Viimased kommentaarid

Lufthansa

Plaanitud lennud olid märtsi lõpus, piletid tühistatud 10.03.

Enda piletiraha sain tagasi märtsi lõpus. Olin pileti soetanud veel 8 inimesele, need laekusid riburadapidi juuni lõpus. Misjärel Swedbank hoidis seda veel 14 päeva kinni. Tänaseks kõik tagasi saadud.

Praegu saab LOT lehelt, äpist TLL-WAW liinile pileteid osta alates 16.07.

Üks lend päevas, ülepäeviti kas hommikuti või õhtuti.

Süsteemi on need lennud laaditud 3 päeva tagasi (ja ülejäänud 3-4 lendu päevas tühistatud).

Aga muidugi see ei tähenda, et LOT selleks ajaks juba pankrotis pole.

LOT plaanib küll uuesti Tallinna lendama hakata, kuid alates juuli teisest poolest ning kord päevas.

LOT taasalustab osa rahvusvahelisi lende 1 juulist, kuid Tallinnat sihtkohtade hulgas ei ole.

Vôimalik, et satume järgmisesse gruppi 15.07.

Täna on alates 15.07. LO lennud TLL algusega ostetavad, kuid vôib vast lahjemat mürki vôtta, et vähemalt enamus neist ei toimu, hea kui 1 päevane lend senise 4 asemel jääb.

@ uuuuuuuu

EL piires on Eesti Haigekassa kindlustatule tagatud täpselt samas mahus tasuta arstiabi nagu vastavas EL liikmesriigis enda vastavas haigekassasüsteemis kindlustatule.

Ehk siis koroonaravi küll üsna kindlasti.

https://haigekassa.ee/kontaktpunkt/arstiabi-euroopas-reisides/euroopa-ravikindlustuskaart

No hakkab meie valitsusele ka mõistus koju jõudma... :)

Kogu seda karantiinijura ei olegi (õnneks!) eriti reaalne jõustada vähemalt siin ilmajaos. Ja ega tegelikult niipea kui on kasvõi ühe riigiga karantiinivaba reisimine lubatud, avan see kohe “akna” üldse. 

Ehk siis olekski õige need sisenemiskrantiininõuded üldse kaotada, sest nende jõustamine tegelikkuses 100% ei ole niikuinii võimalik.

Jah, on hirmutamine lihtsalt mida tehakse. Ja sellega tapetakse turismi. 

Loodetavasti saab juuni keskel kogu see lollus läbi. :)

To marti384

Pigem sügisel.

Täna oli juba tore uudis et kohalikul ministril ei ole EL-s pädevustki mingeid lende keelata. Peab esmalt konkreetseks piiranguks loa saama Euroopa Komisjonilt.

Mina küll loodan, t Airbaltic ja Belavia asja nii ei jäta ning kohtu kaudu riigilt kena kopika kahkutasuks välja nõuavad. Ning esmase õiguskaitsena kohus ministri ebaseadusliku otsuse kehtivuse asjaoludes selgusele jõudmiseni peatab.

To Token556

Lastakse ikka.

Eestist lahkumine ei ole keelatud.

Tagasitulles aga kipuvad Sind 2 nädalaks karantiini kupatama.

Kodanik minister keelas otselennud. Ega tal jätkulendude keelamiseks ka võimu polekski.

ÜLDISELT tehti minu meelest väga valesti, et Euroopa sisepiirid üldse suleti. Kui Euroopa Liit neid tsentraalselt (ehk siis kohalikke jupijumalaid mitte kuulates) ei ava, siis ainult lähendab see tublisti selle moodustise kadumist ajalukku. Viimatine uudis ehk Euroopa üldised soovitused selles osas olid pigem sellised nagu ennevasti sm Brežnevi kõned. Aga ootame juuni keskpaiga ära ja vaatame, mis saab.

Piiridel oma reisidokumendi vahepeal kellegile näitamise vastu ei ole minul mitte midagi. 2-nädalase karantiini vastu aga küll ning just see ongi see majandust ja turismi surmav meede, mille osas meie maal loodan küll siiralt, et varem või hiljem see kohtus vaidlustatakse.

Eestis suleti piir, kui selle sulgemist üldse õigeks saab pidada, üsna õigel ajal -- ei liiga hilja ei liiga vara, Eestist lahkumine on õnneks kogu aeg lubatud olnud ja juhul kui mingil seltskonnal mõnes riigiaparaadis peaks uuesti tekkima isu seda korrata, jääb küllap ka tulevikus.

Asi, millel on suurem kasulik mõõde, on ürituste ja suurte inimgruppide liikumise keelustamine. Ehk siis vot ei korda enam seda kuulsat Saaremaa pallimängu, kui  mingilt osalevalt poolelt on teoreetiliselt suurem nakkusrisk ning vahest ei luba ka tšarterlende, mis suurema nakkuskoldega ühendavad, enam ei õhku tõusta ega maanduda.

Euroopa sisepiire ei tohiks kohalikel jupijumalatel minu arvates üldse õigustki olla kinni panna ega hoida. Ja seega on piiride avamine igati õige. Tõsi, tehtud praegu väga poolikult, kuid siin tuleb aru saada, et ega otsustavad jupijumalad vaatavad ikka ka kangesti Brüsseli poole. Ja kuna sealt "käsulaudasid" ei tulnud, tehti pigem vähem kui rohkem.

Euroopa välispiiride osas on minu suhtumine ka kahetine. Nimelt lasti sellega pudelist välja džinn, mis varem väääga pika aja jooksul sinna topitud sai.

Ehk siis, kas piirid senisel kujul üldse enam avanevad, ei ole sugugi kindel.

Meiesugusele väikeriigile oleks muidugi kasulikum, kui meie saaks oma piiri avada. Vähemasti umbes nii, nagu kunagi kui seal esmakordselt käisin, Omaanis oli -- keelustatud olid turismigrupid, kõik tulijad pidid olema eraviisilised tulijad, kas siis äri-, era- või turismiasjus, selles vahet polnud.

Ehk siis jällegi, ohtu võib endast ju kujutada tõepoolest suurest katkupesast tulev 180-pealine lennukitäis, kes kas olid seal kuskil koos või kipuvad siin kuskil karjas liikuma. Kuid olulisel väiksem on oht ka 100 -l inimesel, kes ei olnud 100 kaupa koos ei seal ega plaani olla siin.

Seda viirust ei ole võimalik välja suretada ei karantiini ega liikumispiirangutega. Ainus efekt, mida sellega saavutatakse on lõppkokkuvõttes majanduse põhja laskmine.

Selle viirusega ongi ainult 4 võimalust: 

1.õpime temaga koos elama ning lihtsalt katsume natukene endid kaitsta (peseme käsi, hoidume mingil määral lähikontaktidest 

2.leitakse ravim (eelistatultt mõnede vanade ravimiti kokteil, et vältida bürokraatide aastatepikkuseid "tõenduspõhiseid" katseid) ning sealt edasi ei olegi mingit vahet, kas keegi jääb haigeks või ei jää, läheb täpselt nagu gripiga

3.saavutame karjaiimmuunsuse

4.viirus kaob iseenesest ainult temale teadaoleval põhjusel x hetkel ära, nagu kadus SARS-1.

To improved

Meie ministrite ja ametnike lolluses ei ole tõepoolest ei otsa ega äärt! :(

Lufthansa avaldas juuni sõiduplaani täna.

Kuu lõpuks saab lennata juba 106 sihtkohta.

Tallinnas jätkub juuni esimesel 2 nädalal senine sõiduplaan, kuid lende on 3 asemel 4. Loodetavasti alates 15.06. on lennud igapäevased ja x hetkel lisandub igapäevaselt teine lend.

https://newsroom.lufthansagroup.com/english/newsroom/all/lufthansa-group-significantly-expands-service-with-june-flight-schedule/s/6d2410cd-36db-4bf4-b18e-1bd4b09a2219

To jaanusm

Pead anda ei julge, kuid Sinu kirjeldatud olukorra realiseerumisel, eriti kui pileti ostmise hetkel sellist piirangut teada ei olnud (vot just Hispaania kohta paraku tänasest on), arvan siiski, et lastakse lend trahvita muuta või tühistada. Aga jah, pead ei anna ning see lähenemine võib olla ka case by case. Minul endal on ka siin kirjeldatud kogemus, kus Kreekas võimaliku karantiini sattumise vältimiseks oli seesama lennufirma kohe nõus mu kahest erinevast lennuplaanist/piletist kokku 3 segmenti vahelt välja jätma ja mind kohe koju lennutama.

Lufthansa on praegu öelnud, et selle nädala jooksul avaldatakse juunikuu sõiduplaan.

Aga see on jah kindel, et eks nad püüavad ise lende lisada niipea kui see võimalik ja mõttekas on ning seega arvatavasti see sõiduplaani avaldamine nii kuu kaupa esialgu käima hakkabki. Kuigi muidu oli ju aasta peale kokku 2 sõiduplaani...

To 

LauraA

LH882/883 toimub ka praegu ja on toimunud kogu selle meie eriolukorra aja.

Tegemist on olnud ka ajalooliselt LH põhilennuga Eestisse. Ja võimaldab väga paljudel Saksamaal maanduvatel kauglendudelt tulnud reisijatel õhtuks Tallinna jõuda. Eks seal ole ka Lufthansale logistilsied põhjused.

Väga populaarne LH884/885, mis saabub Tallinna südaööl ja lahkub varahommikul omab paraku praegu piirangut, kuna see lend tähendab, et vähemalt 2 crewd (crew, kes lennuki Saksamaalt toob ei tohi hommikul veel uuesti lendu minna) peab kogu aeg Tallinnas ööbima. Ühest küljest on Eestis kehtiv (minu arvates) lollakas karantiininõue (mis küll ei tohiks kehtida lennumeeskondadele, kuid ometi on ka mulle LH-st välja toodud -- võimalik põhjus, et Eesti ei ole sellest erandist IATA-t informeerinud ja nii ei ole seal seda erandina välja toodud) ning teisalt ei ole meil praegu hotellidega just päris hästi. Nimelt hotell, kus LH crewd ööbivad, ei võta meil praegu külalisi vastu. :(. Hotelli muutus on aga pikk ja aeganõudev protsess. Sest nii on väga üikaajaliste lepingutega paika pandud.

Kui need mured lahenevad, siis usutavasti läheb ka see lend uuesti käima.

Jääb veel nö päevane lend LH880/881, mis väljub FRA-st tsipa enne 10 hommikul ja Tallinnast lõuna paiku. See on olnud alati nö "täiendav lend", mis ei ole kogu aeg lennanud. Samuti on aeg ajalt seda opereerinud Lufthansa Cityline väikeste lennukitega.

MUC-TLL-MUC LH lendude taasvamise osas mul infot ei ole.

USA-sse sõidab Lufthansa ka täna aga vääääga piiratult. Aasiaga sama lugu. Mõlemad suunad sõltuvad hästi palju sihtriigi poliitikast liiklus taas vabalt avada ehk siis ilma kohustusliku karantiinita. Ma ise pakun, et enamik põhisihtkohti avanevad juunikuu jooksul. Ma tõesti ei usu, et seda äärmiselt mitte kuluefektiivset viirusetõrjet riigid jaksavad enam kaua pidada ning üsna pea lüüakse üsna üldiselt käega.

Minul on hetkel kehtiv pilet Hongkongi juuli esimeseks päevaks ning USA kuu-paar hiljem plaanis. Praegu ollakse nende lendude toimimise osas ka lennufirma poolt väga optimistlik. Usun küll, et lende on vähem -- a la kui LH Grupp omab tavaoludes 3 igapäevast lendu HKG-sse (vastavalt algpunktiga FRA, MUC ja ZRH), siis piirdutakse esialgu sõltuvalt päevast kas 1 või 2 lennuga. Samuti ka USA põhisihtkohtadega.

Hetkel on välja käidud et 1.juunist hakkab LH lendama 106 sihtkohta. Ja ma mitte kuidagi ei usu, et need kõik Euroopas olema saavad ;)

https://newsroom.lufthansagroup.com/English/Newsroom/lufthansa-group-airlines-to-take-off-again-with-160-aircraft-from-june----june-flight-schedule--with/s/5bc2f8bc-943f-44a7-b00f-2ab7f360f236

to improved

ma pigem arvan, et nendele tagasilöökidele hakatakse varekm või hiljem igal pool käega lööma. Just kuluefektiivsusest lähtudes.

to 

Alaskaman 

Vaat' pakettreisid on võimalik et just need, mis pigem toimumata jäävad.

Liinilendude piletite hinnad hakkavad pigenm tõusma -- sest lende on vähem. Aga võimalik, et algul, selleks, et inimesi üldse lendama saada, tuleb ka soodustusi.

Antikehade testrid annavad väga-väga vähe valepositiivseid. Valeneegatiivne on rohkem tõenäoline, kuigi ka see tase on oluliselt parem, kui meil kommunikeeritud.

Viimase 24h mujal tehtud testi nõudmine on suhtkoht absurd. Samas ei ole teada, et ükski Eesti medasutus täna üldse sellist tõendit väljastaks.

Ma küll isiklikult arvan., et väga varsti ei nõuta mingeid teste ja leitakse, et palju kuluefektiivsem on lasta viirusel omasoodu minna. Kogu ühiskonna jaoks.

Aga alguses x hulk võivad veel püüda kangesti testida jne jne

To ave3006

ega ma seda viidatud uudist ise ei koostanud :D

Aga mina tõlgendan teksti

Every international traveler who currently arrives in Greece must land in Athens and undergo a health screening, including a COVID-19 test with a quick turnaround for results.

nii, et lubatud saab olema KOGU rahvusvaheline turism, kuid jah, ainult läbi Ateena lennujaama, kus nende tervist koheselt kontrollitakse (vähe usutav et selleks rakendatakse kalleid ja pikka aega nõudvaid teste, pigem lihtsamad ja kiiremad -- 100% viiirusetõrje ei ole tegelikult mitte kuskil kuluefektiivne tegevus).

Ega selles ainult 1 sisenemispunkti valimises midagi erilist ei ole -- USA on suur maa, kuid riiki sisenemine on lubatud ainlt läbi 13 lennujaama.

Lufthansa

LOT

Turkish

AirBaltic

Finnair (kuigi ma nende piletit ei osta)

To ajukirurg

Sõna-sõnalt võttes transiit, mille käigus lennujaamast ei väljuta, ei kuulu.

Vaatasin igaks juhuks hetkel kõige-kõige soodsama SAS Tallinn-New York pileti tingimusi.

Ka seal on, nagu arvasingi,  klausel:

FULL REFUND PERMITTED BEFORE DEPARTURE IN CASE OF
          REJECTION OF VISA. EMBASSY STATEMENT REQUIRED

To smallisland

Viisast keeldumine annab LH-l jah, full refundi.

Vajalik on teoreetiliselt vastab dokument (et kodanik x ei ole lubatud riiki siseneda) saatkonnast, kuid praktikas ei ole seda justkui küsitud. Ise olen aastaid tagasi kasutanud, kuid vähemalt Lufti tariifireeglites on see punkt seni kõigis sees.

Kui teemaalgataja otsiks oma piletilt üles tariifikoodi (4-10 kohaline numbri/tähekombinatsioon) ja avaldaks pileti ostmise aja, saaksin konkreetse reegli tariifide ajaloost Amadeus süsteemis järele vaadata.