Viimased kommentaarid

Reisil tuleb inimese tegelik loomus alati väga hästi välja. OK, võibolla paaripäevasel veel mitte, kuid nädalaga juba kindlasti.

Kõige hullem asi, millega olen kunagi ammu-ammu kokku puutunud, oli pidev vingumine a la stiilis "rand on nii liivane ja meri on nii soolane ning nii soe et seal ei saa ju ujuda". Aga sellised on kõige parem jätta esimesel võimalusel omaette virisema.

Kindlasti peaks reisima koos inimesed, kes teineteist ja/või kokkulepitud reegleid arvestavad.

Igal asjal on enamasti oma aeg ja koht. Vastutustunne on oluline.

Ai, milline valus teema...

Jaanuar: 

Saksamaa (perereis)

USA Kalifornia ja Nevada (tööreis)

Veebruar:

Tšehhi kuid ainult Praha tööreis

USA Georgia ja Florida (peamiselt pereis, väheste töösugemetega)

Prantsusmaa (tööreis)

Märts:

Kreeka (tööreis)

HongKong (tööreis), Hiina jäi ära, sest siis ei saanud sinna enam sisse

Suvel:

korduvalt Ungari perereisina

Ja enam-vähem kogu aastapeale ühtlaselt jaotatuna:

kümmekond tööreisi Saksamaale,

4 reisi Poola

8 reisi Leetu

20 reisi Lätti

Lendamata jäid: Argentiina, Brasiilia, Kolumbia, veel 2 x USA, 4 x HongKong, 2 x Hiina, Omaan, Tai

Piletid olemas: Argentiina, Brasiilia, USA, Hong Kong, LAV, Tai.

Kindlasti lugematu hulk Lätit ja Leedut 

Lähemalt võttes veel: Saksamaa, Poola, Prantsusmaa, Holland, Kreeka, Inglismaa,Ukraina, Venemaa.

Minu reisimisele eriti soodukaid ei tehtagi, kuid näiteks LH ex-TLL partner-First kampaania raames on praegu 3 sihtkohta piletid soetatud.

To inbox.

Sinu lendude muutmisel on peamine küsimus selles, kas kõik algselt broneeritud lennud ka toimuvad.

KUI kasvõi üks neist lendudest on tühistatud või on sõiduplaani muudetud nii, et kas väljalend või saabumisaeg on muutunud rohkem kui 2 tundi, on Sul õigus saada tagasi 100% piletiraha j ateha ka endale sobivaid muudatusi.

Kui aga kõik lennud toimuvad, on Sinu võimalused palju väiksemad ja tagastamissoovi korral on jah tagasi saada vaid tariifis lubatud osa ehk enamasti lennujaamamaksud (kuid mitte nn International surcharge)

Kuigi ka siis võib õnnestuda pileti väärtuse kasutamine teise pileti ostuks.  Kas see Sinu piletiga võimalik on, saad vaadata ise siin https://www.lufthansa.com/xx/en/flightvoucher 

NB! vautšeriks konverteerimise protrsessi tagasi pöörata (ehk ikka soovitud ajal/tariifiga lennata) ei ole mitte kuidagi võimalik.

Kui kõik lennud toimuvad, siis on Sul justkui õigus 1 kord muuta ka lennu aega, kuid sellega kaasneb hulgaliselt piiranguid. See sihtkoha muutmine käib aga olemuslikult läbi pileti väärtuse kasutamise. 

Kui aga mõni Sinu lendudest on tõhistatud või piisavalt muudetud, on Sinu võimalused palju suuremad:

Võid pileti vabalt ümber broneerida (muuta kuupäevi).

Aga võid ka pileti avatuks jätta. Seda saab teha minu teada vaid kõnekeskus ja tähendab see seda,e t Sinu broneering kaob Sinule nähtavatest süsteemidest ja kõik algsed lennukupongid piletil tühistatakse, kuid teatud tähtaja jooksul (vähemalt selle aasta lõpuni aga see aeg võib täna ka pikem olla) saad selle sama kõnekeskuse vahendusel muuta lennu aegu.

Siin oli ka küismus kui pikalt on võimalik olemasolevat piletit uuteks lendudeka kasutada.

Pileti väärtust jah, kuni järgmise aasta lõpuni aga see tähendab igal juhul uue pileti hinnastamist ning reeglina küsitakse raha juurde, kui sama tariifi enam saadaval sel hetkel ei ole.

See reegel ei ole absoluutne (minule olen saanud ka sellest reeglist erandi  ja sama soodushinnaga, mis ostsmise hetkel kehtis vaid 10 päeva ja millega ostetud pileti kehtivusaeg lõppes pea pool aastat enne uusi lende, aga selle erandi põhjus võib peituda minu mustas kaardis. Kuldkaardiga võib ka proovida, kuid sinisega tõenäoliselt lootusetu. Reisifirmade jaoks on see võimatu, teatud juhtudel teatud kõnekeskused aga saavad tegelikult teha).

Kuni pileti kehtivusaja lõpuni on tegemist Sinu jaoks algsete lendude tühistamise puhul Involuntary Rerouting / Reschedule case'ga ehk siis  ei oma pileti kehtivusaja jooksul mingit tähtsust algse tariifi saadavus pileti muutmise hetkel.

Sellest kõigest mööda minekuks on olemas ka üks tehniline trikk, kuid see  agendi soovi ja oskust.

Lufthansa enda süsteemis saab pileteid 360 päeva ette. Distributsioonikanalites minu teada 340 päeva ette broneerida,

Kui Sul on selles osas lisaküsimusi, võid ka mulle sõnumi saata. Sinu pileti algseid tingimusi on võimalik vaadata teades järgmiseid asju: marsruut (algus ja sihtlennujaam, pileti ostmise kuupäev, lennu algselt planeeritud ajad ja tariifikood (Tariff basis piletil) PNR-i ära turvalisuse kaalutlustel mitte kellelegi palun saada.

Dokument, kus erinevad võimalused on hästi lahti seletatud, on nähtav siin: https://www.lufthansaexperts.com/shared/files/lufthansa/public/mcms/folder_102/folder_3625/file_147655.pdf

@Minuke

Otsust Eesti lülitamiseks Lätis nn kollaste riikide hulka täna ei ole. Selline otsus või mõni muu otsus tehakse Läti valitsuse poolt homme, nad reedeti arutavad neid teemasid.

Kui Sa ületad Eesti-Läti piiri reedesel kuupäeval, ei laiene Sulle mitte mingi eneseisolatsioonikohustus aga ka juhul kui Läti valitsus peaks otsustama Eesti nö kollaseks lugeda.

Piirikontrolli nad ei taasta mujal kui lennujaamas lihtsal ja proosalisel raha puudumise põhjusel.

Ja ega nad oma piirirajatisedki ju viinapoodidele välja rentinud nagu Iklas näha :D

@Ummi18

Ma lugesin seda Terviseameti presiiteadet ka nii ja teistpidi, kuid mitte kuskilt ei näinud, et sellest nn itaalia koldest 5 haiglas oleks. 

Öeldud on: Itaalia reisi kolle (9 haigestunut, 5 neist on  Lääne regionaalosakonna jälgimisel)

Samas, nagu siin palju jutuks olnud ja minu meelest ka tegelikku olukorda kajastab -- ei jäta nende teadete ega manitsuste tõttu me oma reise ära. Ise ka ei jäta.

See on lihtsalt meie elukorraldusega kaasnev nähtus.

Neid arvamusi, mitu erinevat mutatsiooni viirusest on, on kümneid kui mitte sadu.

Aga üheks ühiseks jooneks tundub olema muutunud, et viirus levib nüüd palju kergemini, kuid halba teeb palju vähem.

Ei ole ühegi viiruse enda huvides oma peremeesorganismi tappa. Loomulik areng, et muutub nö pehmemaks.

Läti on juba teatanud erandist transiidile, erandi sisuks on, et kui Läti Vabariigi pinnale viibitakse maksimaalselt 12 tundi ja Lätis ei ööbita, siis ei pea jääma mingisse isolatsiooni.

Minul on ka firma Lätis ja seega nii seal käimist kui sealsetega suhtlemist palju. Nö minu lätlased on mulle selgitanud (ja niipalju kui leidnud, on see ka kuskil ikka kirjas olnud), et ega selle eneseisolastioonikohustusega eestlast keegi ei takista riiki sisenemast. Tähendab see eneseisolatsioon seda, et peab viibima riigile teatatud aadressil, kust tohid minna välja toidupoodi ja jalutama! (kui hoiad teitsgea vahet 2 meetrit ja kannad maski) ning IGAL HETKEL võid vabalt Lätist lahkuda, saates selle kohta siis lihtsalt teavituse Läti politseile.

Ka seda oma isoleerumise kohta võid muuta nii mitu korda kui süda lutsib, ainult, et taas pead riiki teavitama.

Lältaste resümee asjast oli, et tehtud on see kõik ikka lätlaste endi kiusamiseks, sest eestlane ja leedukas tulevad ja lähevad ikka , millal aga heaks arvavad, kuid nemad vaesekesed enam Eestisse nii lihtsalt ei saa, sest riigikassa täitmise kaalutlusel käivat kohalik politsei lätlaste endi elukoha aadressil vaat'et igapäevaselt trahve noolimas kui isoleerunu ei peaks hetkel kodus olema. Seda olla nende meedias mingis intervjuus ka ametnikest keegi öelnud, et isolatsiooni eirajatest on tubli täiendus eelarvele loota.

Lõpuks ma aga olen üsna kindel, et see Eestist saabunutele eneseisolatsiooni kohustuse eluiga on max paar nädalat. Kas pannakse Euroopa Liidu tasemel jonnakatele liikmesrikidele päitsed pähe ja tuleb väheke mõistlikum üleliiduline suhtarv 50 (kuigi see positiivsete testide loendamine on niikunii suht sarnane tatiste ninade loendamisele kui ei vaadata: palju teste tehakse ja ku ipaljud tegelikult ka ravi vajavad). Või tuleb Läti riigile endale mõistus läbi rahakoti pähe. Hetkel nende majandusminister lausa nõuab, et see suhtarve viivitamatult ära tõstetaks ja tervishoiuminister Ilze Vinkele ajab jonnist sõrad vastu.

No ja nagu minu lätlased öelnud on: Läti teeb lõpuks niikuinii nii nagu Eesti ees tegi. Samamoodi läks ka lendude keelamisega ju. Leedukas ei ole ühtegi lendu mitte kuhugi keelanud juba mitu kuud. Meil on majandusreeglite vastu tegutsevalt neid üks minister keelanud, kuid lõpuks võeti kuulda mõistuse häält. Läti mõistis sellesama Ilze Vinkele isikus meie otsuse hullusti hukka. Ja 5 päeva hiljem lubas Läti lende veel palju laiemalt, kui Eestis lubatigi.

Mar_Lu

FRA ehk Frankfurt am Main

Kevadine lennu tühistamine oli seotud kindlasti lendude vähenemisega -- plaani järgselt oli siis aalgselt 3 lendu päevas Luftil TLL-FRA marsruudil, kuid praktikas jäi 1.

Teemaalgatajale vastuseks -- Lufthansa valik on kahtlemata kõige turvalisem lendude toimivuse seisukohast. Nii Frakfurt kui ka Viin on mõlemad Lufthansa Grupi kodulennujaamad ning opereeritavad grupi lennufirmade poolt.

Saksamaal puudub üldse piirmäär lendude keelustamiseks ja lennatakse kõikjale, kuhu lastakse ja kus see end majanduslikult ära tasub. Frankfurdi lennujaam töötas ka kogu märsti ja aprilli ning ka FRA-TLL lennud toimusid kogu aeg.

Muide, praegu on ka absoluutselt kõik LH piletid suvaline arv kordi vabalt (ehk siis trahvivabalt) muudetavad. Lennukipileti kehtivusaeg on 1 aasta.

Lugupeetud pta!

Ei, ma ei jäta selle Covidi pärast reise ära. Ja ei jäta ka väga paljud.

Idee, et _ainult välismaalt_ või peamiselt välismaalt tuuakse nakkus, ei päde ega kanna.

Ja kui ka kannaks, siis ikkagi ei ole väärt miskit ka suletud ühiskond.

Pealegi, Tallinnas on täna nakatumise _väheke mõttetu suhtarv_ (nagu EE artiklis täna kenasti öeldi) juba üle 30. Seega puhtalt statistiliselt on paljudes Euroopa täna riikides ohutum viibida kui Tallinnas või üldse Eestis.

Mina reisisin, reisin ja jäängi reisima. Absoluutses sõltumatuses seda puudutavatest koroonateemalistest soovitustest ja suunistest. Peamiselt töö pärast.

Ja täiesti tõsiselt hindasin just mõni päev tagasi riske ning leidsin, et nö välismaal olles on mul väiksem kokkupuute võimalus viirusega, kui kodus näiteks Selveris käies.

Päris ausalt öeldes on see tõenäosus igal pool imeväike ja selle viiruse üleskorjamine pigem haruldane -- ka nn suhtarv 30 nakatunut 14 päeva jooksul 100 000 elaniku kohta tähendab 0,03% tõenäosust, et Sinuga kokku puutuv inimene on nakatunu. Ok eeldame, et tegelikke nakatunuid on 10x rohkem. Tõenäosus 0,3%. No millest me räägime!? Ja samas ei ole ka see tõenäosus absoluutne. Nagu ei ole ka absoluutne tõenäosus, et kokkupuutest haigeks jääb ja lõpeks kui ikka jääb, siis pea absoluutse enamusega ei juhtu ka suurt midagi hullu.

Elus riskide hindamine koosnebki tõenäosusest ja elamine ise ongi "risky business", lõppeb alati ja eranditult surmaga.

Reisides: lenunuki õhk on sama puhas kui opisaalis, mitte üheski teises ühistranspordiliigis ei ole ligilähedaseltki sama puhas õhk. Lennujaamad on suured ja avarad ja neid on võimalik läbida nii minul kui ka igal tavareisijal ilma kuskil trügimata. Ma ei ole näinud ühtegi Euroopa lennujaama viimastel kuudel, kus toimuks trügimine. Samas on enamus lennujaamades ka nõudtud maski kandmine ja palavikuga lennujaama ei lasta (Tallinnas küll neid reegleid/nõudeid ei ole). 

Kes sõidab oma autoga, no sama keskkond ju ja mitte väikeimatki vahet ei ole autos viiirusehulgal, kui auto viibib Tallinn-Tartu maanteel või mõnel Poola kiirteel.

Hotellid ei ole ealeski nii puhtad olnud kui praegu.

Ööklubides ma ei käi, ok, see on ehk minu kiiks. Ma möönan, et seal on tõenäoliselt suurem võimalus saada 15 minutit kokkupuudet. Aga seda täpselt samamoodi siin Eestis.

Ja õhtustada restoranis ei ole samuti sugugi suurem risk kui samal tegevusel Eestis.

Nii et kust see suur risk siis nüüd tuleb?

Kui palju inimesi praegu reisib, riik ei tea ja ei saagi teada. Sest mingil määral arvel on AINULT lennujaama kaudu saabuvad. Võimalik, et ka sadama kaudu, ei tea, pole proovinud -- seega ei tea, kas Helsingi laevalt tulles dokumente skanneeritakse või mitte. 

No ja kui nende (vast isegi kümnete) tuhandete hulgas, kes tegelikult reisivad, on mõne päeva takka mõni nakatunu, no mis siis ikka, juhtub. Puhtalt tõenäosusteooria järgi peabki nii olema.

Pealegi ma usun, et pelgalt lusti pärast hetkeidee ajel ongi täna reisijaid oluliselt vähem kui oli aasta tagasi. Kui inimene reisib täna ja homme, on tal selleks mingi põhjus ning ei ole meie maal ei minu, Sinu, Vabariigi Valitsuse ega üldse kellegi teise pädevus hinnata selle põhjuse õigustatust.

See käib lihtsalt demokraatliku elukorralduse juurde, et inimeste vabadused kaaluvad üles näiliselt absoluutse turvatunde. Oleks ju ka turvalisem ka öösel magada, kui meil oleks komandanditund ja igaüks, kes nina välja pistaks, saaks kohe nö tina? Pätte oleks kindlasti öösel vähem liikvel. Aga ometigi me seda ei taha.

Jah, viirust oleks mingil määral vähem, kui ka piir oleks kinni. Aga seda ei ole ja seda ei juhtu. eestis ei juhtunud ka kevadel muide. Meil on tagatud õigus suvalisel hetkel riigist lahkuda ja suvalisel hetkel naasta.

Ei tule ka uut lockdowni.

Sest see enam ei toimiks, kuna sellel puuduks usutavasti piisava hulga toetus ja igaühe kõrvale ju politseinikku ei pane...

Aga peamine -- suletusel on hind ja see hind on nii majandusele, inimeste üldisemale tervisele ja ka demokraatlikule palju suurem kui mõnisada või ka mõni tuhat koroonaohvrit peamiselt vanuses, mil keskmine oodatav eluiga juba seljataha jäetud. Kõlab julm, kuid on ratsionaalne. Ka meditsiin on muide edukas ainult siis kui toimib ratsionaalsena.

Mitte keegi ei keela ei Eestis ega ka mujal inimestel, kes väga kardavad, ise end kaitsta. Aga oleks tore, kui nad seejuures ei siunaks kõiki neid, kes asjadele ratsionaalsemalt lähenevad.

Ja ma väga sügavalt kahtlen, et reisifoorum on koht, kus reisimise maha tegemine eriliselt pooldajaid leiab. Ja 99,9% kindel, et ei pane kedagi ka oma reisiplaane muutma.

Transiitreisija ei ole kogu selle jama ajal suurt kedagi huvitanud. Ei usu, et ka nüüd sellest Lätis probleemi tekib. Viimaste teadmiste järgi võetakse allkiri, et kuhugi vahepael ei lähe (a la autost välja).

Aga saame näha. Kui nad muidugi maismaa piiri hakkavad sulgema, ei pruugi asi nii kergelt minna.

Loodetavasti saavad küll lähimas tulevikus aru, et nende sedalaadi protekstionism ei vii mitte kuhugi mujale kui majanduse kaosesse.

Prageu mul just Tallinnas minu Läti kolleeg -- tema on väga õnnetu, sest leiab, et karantiinikohustus reaalselt on just lätlastel. Välismaalalsed nad seal püüdma ei pidanud ja välismaalaste lahkumisele ka mingeid takistusi ei tehta.

@

001Tarmo

No nii, 08/23 minu kaardi peal igatahes seisab.

Eelmine oleks kehtinud kuni 08/21.

Aga ega ei pikendatudki, väljastati uus kaart.

Mina sain oma VisaPlatinumi kenasti ennetähtaegselt ära vahetatud uue VP  vastu kehtvisuajaga august 2023. Põhjenduseks ütlesingi, et mina Mastercardi ei taha.

:D

bdsm, sellest viirusest ei ole mõtetki proovida lahti saada. Las ta olla omasoodu. Kui võrrelda seda Hispaania gripiga, mis tappis üle 5% kogu elanikkonnast, siis praegune covid oma 0,01% letaalsusega (suhtes kogu elanikkonda) ei vääri küll sisuliselt mingeid erilisi meetmeid. OK; kevadel oli asi uus ja hirmutas ära. Nüüd olema targemad.

Ja üldiselt üsna kindel, et varem või hiljem jõuavad kõik riigid nn Rootsi variandini, sest esiteks ongi see ratsionaalne ning teiseks... hästi prostalt: raha millekski muuks ei jätku.

Majanduslangus ei tapa kohe, kuid pikemas perpektiivis tapab hulka rohkem, kui covid ka mitte midagi tehes suudaks.

Aga paaniliselt karta on ikka lubatud -- selles osas vaba maa.

Paanika külvamine samas on juba diversioonimaiguline :D :D

Hea uudis:

vahemikul 25.08.-31.12.2020 ostetavad Lufthansa piletid on kõik vahetamise osas flexible ehk siis reisija saab neid piiramatult ilma trahvita muuta. Kui samas broneerignuklassis (mitte segi ajada teenuseklassiga!) kohti enam ei ole, tuleb vaid vahe tasuda. 

Muudatused on lubatud pileti kehtivusaja jooksul ning peavad toimuma enne piletijärgset lendu (või siis muudetud lendu). Lennupileti kehtivusaeg on 1 aasta alates väljastamisest.

Tagastatavad on jätkuvalt ainult need piletid, mis on tariifina fully flexible.

No kuule bdsm....

Leedule ma juba Eesti sulgeks. Leedus on see nakatumise arv jupike suuremgi kui Eestis.

Ja mina ei leia, et üleüldse on mõ´ttekas midagi sulgeda. Õnneks tunudb sama meelt olema ka valitsust nõustav teadusnõukogu ja ka valitsus sealt edasi.

Majandust ei too enam suurt keegii ohvriks sel lihtsal põhjusel, et see ei ole ratsionaalne. Muide, ka edukas meditsiin on ratsionaalne ja selles ei ole kohta emotsionaalsetel otsustel.

WHO soovitus üleüldse millegigi piiramiseks olla suhtarvust 50.

Ja lõpeks: mina olen juba aprilli lõpust olnud veendunud, et varem või hiljem jõuavad kõik riigid nn Rootsi variandini. Juhmimad (tegelikult mittejuhmimad, vaid poliittehnoloogiliselt teatud sihtgrupi hääli püüdvate võimul olijatega) riigid lasevad enne ainult põhja ühiskonna domkraatlikud väärtused ja majanduse. Rootsi variandi ainus miinus oli vanadekodude lahti jätmine, muus osas on väga ratsionaalne ja mõistlik lahendus.

Tänases seisus, kui viirus on paremini kohanenud ja seeläbi vähem surmavaks muutunud (sest viiruse jaoks on enda kandja tapmine suur tööõnnetus oma olemuselt ja ei ole viroloogide teadmiste kohaselt sugugi viiiruse huvides), on üha enam mõistlik kõigil  hüsteeriast loobuda.

Bdsm ütleb ka Viirus levib vaikselt ja teatud piirist on olukord just selline nagu praegu mitmes Euroopa riigis. Tead, ma olen Euroopas ka viimastel aegadel omajagu ringi lennanud -- ei ole seal kuskil kohapeal mingit paanikat ja elu käib business as usual. Ei usu enam seda viirusejura suurt ohtlikkust inimesed pea kuskil. Ehk siis ei ole selles hullu mitte midagi.

Vastavalt euronews infole suletakse piirid 1 kuuks.

https://www.euronews.com/2020/08/28/hungary-to-close-its-borders-in-bid-to-curb-covid-19-resurgence

Mina isiklikult olen küll arvamusel, et need piiride sulgemsied on kas poliitilise kaalutlusega või poliitiline lollus.

Tänase seisuga on Covid-19 muutunud ka piisavalt leebeks (intensiivravi vajajate ja letaalse tulemuse protsentuaalne hulk on oluliselt langenud) ning seeläbi ei ole nagu ühestki otsast mõistlik majandust ohvriks tuua.

Mingeid lockdowne vaevalt et enam üldse suurt kuskilt läbi läheb, Eestis kindlasti mitte.

Eesti valitsus õnneks on asunud mõsitlikumat poliitikat ajama andes suhtarvude suhtes immuniteedi 6 sõlmlennujaamale. Ehk siis lendamised ei jää lendamata, reisimised reisimata. Kartjatel ei käsigi keegi reisida. ;)

Alates 1.septembrist käivituv süsteem, kus eneseisolatsiooni saab asendada 2 tasuta testiga on ka igati mõistlik. Mina vaatan seda küll nii, et pole vaja skeemitadagi.

Šveitsis on samas loetud ohtlikuks "punase" riigi läbimist väidetavalt vaid juhul kui selles riigis viibiti üle 24 tunni. Peaaegu mõistlik. Kuigi mina ise pooldan seda lennujaama transiittsoonis püsimist /sealt väljumist loogilise piirina.

Igasugused lennujaamade transiittsoonides lennukivahetused on ilmselgelt üle võlli ja ebaloogiline.

Samas eks reegleid tehakse ja samas on neist osas just reegel reegli pärast.

Selle sama UK näite osas tean ise inimest, kes on ka selle nende isolatsioonireegli "'ra lollitanud" -- mingeid dokumente reisimarsruudi kohta temalt keegi ei küsinud ja Belgiast eelmisel nädalal läbi Saksamaa LHR-s maandudes teataski et tuli Saksamaalt ja that's it.

Lennufirmad ei jaga riikidega proaktiivselt reisijate reisiajalugu kaugemale kui viimane reis ega hakkagi seda tegema. Esiteks pole see nende huvi ja teiseks piiravad seda ka meie andmekaitseeeskirjad. USA-le antakse rohkem andmeid, kuid kuuldavasti mõisteti selline teguviis hiljuti Euroopa Kohtu poolt karmisti hukka.

Misiganes reisipiirangud ei tööta. Ilma, et reisimine füüsiliselt võimatuks muudetakse aga seda ei elaks Euroopa Liidus ükski majandus õnneks üle.

Piiril testimine, nagu meil nüüd 1.septembrist toimuma hakkab, tundubki olema maksimaalne võimalik tegevus. Kuna test tehakse tasuta, siis mis seal's ikka -- teeme, kui muidu ei saa. Ja kui inimene saab teada, et on tõesti haigestunud, siis normaalne inimene tõepoolest väldib täiendavaid kontakte.

Praegu aga tuleb kõvasti pöialt hoida, et valitsus 27.08. lendude piirangud tühistab või teeb sellesse vähemalt erandid hub-ide jaoks. Ei ole kuulnudki, et ükski teine riik peale meie ja võimalik, et ka lätlaste sellist lollust rakendaks.

Vilniusest on võimalik lennata ka väga kõrge koroonasuhtarvuga riikidesse. Isegi Soome, kelle võimalik Eesti paigutamine "punaseks" paljusid kohutab, lubab samas lende kõikjalt. Ja nii ongi õige! Resoluutne EI igale katsele Eestit muust maailmast eraldada! Mis iganes põhjusel see eralduskatse ka toimuma peaks..  :)

Alates 1.septembrist on testimisvõimalus, nagu ma välja lugesin.

Igal juhul mõistlik ja kindlasti tulemuslikum, kui reegel, mida niikuinii ei täidetus.

To Tip

Minul oli nädal tagasi täpselt sama case samal marsruudil.

Nö punases riigist (nagu Poola on täna) lennud suunatakse Tallinna lennujaamas kõik saabumisel mitte-Schengeni alasse ehk siis 2-korrusele. Seal ootavad PPA ametnikud, kes küsivad reisi kohta.

Seda infot, kes kuskilt tuli VNO või RIX või HEL lennujaama ei saa Eesti PPA mitte kuidagi mitte kuskilt automaatselt. Ainult läbi konkreetse päringu iga isiku kohta eraldi. Nende kolme riigi jaoks on aga eestlane transiitreisija ega üldiselt huvita üldse. Samuti puudub neil igasugune huvi süveneda, mida Sa ankeeti kirjutad. Ma ei tea, kas piisab ka lihtsalt nimeks Hunt Kriimsilm märkimisest (sest praktikas ei süvene neisse keegi) või võib lihtsalt oma nimest paar tähte unustada/lisada/vahetada.

See on nö dead end.

Ja just seepärast, nagu meil ka tähtsad tegelased viidanud, see eneseisolatsiooninõue ei saagi täiel määral toimida. Ja oleks seepärast mõistlik asendada kohustusliku testimisega piiril. Jah, test ei pruugi peiteajal näidata, kuid tulemus oleks ikkagi korrektsem kui praeguse süsteemiga.

To vatse.

Lennujaama transiitala ei ole samaväärne riigi külastamisega.

Tegemist on rahvusvahelise lähenemisega. Tallinnas küsitakse lennujaamas, kust reisija tuli ja lähtutakse õnneks kainemõistuslikult sellest. Eesti peamistri (kes “punase” riigi lennujaama läbimist suureks koroonakuriteoks ühes intervjuus pidas) seisukohad ei oma õnneks seadusandlikku jõudu.

Eestis on see kogu temaatika väga politiseeritud, kuna osa valitsusest tahaks (nagu mulle tundub) justkui kangesti Eesti riigipiirid üldse lukku panna ja võtme ka pooleks murda. Olles võtme koopia enne oma diplomaadilise passi vahele peitnud.

Eesti suureks hädaks on reisimise seisukohalt ka minister Aas oma “geniaalse” leiutisega, et kui nakatumiste suhtarv on 25 või rohkem, siis ei tohi sinna riiki lennata. Selle loogika järgi ei saa me esmaspäevast (või nädal hiljem) lennata enam Varssavi ja kohe varsti ka Frankfurti. Mõlemad on suured ja väga paljude jätkuühenduste sõlmlennujaamad.Kumbagi (aga eriti FRA-d) ei ole mahtudelt mõtet võrrelda RIX-ga ja ega ka HEL jääb kaugele maha.

Lufthansa oli seejuures firma, kes ka kõige hullemal koroonahüsteeria ajal jätkas Tallinnasse lendamist. Kui nüüd meie nõmedad ministrid oma tölpluses need ühendused ise kinni panevad siis... on nad ikka Aasta Tölplase tiitli auga ära teeninud.

Üldjuhul transiittsoonist lahkumata ei loeta, et oled “punast” riiki läbinud. Selline on rahvusvaheline tava.

Sinu asi on seda kuidagi tõendada ja pardakaardid peavad seda ka toetama.

To isaac ja bdsm

Teil on õigus!

Nüüd on Timaticusse/IATATtravelcenter see klausel lisandunud tõesti.

Vaat’ kus tõprad!

Ise küll ei usuks, et neid piire nii kaua kinni hoitakse, aga mine tea. Lollusel ja poliitilisel tahtel pole piire...

To isaac

Hongkongi sisenemise alused ei ole muutunud — sh Eesti passiga anna minna!

Ainult, et lennujaamast sõidutatakse 2 nädalaks karantiini, politsei eskordi saatel.

Minu reisiplaanidesse just see 2 nädalat ei mahugi.

Lende on sinna, tõsi vähe ja sellele aitas kaasa ka nõude kehtestamine lennumeeskondade karantiiniks. Enamik vedajaid saatsid nad seepeale kukele (lennaku HK edaspidi luuaga, kui tahavad). Lufthansa Grupp (peamiselt lendab reaalselt Swiss) aga veab kaasa tagasilennumeeskonna ning sõidutab siis mõlemal suunal ühte crew-d deadheadina. Ükski meeskonnaliige HK-s lennukist (ega siis vastavalt Saksa või Šveitsi territooriumilt) ei välju.