusse Malaisias.

Finnairi tegevjuht Pekka Vauramo vastas hiljuti majandusportaali Bloomberg küsimustele. Muuhulgas puudutati Finnairi Aasia-suunalist laienemist, täpsemalt konkurentsi Lähis-Ida kolmiku (Emirates, Qatar Airways, Etihad) ja Turkish Airlinesiga, kes pakuvad samuti kõrgetasemelist ühendust Euroopast paljudesse Aasia linnadesse. Finnair näeb oma eelisena sõlmjaamana kasutatava Helsingi geograafiline asukohta, mis võimaldab Aasiasse lennata oluliselt kiiremini, säästes võrreldes Pärsia lahe lennujaamade kaudu isegi 5-6 tundi. Teiseks on Helsingist Põhja-Aasiasse ja tagasi võimalik lennata 24 tunni jooksul, mis võimaldab lennukit kasutada oluliselt efektiivsemalt.

Helsingi peaks olema Euroopa suurim linn, kuhu ei lenda üksi kolmest suurest Pärsia lahe äärsest lennufirmast. Kuigi kõik kolm on Helsingi liini avamist kahtlemata kaalunud, pole seda seni ette võetud. Esiteks nähakse takistusena soomlaste suurt lojaalsust Finnairile, teiseks on Lähis-Ida kaudu Kagu-Aasiasse lendamine märgatav ring võrreldes Helsingi – Bangkok otselennuga. Asukoht mängib siin Finnairile trumbid kätte.

Bloomberg päris ka, kas Finnair kavatseb jätkata iseseisvalt või näiteks ühineda samasse lennundusallianssi Oneworld kuuluva IAG-ga (British Airways, Iberia, Vueling ja Aer Lingus). Vauramo sõnul usub Finnair, et nad saavad konkurentsis ka iseseisvalt hakkama, kuid teevad koostööd nii British Airwaysiga Põhja-Ameerika suunal kui Japan Airlinesiga Jaapani suunal.

Finnair paneb suuri lootusi ka Airbus A350 lennukitele, millest esimene anti Finnairile Prantsusmaal Toulouseis üle 7. oktoobril. See on plaanitust paar päeva hiljem, sest esialgse paani kohaselt pidi Finnair uut lennukit hakkama Euroopa lendudel sisse töötama alates 5. oktoobrist. 2015. aasta jooksul saab Finnair kätte 4 A350 lennukit, kokku on tellimus sisse antud 19 seda tüüpi lennukile. 2017. aasta lõpuks peaks olema välja vahetatud kõik kauglendudel kasutatavad A340-300 lennukid.

Finnair on esimene lennufirma Euroopas, kes Airbus A350-ga lendama hakkab. Maailmas on Finnair pärast Qatar Airwaysi ja Vietnam Airlinesi kolmas lennufirma, kelle lennupargis on A350. Esimeseks kaugliiniks, kus A350-ga lendama hakatakse, on Helsingi-Shanghai liin alates 21. novembrist. Järgmised Finnairi A350 Aasia sihtkohad on Singapur, Hongkong, Peking ja Bangkok. Finnairi A350-s on 297 kohta kolmes mugavusklassis – turistiklass, kõrgem turistiklass ehk economy comfort ja äriklass. Turistiklassis on ühes reas 9 istet 3-3-3 konfiguratsioonis.

Finnairi Airbus A350 turistiklass

Finnairi strateegia on ühendada Euroopat ja Aasiat, keskendudes eelkõige Aasia põhja- ja idaosale. Aastaks 2020 loodab Finnair lende Aasia suunal kahekordistada, kuid see ei pruugi siiski kõige lihtsam olla. Suurematel lennuväljadel võib nappida sobivaid maandumisslotte (slot – lennufirmale antud õigus konkreetsel kellaajal maandumiseks või õhkutõusmiseks), liinid teise järgu lennuväljadele ei pruugi aga teenida kasumit.

Veigo, nii märkuse korras, Guangzhou ei ole uus sihtkoht, vaid taasavatav vana. Sai ise kunagi Finnairiga sinna lennatud.

0
0

Märkus õige. Finnair taasavab Guangzhou liini, kuhu lennati vist 2006-2008. Olin kursis, aga eraldi tõesti välja ei toonud. Niipalju, kui aru sain, olid siis lennud Cantoni messide ajal täis, aga muul ajal täituvus kannatas. Ju siis tunnetatakse, et nüüd on õige aeg taas proovida. Kusjuures suvise liinina messituristi ju ei sihi? Aga lisaks olgu öeldud, et hetkel selle liini avamise luba formaalselt veel pole (Subject to Government Approval), kuigi võib eeldada, et see saadakse.

0
0

Guangzhou on väga hea sõlmjaam nii Lõuna-Hiinasse kui ka sealt Aasiasse edasilendamiseks, nimelt on see China Southerni kodulennujaam .

vist ca 2007-2008 sai mitu korda Finnairiga Guangzhousse lennatud.

0
0
Planeeri soe ja unustamatu kevadine nädalavahetus Liepājas koos perega
Liepāja
Sisuturundus
Planeeri soe ja unustamatu kevadine nädalavahetus Liepājas koos perega
Ekspert selgitab: kas elukaaslase, lapsehoidja või sõbranna haigestumise korral on õigus ära jäänud reisi eest hüvitist saada?
Seesam
Sisuturundus
Ekspert selgitab: kas elukaaslase, lapsehoidja või sõbranna haigestumise korral on õigus ära jäänud reisi eest hüvitist saada?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased