Millest kirjutavad Venemaa turismiportaalid? (16. märts)
veigo
veigo
16. märts 2022 05:50

Järgnev on kokkuvõte põhilistest teemadest, millest Venemaa turismiportaalides viimaste päevade jooksul räägitud on.

Kõigepealt - olukord muutub väga kiiresti

Ühe päevaga võib paljugi muutuda ja kõikvõimalikke uudised tuleb peale suures tempos.

Liisitud lennukite natsionaliseerimine

Venemaa president võimaldas valitsusel otsustada, mis viisil tuleb natsionaliseerida Venemaa lennufirmade käsutuses olevad, kuid välismaa liisingfirmadele kuuluvat lennukit. Aerofloti, S7 Airlinesi, Rossiya, Azur Airi ja Ural Airlinesi 515 liisitud lennuki turuväärtus on hinnanguliselt ligikaudu kümme miljardit eurot. Enamasti on need saadud Iirimaal tegutsevate liisingfirmade finantseerimisel. Kui Venemaa otsustab lennukeid turuhinnaga mitte tagastada, on neil ettenähtavas tulevikus võimatu ühtegi lennukitehingut teha.

Sellised lennukid ei saa Venemaalt peale Valgevene ja veel mõne riigi lennata, sest Bermuuda ja Iirimaa registrid on tühistanud Venemaal kasutatavate lennufirmade lennuload. Õnnelikumas seisus on need lennufirmad ja reisikorraldajad, kellel oli väljaostetud lennuk kas Venemaa või mõnes teises registris, mida nüüd agaralt Venemaa registrisse ümber registreeritakse.

Juttu on olnud ka skeemitamisest, et kanda lennukid välismaale lendamiseks näiteks Türgi registrisse, aga tundub, et see niisama lihtne pole.

Lisaprobleem on muidugi Airbusi ja Boeingu varuosade puudumine. Vapramad räägivad nende asendamisest Venemaal toodetuga või hankida neid hämaraid teid pidi, kuid kõrgthnoloogiliste osade asendamine pole ei lihtne ega kiire.

Ja Venemaal toimetavaid lennukeid ei taha kindlustada või järelkindlustada ükski Lääne kindlustusfirma. Asendust on lühikeses perspektiivis raske leida, sest Venemaal on vaid üks riiklik kindlustusfirma, mis sellist kindlustust oleks võimeline pakkuma.

Palju kära on Suhhoi Superjetist, kui asneduslennukist, aga selles on vaid 100 istekohta. Suurt laia kerega lennukit ei asenda see kuidagi. Ja eks nad ise tea kõige paremini nende töökindluse kohta.

Rahvusvahelistest maksesüsteemidest lahtiühendamine

Visa, MasterCardi ja Amexi tegevuse lõpetamine Venemaal ning lahtiühendamine SWIFT rahvusvahelisest maksesüsteemist tähendab, et Venemaa reisikorraldajatel on väga keeruline turismiteenuste eest tasuda. Näiteks reisikorraldajate partnerid India ookeani saartel (Maldiivid, Seišellid, Mauritius) ei saa otse makseid saada. Lahendusena üritatakse kasutada kolmandate riikide pankasid, kuid vähemalt hetkel on see piisavalt keeruline. Samas kardavad paljud pangad Venemaaga arveldamist, kuna see võib kaasa tuua USA sanktsioonid.

Venelased ei saa turismireisidelt koju

Senimaani viibib välismaal puhkamas umbes 30 000 Venemaa turisti. Kuna kojutoomislende napib ja Visa või MC-ga enam automaadist raha ei saa, on paljude olukord üsna nukker. Venemaa saatkondadest välismaal ei näi suuremat abi olema, öeldakse, et vaadake ise.

Osad vaatavadki, leides ise tagasilennuks piletid. Kaugematest riikidest nagu Kuuba või Mehhiko, võivad piletid üsna kalliks osutuda. Kuid Aeroflot, kellel endal turistide tagasivedamisega probleeme, hüvitaks piletitest ainult tühise osa. Põhimõtteliselt tuleks reisi eest topelt tasuda.

Mis saab rubla kursist?

Kuna rubla kurssi on pea võimatu ette teada, siis prognoositakse, et Venemaa kehtestab rangelt kontrollitava tehnilise kursi, mis võiks olla umbes 90 rubla 1 dollari eest. Eraisikud ei saa selle kursiga valuutat osta, kuid see võiks vähendada spekulatiivset tegurit.

Kuhu Venemaa turistid võiks lähiajal reisida?

Pakutakse, et lähitulevikus keskendub Venemaa reisikorraldajate tegevus väljamineva turismi vallas kahele riikide rühmale:

  • Esimene on need riigid, kus hotellides on levinud kõik-hinnas hotellides puhkamise süsteem. Sellise pakettreisiga kohapeal erilisi lisakulusid ei kaasne. Sellised riigid võiksid potentsiaalselt olla Türgi, Tuneesia, Egiptus, osaliselt ka Maldiivid ja Araabia Ühendemiraadid.
  • Teiseks need riigid, kus aktsepteeritakse Venemaa Mir-kaarte. On vaid kuus riiki, kus kõik või valdav enamus kohalikest müügipunktidest (millel on terminalid) ja sularahaautomaadid aktsepteerivad Venemaa maksesüsteemi Mir kaarte. Need on Valgevene, Armeenia, Usbekistan, Kõrgõzstan, Abhaasia, Lõuna-Osseetia.

Hädad Instagrami sulgemise pärast

Instagrami blokeerimine Venemaal on sundinud sundinud reisifirmasid põhjalikult ümber vaatama ka turundustegevust. Reisifirmad olid Instagramis aktiivsed, mõnele oligi Instagram peamine turunduskanal. Asenduseks soovitatakse turundustegevuseks VKontakte või Telegrami lehti, ka Odnaklassniki lehte. Samas pole nende populaarsus Instagrami tasemel ja sihtgrupi ülesehitamine nullist võtab aega.

Nõukaaja lõpu inimesena saab vaid mainida, et Putini Venemaa on ühes osas oma ideaalühiskonna,  N Liidu tasemeni juba jõudnud -- rubla ei maksa jälle mitte midagi ja välismaale ka ei pääse.  

See "tehniline valuutakurss" on muidugi ka huvitav -- nõukaaegne ajaleht "Kodumaa" (oli selline VEKSA välja antav ajaleht -- nooremad võivad ise googeldada, mis selle lühendi taga peitus) avaldas ka tagalehel NSV Liidu riigipanga valuutakursse. Kui ma õigesti mäletan, sai toona selle riigipanga kursi järgi rubla eest üsna mitu dollarit, samas kuskil mujal sellist kurssi ei tuntud. Need sellid, kes teksapükse ja kilekotte nõukogude inimestele hankisid, arveldasid mitu suurusjärku teiste kurssidega -- või nagu toona öeldi: ühe dollari eest sai mitu naela hästi kuivatatud rublasid. Eks ka see aeg tule nüüd venemaalastele tagasi. 

Reisimise seisukohast on muidugi kurb, et Peterburi, Kaasan, Siber jms. kohad nüüd jälle kättesaamatud on. Ja paljudest Ukraina linnadest enam midagi järel pole. Aga optimistina loodaks, et mitte igavesti. 

Eelmisel suvel sõime heade poolakatest tuttavatega Krakowi keskväljakul õhtust ja nentisime toona aktuaalsete sündmuste taustal, et kui elasime üle nõukogude võimu, siis elame üle ka koroonaviiruse.  Sel suvel loodame jälle kohtuda ja nüüd saab siis juba nentida, et elasimegi üle nii nõukogude võimu kui ka koroonaviiruse, pole kahtlust, elame üle ka ühe hullumeelse kgb alampolkovniku Putini ja tema äratinistatud alamate poolt peetava ajuvaba hävitussõja.

1
0

Mäletan seda kuivatatud rubla juttu kodust. Oli päris tabav võrdlus.  Nõukaaja lõpus oligi kaks valuutakurssi. Üks ametlik riiklik ja teine nurgatagune. Endal õnnestus ilmselt viimase inimesena Liivalaia Hoiupangast selle hea kursiga valuutat saada. Oli meid järjekorras 6 inimest, mina viimane. Siis teatati, et 5 saavad vahetada aga täna on ainult Rootsi kroonid. Minust eespool teatas üks väga hoolitsetud välimusega naine, et seda rämpsu ta ei taha ja kõndis välja. Talle kõlbas ainult USD või DEM. Mind see pisike hilisem kadu ei kottinud. See sabatamine oli nõme. Järgmisel hommikul raadiot avades kuulsin uudistes, et alates tänasest vahetatakse valuutat ainult kommertskursi alusel. Mul oli kohe terve päeva väga hea tuju. Sõber vahetas paar päeva hiljem ja kurss oli paras röövel tema kahjuks.

0
0
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Seesam
Sisuturundus
Just nii palju maksab toidumürgitus, luumurd ja rolleriga kukkumine eestlaste lemmiksihtkohtades
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Gauja Rahvuspark
Sisuturundus
Kuidas veeta pikk nädalavahetus Gauja rahvuspargis
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased