Viimased kommentaarid

Mis valemiga 80x80cm kott istme alla mahub?

No kui kodanik suutis QRi Saudi Araabiasse lendama panna, asi see siis mingi suvaline lennufirma kamaluga Finnairi punkte jagama panna pole.

Lähed 24/144h TWOV letti, täidad kaardi ära ja esitad koos dokumentidega letis olevale immigratsiooniametnikule. Kui ametnik tahab entry permiti andmisest keelduda või küsib, miks sul on seda vaja, siis vastadki ausalt, et vaja pagas järgmisele lennule registreerida.

Viisat võidki ootama jääda. Või veel suurema tõenäosusega ei lasta sind Helsingis lennukile, kui ütled, et kavatsed kohapealt viisat taotleda.

Aga kui segmendid on eri piletitel, siis jah ilmselt tuleb pagas välja võtta ja uuesti registreerida. Ja  see asjaolu annab ühtlasi tugeva argumendi entry permiti saamiseks. (Kuigi olen kuulnud ka juhtumitest, kus on entry permiti andmisest keeldutud ja lastud lennufirma esindajal pagas lindilt ära korjata ning järgmisele lennule registreerida).

Kas oli tegemist international või domestic connectioniga?

Olen pagasi saanud otse lõpp-punkti saata nii Guangzhous kui Pekingis, nii aastaid tagasi kui ka eelmisel aastal.

Kui peatus on alla 24h, saab 24h TWOV, kui üle 24h, siis 144h TWOV, sinul endal pole seal midagi valida.

Viisavaba transiit ei ole sama, mis entry permit. Olen kuulnud vaid paarist juhtumist, kui keelduti viisavabast transiidist ja ka siis oli tegemist eelnevate seaduserikkumisega Hiinas. Piisavalt on aga lugusid, kus keeldutakse andmast entry permitit, ning transiidi aeg tuleb veeta lennujaamas. Alla 24h transiidi puhul pole mingit reeglit ega garantiid, kas entry permit antakse või mitte, nagu eespool mainisin, on see täielikult teiega tegeleva immigratsiooniametniku otsustada.  
15h ja 18h peaks olema teoorias piisav, et lubataks lennujaamast lahkuda, kuid tuleb olla valmis ka keeldumiseks. Eelkõige on probleeme olnud kuni 10h peatustega. 

Aega hakatakse lugema saabumisele järgnevast päevast kl 00:01. Seda siis 144h TWOV puhul. 24h TWOV puhul alates plaanijärgsest saabumisajast.

Need, kes kardavad, et viisat ei saa, teil on õigus. Kuna tegemist on viisavaba transiidiga, siis mingit viisat ei anta.
Lühikeste peatuste korral ei ole mingit garantiid, et antakse luba lennujaama transiittaoonist lahkumiseks (entry permit). See on täielikult teiega tegeleva immigratsiooniametniku otsustada ja keeldumist nad põhjendama ei pea.
Saabumine ja lahkumine ei pea tingimata olema samast lennujaamast, vaid samas administratiivpiirkonnas olevast lennujaamast, sadamast või rongijaamast, mis on heaks kiidetud lahkumispunktide nimekirjas.
Samuti ei või 144h TWOV korral "külastada kõiki seitset linna", Hiinas viibime on piiratud ühe administratiivpiirkonnaga (see, kuhu saabuti).

Baaside sulgemine ei tähenda tingimata liinide sulgemist. Hõredamalt graafikut ilmselt küll

Continental Airlines ei tegutse vist juba aastast 2010?

Mis sul matrixis "sales city oli? Erinevatel POSidel võib olla erinev saadavus. Ma oletan, et kui Matrixis sales city tühjaks jätta, siis läheb automaatselt lähtekoha järgi, ehk siis antud juhul Pariis.

Vb ei pruugi kasu olla, aga proovi expedia.fr või momondo.fr Või TACV kodukalt kaks one way piletit. 
Endal oli kunagi vaja AY lendu BA koodiga, mis oli Matrixis olemas ja ainuke, kes suutis samad lennud sama hinnaga leida oli travel.americanexpress.com (USA versioon). Aga ma ei tea, kas seal millegi muu, kui Amexiga maksta saab.
Samas olen suht palju näinud kurtmist, et Matrixis on phantom availability, kunagi on sellise hinnaga selline pilet saada olnud ja nüüd tuleb otsingus kogu aeg välja, kui enam ei eksisteeri.

Proovi näiteks seda https://bookwithmatrix.com/

PS: Mis lennufirma ei luba open jaw broneeringut?

@,MartinABC

Aitäh täpsustamast! Minu esimene käik on alati  suitsetamisalale, seega pole alternatiivseid variante uurinud :)

Tasub ennast teemaga kurssi viia. Mingit viisat Shanghai lennujaamast ei saa, tegemist on viisavaba transiidiga (transit without visa -TWOV).

On kahte tüüpi TWOVi, 24h ja 144h. Kui peatus Shanghais on alla 24 tunni, saab taotleda esimest varianti, kui pikem, siis teist. 24h TWOV saavad peaaegu kõik, 144h TWOV on 53 (või 56, peast ei mäleta) riigi kodanikele, Eesti sealhulgas.
Viisavaba transiit tähendab, et pole vaja taotleda viisat Hiinas ühelt lennult teisele ümberistumiseks, kuid see ei tähenda automaatselt, et lubatakse lennujaama transiittsoonist lahkuda.
Et saada luba lennujaamast lahkumiseks, tuleb minna 24/144h TWOV letti, täita kaart (selle saab kohapealt, lennukis jagatav kaart on viisaga reisijatele) ning näidata ette edasilennu piletid ning hotelli broneering (kui tahate Hiinas viibida mitu päeva).
Entry permiti andmine on täielikult parasjagu letis oleva immigratsiooniametniku otsustada. Küllalt palju on internetis jagatud kogemusi, et lühikese (alla 10h) transiidi korral luba lennujaamast lahkumiseks ei anta.

Raske öelda kaua läheb. Oleneb palju lende samal ajal sisse tuleb ja kui pikk passikontrolli järjekord on. Pagasiga pole ma Stanstedi aastaid lennanud, seega ei oska kommenteerida, kaua see aega võtab. Aga ma jätaks planeeritud saabumisaja ja bussi väljumise vahele vähemalt poolteist-kaks tundi. 

See, kas sind järgmisele bussile võetakse, oleneb konkreetse bussifirma reeglitest.

Bangkokis sõida BTSiga Asokisse, kõnni mööda Soi 14 alla, pööra ümber nurga, vaata üle õla ja küsi mõne kohaliku käest, kus sa Phailini võiksid leida. Tema käest saab kvaliteetsest Dolce&Banana stuffi, kestab täpselt nii kaua, kuni tagasi minnes uuesti ümber nurga pöörad.

Kiire kõnd tunnelis ja liftiga üles bussijaama, max 10 min ehk. Sissekäik tunnelisse on väljuvate lendude hoone ees, seal kus suitsuala on. Näed kindlasti lifte ja eskalaatori.

Looda, et passikontrolli kaua aega ei võta.

Buldooza link on IDB kohta, VDB puhul reeglit pole. Põhimõtteliselt küsida võid ükskõik kui palju, aga AY'l pole mingit kohustust ega motivatsiooni maksta sulle rohkem, kui EC261 IDB eest ette näeb.

See on näiteks juhuks, kui su lend hilja saabub ja sa enne südaööd korterisse ei jõua. Aga see on küll omapärane, et check in nii vara avatakse, tavaliselt algab see pärastlõunast.

Äratada viis aastat vana teema? Ja liiter 27 eeku? Pole tükk aega Eestis käinud, ei teadnudki, et kroon tagasi.

TUI kodukal on kirjas, et maksta saab ainult UKs välja antud deebet- või krediitkaardiga. Samas aktsepteerivad nad PayPali, sellega võib makse õnnestuda.

Kui vedajaks on BA (või BA+AY), siis Mumbai lennud saabuvad terminal 5, Helsingi lennud väljuvad terminal 3. Kui lennud on samal piletil, pole sul ilmselt  vaja pagasit välja võtta ning saad kasutada airside terminalide vahelist bussi. Sellisel juhul ei pea sa passikontrolli läbima, küll aga turvakontrolli. Poolteist tundi on piisav.

Hilinemise korral, nagu juba eespool öeldud, on see lennufirma mure, kuidas sind Helsingisse saada. AY opereerib päris mitu lendu päevas, suur võimalus, et saad juba samal päeval edasi lennata (kui sa just päeva viimase BOM lennuga ei saabu, kui see hilineb, siis viimane HEL lend on vist juba läinud).
Eraldi piletite puhul nõus Rauliga, väga kahtlane, et jõuad. Pead terminal 5 läbima passikontrolli, võtma pagasi ning landside transfer terminal 3. Variandid on HEX või metroo, mõlemad terminalide vahel tasuta. Sõiduaeg suht sama, metroo käib tihemini, kui HEX, aga HEX platvorm on terminal 3 lähemal, kui metroo.
Terminalis läbid turvakontrolli ja sprindid väravasse. Väravat nii vara ei suleta, kui esimene vastaja väidab, küll aga peab turvakontrolli sisenema hiljemalt 35 minutit enne lennu väljumist. Terminal 5 tähendaks turvakontrolli hilinemine automaatselt offloadi, terminal 3 peaks teoorias olema võimalik override, kui keegi vastutav isik su peale halastab, aga ma ei soovita seda katsetada.

Millegipärast pole just Tallinnas Avis Preferred toiminud, ikka tuleb lennujaamas letti minna.

To HenryMark

Et sa ühes teises teemas jätsid vastamata, siis küsiks siin uuesti - millel põhinevad sinu hinnangud lennufirmafe turvalisusele?