Viimased kommentaarid

Võid rahulikult igal pool maksta kaardiga. Soovitus on ainult maksta ikka kohalikus vääringus, mitte euros. Valuutavahetusi  on Dubais turgude jne juures piisavalt, võib ka automaadist välja võtta.

Token, Omaani koha pealt ma nii kindel ei oleks, AÜEs jah pole probleemi. Ilm on 90% ok Araabia poolsaarel sel ajal.

Jama jutt. 

Reaalne probleem oli ja on läbi ajaloo kehv juhtimine ja firma küljes elavad puugid ja parteidele liikunud sidrunid.
Halva juhtimise kohta võib tuua kõige lihtsama näite. Omal ajal anti lihtsalt kogu charterite turg käest ära, ometi oleks see võimaldanud lennukeid öösel koormata, lihtne on vaadata palju chartereid meil nädalas soojale maale kütab. Miskipärast lõpetati Taskila ajal ka lendamine Helsingisse, jättes see monopol Finnairiga seotud firmadele, kes küsivad selle väikese otsa eest ulme hindu ja selliseid näiteid võib tuua kümnete viisi.
Mis Nordicat puudutab, siis reaalselt ta ei olnud ju mingi lennufirma, lennati ju LOTi alt, enne sloveenlaste alt, aastatega ei suudetud või ei tahetud litsenti välja ajada, selle asemel maksti sloveenlastele miljoneid, mis pärast mutiauku kadusid.
Mis seda lojaalsust puutub, siis ei saa sundida lendama koguaeg tunduvalt kallima hinnaga kui alternatiivid. Ometi oli neil suur eelis, sest kodubaas oli Tallinnas ja sai hommikul vara lenda Tallinnast alustada, mis reisijaile sobivaim variant ja ilmselt paarkümmend eurot on igaüks selle eest nõus rohkem maksma, sest mugasvus loeb ja ööbimine maksab.
Kui järgi mõelda, siis viimastel aastatel sai Nordicaga lennatud 1 kord, kui lendudega äpardus juhtus ja oli vaja hommikul Stokist Tallinna saada. Kindlustus maksis ja tuli selle otsa eest rohkem välja käia kui kogu marsuudi Tallinn-London-Lissabon-Assoorid-Lissabon-Milaano-Tallinn eest. Hommikuks olid kõik turistiklassi piletid välja müüdud firmadel, sest oli koolivaheaja viimane päev. Lennukis muidugi selgus, et esimesed 8 kohta olid välja müümata, sest neid hoiti selleks, et keegi äkki ostab veel 3x kallima äriklassi pileti tunniseks lennuks, selle asemel, et need 200 välja müüa ja 1600 eurot ära korjata lisaks.
Jah, kindlasti inimesed lootsid, et kui maksumaksja lennufirmale megasummasid peale maksab, et siis vähemalt saab normaalse hinnaga lennata. Aga kui kodufirma pilet maksab alati kõige rohkem, siis on patriootlikust raske loota. 
Seega ainult ametnike Brüsseli vahet lendamiseks ja raha liigutamiseks lennufirmat pidada, mõttetu. Kogu see Nordica afäär on olnud üks suur läbikukkumine, oleks EA lõpetanud ja kogu moos, loodus tühja kohta ei salli nagu näitab kasvõi Leedu näide.
See teeninduse jutt on ka üle hinnatud. Mis krdi teenindust sa 1-4 tunnise lennu juures tahad, enamust ei huvita see, vaid otselend ja mugavus või siis sobival ajal sõlmlennujaama jõudmine ja normaalne koodijagamine. 
LOT alla minemisega kadus koodijagamine KLM jne, ning need partnerlused võttis üle AB, mis sai näiteks saatuslikuks Amsterdami liinile.
Kurb, et kodumaist lennufirmat enam pole, aga sellisel kujul oli see ka mõttetu.

Snoop, Trondheimi ei saa Tallinnast enam üldse otse, mujale kus katkestavad, saab mingi teise lennufirmaga. 

Postimehes on küll kirjas, et :"Viimase aastate jooksul niigi liinivõrku kärpinud Nordica sulgeb tänavu oktoobri lõpus veel viis kahjumlikku Tallinnast väljuvat liini: Viin, Kiiev, Trondheim, Kopenhagen ja Vilnius."

Endal kogemust ei ole, aga tunnen inimesi. Kui ise ei viitsi lennupiletiteg ja hotelliga jamada, siis võib kasutada küll. Kuna terve grupp on ühes hotellis, siis tänu sellele on hotelli hind soodsam ja kokku tuleb suht ok hind.

Jaanapr, Cherry ei olnud ametlik lennupletite edasimüüja, vaid vahendas pakette. 

Muidugi võid sa lehe püsti panna ja vaadata palju kliente leiad ja kaua sul ilma tagatiseta tegutseda lastakse.

Käisime autoga Jeruusalemmas, sai hakkama küll. Peaasi on enne vaadata, et hotellil on parkimin olemas. See kuidas araabia linnaosas hotelli õue autosi pargiti, oli elamus omaette. Kutt ajas autod cm vahega üksteise taha, kõrvale ja ette :D 

Külastasime tagasiteel Eilatisse ka ühte veinitalu, kus pensionärist papi oma veinidest ja elust rääkis ja 2 veine kaasaostmisel isegi tutvustamise ja degusteerimise eest raha ei tahtnud. Hinnad muidugi oli korralikud, aga täitsa lahe kogemus  oli.

Yam Suf olen kunagi elanud, miski 5+a tagasi sai süüa ok. 

Punane kanjon on tasuta, aga soovitaks lisaks teha ühe päeva Timna pargis, seal on loodust ja vaatamist pikemaks ajaks. Suuremad marketid, kus kohalikud käivad, on Eilatist välja sõites vasakul pool linna lõpus.  Alko odav pole, aga miski kohalik brändi oli suht ok hinnaga. 

ElCato, vabandust, lasin tekstist üle ja panin rõhu valele sõnale. 

Mulle isiklikult see sotsialismi asi ei meeldi absoluutselt, sooviks ikka ka väljaspool hooaega kohalikke puuvilju süüa jne.
Aga tegelikult on talvel igal juhul Kariibid hea valik, Aasias ilmselt on odavam, aga minu jaoks hea kliima, mõnusad rannad ja hea rumm on suur argument:D  Seega mine sinna kuhu soodsalt saad, aga enne  lennu ostmist vaata ka majutuse hindasi.

Lisaks ei tasuks unustada Dominikaani ja kui rahakott lubab, siis miks mitte eespool nimetatud Barbados või siis Guadeloupe. Guadeloupel on 2 täiesti eriilmelist saart, matkamist ja randu piisavalt, rumm ka täiesti olemas ja poolmuidu nagu Dominikaanis ja Kuubal.

Kuuba puhul ma muidugi ei saa aru sellest Varadero vältimise jutust, kui tahad ilusat randa, õhtul linna vahel jalutada ja normaalselt sööki, siis paar päeva on seal täitsa ok.

Muidugi ei pea vabandama, aga pealkirja võiks siis jutumärgid panna vähemalt.

Ma muuseas soovisin lihtsalt teemaalgatajalt täpsustust, et oleks asi selge. Olen ka ise kunagi lennujaama väljapääsu juures autorentijaga kohtunud, kes ootas seal sildiga, tasusin sulas, st ettemaksu polnud tehtud. 
Igasugu asju juhtub, aga asjad tuleb selgeks rääkida, hetkel süüdistatakse firmat, aga võibolla oli inimene tõesti ise süüdi.

Hbert, teemaalgataja ju kirjutas:

"Ps. Uurisin naljapärast ja selgus, et sellel firmal on esindus ka Pärnu lennuväljal ja Tallinnas on nende autode ülelinnaline uputus. Jagage seda petturlust!"
Kahju on, et nagu tavaliselt selliste teemade puhul, on hiljem algataja kadunud nagu vits vette. Tooks siis täpselt ära, mis info tal broneeringus kirjutatud oli ja/või millest valesti aru sai.

Pakun puusalt, et ilmselt saab ka odavamalt. Sinna paradiisisaarele on mõtet sõita kui tahad näha natuke erinevat saare loodust, mangroovisaludes kiirpaadiga sõita  ja korra rifil snorgeldada. 

Ise soovitaks seda tuuri, kus külastatakse mõningaid turistilöksudest töökodasi ja kukevõitluse kohta koos matkaga jugade kaskaadi juurde, kus saab neist alla lasta ja igal juhul elamuse kui vastav kogemus enne puudub.
Puerto Plata soovitaks omal käel ette võtta, saad elamuse odavas minubussis sõitmisest koos kohalikega, samuti cable car koos üleva asuva aiaga on täitsa ok. 
Rummidest lisaks siis muidugi tasub proovida sealsamas PPlatas toodetavat Brygalit, aga üldiselt kokteiliks on nad kõik sobivad, odavaim vist oli mingist marketist ostetud kuubi kujulise pudeliga Columbus or smth. 
Teemaalgataja oli Sosuas, tuure saab ilmselt seal olles kõige soodsamalt kohe Sosua avaliku ja väga ilusa ranna alguses olevatelt müügimeestelt. Kui kohe õnge ei lähe ja lased neil rannaskäigu aja praadida, siis ilmselt saad suht ok hinnaga soovitu kätte.

"Nõus, Sitsiilias tuleb auto rentida. Lisaks hullumeelne liiklus tavainimese jaoks aga saab siiski hakkama. "

Ma aru ei saa, kust tuleb see hullumeelese liikluse jutt. Ära roni Palermosse autoga, väljaspool suuremaid linnu on väga rahulik liiklus, isegi liiga palju kiirusepiiranguid ja aeglane.

no ma detsembris Iisrealis kontrollisin spetsiaalselt ostes, 10% oli kallim wizz kaudu ostes. Võibolla alati siis ei ole. Või oli siis bookingus lihtsalt genius ale võrra odavam, mis kokku teeb ikka välja, et 10% kallim tuli wizziga. 

Võimalik muidugi, et ma eksin, aga teades bookingut ja wizzi, siis ma eriti neisse tasuta lõunatesse ei usu:)

"WizzAiri oma olen edukalt kasutanud see-eest, on laekunud ilusti ja kasutamisel polnud mingit probleemi. Neil käib booking.com kaudu, saad 10% lennukrediiti 6 kuu jooksul kasutamiseks. Krediidi laekumine on siiski aeglane, ca 1-2 kuud."

Reaalsus on see, et maksad algul lihtsalt 10% rohkem kui otse bookingust ostes ja siis ehk kunagi saad seda kasutada kui vajadus kehtimise ajale satub.

Ma ei julge seda küll kinnitada, lapsega reisides peab vanemale koha ostma ja minuarust on see küll tasuline koguaeg olnud ostes.

Merle, ei olnud ju 15 minutit planeeritud. Tund oli rohkem ja lennufirma poolt piisavaks peetud aeg. Muudatus tuli ju kui piletid olid juba ostetud.

tõstkaks teemat. Keegi on ajalugu ühildanud rannapuhkusega Liibanonis.  Vaatasin, et suht hea hinnaga hotelle rannas on Safras, eespool mainitud Bybloses ja Jouniehis. 

Jaanapr, huvitas kuidas ei ole võimalik. Sa ei pea ju käsipagasiga koos check-in tegema.

Kui arve postitada, siis võiks vähemalt viide olla, mis liiniga tegu, võibolla teised teaksid siis ettevaatlikud olla ostmisel. Muidu jääb mulje, et mul läks sitasti 1 kord ja kõik on seepärast paha.  

Enne väitsid:"Nüüd selgub, et ettevõtte müüb süstemaatiliselt pileteid lennuplaanidega, mis suudab realiseerida 10% lendudest ja vabandab ennast sellega, et see ei ole lend EU lennujaamast. " 
siit ei loe kusagilt välja, et jutt käib mingist konkreetsest liinist, sest jutt on mitmuses, st lennuplaanidest.  
Seega postitustest oleks kasu ka teistele kui elementaarnegi info oleks lisatud.

havoc, kui nii palju oma jutu järgi oled lennanud, siis peaksid teadma, et Qatarile on kehtestatud UAE ja Saudi poolt õhuruumi blokaad ja lennukid peavad lendama ringiga, eks sealt ka hilinemised kui graafikud pole oluliselt muudetud. Teine variant ongi, et sa ei saagi lennata nendega, kui ülipikka ümberistumisaega ei vali, mida sa ei soovi.  See 10% jutt on muidugi selge liialdus, st ma ei usu elus, et 90% Qatari lendudest hilinevad.

Lisaks on imelik see 28 tundi hiljem koju jõudmine, lihtne arvutus näitab, et sama lennuga järgmine päev peaks ka 24 tundi hiljem koju jõudma. Aga kuna üksikasju ei tea, siis sõna ei võta. 
 Isiklikult eelistan õigeaegset kohalejõudmist ja turvalist lendu ja teenindust võimalikule saadavale kompensatsioonile, lisaks on korralik kindlustus abiks. Aga jah, kui komp eesmärgiks, siis tasub EL firmaga lennata.

havoc, said ju Qatari kulul koju, nende ülesanne ongi sind kohale toimetada. Ostes sellise lühikese ümberistumisega lennu, peadki sellega arvestama.

"Vabandati küll, aga ikkagi on nüüd kõik plaanid pea peale keeratud."

Kui said lennu 2 tundi hilisemaks, kuidas siis plaanid pea peale keeratud on?