Viimased kommentaarid

Väga asjalik info, suur tänu jagamast!

Ise küll nö "paberitega", kuid lapse läbipõdemistõend saab kone-kohe läbi ja kui lennata saab kun 12 aastane LHG ilma igasuguste testide-tõenditeta, siis lounge sisenemiseks on ikkagi paprit vaja.

Täienduseks improvedile Sitsiilia lennujaama osas:

Kõikide lennujaamade check-ini töötajad lähtuvad reeglina dokumentide kontrollimisel (sh kõikvõimalikud vaktsineerimis-, testi- ja läbipõdemistõendid) IATA poolt peetavast andmebaasist TIMATIC.

See on üldjuhul nende jaoks ülim tõde ja ei pruugi kõlvata ka presidendi allkirjaga lubatäht :D

Läti piirivalve ei tea testimise asjaoludest mitte midagi.

Samas ei tea  nad ka midagi meie digiloost.

Testi tulem trüki ikka välja Synlabi süsteemis testi.me

Autoga sõites probleeme tekkida ei tohiks kuidagi, lennukiga minnes võib Tallinna lennujaamad mõni aktivist kobisema hakata (arsti saatekirjaga testil on all paremas nurgas muu hulgas kiri medcovid).

Samas on kogu see meil TA poolt räägitud jutt, et riigi rahaga tehtud testi reisimiseks kasutamine olla karistatav väärtegu pigem fantastika valdkonda kuuluv ja good luck neile sel teemal kohtus jagamiseks. ;)

Hea Poola asjatundja.

Minu viidatud Timatic on mõeldud lennufirmadele. Ja sealt edasi mõeldes kehtib eeskätt lennureisijatele.

Maismaatranspordi puhul võivad jah, reeglid olla teised. Kuigi Sinu viidatud leht on igivana ning seal on seejuures selgelt öeldud, et Poola piiriületuse kohta on aktuaalne  Poola piirivalve lehel (mis on üldiselt sügavalt poolakeelne).

Samas ka Sinu toodud lehel on lõpuks lõik:

**Important! **Persons vaccinated against COVID-19 are exempt from quarantine. This applies to persons who have been issued a certificate of preventive vaccination with a vaccine that has been approved for marketing in the European Union.

See Poola jutt on täiesti jama.

Testi on vaja ainult selleks, et ei peaks karantiinis olema (ja võib teha ka lennukiga minnes näiteks WAW lennujaamas.

Kuid mitte mingit testi ega karantiini ei ole vaja:

Transiitresijatel

Täielikult vaktsineeritutel

Läbipõdenutel

Seda eeldusel et ei saabuta nö viirusvariandiriikidest otse. Teoreetiliselt ei tohi olla neis ka viimase 14 päeva jooksul käinud, kuid seda ei ole nende piirivalvel võimalik tuvastada ja (minu meelest) loll, kes seda ise ütlema läheb. Lennufirmad seda infot riikidega ei jaga. Minul Brasiiliast tulnuna (kuid Poola jaoks Zürichi lennult) ei huvitanud piirivalvet peale järgmise päeva pardakaardi üleüldse mitte midagi. Mitte-transiitreisijatel oli aga vaja testi, vaktsineerimise või läbipõdemise kohta paberit.

Varssavi hotellis ei huvitanud aga mitte kedagi üleüldse mitte miski. Paari nädala tagune kogemus.

Samas, vastavalt Timaticule ei ole ka täna Poola sisenemiseks mitte mingit testi vaja. Ilma testita võib vaid tekkida karantiini kohustus.

Põhimõtteliselt sama info ka Eesti Välisministeeriumi lehel:

https://reisitargalt.vm.ee/riigid/poola/

dim123

Minu läbipõdemistõendil (Confido väljastatud, mitte see kolmapäevaõhtust saadaolev EL läbipõdemistõend), oligi toodud see konkreetne sõnastus, et on läbi põdenud ja ei ole nakkav.

Tõsi, üks TLL check-ini töötajatest vaatas seda küll esmalt kui siga seebitükki aga kui olin teda julgustanud Timaticust kinnitust otsima, sealt ta selle ka sai. Teistega pole aga sedagi vaja olnud.

Mina olen kogu selle pandeemia-aja käinud Lätis ca kord kuus ja pole kordagi ühtegi testi pidanid tegema. Tõsi, enne läbipõdemist kasutasin teist erandit. Olles muu hulgas ka Läti ettevõtte omanik, sai ka vabalt käia ning ei pidanud ka isolatsioonis olema (Covid-paesile tekkis veidi koomiline rida et isolatsiooni ei pea jälgima kui tegelen tööalaste või muude tegemistega, see “muud” oli selline koomiline :) ). Sellist erandit, muide, ei tule nende raamatumahtu koroonatõrjemäärusest ka kuskilt välja, kuid justkui tekib muude asjade koosmõjul.

Mina kirjutasin selles osas siis nende riigipolitseile (valsts polis) kirja ja sain sealt ka vastava vastuse et ei vaja riiki sisenemiseks ei testi ega pea ka isolatsioonis olema.

Aga see, et läbipõdemistõendiga saab Läti piiri vabalt ületada, on tänaseks praktikas korduvalt proovitud.

Seda, et EL koroonasetifikaadi süsteem ka lõpuks toimima hakkab, ootan ka mina väga. Hädasti oleks vaja ka seda, et lõppeks tänane liikemsriikide anarhia vana liikumise osas. Rahvatervise taha pugemine ei ole miski mõitslik argument!

Minu kogemus — test kell 8 hommikul (aga Tallinnas nende enda peamajas) ja tulemus käes kell 15.

Riigi finantseeritud testide tulemused laekuvad ca 12-15 tunniga. Positiivne test samuti.

Kõigi jaoks ei ole. Aga neil on nimekiri riikidest, kelle läbipõdenuid ja kelle vaktsineerituid lubavad.

Kuna riiki SISSE lubatakse ka ainult läbipõdemistõendiga ja nii on ka kirjas kõikvõimalikes andmebaasides ja sai kinnitatud ka lennufirma ning turismifirma poolt, ei osanudki seda kahtlustada, et peamine konks on hotellides, kellele pandud kohustus jälgida MIS RIIGIST kodanik pärit. Kui oled _õigest riigist_ võid ka turistina olla. 

Jalgpallipilet annaks ka võimaluse ööbida aga siis peab see ka reisiplaaniga sobima ehk siis lennuplaani järgi olema võimalik seda mängu, millele pilet, ka vaatama minna.

Eksid, dim123.

Räägin täiesti isiklikust kogemusest. Ja kuigi mina olen kogu aeg kuulunud isolatsioonist ja testist ka teise erandi alla, siis alates aprilli keskpaigast on erandiks ka läbipõdemine.

Aga mis siin ikka tühipaljalt rääkida -- igaüks saab selles ise veenduda lehel https://covidpass.lv/en/ peale seda kui on valitud oma Lätti sisenemise eesmärk (seal hulgas transiit)

Seal on SÕNASTUS:

I perform that 72 hours before entering the Republic of Latvia I have performed the Covid-19 test and can show a negative result or can present a medical document confirming that I am not infectious.

Selle or.... teksti alla kuulubki see läbipõdemistõend.

Sama info  on ka (tõsi, algselt raskesti leitavalt) AirBalticu kodulehele siin:

https://www.airbaltic.com/et/latti-reisimine

Kus on muu hulgas öeldud:

Enne saabumist ei pea negatiivset testitulemust esitama:

  • alla 11-aastased lapsed;
  • transpordisektori töötajad ja meeskond, kui nad reisivad oma tööülesannete täitmiseks või naasevad neid täitmast;
  • reisijad, kes esitavad meditsiinidokumendi selle kohta, et on COVID-19 läbi põdenud ja paranemisest pole möödunud üle 180 päeva;
  • rahvusvahelise transpordi valdkonna töötajad, kellel on kehtiv tõend;
  • laevale minevad või sealt tulevad meremehed;
  • valitsustöötajad või diplomaadid ja nende pered;
  • riiklike ametiasutuste kutsutud isikud. Lisateave.

Läbi Varssavi lennates (transiit, kui lennud on samal piletil) ei ole vaja üldse mitte midagi (ei läbipõdemis- ega vaktsineerimistõendit ega testi) Poola jaoks.

3 nädalat tagasi huvitas politseid/piirivalvet ainult järgmine bp, kõlbas ka see et öö linnas

Lätti sisenemine (ja ka transiit) on Eestist täiesti testivaba neil kes on viiruse viimase 6 kuu jooksul läbipõdenud (ise olen seda paberit korduvalt kasutanud ja ei mingit testi ega mingit isolatsiooni, viimati käidud 1,5 nädalat tagasi) ning väidetavalt ka täielikult vaktsineeritutel, kuid ise ei ole seda varianti kasutanud. Läbipõdemise erand kehtib nii lennuki kui autoga reisides. Vastav info on ka TIMATICus ilusti kirjas.

Täites covidpass.lv vormi tuleb see sealt ka ilusti välja. Airbalticu pardakaardile trükitud PCR testi nõuet ei maksa selles osas liiga tõsiselt võtta.

Reisil tuleb inimese tegelik loomus alati väga hästi välja. OK, võibolla paaripäevasel veel mitte, kuid nädalaga juba kindlasti.

Kõige hullem asi, millega olen kunagi ammu-ammu kokku puutunud, oli pidev vingumine a la stiilis "rand on nii liivane ja meri on nii soolane ning nii soe et seal ei saa ju ujuda". Aga sellised on kõige parem jätta esimesel võimalusel omaette virisema.

Kindlasti peaks reisima koos inimesed, kes teineteist ja/või kokkulepitud reegleid arvestavad.

Igal asjal on enamasti oma aeg ja koht. Vastutustunne on oluline.

Ai, milline valus teema...

Jaanuar: 

Saksamaa (perereis)

USA Kalifornia ja Nevada (tööreis)

Veebruar:

Tšehhi kuid ainult Praha tööreis

USA Georgia ja Florida (peamiselt pereis, väheste töösugemetega)

Prantsusmaa (tööreis)

Märts:

Kreeka (tööreis)

HongKong (tööreis), Hiina jäi ära, sest siis ei saanud sinna enam sisse

Suvel:

korduvalt Ungari perereisina

Ja enam-vähem kogu aastapeale ühtlaselt jaotatuna:

kümmekond tööreisi Saksamaale,

4 reisi Poola

8 reisi Leetu

20 reisi Lätti

Lendamata jäid: Argentiina, Brasiilia, Kolumbia, veel 2 x USA, 4 x HongKong, 2 x Hiina, Omaan, Tai

Piletid olemas: Argentiina, Brasiilia, USA, Hong Kong, LAV, Tai.

Kindlasti lugematu hulk Lätit ja Leedut 

Lähemalt võttes veel: Saksamaa, Poola, Prantsusmaa, Holland, Kreeka, Inglismaa,Ukraina, Venemaa.

Minu reisimisele eriti soodukaid ei tehtagi, kuid näiteks LH ex-TLL partner-First kampaania raames on praegu 3 sihtkohta piletid soetatud.

To inbox.

Sinu lendude muutmisel on peamine küsimus selles, kas kõik algselt broneeritud lennud ka toimuvad.

KUI kasvõi üks neist lendudest on tühistatud või on sõiduplaani muudetud nii, et kas väljalend või saabumisaeg on muutunud rohkem kui 2 tundi, on Sul õigus saada tagasi 100% piletiraha j ateha ka endale sobivaid muudatusi.

Kui aga kõik lennud toimuvad, on Sinu võimalused palju väiksemad ja tagastamissoovi korral on jah tagasi saada vaid tariifis lubatud osa ehk enamasti lennujaamamaksud (kuid mitte nn International surcharge)

Kuigi ka siis võib õnnestuda pileti väärtuse kasutamine teise pileti ostuks.  Kas see Sinu piletiga võimalik on, saad vaadata ise siin https://www.lufthansa.com/xx/en/flightvoucher 

NB! vautšeriks konverteerimise protrsessi tagasi pöörata (ehk ikka soovitud ajal/tariifiga lennata) ei ole mitte kuidagi võimalik.

Kui kõik lennud toimuvad, siis on Sul justkui õigus 1 kord muuta ka lennu aega, kuid sellega kaasneb hulgaliselt piiranguid. See sihtkoha muutmine käib aga olemuslikult läbi pileti väärtuse kasutamise. 

Kui aga mõni Sinu lendudest on tõhistatud või piisavalt muudetud, on Sinu võimalused palju suuremad:

Võid pileti vabalt ümber broneerida (muuta kuupäevi).

Aga võid ka pileti avatuks jätta. Seda saab teha minu teada vaid kõnekeskus ja tähendab see seda,e t Sinu broneering kaob Sinule nähtavatest süsteemidest ja kõik algsed lennukupongid piletil tühistatakse, kuid teatud tähtaja jooksul (vähemalt selle aasta lõpuni aga see aeg võib täna ka pikem olla) saad selle sama kõnekeskuse vahendusel muuta lennu aegu.

Siin oli ka küismus kui pikalt on võimalik olemasolevat piletit uuteks lendudeka kasutada.

Pileti väärtust jah, kuni järgmise aasta lõpuni aga see tähendab igal juhul uue pileti hinnastamist ning reeglina küsitakse raha juurde, kui sama tariifi enam saadaval sel hetkel ei ole.

See reegel ei ole absoluutne (minule olen saanud ka sellest reeglist erandi  ja sama soodushinnaga, mis ostsmise hetkel kehtis vaid 10 päeva ja millega ostetud pileti kehtivusaeg lõppes pea pool aastat enne uusi lende, aga selle erandi põhjus võib peituda minu mustas kaardis. Kuldkaardiga võib ka proovida, kuid sinisega tõenäoliselt lootusetu. Reisifirmade jaoks on see võimatu, teatud juhtudel teatud kõnekeskused aga saavad tegelikult teha).

Kuni pileti kehtivusaja lõpuni on tegemist Sinu jaoks algsete lendude tühistamise puhul Involuntary Rerouting / Reschedule case'ga ehk siis  ei oma pileti kehtivusaja jooksul mingit tähtsust algse tariifi saadavus pileti muutmise hetkel.

Sellest kõigest mööda minekuks on olemas ka üks tehniline trikk, kuid see  agendi soovi ja oskust.

Lufthansa enda süsteemis saab pileteid 360 päeva ette. Distributsioonikanalites minu teada 340 päeva ette broneerida,

Kui Sul on selles osas lisaküsimusi, võid ka mulle sõnumi saata. Sinu pileti algseid tingimusi on võimalik vaadata teades järgmiseid asju: marsruut (algus ja sihtlennujaam, pileti ostmise kuupäev, lennu algselt planeeritud ajad ja tariifikood (Tariff basis piletil) PNR-i ära turvalisuse kaalutlustel mitte kellelegi palun saada.

Dokument, kus erinevad võimalused on hästi lahti seletatud, on nähtav siin: https://www.lufthansaexperts.com/shared/files/lufthansa/public/mcms/folder_102/folder_3625/file_147655.pdf

@Minuke

Otsust Eesti lülitamiseks Lätis nn kollaste riikide hulka täna ei ole. Selline otsus või mõni muu otsus tehakse Läti valitsuse poolt homme, nad reedeti arutavad neid teemasid.

Kui Sa ületad Eesti-Läti piiri reedesel kuupäeval, ei laiene Sulle mitte mingi eneseisolatsioonikohustus aga ka juhul kui Läti valitsus peaks otsustama Eesti nö kollaseks lugeda.

Piirikontrolli nad ei taasta mujal kui lennujaamas lihtsal ja proosalisel raha puudumise põhjusel.

Ja ega nad oma piirirajatisedki ju viinapoodidele välja rentinud nagu Iklas näha :D

@Ummi18

Ma lugesin seda Terviseameti presiiteadet ka nii ja teistpidi, kuid mitte kuskilt ei näinud, et sellest nn itaalia koldest 5 haiglas oleks. 

Öeldud on: Itaalia reisi kolle (9 haigestunut, 5 neist on  Lääne regionaalosakonna jälgimisel)

Samas, nagu siin palju jutuks olnud ja minu meelest ka tegelikku olukorda kajastab -- ei jäta nende teadete ega manitsuste tõttu me oma reise ära. Ise ka ei jäta.

See on lihtsalt meie elukorraldusega kaasnev nähtus.

Neid arvamusi, mitu erinevat mutatsiooni viirusest on, on kümneid kui mitte sadu.

Aga üheks ühiseks jooneks tundub olema muutunud, et viirus levib nüüd palju kergemini, kuid halba teeb palju vähem.

Ei ole ühegi viiruse enda huvides oma peremeesorganismi tappa. Loomulik areng, et muutub nö pehmemaks.

Läti on juba teatanud erandist transiidile, erandi sisuks on, et kui Läti Vabariigi pinnale viibitakse maksimaalselt 12 tundi ja Lätis ei ööbita, siis ei pea jääma mingisse isolatsiooni.

Minul on ka firma Lätis ja seega nii seal käimist kui sealsetega suhtlemist palju. Nö minu lätlased on mulle selgitanud (ja niipalju kui leidnud, on see ka kuskil ikka kirjas olnud), et ega selle eneseisolastioonikohustusega eestlast keegi ei takista riiki sisenemast. Tähendab see eneseisolatsioon seda, et peab viibima riigile teatatud aadressil, kust tohid minna välja toidupoodi ja jalutama! (kui hoiad teitsgea vahet 2 meetrit ja kannad maski) ning IGAL HETKEL võid vabalt Lätist lahkuda, saates selle kohta siis lihtsalt teavituse Läti politseile.

Ka seda oma isoleerumise kohta võid muuta nii mitu korda kui süda lutsib, ainult, et taas pead riiki teavitama.

Lältaste resümee asjast oli, et tehtud on see kõik ikka lätlaste endi kiusamiseks, sest eestlane ja leedukas tulevad ja lähevad ikka , millal aga heaks arvavad, kuid nemad vaesekesed enam Eestisse nii lihtsalt ei saa, sest riigikassa täitmise kaalutlusel käivat kohalik politsei lätlaste endi elukoha aadressil vaat'et igapäevaselt trahve noolimas kui isoleerunu ei peaks hetkel kodus olema. Seda olla nende meedias mingis intervjuus ka ametnikest keegi öelnud, et isolatsiooni eirajatest on tubli täiendus eelarvele loota.

Lõpuks ma aga olen üsna kindel, et see Eestist saabunutele eneseisolatsiooni kohustuse eluiga on max paar nädalat. Kas pannakse Euroopa Liidu tasemel jonnakatele liikmesrikidele päitsed pähe ja tuleb väheke mõistlikum üleliiduline suhtarv 50 (kuigi see positiivsete testide loendamine on niikunii suht sarnane tatiste ninade loendamisele kui ei vaadata: palju teste tehakse ja ku ipaljud tegelikult ka ravi vajavad). Või tuleb Läti riigile endale mõistus läbi rahakoti pähe. Hetkel nende majandusminister lausa nõuab, et see suhtarve viivitamatult ära tõstetaks ja tervishoiuminister Ilze Vinkele ajab jonnist sõrad vastu.

No ja nagu minu lätlased öelnud on: Läti teeb lõpuks niikuinii nii nagu Eesti ees tegi. Samamoodi läks ka lendude keelamisega ju. Leedukas ei ole ühtegi lendu mitte kuhugi keelanud juba mitu kuud. Meil on majandusreeglite vastu tegutsevalt neid üks minister keelanud, kuid lõpuks võeti kuulda mõistuse häält. Läti mõistis sellesama Ilze Vinkele isikus meie otsuse hullusti hukka. Ja 5 päeva hiljem lubas Läti lende veel palju laiemalt, kui Eestis lubatigi.

Mar_Lu

FRA ehk Frankfurt am Main

Kevadine lennu tühistamine oli seotud kindlasti lendude vähenemisega -- plaani järgselt oli siis aalgselt 3 lendu päevas Luftil TLL-FRA marsruudil, kuid praktikas jäi 1.

Teemaalgatajale vastuseks -- Lufthansa valik on kahtlemata kõige turvalisem lendude toimivuse seisukohast. Nii Frakfurt kui ka Viin on mõlemad Lufthansa Grupi kodulennujaamad ning opereeritavad grupi lennufirmade poolt.

Saksamaal puudub üldse piirmäär lendude keelustamiseks ja lennatakse kõikjale, kuhu lastakse ja kus see end majanduslikult ära tasub. Frankfurdi lennujaam töötas ka kogu märsti ja aprilli ning ka FRA-TLL lennud toimusid kogu aeg.

Muide, praegu on ka absoluutselt kõik LH piletid suvaline arv kordi vabalt (ehk siis trahvivabalt) muudetavad. Lennukipileti kehtivusaeg on 1 aasta.

Lugupeetud pta!

Ei, ma ei jäta selle Covidi pärast reise ära. Ja ei jäta ka väga paljud.

Idee, et _ainult välismaalt_ või peamiselt välismaalt tuuakse nakkus, ei päde ega kanna.

Ja kui ka kannaks, siis ikkagi ei ole väärt miskit ka suletud ühiskond.

Pealegi, Tallinnas on täna nakatumise _väheke mõttetu suhtarv_ (nagu EE artiklis täna kenasti öeldi) juba üle 30. Seega puhtalt statistiliselt on paljudes Euroopa täna riikides ohutum viibida kui Tallinnas või üldse Eestis.

Mina reisisin, reisin ja jäängi reisima. Absoluutses sõltumatuses seda puudutavatest koroonateemalistest soovitustest ja suunistest. Peamiselt töö pärast.

Ja täiesti tõsiselt hindasin just mõni päev tagasi riske ning leidsin, et nö välismaal olles on mul väiksem kokkupuute võimalus viirusega, kui kodus näiteks Selveris käies.

Päris ausalt öeldes on see tõenäosus igal pool imeväike ja selle viiruse üleskorjamine pigem haruldane -- ka nn suhtarv 30 nakatunut 14 päeva jooksul 100 000 elaniku kohta tähendab 0,03% tõenäosust, et Sinuga kokku puutuv inimene on nakatunu. Ok eeldame, et tegelikke nakatunuid on 10x rohkem. Tõenäosus 0,3%. No millest me räägime!? Ja samas ei ole ka see tõenäosus absoluutne. Nagu ei ole ka absoluutne tõenäosus, et kokkupuutest haigeks jääb ja lõpeks kui ikka jääb, siis pea absoluutse enamusega ei juhtu ka suurt midagi hullu.

Elus riskide hindamine koosnebki tõenäosusest ja elamine ise ongi "risky business", lõppeb alati ja eranditult surmaga.

Reisides: lenunuki õhk on sama puhas kui opisaalis, mitte üheski teises ühistranspordiliigis ei ole ligilähedaseltki sama puhas õhk. Lennujaamad on suured ja avarad ja neid on võimalik läbida nii minul kui ka igal tavareisijal ilma kuskil trügimata. Ma ei ole näinud ühtegi Euroopa lennujaama viimastel kuudel, kus toimuks trügimine. Samas on enamus lennujaamades ka nõudtud maski kandmine ja palavikuga lennujaama ei lasta (Tallinnas küll neid reegleid/nõudeid ei ole). 

Kes sõidab oma autoga, no sama keskkond ju ja mitte väikeimatki vahet ei ole autos viiirusehulgal, kui auto viibib Tallinn-Tartu maanteel või mõnel Poola kiirteel.

Hotellid ei ole ealeski nii puhtad olnud kui praegu.

Ööklubides ma ei käi, ok, see on ehk minu kiiks. Ma möönan, et seal on tõenäoliselt suurem võimalus saada 15 minutit kokkupuudet. Aga seda täpselt samamoodi siin Eestis.

Ja õhtustada restoranis ei ole samuti sugugi suurem risk kui samal tegevusel Eestis.

Nii et kust see suur risk siis nüüd tuleb?

Kui palju inimesi praegu reisib, riik ei tea ja ei saagi teada. Sest mingil määral arvel on AINULT lennujaama kaudu saabuvad. Võimalik, et ka sadama kaudu, ei tea, pole proovinud -- seega ei tea, kas Helsingi laevalt tulles dokumente skanneeritakse või mitte. 

No ja kui nende (vast isegi kümnete) tuhandete hulgas, kes tegelikult reisivad, on mõne päeva takka mõni nakatunu, no mis siis ikka, juhtub. Puhtalt tõenäosusteooria järgi peabki nii olema.

Pealegi ma usun, et pelgalt lusti pärast hetkeidee ajel ongi täna reisijaid oluliselt vähem kui oli aasta tagasi. Kui inimene reisib täna ja homme, on tal selleks mingi põhjus ning ei ole meie maal ei minu, Sinu, Vabariigi Valitsuse ega üldse kellegi teise pädevus hinnata selle põhjuse õigustatust.

See käib lihtsalt demokraatliku elukorralduse juurde, et inimeste vabadused kaaluvad üles näiliselt absoluutse turvatunde. Oleks ju ka turvalisem ka öösel magada, kui meil oleks komandanditund ja igaüks, kes nina välja pistaks, saaks kohe nö tina? Pätte oleks kindlasti öösel vähem liikvel. Aga ometigi me seda ei taha.

Jah, viirust oleks mingil määral vähem, kui ka piir oleks kinni. Aga seda ei ole ja seda ei juhtu. eestis ei juhtunud ka kevadel muide. Meil on tagatud õigus suvalisel hetkel riigist lahkuda ja suvalisel hetkel naasta.

Ei tule ka uut lockdowni.

Sest see enam ei toimiks, kuna sellel puuduks usutavasti piisava hulga toetus ja igaühe kõrvale ju politseinikku ei pane...

Aga peamine -- suletusel on hind ja see hind on nii majandusele, inimeste üldisemale tervisele ja ka demokraatlikule palju suurem kui mõnisada või ka mõni tuhat koroonaohvrit peamiselt vanuses, mil keskmine oodatav eluiga juba seljataha jäetud. Kõlab julm, kuid on ratsionaalne. Ka meditsiin on muide edukas ainult siis kui toimib ratsionaalsena.

Mitte keegi ei keela ei Eestis ega ka mujal inimestel, kes väga kardavad, ise end kaitsta. Aga oleks tore, kui nad seejuures ei siunaks kõiki neid, kes asjadele ratsionaalsemalt lähenevad.

Ja ma väga sügavalt kahtlen, et reisifoorum on koht, kus reisimise maha tegemine eriliselt pooldajaid leiab. Ja 99,9% kindel, et ei pane kedagi ka oma reisiplaane muutma.

Transiitreisija ei ole kogu selle jama ajal suurt kedagi huvitanud. Ei usu, et ka nüüd sellest Lätis probleemi tekib. Viimaste teadmiste järgi võetakse allkiri, et kuhugi vahepael ei lähe (a la autost välja).

Aga saame näha. Kui nad muidugi maismaa piiri hakkavad sulgema, ei pruugi asi nii kergelt minna.

Loodetavasti saavad küll lähimas tulevikus aru, et nende sedalaadi protekstionism ei vii mitte kuhugi mujale kui majanduse kaosesse.

Prageu mul just Tallinnas minu Läti kolleeg -- tema on väga õnnetu, sest leiab, et karantiinikohustus reaalselt on just lätlastel. Välismaalalsed nad seal püüdma ei pidanud ja välismaalaste lahkumisele ka mingeid takistusi ei tehta.

@

001Tarmo

No nii, 08/23 minu kaardi peal igatahes seisab.

Eelmine oleks kehtinud kuni 08/21.

Aga ega ei pikendatudki, väljastati uus kaart.

Mina sain oma VisaPlatinumi kenasti ennetähtaegselt ära vahetatud uue VP  vastu kehtvisuajaga august 2023. Põhjenduseks ütlesingi, et mina Mastercardi ei taha.

Hea uudis:

vahemikul 25.08.-31.12.2020 ostetavad Lufthansa piletid on kõik vahetamise osas flexible ehk siis reisija saab neid piiramatult ilma trahvita muuta. Kui samas broneerignuklassis (mitte segi ajada teenuseklassiga!) kohti enam ei ole, tuleb vaid vahe tasuda. 

Muudatused on lubatud pileti kehtivusaja jooksul ning peavad toimuma enne piletijärgset lendu (või siis muudetud lendu). Lennupileti kehtivusaeg on 1 aasta alates väljastamisest.

Tagastatavad on jätkuvalt ainult need piletid, mis on tariifina fully flexible.