Itaalia väljaande Corriere della Sera allikate andmetel valmistub Lufthansa AirBalticus omandama umbes 10% suurust osalust. Arvestades, et AirBalticu väärtuseks on hinnatud 310 miljonit eurot, oleks Lufthansa investeering umbes 30 miljonit eurot.
Lufthansa huvi börsileminekuks valmistuva AirBalticu vastu ei tule väga suure üllatusena. Septembri algul avalikustas Lufthansa uuendatud strateegia, mille kohaselt peaks Lufthansa Airlinesi portfolio 2027. või 2028. aastaks sisaldama kolme lennufirmat: Lufthansa, City Airlines ja Discover Airlines, millele 3+1 põhimõttel lisanduks wet lease (lennukid+meeskond) partner, mis hakkaks teenindama Lufthansa lühemaid liine. Juba siis nähti loogilise partnerina AirBalticut. Mõni nädala hiljem tuli teinegi uudis, et 2025. aasta suvel läheb Lufthansa grupi lennufirmade käsutusse suveperioodil 21 AirBalticu lennukit koos meeskondadega.
Kui vaadata, mis Lufthansa huvi on, siis Riia sõlmjaam neile vaevalt väga suurt huvi pakub. Lufthansa pole Balti riike kunagi oma võtmeturgudena näinud ja Riial napib kontinentidevaheliste kauglendude vaatenurgast potentsiaali.
Samas on AirBaltic Lufthansale väärtuslik just oma võimekusega lennukiparki välja rentida.
10% suurune osaluse omandamine oleks ka oluliselt piirangutevabam, kui näiteks ITA-s 41% osalus, millele Euroopa Komisjon seadis omajagu tingimusi. Lufthansa on üles näidanud ka huvi TAP Air Portugali ja Air Europa vastu.
Lufthansa ja AirBaltic õhus olevaid spekulatsioone ei kommenteerinud, kuid tundub küll, et kuulujuttudel on alust.