Pappnõud premium-klassis? Reisijad on kriitilised
veigo
veigo
13. märts 2023 07:54

Olla võimalikult keskkonnasõbralik – või vähemalt teeselda keskkonnasõbralikkust – on tänasel päeval lennufirmadele sisuliselt kohustuslik lähenemine. Aga mitte igat keskkonnasõbralikku algatust ei võeta ühtmoodi hästi vastu. Singapore Airlinesi viimane initsiatiiv selles vallas on reisijatelt saanud päris tugevat kriitikat.

Testperiood pappnõudega

Maailma üks parimaid lennufirmasid Singapore Airlines testib 1. kuni 25. märtsini osadel keskpikkadel ja kaugliinidel premium economys ja turistiklassis toitlustamisel keskkonnasõbralikke pappnõusid. Pappnõudest serveeritakse toitu näiteks sellistel liinidel nagu Singapurist Frankfurti, Londonisse, Hongkongi, Mumbaisse, San Franciscosse, Seouli ja Sydneysse.

Singapore Airlinesi seletuse kohaselt on pappnõude eeliseks turvakate, mis võrreldes tavaliselt lennukitoitudele pandava fooliumkattega võimaldab kauglendudel toiduvalikut suurendada, sest serveerida saab selliseid toite, kus on ohtralt kastet või puljongit. Nende hulka kuuluvad näiteks sellised populaarsed Singapuri toidud nagu laksa, mee siam ja congee. Lisaks säilitavad pappnõud soojust ja niiskust paremini, aidates niimoodi parandada toidu maitset ja tekstuuri.

Reisijad on kriitilised

Mis iganes olulisi keskkonnasertifikaate Singapore Airlinesi pappnõud ka ei oma, valdav osa reisijatest pole neist just erilises vaimustuses. Põhiline etteheide on, et serveerides premium teenindusklassis toitu pappnõudest jätab lennufirmast väga odava mulje. Märgitakse, et kaks asja – maksta rohkem kõrgema tasemega teenuse eest ja saada siis odavlennufirmadele kohane toiduserveering - lihtsalt ei sobi omavahel kokku. Küsitakse, et kui premium economys toitlustatakse samamoodi, kui turistiklassis, mis neid kahte teenusklassi siis enam üldse eristab? Isegi keskkonna pärast muret tundvad reisijad ütlevad, et algatus mõjub lennufirma kuvandile väga odavalt ja premium klassis on see lihtsalt vastuvõetamatu.

Loomulikult leidub ka neid, kes lennufirma algatuse heaks kiidavad, kutsudes kaasreisijaid üles oma aegunud mõttemudelitest loobuma. Märgitakse, et lennufirma tegevust jätkusuutlikumaks on hea näha ja kui planeedil on probleem, siis kas pappnõusid odavaks pidada pole lihtsalt väiklane?

Tagasisidega arvestatakse

Singapore Airlinesi esindaja märkis, et reisijate tagasisidega kindlasti arvestatakse ja mõistetakse, et osadele reisijatele võib muudatus toidu serveerimisel olla harjumatu. Tekkinud on olukord, kus reisijad ühest küljest ootavad suuremat toiduvalikut, nüüd on leitud viis (ja keskkonnasõbralik viis) seda pakkuda, aga reisijate valdavale enamusele selline lahendus ei meeldi.

Pärast testperioodi lõppu võtab lennufirma reisijatelt saadud tagasiside kokku ja mõeldakse, mida edasi teha ja kuidas toitlustamiskogemust lennuki pardal parandada. Lennufirmade puhul tähendab mõiste "parandama" tavaliselt seda, et midagi harjumuspärast kaob kulude kokkuhoiuks ära. Singapore Airlinesi turistiklassis näiteks salatit ja puuvilju enam ei serveerita.

Seda, kuidas toidu visuaalset väljanägemist tajutakse, ei saa alahinnata. Singapore Airlines, mis reklaamib ennast World Class sloganiga, proovib ühendada soovi olla tipptasemel teenindusega, pakkudes samal ajal odavlennufirma tunnetust.

Fotod: Singapore Airlines

Üldiselt ei sobi kogu see eco ega öko kokku valdava enamuse reisijate (kaasa arvatud minu) nägemusega ei kvaliteedist ega esinduslikkusest.

0
1
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased