Lufthansa gruppi kuuluvad lennufirmad Lufthansa, Austrian Airlines ja Swiss võtavad pardaleminekuks kasutusele uue süsteemi. Turistiklassis reisijale tähendab see seda, et esimesena saavad pardale aknaaluste kohtadega reisijad ning viimasena vahekäigu ääres istuvad reisijad. Lufthansa on Wilma nime kandnud pardalemineku süsteemi (aknaalune, keskmine ja vahekäigu poolne) testinud alates kevadest ja leidnud, et see lühendab pardalemineku aeg 2-3 minuti võrra.
Seoses uue süsteemiga jaotatakse reisijad 5 gruppi. 1 ja 2 gruppi kuuluvad Lufthansa kõrgema staatusega püsikliendid ning reisijad, kes on ostnud kallimad äriklassi või Ecoflex piletid. 3. grupp on aknaalustel kohtadel reisijad, 4. keskmistel istmetel ja 5. vahekäigu poolsetel kohtadel reisijad. Koosreisivatele inimistele ja lastega reisijatele tehakse siiski erand.
Uus pardalemineku süsteem rakendub Lufthansa Euroopa-sistel lendudel alates novembrist, kontinentidevahelistel lendudel veidi hiljem.
Kas uus süsteem on õiglane?
Ilmselt leiab nii mõnigi vahekäigu pool istuja, et ta on viimane, kes oma käsipagasi ära mahutada saab. Kuid Lufthansa on lubanud käsipagasi mõõtmeid ja kaalu senisest tunduvalt rangemalt jälgima hakata.
Kas uus süsteem on kiirem?
Tõepoolest, aknaalused esimesena on mõnevõrra kiirem. Nagu näitavad testid, on klassikaline tagumised read esimesena süsteem kõige aeglasem. (Peaaegu) kõige kiirem on süsteem, kus istekohti pole määratud, vaid reisijad valivad endale koha ise. Tõsi, see pole reisijate seas kõige populaarsem.
Miks lennufirmad siiski klassikalist pardaleminekut kasutavad?
Õigustatult tekib küsimus, et kui kõik muud pardalemineku süsteemid on kiiremad, siis miks lennufirmad kasutavad endiselt klassikalist tagant ettepoole süsteemi? Vastus võib peituda selles, et see on lennufirmadele lihtsalt kasulikum, sest nii saab müüa lisateenusena valitud istekohta. Sihtkohta selle tõttu muidugi kiiremini ei jõua.
Lufthansa on jõuliselt kulusid kärpinud ja plaanib sellega ka tulevikus jätkata. Lennufirma pardapersonal sellega liiga rahul pole ja viimase kahe päeva streigid on mõjutanud 180 000 reisija lennuplaane.
Ma olen põhimõtteliselt alati olnud aknaga istekoha reisija.See uudis tähendab minu jaoks arvatavasti seda, et vabu aknaaluseid kohti hakkab edaspidi tunduvalt vähem saada olema.Ilmselt hakkavad neid kohti varasema lennukisse pääsemise nimel eelistama ka need reisijad, kellele varem oli sügavalt ükskõik kus ta istub.
Lufthansa müüb eelbroneeritavaid istmeid tsoonide kaupa. Huvitav, mis nad sellega ette võtavad?
Minu jaoks ei muutu midagi :) Eelistan alati aisle seati ja võimalikult viimasena pardale minekut. Aga kas Frankfurt pole mitte üks neid lennujaamu, kus passe ei kontrollita, kõik piiksutavad ennast ise väravast läbi millal iganes tahavad ja väravatöötajad uurivad igavleva näoga kuskil kõrval oma monitori? Või on see ainult bussiveo puhul sedasi?
See on sildumise puhul samuti nii. Aga automaatväravad saavadki sind tuimalt tagasi saata, kuni pole õige grupi pealemineku aeg.