2021. aasta kevadel lõpetasid Lufthansa gruppi kuuluvad lennufirmad Lufthansa, SWISS ja Austrian lühi- ja keskpikkadel lendudel (s.o. Euroopa sees või veidi Euroopast välja) turistiklass tasuta söökide ja jookide serveerimise ning asendasid selle tasulise pardamenüüga (tuntud kui BoB, Buy on Board). Kõike seda tehti "klientide suurema rahulolu nimel".
Kui eelnevad muudatused kauglende ei puudutanud, siis tundub, et Lufthansa kliendid on nüüd hakanud kaebama ka selle üle, et kauglendudel serveeritakse toidu kõrvale tasuta alkohoolseid jooke. Nagu võib lugeda Lufthansa sisememost, on alates 1. detsembrist kõik alkohoolsed joogid Lufthansa kauglendudel tasulised, vein ja õlu jäävad siiski jätkuvalt tasuta.
Kuid siin on jälle huvitav nüanss. Senine teenindus säilib kauglendudel esimese toidu serveerimise ajal, aga teine toidukord on kas tasuline Onboard Delights menüü või Spiegeli andmetel pakutakse teisel söögikorral sooja toidu asemel võileiba.
Lisaks asendab Lufthansa praegu turistiklassis jagatavad kõrvaklapid ühekordselt kasutatavate kõrvaklappidega. Muutub ka pardalemineku järjekord. Turistiklassis lubatakse esimesena pardale aknaaluste kohtadega reisijad ning viimasena vahekäigu ääres istuvad reisijad. Lufthansa on Wilma nime kandnud pardalemineku süsteemi (aknapoolne, keskmine ja vahekäigu poolne) testinud alates 2019. aasta kevadest ja leidnud, et see lühendab pardalemineku aeg 2-3 minuti võrra.
Kokkuvõtteks
Lufthansa regulaarseks muutunud teenustaseme kärpimise taustal muutub aina suuremaks nonsenssiks, et formaalselt on tegemist Euroopa ainsa 5-tärni lennufirmaga. Ilmselt on vaid aja küsimus, kunas Lufthansa hakkab kauglendudel ka õlle ja veini eest raha küsima – sest Lufthansa pressiteadetest on ilmne, et tasuta teeninduse peale pahased kliendid lausa nõuavad võimalust kõige eest maksta. Küsimus pole ju niivõrd tasuta veinis, kuivõrd Lufthansa suhtumises. Pikal lennul teise sooja söögikorra asendamine võieivaga on paras narrimine, aga lennufirmale mõned eurod reisja kohta kahtlemata säästab.
___-
Lufthansa memo:
Following the successful introduction of Onboard Delights on short-haul flights, Lufthansa plans to offer its guest an extended range of products in Economy and Premium Economy Class on long-haul flights from 1 December. The aim of Onboard Delights (OBD) Interkont is to achieve greater customer satisfaction with the food & beverage offering on long-haul routes by providing a wider selection of high-quality products.
OBD Interkont will not replace the existing Economy Class service: Passengers will continue a wide range of complimentary food and beverages. As a supplement, OBD Interkont will offer them an additional selection of high-quality snacks and drinks for purchase between the regular service aisles, in order to cater even better to their different wishes.
The OBD Interkont service will replace the current intermediate service on long day flights and will follow the first service on short long haul and night flights. The OBD Interkont produkt range will be based on the OBD short-haul offer and consist of high-quality products. With this new offer, Lufthansa is responding to the diverse needs of guests when it comes to choosing food and beverages on board. Especially in the time between services, guests’ needs are very individual – instead of a standard product, they want more choice and high quality. OBD Interkont is an additional offer of passengers. Only the spirits, which were still given out as freebies before the pandemic, will be transferred to the chargeable range.
The OBD Interkont service and the exact design of the product range are currently still in the development phase – but flying colleagues have been involved in the project from the very beginning. In mid-October, several test flights will take place on selected US routes (LAX and BOS) to test the planned proccesses and workflows.