Hispaania kohus: Ryanairi pagasipoliitika on solvav

Hispaania kohus jõudis järeldusele, et Ryanair ei tohi kuni 10 kg kaaluva käsipagasi eest eraldi lisatasu küsida ning nimetas odavlennufirma pagasipoliitikat "solvavaks". Selline otsus sündis, kui reisija kaebas Ryanairi kohtusse pärast seda, kui ta oli sunnitud reisil Madriidist Brüsselisse maksma 10 kg kaalunud käsipagasi pardale võtmise eest lisatasu 20 eurot.

Kohtuotsuse kohaselt peab Ryanair need 20 eurot koos intressiga reisijale tagastama, kuid kohus lükkas tagasi reisija nõude täiendavaks kompensatsiooniks 10 euro ulatuses. Ühtlasi kohustati Ryanairi käsipagasi maksustamine kui kehtetu reisijateveo lepingust kõrvaldama. Teatavasti lubab Ryanair tasuta pardale vaid ühe väikse isikliku eseme, kuni 10 kg kaaluva käsipagasi saab pardale võtta eraldi tasu eest või samuti tasulise priority boardingu paketi osana.

Hispaania kohus toetus oma otsuses Euroopa Liidu õhutransporditeenuseid reguleerivale määrusele 100/2008 (keegi leiab selle eestikeelse versiooni?), leides, et käsipagasi pardalevõtmine on õhutranspordi lahutamatu osa ning ei saa seetõttu olla täiendava maksu objekt.

Ryanair on omakorda teatanud, et ei kavatse oma pagasipoliitikat muuta, sest odavlennufirma arvates on kohus määrust valesti tõlgendanud.

Ryanairile pole see esimene kord tõestada oma õigust käsipagasi pardalevõtmise eest eraldi tasu küsida. 2019. aasta alguses trahvis Itaalia Konkurentsiamet Ryanairi ja Wizz Airi ebaõiglase ja läbipaistmatu pagasipoliitika eest kahe peale 4 miljoni euroga, kuid odavlennufirmad kaebasid otsuse edasi ning hiljem trahvid tühistati.

Seekord kohtuotsust edasi kaevata pole võimalik. Näis siis, kuidas see pagasiteema seekord laheneb.