Finnair toob lennukitesse premium economy

Finnair teatas, et toob kauglendudele premium economy ehk kõrgema turistiklassi. Esimene premium economy mugavusklassiga lennukisalong on plaani järgi saadaval aasta pärast ehk novembris 2020, laiemalt 2021. aasta jooksul ning 2022 lõpuks peaks premium economy olema saadaval kõikidel kauglendudel.

Finnair on premium economyga suhteliselt hiline tulija, paljudel lennufirmadel on turisti- ja äriklassi vahepeale jääv mugavusklass olemas olnud juba mõnda aega. Finnairil on kauglendudel olemas Economy Comfort variant, kus pakutakse suuremat istmevahe, peatuge ja paremaid kõrvaklappe, kuid see on siiski economy kerge plussiga. Premium economys võib lisaks istmevahele ja laiematele istmetele oodata ka paremat söögi- ja joogivalikut. Kõrgema turistiklassi istmete arv, täpsem konfiguratsioon ja muu mugavuspakkumine on siiski veel teadmata.


British Airwaysi World Traveller Plus / Premium Economy

Premium economy annab suhteliselt väikeste lisakuludega lennufirmadele võimaluse lisasissetulekuteks. See ei võta lennukis võrreldes turistiklassiga oluliselt rohkem ruumi. Enamikes kauglendudel kasutatavates kahe vahekäiguga lennukites on premium economy 2-3-2 konfiguratsioonis. Lisakulud toitlustusele pole suured, kuid piletid maksavad võrreldes turistiklassiga 2-3 korda rohkem. Finnair on teatanud, et nende premium economy hind saab olema suurusjärgus 1,5 kordne turistiklassi hind.

Selleks, et premium economy lennukitesse ära mahutada, vähendatakse mõnevõrra nii äri- kui turistiklassi istmete arvu, äriklassi ilmselt siiski vaid osades lennukites.

Premium economy on mõeldud nii äri- kui puhkusereisijatele. Näiteks kehtib osades firmades poliitika, mille kohaselt äriklassi reise ei kompenseerita, küll aga saab lennata kõrgemas turistiklassis. Finnair peab siin silmas eelkõige rangeid Saksamaa firmasid. Lennufirma andmetel kaaluks lendamist paremas mugavusklassis 50% äri- ja puhkusereisijatest.

Kuigi Finnair seda otseselt välja ei ütle, võib arvata, et premium economy toomine lennukitesse on seotud ka konkureerimisega Pärsia lahe lennufirmadega (eelkõige Qatar Airways ja Emirates) Aasia suunal. Finnair on rõhunud oma soodsale asukohale (lühim tee Aasiasse), võrreldes Lähis-Ida lennufirmadega säästab Finnairiga Aasiasse lendamine kuni 4 lennutundi, mis on paljude jaoks oluline argument. Premium economyga lisandub veel üks põhjus, miks eelistada Finnairi Qatarile või Emiratesile. Rääkides Emiratesist, siis 2020. aastal toob premium economy oma lennukitesse ka Emirates. Ootused on igal juhul kõrged.

Uue mugavusklassi toomine lennukitesse langeb ajaliselt kokku Finnairi lähema 5 aasta investeerimisplaaniga uutesse lennukitesse. Aastatel 2020 kuni 2025 investeeritakse 4 miljardit eurot, selle ajaga kasvab Finnairi lennukipark praeguselt 83 lennukilt orienteeruvalt 100 lennukini, millest 30% on kauglendudel kasutatavad laia kerega lennukid. Uusi sihtkohti siiski eriti loota pole, sest Finnair rõhub pigem sageduste suurendamisele Aasia sihtkohtadesse. Huvitav fakt: üks uus laia kerega A350-900 tähendab aastas umbes 150 000 täiendavat istekohta.

Hetkel on Finnairi kauglendudel Helsingis kaks peamist väljumisakent: kella 5 ja 10 vahel hommikul ning kella 3 ja 7 vahel pärastlõunal, lisaks mõned kesköö paiku väljuvad lennud. 2020. aastal plaanib Finnair lisada ka keskpäevaseid väljumisi.

Premium economy kõrval hakkab Finnair 2020. aastal Aasia suunal pakkuma ka economy light pileteid ehk lendamist ainult käsipagasiga. Põhja-Ameerikasse on light piletid saadaval olnud juba mõnda aega.

Loe lisaks: Ülevaade: premium economy

Finnairi puhul Araabia/Türgi lennufirmadega konkureerides on probleem pigem selles (ärireisijate või poolärireisijate jaoks), et puudub sülearvuti laadimise pistikupesa (kõigil Araabia firmadel on see olemas).
Ka uutesse Airbus 350 lennukitesse valis Finnair odavad laadimisvõimaluseta toolid.

Kui Premium Economy pakub paremaid toole, siis mõned reisijad ilmselt kaaluksid, kas 8-10 tundi töötamise võimalus on väärt 1,5-kordset hinda.