Phuketis plaanitakse kiirtrammiliini rajamist

Phuket

Tai puhkusesaar Phuket on ilmselt kõige kallimate taksohindadega terves Tai Kuningriigis. 10 aasta pärast võivad takso- ja tuk-tukimaffia märgatava osa oma praegusest mõjuvõimust kaotada, sest Tai Transpordiministeerium plaanib saare liiklusprobleemide lahendamiseks rajada kergraudtee.

Tegemist on 24 miljardid bahti (657,8 miljonit eurot) maksva projektiga, mis hakkab ühendama Phuketi põhja- ja lõunaosa. Kiirtrammiliini kogupikkuseks plaanitakse 60 kilomeetrit ja liinile tuleb ilmselt 21 peatust. Muuhugas hakkab kiirtramm läbima ka Phuketi rahvusvahelist lennujaama.

Plaanitav trammiliin hakkab suures osas kasutama olemasolevaid tänavaid ja teid. Reis Tha-Nooni jaamast, mis on kõige põhjapoolsem jaam Chalong Circle'i jaama (lõunapoolne lõpp-peatus) kestab poolteist tundi. Phuketi lennujaamast Phuketi linna jõuab 45 minutiga.

Praeguste projektsioonide kohaselt oodatakse kiirtrammi igapäevaseks reisijate arvuks 70.000 inimest. Liinile tulevate trammide arvu pole veel otsustatud, kuid olemasolevate kalkulatsioonide kohaselt hakkab reisijaid vedama 20 kuni 22 trammi. See tähendaks, et trammide intervall on 5 minutit.

Iga tramm on 30 meetrit pikk ja mahutab kuni 400 inimest. Kiirtrammi maksimumkiiruseks on 100 km/h, kuid Phuketi linnas jääb kiirus 20 ja 40 km/h vahele.

Kiirtrammi rahastamise allikad pole hetkel veel teada, kuid on võimalik, et kasutatakse sarnast skeemi, nagu Bangkoki Skytraini puhul, mille ehitamist rahastasid erainvestorid. See tähendaks, et kiirtramm oleks täiel määral eraomanduses, kuid Phuketi võimudele jääb sõnaõigus hinnakujunduse osas. Praegu on finantsprognoosides arvestatud, et pilet ühe peatuse vahelisel sõidul hakkab maksma 18 bahti (50 eurosenti) ja lõppjaamast lõppjaama 160 bahti (4,4 eurot).

Phuketi kiirtrammi rajamine võtab aega 36 kuud, töödega plaanitakse alustada 2021. aastal ja selle valmimist vastavalt aastal 2024. Hetkel toimuvad konsultatsioonid kohalike elanike ja asjaga seotud huvigruppidega. Suhtumine kiirtrammi rajamisse on valdavalt positiivne, kuid takso- ja tukijuhtide seisukoht on ilmselt juba ette aimatav.

Sellest, kuidas Phuketi kiirtramm hakkab välja nägema, saab aimu Tai Transpordiministeeriumi tellitud videost.

Planeeritava kiirtrammi marsruuti tutvustab aga see video:

Simulatsioonipilte vaadates on tore tõdeda, et meie sõprade tšehhide Škoda trammid hakkavad Phuketis sõitma.

Kokkuvõttes ei pruugi seal siiski üldse Tšehhi trammid olla. Hiinlaste huvi on väga suur ja sisetunne ütleb, et kui see projekt teoks peaks saama, siis sõitma hakatakse pigem mingites Hiinas valmistatud trammides.

Hmm..kurat hind on küll nii suur 60 km rajamiseks..seda ma ei usu :D

Vabalt võib olla hind selline. Tai ja Phuketi foorumites arutatakse elavalt, et palju raha läheb reaalse ehitamise peale ja palju kuhugi vasakule. Ja selles, et raha hakkab vasakule minema, on kõik kuidagi väga üksmeelsed.

Võrdluseks: raudteetrassi Rail Balticu (~211 km) Eesti lõigu prognoositav maksumus 1,14 miljardit eurot (2014 a. seisuga).