Midagi imelikku toimub Tšehhi lennipiletite online broneerimisplatvormiga Kiwi.com. Hiljuti otsustas Ryanair mitte aktsepteerida Kiwi.com poolt väljastatud pardakaarte, süüdistades Kiwi-t võltsitud pardakaartide väljastamises. Kuid lennufirmasid, mis ei soovi Kiwi.com-iga koostööd teha, aina lisandub.
Hollandi lennufirma KLM avaldas avaliku kirja, kus palub Kiwi.com-il nende lennupiletite vahendamine lõpetas. KLM ei põhjenda sellist otsust, kuid erinevalt Ryanairist KLM tavaliselt online piletimüüjatega konfliktis pole.
Aga KLM-il on mõttekaaslasi teistegi suurte lennufirmade seas. USA suurim odavlennufirma Southwest Airline on algatanud Kiwi.com vastu kohtuasja, süüdistades neid piletite loata müügis. Koostöö Kiwi.com-iga on lõpetanud ka Venemaa suurim lennufirma Aeroflot, kuid põhjuseid pole avalikustatud.
Kõik mainitud lennufirmad soovivad, et Kiwi.com lõpetaks oma süsteemis nende lennupileteti müügi. Võib arvata, et Kiwi.com kasutab lennupiletite müügiks praktikaid, mis lennufirmadele ei meeldi.
Ma olen ise paar korda Kiwist pileteid ostnud ja ühel korral oli küll huvitav nüanss, mis lennufirmadele ei pruugi sugugi meeldida. Nimelt mina ostsin enda teada üheotsapileti Brüsselist Viini. Suur oli mu üllatus, kui mitu päeva hiljem tuli mulle Austrian Airlines´s teavitus check-ini kohta lennule Viin-Brüssel. Uurin veidi pisikest teksti kuskil kinnitusmeilis, ja tõepoolest väikeses kirjas oli märgitud, et tegelikult on see edasi-tagasi pilet, sest see on odavam kui üheotsapilet. Oletan, et see ei ole lennufirmadele väga meelt mööda, kui sedasi teadlikult tehakse edasimüüja poolt. Mõistagi võib klient ka ise sama triki teha, aga no mine tea.