Viimased kommentaarid

Iga suletud pangakaart on tegelikkuses teatud arveldusteks kehtiv veel vähemalt 180 päeva, mõnedel andmetel ka aasta.

Seega ei tohiks probleemi olla.

Samas näitab minu korduv kogemus ühe teise pangaga, et ka kehtivale kaardile raha tagasi kandmisel lennufirma poolt (kui algne tehing on toimunud kuid varem) võib raha tegelikuks tagasisaamiseks vaja ka kirja pangale, et vot sellelt ja sellelt on selline summa saabumas. Mulle on väidetud, et kuna tegemist on suht erandliku liikumisega siis ei olevat neil selleks automaatset protseduuri. Konks just selles, et tagasi pööratakse vana tehing.

@veigo

eks see ole maitse ja eelistuste küsimus. :)

Olen lennanud nii QR kui EK nii äriklassis kui Firstis, tõsi peamiselt Firstis.

Interjöör on täiesti erinev jah.

LH Grupi firmadest on Swissil samas suletud sviidid Firstis.

LH ise hoiab just oma tarbijaküsitlustele tuginedes avatud sviitide joont.

Jagatud pilt on tehtud enne starti. Õhus tõstetakse ka LH istme külgedelt nö seinad üles.

Antud pilt on B748 kogu ninaosa.

Ehk siis max 8 reisijat kohas, kuhu B747-l mahub 19 äriklassi istet ja näiteks Rossyja 71 turistiklassi tooli.

LH Firstis on (B748-l välja arvatud üksik paarisiste) inimeste vahe üsna igal juhul 2 m. vähemalt.

Ja jah, peamine on teenindus -- seda max 8 reisijat teenindavad 2 lennusaatjat+purser ning seda tehakse enamasti väga hästi.

Ise ütlen, et see on selline pigem nagu klubiline lennuelamus. :)

A388 puhul on kõik 8 istet 1-2-1 formaadis, kuid salong ise väga suur ja avar.

Vahest kõige kitsam tunne on A346 pardal.

90% on Firsti toode on kõikidel LH lennukitel sama.

Erinevused: A388: väga suured tualettruumid (sinna mahutaks mõni firma vaast 7-8 economy istet ära); B748 puhul ainulaadne paiknemine lennuki ninas ja kolmepunktiturvavööd.

Aga minu jaoks on peamine teenus. Ning ka maapealne teenus.

Ja selles osas on LH ainus Firsti omav firma, kes Tallinnasse ise lendab ja on seeläbi suuteline pakkuma vastava piletiga reisijale vastavat elamust koduuksest alates. Koodijagamisega firmad paraku seda teha ei suuda vist juba tehniliselt.

Selle kõrval et on virolooge, kes räägivad 18 kuud kestvast jamast, on ka virolooge, kes räägivad, et kõik koroonaviirused (ka iga-aastastest nn külmetushaigustest on tegelikult ca 15% koroonaviirused) on sesoonsed ning teadmata põhjustel kaovad ca maikuus põhjapoolkeralt iseenesest. Et novembris uuesti naasta. Põhjust sellel fenomenil ei teata, kuid seni on see nii alati olnud. Kui COVID-19 tõbi peaks siiski olema inimese poolt väheke putitatud, mida ka osad arvavad, siis nii muidugi minna ei pruugi.

Aga kui nii siiski läheb (ja seda on tore loota), siis läheb suvel jälle suur lendamine lahti.

Mida ma kindalsti arvan, on aga asjaolu, et täiesti sõltumatult sellest, kuidas viirusega olukord on, mitte keegi ei hoia kogu maailma 18 kuud lukus. Teadlased võivad rääkida, mida iganes, kuid see pauk oleks lihtsalt liiga kõva majandusele ning varem või hiljem leitakse, et siiski "karjaimmuunsus" on mõistlikum lahendus.

Olen lugenud ka spekulatsiooni, et reisikriis võib kesta septembrini ja siis hakkab taastuma. Saavutades detsembriks 75% senisest ehk siiis jamaeelsest tasemest.

Selge on, et suured kontsernid a la Lufthansa Grupp aidatakse riikide poolt sellest jamast üle. Samuti AF, BA, AY jne.

Ehk siis, kui soodne lend näha ja hetkel võimalus on, võiks igal juhul soetada. 

Ka täna muutub ka kõige piiratum tariif vabalt tagastatavaks, kui sihtkoht keeldub viisat andmast. Viisad tulevad tõneäoliselt üsna suures osas tagasi, sest kuigi lendamine ise taastub, vaevalt et riigid tahavad loobuda kontrollist hallata, KEDA nad sisse lubavad.

Minul on hetkel endal juba olemasolevad kaugemate otste piletid (kõik LH grupiga, aga tausta arvestades ma teiste poole ei vaatagi):

HKG -- aprill (lennud on tühistatud, eks vast tõstan septembrisse)

WAS -- mai, tänase seisuga isegi plaan minna

ning sealt edasi:

HKG -- juuli

MCT -- juuli

EZE -- oktoober

Nende viimase kolme osas praegu veel küll üsna opitmistlik, et lennud toimuvad nagu algselt plaanitud.  

Mida minule on küll see kriis õpetanud, et kui on keerulisem lennuplaan, ehk siis soetatud pilet ei alga Tallinnast, siis vot TLL-kauglennupiletialgpunkt ostan edaspidi ainult vabalt muudetavad-tagastatavad.

Mul on küll suurepärane HON kogemus, kus FCT assistent lihtsalt ühendas kaks eraldisesivat piletit ja jättis minu jaoks välja 2 päeva ning 3 vahepealset lennusegmenti, kuid ma ei arva, et minu poolt oleks ilus sellega ka edaspidi ette arvestada.

Äri on äri ja ma eelistan ajada seda mõistlikult ning arvestada ka vaastaspoole (ehk siis lennufirma) huve ja ootusi. Et oleks win-win.

Pileti hindade osas aga ennustan, hiljemalt 2-3 kuud pärast lennunduse taastumist vähenalt 50%, nende kiiret tõusu. 

Odav lendamine saab kriisijärgse lennunduse taastumisega minu arvates läbi. Sest kasum vajab teenimist ennaktempos ja seda kõikidel lennufirmadel.

Odavalt müüa ei ole auasi ühelegi tavalennufirmale. Ja tegelikult tahavad kõik ärid kasumit teenida. Muidu oleks nad mittetulundusühingud. :)

to Andromeeda.

Kui mõlemad lennud on tühistatud, siis jah on üsna reaalne saada pool piletirahast tagasi (ca pool). Raha füüsilise kättesaamisega võib aega minna isegi kuni kuid, kuid parimal juhul vaid paar nädalat.

Pidasin silmas peaasjalikult seda, et LH ei ole vastutav teie eraldi QR-ile ostetud piletite eest, kuoi tegite seda omaalgatuslikult.

to udoka ja Andromeeda

Lennufirmal on suhteliselt lihtsam muuta lennuplaani 14 päeva ja rohkem enne lendu.

Samas, kui olete samast pileetist juba poole ära lennanud, on neil ka kohustus Teid tagasi tuua. AGA see kohustus tekib neil planeeritud lennukuupäeval.

Kui Te omaalgatuslikult ise varme teise firmaga tagasi lendasiteee, ei võlgne LH teile üleüldse mitte midagi.

Sest nii need asjad lihtsalt ei käi. Kui nemad teatavad lennu tühistamisest, on neil kohustus Teid tagasi tuua. Või raha tagastada, kui nende poolt pakutu Teile ei sobi. Ja sellest hetkest, mil oli Teie palneeritud lend kuni selle hetkeni, mil neil õnnestub teid tagasi tuua, on neil ka hoolitsuskohustus. 

Täna teame, et 30.03 nad suure tõenäosusega EZE-FRA üldse ei lenda. Kuid siiski ei tekita seejuurees reisija isetegevus endale ise teise firmaga piletiud orgunnida algsele vedajale mis iganes kohustusi. Asja VÕIB enda kasuks veel pöörata nii, et olete nõus pileti hinnast poole tagastusega (sest LH täitis teiega vaid pool veolepingut). Aga kui lähete küsima ka. asenduspiletite raha, jääte 99% üldse kõigest ilma.

KUI lennufirma näeb, et õigel päeval tagasitoomine on raskendatud, pakub lennufirma reeglina ise ka varasemat kuupäeva. Minu puhul nii toimiti ja toodi varem tagasi HKG-st.

Jah., lennufirmadega kontakti saamine võib olla tänapäeval keeruline, kuid LH puhul on ainus võimalus telefonil lihtsalt oodata. Meili teel nad rebookinguid ja tagastusi reeglina ei menetle.

Reeglist üle olekuks aga ei piisa lihtsalt pahane klient olekust.

to päike12

No kuule, nii hull see nüüd kohe sugugi ei ole, et "inimesi sureb nagu kärbseid".

Saksamaal on suremus ainult 0,3%

Seda kriisi on ka omajagu  vaja, nagu majanduskriisegi perioodiliselt.

Nüüd aga näe, kukutas "kuri saatus" "paha haiguse" meie keskele ja meie majandust ründama.

Hiina jaoks on asi juba sisuliselt kokku pakitud.

Nende jaoks normaalne elu taastub. Saivad ca 2 kuuga asjaga üsnagi ühele poole.

Eurooplastesse aga suhtub pool maailma nagu pidalitõbistesse täna.

Kõige selle tulemusena mängitakse ümber maailmas jõujooned, Euroopa Liit tänase olukorra põhjal (kõik riigid omaette lukus, vaest Itaaliat ei aidanud mittekui keegi EL-ist jne) marginaliseerub väga sügavalt. Suure globalismusega tundub olevat kõik. Mis ei pea olema sugugi mitte paha asi.

Näed, isegi "pagulasi" ei võeta enam vastu. Puhtalt humanitaarsetel kaalutlustel.

Ja ISIS olla oma terroriste hoiatanud Euroopa eest, et siin katk lahti.

Igal halval asjal on ka head küljed.

Reisimine muutub pärast kriisi lõppu mingiks hetkeks korraks hästi odavaks, sest lennukid on vaja taas täis saada. Siis küll jälle uuesti kallimaks, sest kahjud tarvis tasa teenida.

Piirid nii lahti, kui 3 kuud tagasi olid, ei lähe enam, ma pakun, et aastate jooksul.

Aga elame-näeme!

Juutidel (olen nendega palju pidanud äri ajama ja ka paljukordselt Iisraeli külastama) olla needus: "et sa huvitaval ajal elaksid!"

On see nüüd kellegi needus täide läinud või... aga paraku tundub, et nüüd on just need "huvitavad ajad" käes.

Meetmed viiruse vastu ei ole minu arvates rakendatud sugugi ainult viroloogiliast ajendatuna.  Ehk siis teatud määral on õigusmõlemal poolel -- need, kes ütlevad, et tegemist pole gripist hullema tõvega ja nendega kes leiavad, et maailm oleks varem juba tulnud lukku panna.

@muki

Vahel lendavad ka TLL-FRA-HKG,

Või on FRA asemel MUC või lisaks ZRH

Aga Ateenas polnud mina enne käinudki. Seega sai ühendatud meeldiv kasulikuga. :)

veigo

kipun arvame, et praegu on ka neid HON-e imevähe lendamas, kui lendude maht 90-98% vähendatakse.

Küllap lahendatakse asi ära FCLA13-e baasil. Turva  aga analoogselt MUC-i või VIE-ga (mõlemas on HON loodud täiesti eraldi turvakanal)

Jagan ka HON teenuse koroonapaanika-aegset kogemust.

Mul oli soodne Athena-Hongkong Firsti (A) pilet marsruudil ATH-FRA-HKG-ZRH-ATH. 

Sinnajuurde täiesti eraldiseisev äriklassi (D) pilet Ateenasse marsruudil TLL-FRA-ATH-ZRH-FRA-TLL. Ateenasse olin planeerinud ka ööbimise.

Hongkongis olles sain teada, et ZRH-ATH lend on tühistatud ja rebookitud.

HON klienditeeninduses sain mõne minutiga liigutatud oma HKG-Euroopa lennu varasemaks, juba alanud päeva hilisõhtuks, Lufthansa LH797-le HKG-FRA.

Kuna Firsti 8 kohast olid minuga koos hõivatud 5, blokiti minu jaoks kohe ka n.ö. üle vahekäigu tool (hea kasutada eraldi voodina).

Lennuki pardal valitses meeskonna hulgas teadmine, et tegemist on nede üldse mõneks ajalks viimase lennuga Hongkongist (sest kohapealsed reeglid eurooplastele kui uue aja katkutõbistele olid karmistumas), kuid praktikas näeme taas, et Lufthansa on eriliselt osav sõlmima kokkuleppeid lendudeks sinna, kuhu teised enam ei leda.

Teenindus pardal 5+ (ja minu jaoks rõhutatult HON), mille kohta veel saabumispäevalgi vastavate isikute ära märkimisega tänusõnadega märgukirja Lufthansale edastasin.

Lennukis olles sain sõnumi, et Ateenas võib olla välja kuulutatud saabujatele karantiin.

HKG-FRA lennu maandumisel jalutasin First Class Terminali, kus esimese asjana mainisin assistendile, et vajan tema abi ühe probleemi lahendamisel.

Kirjeldades talle olukorda pakkusin ise, et järsku saab minu ATH-ZRH lennu tõsta päev varasemaks, kuna nii jääksin Ateenas pelgalt transiitreisijaks ja võimalik sisenimispiirang mind ei puudutaks.

Vastuseks küsiti aga, kas ma sinna Ateenasse ja Zürichisse üldse pean minema.

Minu eitava vastuse peale oli assistendil kohe välja pakkuda lahendus panna mind hoopis otse mõne tunni pärast väljuva Tallinna lennu peale, kus küll esmalt justkui kohti ei olnud, kuid… “see ei saa olla probleemiks HON reisijale”.

Ja mõne aja pärast ulatatigi mulle pardakaart. Pagas oli ka juba otse Tallinna lennule ümbersuunatud. Kuna toimus ka lennukitüübi vahetus, Airbus 320 asemele tuli A321, oli lennukis ruumi rohkelt ja minu ümber loodi kohablokkide abil ka nö turvatsoon: kinni läks kogu esimene ja rida minu taga. Ise istun lühimaa lennukites reeglina kohal 1A.

Viimasel ajal on Lufthansa hakanud HON-idele rakendama ka väga meedivat pre-preboardingut.

Oodatagi seda ei osanud aga suure terminali gate’s seisvale lennukile FCT-st viimise puhul. Autojuht viis mu ka siis täiesti tühja lennukisse (varem pidi alati mulle tavaliselt “torus” teed looma).

Kui purser minuga vestles, küsis talt keegi flight deckilt, et kas HON on ära toodud. Kinnituse peale, et HON istub kenasti oma kohal, avati ka üldine boarding.

Kui juba õhus olles crew üldiselt ka ise kaitseb minu kõrval olevat kohta (1A puhul 1C, sest 1B on äriklassis niigi vaba), siis ritta 2 siiski kolisid 2 itaallast omavoliliselt (tundus, et nemad omasid algselt 1.rea kohti)

Lufthansa jah, on väga tubli lendude jätkaja ning ka eerikokkulepete sõlmija (jätkab ka piiratud kujul lende USA-sse).

Sõltuvalt päevast jääb hetkel LH-l Tallinnasse 1-2 lendu päevas ja enamik lennukeid on A320-pere pealt donwgradetud CR9-ks. Ju ei tasu suurem lennuk ära ja samas CR9-ga lendab LH Cityline, mitte n.ö. suur Lufthansa.

NB! Lennuaegades on muudatused, mis on peamiselt tingitud asjaoluust, et ükski crew enam Tallinnas ei ööbi (seni ööbis pea igal ööl Tallinnas 2 crewd).

Kuna ei flight crew ega cabin crew Tallinnas lennukist ei välju, ei puudta neid ka Eesti võimude kehtestatud karantiin.

Kuna LH hoiab siiski mingil määral käigus ka oma üleilmset lennuvõrku, on see kindlasti abiks ka paljudele eestlastele kojujõudmisel.

Samas, nagu viimaste nädalate sündm uste pealt teame, võivad asjad muutuda väga ruttu.

Lennunduses jäävad pigem alles need firmad, kes valitsustelt rahasüsti saavad. Suured saavad seda üsna kindlasti, sest ei lase Saksa valitsus kaduda Lufthansal, Prantsusmaa Air Francel ega britid BA-l. Poolakate LOT vahest ka.

Euroopa Komisjon on juba väljeendanud seisukohta, et lennufirmadele selle kriisi valguses riigiabisid ei piirata.

Väiksematega nii hästi ei lähe ja mulle tundub (ma ei tea nende ärimudelit nii täpselt), et kõige suurem on ellujäämisrisk n.ö odavlennufirmadel.

Väiksematel firmadel ei pruugi nii hästi minna ja samuti on väiksemad riigid vaesemad.

Kindlasti osad firmad jäävad suurtele üles osta.

Eks ka minu lemmik Lufthansa Grupp on tekkinud sisuliselt teiste firmade üles ostmisie teel.

Selle tulemusena väheneb aga kindlasti konkurents ja väga kiiresti hakkavad tõusma hinnad, mis enne konkurentsi pärast allpool hoiti.

Lennufirmale ei ole vaja nui-neljaks lennata täis lennukiga. Igal lennul on oma tasuvuspiir, mida on vaja saavutada ja sealt edasi tuleb juba nö puhaskasum.

Selles osas on aga nagu ka iga teise äriga "miljoni dollari küsimus": milline on optimaalne hinnakõver.

Kuna lennukid ja meeskonnad on firmadel olemas ja neist isegi ei pruugi üldse kerge olla lahti saada, siis ma ei usu, et suured firmad oma liinivõrku koomale hakkavad tõmbama. Väikesed võibolla veidi küll.

Selleks et algul lennukid kiiresti täis saada (ning veelgi tähtsam: kiire cashflow) , on minu arvates suured soodukad tõenäolised, kuid aasta lõpu poole juba pigem haruldased.

Seega, kel vaba ressurssi nii aja kui raha näol, soovitan pakkumistest ruttu kinni haarata, kui need tulema hakkavad.

Väga kaua need reisipiirangud kesta ei saa. Vast on aprilli teises pooles juba enamik läbi.

Kui aga kestavad suveni välja, siis pigem jääb senine piirideta maailm üldse ajalooks...

Tänan, Snoop, parandasin ära. Mõeldud oli kka sagimist.

Veidi apokalüptiline reisikogemus. Hong Kong

Mitte nii väga HON-indusega seotud, kuid kuna mulle siia lausa eraldi teema loodud. panen kirja siia. :)

Kell on 1:22. Öösel. 12.märts 2020

Vaatan oma Hong Kongis, MongKokis asuva Cordis hotelli 36.korruse sviidi maani akendest välja. Uni läks ära. Olin kell 19 magama heitnud.

Vaade on üle Kowlooni sadamale ja sealt HongKong Islandile.

Sõiduteed on tühjad. Vaid mõni üksik auto sõidab.

Eelmine kord kui siin käisin, oli oktoober 2019. Üsna rahutuste keskpunkti aegu. Ka siis olid tänavad öösel varasemast sagimisest tühjad. Kuid täis politseiautosid. Mitte täis, kuid… saate aru, nad ei olnud tühjad.

Kui Lufthansa lend 796 Frankfurdist kella 15:30 paiku maandus, nägin esimest meeletut muutust.

Lennujaam oli tühi. HKIA, Hong Kong International Airport on alati olnud üks Aasia suurema liiklustihedusega lennujaamu. Koos Singapuri Changi ja  Söuli Incheoniga. Ka üks maailma parimaid, samuti koos nende kahega.

Nüüd on HK rahvusvaheline lennujaam Lantau saare külge inimkäeliselt loodud kunstllikul maalapil teistsugune. Täis lennukeid, peamiselt Cathay Pacific, selle tütarfirma Dragon  ja HongKong Airlines omi. Kuid lennukid on pargitud. Üsna tihedalt teineteise kõrvale. Ilma mingi kindla ajalise kavatsuseta neid taas taevaavarustesse inimesi ja kaupu vedama lasta… Kogu ruleerimisaja jooksul näen lennuväljal ühte LSG Sky Chef sõidukit — see firma ning Do&Co varustavad enamikes maailma õhusadamates lennukeid proviandiga… Täna näen siin ühte. Ainult ühte!

Lennukist väljudes, First väljub alati esimesena, ootas mind ja F / HON kaasreisijaid siiski (staatusekaaslased Flyertalkis olid mõni nädal tagasi raproteerinud, et see teenus on HKG-s peatatud) assistent. Kes juhtis meid läbi tervisekontrolli — termokaamerad on HK lennujaamas juba vähemalt üle 10 aasta, kuid nüüd oli lisaks veel 3-4 käsitermomeetritega — immigratsioonini ning samuti valvas assistent hiljem pagasilindi kõrval minu kohvrit.

Ma ei näe kogu teekonna jooksul eriti inimesi.

Kahju, et ma ei küsinud purserilt õhus, mitu reisijat meie B748 pardal oli. Firstis oli 8-istmest hõivatud 5. Äriklassi seatmapi olin ka vaadanud, see oli visuaalselt 70% täis. Need reisijad on kõik kuskil minu järel tulemas. Aga ilma meieta on lennujaam tühi.

Töötajaid on tõenäoliselt rohkem kui reisijaid. 

Sätin endale ette kaasa võetud 3M FFP3 taseme kaitsemaski. Olin nende varu soetanud üleilmse paanika alguses, jaanuari viimastel päevadel. Minust üle vahekäigu istunu, kes osutub olema arstiteaduste professoriks, kohendab enda oma ja ägestub: “need maskid ON mõttetud. Neid ei ole vaja ei siin ega Saksamaal! Siin eriti. Aga see on massihullus!”. Tõsi, Hong Kongis on maske kantud samuti pea alati. Kuid varem on see olnud vaid vast pooltel. Küllap nüüd on kõigil. 

Hiljem saan teada, et ongi kõigil. Ja kel ei ole, saab esimesel korral trahvi, teisel korral pannakse vangi. Ja Hongkongi elanikud ise on sügavalt veendunud, et tänu maskide kandmisele ongi neil lood selle COVID-19 viirusega päris head.

Saksamaal, kui olin sisenenud First Class Terminali, lehitses assistent esimese asjana murelikult läbi minu passi: “oo, see on ju uus ja tühi! Tähendab Teie, hr.R võite lennata probleemideta!”

“Aga millal Te eelmise passiga viimati Hiinas käisite? Neil võivad piiril olemas olla need andmed…” uuris ta siiski edasi ja kuuldes, et vaid möödunud sügisel, teatas rõõmsamalt “Alles Gut!”.

Koos uuesti välja trükitud — nad teevad seda FCT-s alati, olles eelnevalt üle täpsustanud ja kontrollinud minu pagasi asukoha — ja Lufthansa First Class hõbe-punasesse hoidikusse pandud pardakaardiga tõi ta mulle restoranilaua juurde ka suure QR koodiga A4 lehe. “Vabandan, kuid pean paluma selle Teil esmalt ära täita, Hongkongi võimud nõuavad. Te võite saada ka paberankeedi, kuid ma usun, et Teil on elektrooniliselt mugavam seda ka hiljem ette näidata”.

Sama päeva hommikul oli Hong kong teatanud oma piiride sisuliselt sulgemisest täiendavalt Itaalia ning osadele Prantsusmaa ja Saksamaa kodanikele. Sõltuvalt nende elukohast. Saksamaa puhul asub see piirkond Frankfurt am Main rahvusvahelisest lennujaamast vaid sajakonna kilomeetri kaugusel. Kellele huvi pakub, leiab sama küsimustiku: https://www.chp.gov.hk/hdf 

HKIA-s, vahetult enne Hongkongi piirivalvurini jõudmist pistetakse mulle nina alla tugevalt kiletatud A4 paber nii hieroglüüfides kui ingliskeelsete küsimustega taas minu päritolu ning viimase 14 päeva jooksul külastatud piirkondade kohta. “No, no and no” vastus sobib.

Pagasiala monitoridel on näha, et enne meid on viimastel tundidel maandunud vaid veel 3 lendu.

Lennujaam, suur lennujaam on inimtühi!

Arrivals hallis suudab silm kokku lugeda vaid mõnikümmend inimest. OK, mõnisada, no vähemalt paarsada tuleb minu lennu pealt veel…

Kui mulle järele tulnud autojuht mind linna viib, on ka Lantau-link ehk kiirtee tühi. Näen vaid kümmekond sõidukit. Ja neist üks on politsei, kes meid kiiruse ületamise eest peatab.

See tundub olema nüüd kummituslinn.

Linnas on siiski inimesi rohkem näha. Kuid ei tundu olema enam trügimist. Hinnanguliselt on ringisagijaid kolmandik sellest, mis varem.

“Welcome back, mr.R” teatab Cordis Club manager. Räägime lastest. Temal on lisaks 5-sele ka aastane tütar.  

“Teate, on nii hea näha ikka tuttavaid nägusid!” ütleb pärast väikest mõttepausi. “See näitab, et kõik ei ole siiski läbi”. 

“Muudatustest (olin nende kohta pärinud küll ka enne tulekut meilitsi), on meil nüüd hommikusöök ainult all restronis ja ainult a la Carte. Muud snäkid-joogid on kõik meil siin klubis endiselt. Muu on kõik endine” saan teada koos toakaardiga.

Tunnike hiljem, klubis keha kinnitades näen vaid kahte külastajat. Tavaliselt on neid siin olnud kümneid. Aga on ka veel suhteliselt vara. Järgmisel hommikul saan teada, et kogu 10 Club-level korruse peale on minuga kokku kliente 8. Tõsi, 9 korrust on ka juba mõnda aega konserveeritud.

Lufthansa osas kirjutasin pikalt varem.

Palun proovige teiste regioonide kõnekeskuste omi.

Näiteks UK või Venemaa või kasvõi Hongkong.

Eestis ei ole Lufthansal tegelikkukõnekeskust, on Eesti number, mis suunatakse CapeTowni kõnekeskusesse. Aga suurmatel turgudel on oma kõnekeskused.

Ma arvan, et suured lennufirmad, seni kuni ei ole 100% grounded, tühistavad ka nedi lende, mis tänase teamdise korral ei tohis 3 nädala pärast toimuda tänaste piirnagute tõttu, siiski alles lennule läehmal ajal. Sest loodavad erikokkuleppeid saavutada.

Ja osad ka saavutavad. Lufthansa jätkab näiteks küll väga vähendatud mahus, kuid siiski lende Chicagosse ja Newarki.

Samas, laupäeval ütles mulle üks nende purser, et nad ootavad sel nädalal otsust lendude peaaegu täielikust lõpetamisest -- see oleks ka lennuettevõttele kasulikum kui väidetavalt pooltühjade lennukitega elnnata, kuigi -- mina ei näinud viimase nädala nende lendudel küll tühje lennukeid. Pigem ikka üsna täis olid. Aga lendude hulk ise on drastiliselt vähenenud ja võib olla otstarbekas vahepeal juhe üldse seinast tõmmata. Et see hiljem muidugi tagasi panna.

Samas on lennfirmale kasulikum tühistada lend rohkem kui 14 päeva enne väljalennu aega, sest siis ei pea maksma kompensatsioone. Kodaniku soovil vaid raha tagasi.

Aga Aasia lennufirmad hakkavad taas tiibu srituama, see on selge ja ka loogline.

Euroopa lennufirmadel jõuab kätte kord vahepeal tiivad kokku panna ning maa peal olla, kuid eks me kõik loodame, et taas lennuliiklus hakkab taastuma. Kuu-kahe pärast või veidi veel hiljem. Aga ühel hetkel kindlasti.

Esiteks, võimalik et leitakse, et täielik isolatsioon surub majanduse liiga põlvili.

Võimalik, et võetakse kuulda WHO arvamust, et reisimise piiramine ei mõjuta niikuinii enam viiruse levikut.

Võimalik, et tuleb veel miski muu põhjus.

to haaletaja

Üldjuhul on lennufirmal kohustus toimetada reisija tagasi koju ehk siis juba alustatud reisi lõpuni ning kui tekib tõrge, siis seni kuni see koju tagasi toimetamine lõpuks õnnestub, peaks kehtima ka hoolitsuskohustus.

Samas on selle kõige juures üks "aga": riigivõimutegevus on tõlgendatav force majeure ehk vääramatu jõuna.

Kui palju 

Need õhuväravad kipuvad praegu kõik sulguma järjepanu. Ehk siis mida kiiremini koju saada püüate, seda kindlam, et see suhtkoht sujuvalt õnnestub.

Ma pigem arvan et Eesti eriolukord ei huvita ühtegi riiki. Piiride sulgemisel ja karantiini kehtestamisel lähtuvad pigem nakatunute arvust ja uute juhtumite juurdetuleku kiirusest.

Lufthansa ja nendega ühendust saamine

Kui kellegil on staatus, siis staatusklientidele on olemas (staatusest sõltuvalt) erinevad klienditeenindused. Nende Saksamaa number on toodud enamasti kaardi tagaküljel. Võite selle leida ka Miles&More kodulehelt peale sisselogimist (kuid see võib näidata ka eesti numbrit, mis on tegelikkuses suunatud Cape Towni kõnekeskusesse).

Kui vahetate Miles&More lehel (NB! Mitte Lufthansa lehel!) oma asukohamaad, saate ligi ka teistele numbritele. Palju lihtsam olevat tabada UK ja Venemaa numbrit.

Aitab ka LH Service äpi alla laadimine (iphonel on, vast on andrioidil ka). See tuleb aktiveerida oma kaardinumbri ja pin koodiga ning siis tekib kohe ridamisi juurde ühenduse saamise võimalusi (HON-il näiteks ka täiesti automaatne "vajuta ning ühendu" võimalus aga mu meelest läks ka Senatori elu selles osas lihtsamaks)

Lendude ümberbroneerimise ja tühistamisega on minu arusaamist (ja kogemust) mööda LH-ga niii:

ümber broneerimiseks peab veel kehtima sama tariifikood ning soovitaval lennul olema ka vastav broneeringuklass.

Siia (saatan peitub pisiasjades!) ongi "koer maetud". Nimelt nullib tariifi kehtivuse (saada olebuse nõue) ära kõikide mis iganes sooduskampaaniate (hooajalised müügid, 2 ühe hinnaga müügid jne) muutmise. Ehk siis küsitakse juurde raha hetkel kehtiva tariifini. AGA VÕIMALIK, et nüüdseks on sellest reeglist loobutud. Lähiajal katsetan.

Tühistada saab kõiki broneeringuid, milledele on tekkinud irregularity (ehk siis mõni algne lend on tühistatud).

NB! Veel paar päeva tagasi tuli raha tagasi saamiseks tühistada läbi kõnekeskuse! Internetis sai vaid piletist lahti. Aga see asi võib olla vahepeal korda tehtud.

Irregularity annab võimaluse ka kuupäevade muutmiseks, kuid mis määral, sõltub agendi lahkusest ja võimekusest.  

Samuti on minu meelest kõikide tariifide reeglites tasuta tühistamine, kui sihtkoha ametivõimud reisijat enam sisse ei luba. Seda võimalust väga ei teata...

Kui pilet tagastatud, tuleb hakata ca nädala pärast silma peal hoidma om pangakonto kaardikontol. Ja vajadusel minn apangast raha nõudma. Swedbanki puhul ei ole mina veel sentigi lennufirmalt näinud enne kui küsimas käinud -- kui piletikulu ja tagastus olnud erinevatel kuudel.

Raha tagastatakse reeglina samal moel, mil osteti pilet.

Ja veel. 

Üldjuhul peaks kõikide muredega tegelema pileti väljastaja. Lennufirma küll võib, kuid kui pilet ei ole nende vormistatud, siis reeglina esmalt suunatakse väljastaja juurde. Ehk siis eelis neil, kes ostnud LH-lt endalt või Eesti mõnelt tõsisemalt tegijalt (a la Estravel, Reisiekspert, mõni vast veel).

Jõudu, kannatust ja kindlat meelt!

USA keelustab igasuguse reisilennuliikluse USA ja EL vahel alates eeloleva reede südaööst 1 kuuks.

https://www.delfi.ee/news/paevauudised/valismaa/donald-trump-teatas-et-usa-ja-euroopa-vaheline-reisimine-keelatakse-vaid-uhele-riigile-tehakse-erand?id=89201333

Tõsi, ametlik leht annab veidi leebema info, kuid ka seal on täielik Schengeni viisaruumis 14 päeva jooksul viibinud isikute täielik sisenemiskeeld Ameerika Ühendriikidesse.

https://www.whitehouse.gov/presidential-actions/proclamation-suspension-entry-immigrants-nonimmigrants-certain-additional-persons-pose-risk-transmitting-2019-novel-coronavirus/

Kui USA-EL vaheline lennuliiklus peatub, tähendab see kindlasti suuri probleeme paljudele koju pääsemisel.

Rääkimata muidugi täiendavast hoobist kogu lennundussektorile.

Jaanusm,

KUI Sa selle suure promilliga ka edukalt ära võimleks (seal on lisaks koordinatsioonile ka reaktsiooni testimine), siis polekski Sa liikluses ohtlik. Ka Eesti suurima promilliga kinni peetud kodanik sõitis kenasti, kinni peeti kiiruse ületamise pärast.

Meie 0,2 promilli (millest alates trahvi saab), ei ole alkoholijoobega meditsiiniliselt kuidagi seotud ja on kõige otsesemalt seotud riigikassa täitmisega. Aga nii ta meil on ja seadust vaja täita. Eriti hea kui seadus on numbriga paigas ja number masinaga leitav ning midagi ei tõlgendata.

To jaanusm

Nali naljaks aga liiklusohutuse seisukohast on see nn testvõimlemine objektiivsem kui alkomeeter. Nimelt on inimeste alkoholitaluvus väääga erinev.

Ütleme nii, et alkomeeter on formaalne, testvõimlemine aga sisuline lähenemine. :D

Üldiselt on igasugused vahetamised ja tagastamised ka juhul, kui selleks täielik õigus, palju lihtsamad-kiiremad-odavamad, kui piletid algselt ostetud lennufirmalt endalt...

Aga vastuseks küsimusele: suure tõenäosusega ei saagi pileteid ümber vahetada.

Lennufirmad on kausmit taotlevad ettevõtted, mitte heategevuslikud asutised...

Ainsad võimalused, mis pähe tärkavad on:

1.lennufirma tühistas mõne lennu algsest lennuplaanist -- siis on reisijal 14 päeva jooksul õigus avaldada arvamust, et ei sobi ja tahta raha tagasi (või pakkuda oma marsruut, mida lennuifrma aga ei pea aktsepteerima)

2.Lennufirma on välja kuulutanud piletite vahetamise/tagastamise erakorralsie erisuse (näiteks selle viirusepaanikaga seoses).