Selle kohta, kunas on parim aeg osta lennupileteid, on liikvel mitmeid müüte. Näiteks soovitatakse lennupileteid broneerida teisipäeva hommikul või vahetult pärast südaööd. Google analüüsis Google Flights lennupiletite hindu rohkem kui 4000 liinil perioodil 2021 kuni 2025 ja jõudis järeldusele, et piletite hinnaerinevus kõige odavamal (tõepoolest teisipäev!) ja kõige kallimal päeval (pühapäev) oli kõigest 1,3% ehk sisuliselt olematu.
Küll aga mõjutab pileti hindu ostmise hetk. USA siselendude puhul on lennupiletite hinnad madalaimad umbes 39 päeva enne väljalendu ja USA-st väljuvate rahvusvaheliste lendude puhul vähemalt 49 päeva enne lendu. Pärast seda hakkavad hinnad tõusma.
Kõige odavamad päevad lendamiseks on esmaspäevast kolmapäevani, mil hinnad on umbes 13% soodsamad, kui nädalalalõpul. Ümberistumisega lennud säästavad võrreldes otselennuga keskmiselt 22%.
Sarnast statistikat oleks huvitav lugeda ka Euroopa kohta, kuid Trip.ee lennupakkumiste põhjal võib odavate lennupiletite leidmiseks kasu olla järgmistest tähelepanekutest:
Osta lennupilet siis, kui see on odav. See soovitus kõlab täiesti banaalselt, kuid enamasti on just selle põhimõtte järgimine kõige kindlam viis soodsalt lennata:
Ole paindlik nii kuupäevade kui sihtkohtade osas.
Näiteks Pegasus pakub Helsingist (üle Istanbul SAW), vahest ka Tallinnast (üle Antalya) väga soodsaid pileteid. Edasi-tagasi piletid Kesk-Aasiasse, Egiptusesse või Lähis-Itta maksavad õigel hetkel ostes (s.t. mitte liiga pikalt ette ja mitte tippnõudlusega ajaks) sageli vahemikus 90 – 150 eurot (arvestadest ka käsipagasi hinnalisaga).
Ryanairi piletid on sageli kõige odavamad umbes kuu aega enne lendu.
Jõuludeks, aastavahetuseks, koolivaheaegadeks ja teisteks sarnasteks tippnõudlusega aegadeks tasub piletid siiski pigem pikalt ette osta. Üldiselt tasub sama teha ka siis, kui kuupäevad on väga kindlalt paigas ja pikalt ette teada. Siin on erandeid, kuid see on juba loterii.
Suve teisel poolel paiskavad paljud lennufirmad müüki soodsad piletid Euroopasse, sest siis on selge, kuidas olukord nõudlusega on. Nii mõnelgi liinil on nõudlust ülehinnatud ja kallimad piletid maha müüdud neile, kellele kuupäevad on olulised.
Euroopa lendudel võib äriklassi pilet kohati olla odavamgi või minimaalse hinnavahega võrreldes turistiklassi piletiga. Tasub igaks juhuks kontrollida.
Tänud, Veigo. Uudis nagu rusikas silmaauku. Ostsin äriklassipileti Euroopa lennul, vahemaandumisega, puhas lennuaeg umbes 7 tundi. Need tulid sutsu odavamad rahaliselt, kui tavapilet. Tasub jälgida, võita palju.
Kui uudise põhiteemaga edasi minna, millal lennupileteid osta, tekkis omapärane mõte. Võtad sind huvitava lennu ja kuupäevad, alustad broneerimist ja jätkad seda kuni istekohtade valimiseni. Ja siis märkad, et lennuk on praktiliselt tühi, enamus istmeid tühjad. Kui nüüd pidevalt jälgida, et lennuk on jätkuvalt tühjavõitu, on lootust, et lennufirma mingil hetkel teeb kuigipalju sooduspileteid, et rahvast lennukisse saada? Kas minu mõttekäik on väga vale? Samas, lennufirmad teavad ilmselt väga hästi, millal pileteid ostma hakatakse.
See, et istmed on tühjad, ei tähenda, et sellele lennule pole pileteid müüdud. Enamik inimesi ei vali piletit ostes kohe istekohta, eriti kui selle eest maksma peab.
Expertflyer'i tasulise versiooniga saab (või vähemalt sai, mul enam ei ole) mitte-odavlennufirmade puhul vaadata, kui palju pileteid mingis hinnaklassis müügis on ja enam-vähem selle põhjal oletada, kui täis lennuk võib olla.
Selge see, et kogu maailma asju ja tarkusi ei tea. Nüüd siis jälle veidi targem. Tean nüüd, et inimesed ostavad lennupiletid, aga kui istekohad on tasulised, nad neil mingil juhul ei broneeri. Nad hakkavad igal jumala nädalal või ülepäeva, oleneb, palju lennule aega on jäänud, kontrollima, kas istekohad on juba tasuta või hoopis kallimaks läinud. Ilmselt tõeliselt kaval nipp. Kahju, et ise seda kasutada ei saa, sest sellise jura-mura jaoks ei raatsi oma aega raisata.