Tänu Lufthansa tegevjuhi Carsten Spohri eestvedamisel aastaid kestnud kärpeprogramme on Lufthansa viilitud nii õhukeseks, kui vähegi annab. Muuhulgas lõpetasid Lufthansa gruppi kuuluvad lennufirmad 2021. aasta kevadel lühi- ja keskpikkadel lendudel (s.o. Euroopa sees või veidi Euroopast välja) turistiklassis tasuta söökide ja jookide serveerimise, tehes seda "reisijate tungival soovil". Antud otsuse puhul irvitati kõvasti selle üle, et sel ajal oli Lufthansa formaalselt maailma absoluutsesse tippu kuuluv 5-tärni lennufirma.
Igasugused kärpimised on pika vinnaga asi, mille mõju avaldub alles aastate pärast. Pärast 2020. aastat on reisijate rahulolu Lufthansa grupi lennufirmadega aasta-aastalt ainult kahanenud (vaata lugusid Reisijate arvamus Lufthansast on kõvasti langenud ja Reisijad muutuvad Lufthansaga aina rahulolematumaks). Kui 2022. aastal oli nende soovitusindeks NPS 35, siis eelmisel aastal kukkus see juba 27 peale (eesmärgiks on 50). See tähendab, et kolm igast neljast reisijast Lufthansat oma sõpradele ja tuttavatele ei soovitaks.
Loomulikult pole arvamuse languse taga ainuüksi tasuta jookide kadumine, ette heidetakse ka iganenud lennukeid, halba teenindust, lendude hilinemisi ja tühistamisi, kohutavat IT-d, viletsat pardatoitu, grupi liiga paljusid kaubamärke ja selge strateegia puudumist (kas soovitakse olla odav- või premium lennufirma).
Tundub, et väga pika vinnaga hakkab midagi kohale jõudma ka Lufthansa juhtidele. 2024. aasta suvel hakkab osadel Lufthansa lühi- ja keskpikkadel lendudel testiks jälle pakkuma tasuta teed, kohvi ja tomatimahla, mis praegu maksavad tasulises pardamenüüs 3,00 – 3,50 eurot. Igal terve mõtlemisega inimesel võib tekkida küsimus, et mida paganat siin veel testida on, aga ju siis Lufthansa kõrgetel juhtidel jääb midagi segaseks.
Võib arvata, et reisijatele tasuta jookide pakkumine meeldib. Aga jällegi, seda pole mõtet teha üheks lühikeseks testiperioodiks, mis lõpptulemusena võib reisijaid veelgi rohkem vihastada. Tee ja kohvi jagamine pardal pole nii peen tuumateadus, et seda igast otsast hirmsasti testida oleks vaja. Praegu jääb Lufthansast mulje, et "ega me väga ei taha seda tasuta kohvi teile anda, aga kuna kõik nurisevad, siis klientide rahustamiseks veidi aega ikka jagame".
Lufthansa säästis lühematel lendudel tasuta snäki ja joogi jagamise lõpetamise pealt 47 eurosenti reisija kohta. Samas teenitakse iga reisija pealt, kes ostab midagi tasulisest pardamenüüst, keskmiselt 8,65€.
Tasuta vee ja väikese šokolaadi saab ka edaspidi.