Euroopas koguvad öörongid taas populaarsust. Kuid kuidas on öörongidega mujal maailmas? Just sellele küsimusele otsis Pariisis elav arhitekt ja kartograaf Jug Cerović vastust, kuid ei leidnud kohta, kus kõik andmed oleks üheskoos. Lünga täitmiseks lõi ta portaali night-trains.com, kus leiab öörongide kaardi nii terve maailma (pdf, 10 MB) kui kõikide maailmajagude kohta eraldi. Selgub, et maailmas on päris palju ööronge, kuid nad on ebaühtlaselt jaotunud.
Euroopa
Euroopas on 150 öörongi ja neid on lisandumas veelgi. Näiteks töötab öörongide lisamiseks aktiivselt Austria Raudtee ÖBB, mis käivitas hiljuti ööliinid Viinist läbi Salzburgi ja Innsbrucki Bolzanosse Itaalias ning Viinist Brüsselisse. Euroopa öörongide kaarti on siiski suhteliselt lihtne joonistada, sest viimasel kümnendil polnud öörongid soosingus ja näiteks Prantsusmaal või Saksamaal mahuvad kõik liinid kenasti kaardile. Teine lugu on riikidega, kus öörongidel on pikad traditsioonid nagu Venemaa, Hiina või India, kus kaardile mahtusid ainult kiireimad ja mugavaimad rongiliinid.
Põhja-Ameerika
Võrreldes Euroopaga on USA öörongide valik tunduvalt hõredam, eriti riigi keskosas. Lõuna-Ameerikas on ööronge veelgi vähem. Näiteks Brasiilias pole mitte ainsamatki öörongi.
Aafrika
Siin torkavad silma eelkõige kaks riiki: Lõuna-Aafrika Vabariik ja Tansaania.
Aasia
Kus geograafia võimaldab, sealt leiab üldiselt ka öörongid.
Austraalia
Öörongid ühendavad kohti, kus on tihedam asustus, eelkõige Austraalia idarannikul.
Reisiplaneerija
Night-trains.com lehte saab kasutada ka reisiplaneerijana, leides rongide väljumis- ja saabumisajad ning valiku magamisvõimalustest. Näiteks Berliinist Zürichisse sõites näeb see välja nii:
Kokkuvõte
Night-trains.com on rongisõidu fännidele üldpildi saamiseks teretulnud infoallikas, kuid kaartide loetavus jätab kohati veidi soovida. Euroopa öörongide kohta leiab alternatiivse kaardi ka Vikipeediast (millel on jälle omad puudused), neid on mujalgi. Parima rongisõiduinfo terve maailma kohta leiab siiski endiselt lehelt seat61.com.
Kindlasti hea idee, kuigi arenemisruumi veel on. Näiteks on ülekohtuselt liiga tehtud Deutsche Bahnile - on tõsi et traditsioonilisi sleeper traine neil ei ole, samas on neil olemas mitmeid istmetega öömarsruute, näiteks öörong Münchenist üle Stuttgardi ja Frankfurdi Hamburgi, väljumisega kl 20:18 Münchenist ja saabumisega kl 05:51 Hamburgi (ICE 990). Lehel on küll kirjas sama algus- ja lõppkohaga austerlaste NightJet, ent see teine rong teiste aegadega. Kui aga seda lehte kirjeldada kui magamisvagunitega rongide andmebaasi, siis on seal olev loetelu küll üsna ammendav.
Lisamise tingimuseks oli, et peab olema sleeper, mitte ainult öine väljumine. Seetõttu DB istmetega ronge polegi.