Hispaania transpordiminister Óscar Puente väitis hiljuti, et Hispaania riikliku rongifirma Renfe rongid on Euroopas pärast Šveitsi ronge kõige täpsemad ja püsivad kaugelt paremini graafikus, kui Saksamaa, Itaalia või Prantsusmaa rongifirmad. Euronews otsustas selle väite paikapidavust kontrollida.
On tõsi, et Šveitsi rongid on stabiilselt Euroopa kõige usaldusväärsemad, kuid Euroopa Komisjoni andmetele tuginedes ei vasta siiski tõele, et Hispaania rongid oleksid Euroopas täpsuselt teisel kohal. Euronews vaatas statistikat kahes kategoorias: kiir- ja kaugrongid ning regionaal- ja kohalikud rongid. Hispaania ei mahtunud EL esikolmikusse mitte kummalgi juhul.
Euroopa Liidus on kõige täpsemad kaugrongid Hollandis ja Belgias, kus 2022. aastal saabus 88% rongidest plaanijärgselt. Vaid minimaalselt jäid maha Bulgaaria (87%) ja Taani (85%). Hispaania oli 84% viiendal kohal, kuid tõepoolest eespool nii Saksamaast, Itaaliast kui Prantsusmaast.
Pikemat rongisõitu on aga väga raske planeerida Rumeenias, kus vaid 20% kaugronge saabus õigeaegselt. Täpsusega pole lood kiita ka Kreekas (34%), Sloveenias (39%) ja Horvaatias (44%). Tuleb siiski märkida, et punktuaalsuse definitsioonid riigiti varieeruvad, mis raskendab täpset võrdlust.
Kohalikud ja regionaalrongid püsivad kõige paremini graafikus Lätis (98,9%) ja Eestis (97,3%). Järgnevad Austria (96,1%), Soome (95,9%) ja Taani (95,4%). Hispaania on EL lõikes 9 kohal.
Ka kohalike rongide puhul on Rumeenia omaette kategooria, kus graafikujärgselt jõuab kohale vaid 62,7% rongidest. Midagi pole hõisata ka Itaalias (69,8%) ja Saksamaal (76,2%).
Kokkuvõttes, Hispaania ministri võrdlus teiste suuremate Euroopa riikidega peab paika, kuid mitte siis, kui vaadata kõiki Euroopa Liidu liikmesriike. Eestis on põhjust uhke olla, et meie rongiliikluse täpsus on Euroopa tipus.
Soomes on vr.fi vaadates peaaegu iga päev 1-3 kaugrongi "myöhässä", enamasti pool tundi ja enam on ka päevi kui poolte rongidega on jama, infra vananenud. Kui vaja kiirelt näiteks laevale või lennukile jõuda siis ei saa rongi eriti usaldada. Bussid see-eest on üldiselt tåpsed, aga finnair ise käib järjest rohkem alla ja halbu uudiseid hilinemisest tilgutatakse jupphaaval.
Legendaarne saksa täpsus on mandunud. Tabelis tagaotsas.
Enda viimaste aastate kogemus DB rongidega väidab, et asi käib jätkuvalt alla.