Lufthansa tagastab tühistatud piletite raha augusti jooksul

Koroonaviirusest tingitud lendude tühistamine ei jätnud puudutamata ka Lufthansat. Lennufirmale on kokku saadetud üle kahe miljoni tagasimakse nõude. Juuni lõpus oli välja maksmata umbes 1 miljardi euro ulatuses nõudeid. Nõuete arv kasvas uuesti, kui Lufthansa tuli 29. juunil välja uue lennuplaaniga. Mida aga paljudel raha tagasimakset ootavatel inimestel endiselt pole, on raha.

Sarnaselt paljudele teistele lennufirmadele hakkas ka Lufthansa raha asemel reisijatele vautšereid pakkuma. Euroopa Komisjon võttis siiski selge seisukoha, et reisijad ei pea vautšeritega nõustuma ning peavad soovi korral raha tagasi saama. Euroopa Liidus kehtiva seadusandluse kohaselt peaks see juhtuma 7 päeva jooksul, kuid nagu teada, pole see reegel paljude lennufirmade puhul toiminud.

Nüüd on Lufthansa juhid lubanud, et reisijate nõuded rahuldatakse nelja kuni kuue nädala jooksul ehk augusti teises pooles peaks Lufthansa kliendid olema oma raha tagasi saanud juuni lõpuni tühistatud lendude eest. Lähiajal peaks Lufthansa oma veebilehel taas sisse lülitama ka automaatse tagasimakse nõude võimaluse, millega reisijaid sai raha tagasi mõne päeva jooksul. Koroonakriisi alguses lülitas Lufthansa selle võimaluse ette teatamata välja.

Loomulikult ei tule Lufthansa "lahkemaks muutumine" mingist äkki tärganud heasoovlikkusest, vaid on seotud Lufthansale antud 9 miljardi suuruse abipaketiga. Küll aga väidab Lufthansa, et paljudel nõuetel puudub alus, kuna reisijad loobusid ühest või mitmest segmendist lendude puhul, mis reaalselt toimusid. Formaalselt võib Lufthansal õiguski olla, kuid see oli aeg, mil piirid hakkasid sulguma ning reisijad kasutasid kõiki võimalusi, et soovitud kohta jõuda, olles sageli sunnitud olemasolevatest piletitest loobuma.