Privaatsed sviidid koos oma vannitoaga, a la carte menüü ja kokteilid või nende tellimine sviiti – kõik see ei kipu kuidagi seostuma rongisõiduga. Aga Prantsuse idufirma Midnight Trains loodab, et luksuslik reisimine magamisvagunites saab olema öörongide uus tulemine Euroopas. Praeguse plaani kohaselt peaks luksuslike öörongide võrgustik hakkama Pariisi ühendama Hispaania, Itaalia, Ühendkuningriigi, Saksamaa ja Taani linnadega juba aastal 2024.
Midnight Trains plaanib rongides ühendada boutique hotellis ja peenes restoranis kogetava tunde. Põhimõtteliselt olekski tegemist hotelliga rööbastel.
Rongis ei oleks jagatud kupeesid, iga sviiti saab broneerida sõltuvalt reisiseltskonna suurusest kas üksi, kahekesi või siis perele või grupile. Igas toas on kõrgekvaliteedilised madratsid ja voodipesu ning võimalus vaadata tellitud videosid. Einetamine toimub restoranvagunis ning toitu saab tellida ka sviiti.
Luksuslike öörongide idee sündis tähelepanekust, et 1-tunnine lennureis on suuresti illusioon, kuna uksest ukseni kestab see tegelikult 4 tundi. Lisades siia selle, et CO2 emissiooniteemad on Euroopas aina aktuaalsemad, pakuks öörong reisimiseks sujuvamat ja keskkonnasõbralikumat alternatiivi.
Midnight Trains-i plaanitav liinivõrkMidnight Trains poolt kavandatav võrgustik hakkaks ühendama kümmet või veidi rohkemat linna, mille vahel on palju reisijaid. Reiside vahemaa jääks 800 ja 1500 km vahele. Kuigi hetkel on sõidu hindadest veel vara rääkida, lubab alustav rongifirma, et need on võrreldes lennupiletitega konkurentsivõimelised. Samas säästetakse vähemalt ühe öö hotellimajutus. Lisaboonuseks on see, et saabutakse kesklinna ja pole vaja maksta ka transpordi eest lennujaamast kesklinna.
Mugavad öörongid sobivad rohkem siiski keskkonnateadlikule puhkusereisijale kui aega hindavale ärireisijale. Näiteks rongisõit Amsterdamist Rooma võtaks aega 13 tundi, lennates jõuab kohale 2 tunniga.
Öörongide uus tulemine
Näib, et öörongid teevad Euroopas läbi renessanssi. Detsembris 2020 teatas Austria rongifirma ÖBB plaanist avada koostöös Saksamaa Deutsche Bahni, Prantsusmaa SNCF-i ja Šveitsi raudteega uusi ööliine.
Trans-Europe Express 2.0 projekt hakkab ühendama Euroopa pealinnu kiirete öörongidega. Austria rongifirma ÖBB magamisvagunite disain Austria rongifirma ÖBB magamisvagunite disain Hinnatundlikule reisijale mõeldud magamiskookonid ÖBB rongidesFotod: Midnight Trains, ÖBB