Lennupileti hindasid mõjutavad nii riiklikult kehtestatud lennundustasud ja -maksud kui ka lennufirmade poolt lennujaamadele makstavad tasud õhkutõusmise-maandumise ning lennukite parkimise eest. Frankfurdi lennujaam saavutas Hesse liidumaa regulaatoriga 4-aastase kokkuleppe, mille kohaselt tõusevad lennujaamatasud Saksamaa suurimas lennujaamas 2025. aastal 5,7%, järgneval kolmel aastal mõnevõrra vähem.
Neile, kes alustavad või lõpetavad reisi Frankfurdis, tõuseb lennujaamatasu 2025. aastal 6,8%, Frankfurdi kaudu jätkulendudele suundujate jaoks 5,0% ehk keskmine hinnatõus on 5,7%. 2026. aastal tõusevad tasud keskmiselt 3,9%, 2027. aastal 3,4% ning 2028. aastal 2,7%.
Lennujaamatasudest sõltumatult tõuseb ka turvatasu, millest finantseeritakse reisijate turvakontrolli. Kui seni oli selle piirmäär kuni 10 eurot reisija kohta, siis järgmisest aastast on maksimum 15 eurot reisija kohta. Kõik sellised tasud kanduvad lõpuks üle lennupileti hinda.
Pole vist vaja seletada, et eelkõige mõjutab FRA hinnatõus Lufthansa piletihindasid. Uudise peale langes ka Lufthansa aktsiahind.
Lennufirmad on korduvalt väljendanud rahulolematust Saksamaa kõrgete lennundusmaksudega, mis mõjutab sealse lennunduse konkurentsivõimet. Mitmed lennufirmad, nagu Ryanair ja Lufthansa tütarfirma Eurowings, on oma lende Saksamaa lennujaamadest vähendanud. Lennufirmade sõnul on lendamine Saksamaalt ja Saksamaale muutunud paljudel liinidel juba liiga kalliks.
Tegelikkuses on see lennujaamaga seotud tasude osakaal lennupiletis siiski üsna marginaalne. Isegi juhul kui nad selle 50% tõstaks.
Jah, selles osas nõus, et lennupileti hind sõltub pigem nõudluse ja pakkumise vahekorrast, kui ühest või teisest tasust. Aga neid tasusid eirata samuti ei saa. Nagu kogemus näitab, on selles plaanis tundlikumad pigem lennufirmad, kui reisijad. Ehk kokkuvõttes räägime me ühenduste arvust Saksamaalt ja Saksamaa kaudu.