Phuketis võivad seadust rikkunud välismaalased saada punase kaardi
veigo
veigo
3. märts 2023 08:12

Tai populaarsel puhkusesaarel Phuketil juurutati välismaalaste seaduserikkumiste ohjeldamiseks "punase kaardi" süsteem, kirjutab Phuket News.

Uue süsteemi kohaselt võidakse välismaalastele, kes tabatakse kõlbmatu või ebaseadusliku tegevuse pealt, anda kollane kaart. Oma puhkuse võib seaduserikkuja Tais küll lõpuni veeta, kuid järgmiseks korraks on talle Taisse sisenemiskeeld "ühiskondlikult ohtliku käitumise tõttu". Ühtlasi saadetakse teade rikkumisest ka rikkuja asukohariigi saatkonda.

Juhul, kui samal perioodil peaks toimuma veel teinegi rikkumine (punane kaart), tühistatakse Tais viibimise luba ja rikkuja saadetakse maalt välja. Punase kaardi omanik tulevikus Tai viisat enam ei saa.

Tai puhul üsna harjumuspäraselt ei täpsustada, mis taseme rikkumise eest täpsemalt kaarte jagama hakatakse. Pressikonverentsil märgiti lisaks ebaseaduslikule töötamisele ära liiklusega seotud rikkumised nagu ohtlik juhtimine, mootorrattasõidul kiivri mittekandmine ja mittekorrektne juhiluba. Teoreetiliselt võib seega juba kahe kiivrita sõiduta eest oodata riigist väljasaatmine. Nagu Tais alati, täpsustuvad detailid kunagi tulevikus ja otsused jäävad ikkagi kinni sellest, kuidas keegi punase kaardi süsteemi tõlgendab.

Tavaturisti ei tohiks Phuketi punase kaardi süsteem (jah, see kehtib ainult Phuketil) siiski kuidagi häirida, kuid potentsiaalsetele uljaspeadele on ehk hoiatuseks.

Siin veel lisalugemist samal teemal:

Phuket Immigration Chief to ask for ‘red card’ system to be made national

Kui ma õigesti aru saan, siis taotletakse selle süsteemi üleriiklikuks tegemist.

20 välismaalasest, lärmi tegevatel siklitel ringi paarutajat, olevat tänaseks Phuketil juba oma kollased kaardid kätte saanud.

Sellest artiklist selguks ka nagu, et mingitel teatud tingimustel on siiski peale punase kaardi saamist võimalik sinna naasta. Aga otsustamisõigus on siis saabuvas lennujaamas immigratsiooniametnikul. Et siis, ostad lennupiletid, lendad kohale ja siis seal selgub, et hakka nüüd tagasi lendama. Ei mingit eelnevat kindlustunnet. Kui inimene ikka ette teaks, et pole mõtet sinna minna (sisenemiskeeld 100 protsenti), siis ei ostaks ju pileteid ega prooviks. Aga selle süsteemiga on nagu loterii.

Aga jah, nagu ikka Taimaal, siis ka nüüd on täpsustavatele küsimustele vastamine puudulik ("was unable to further clarify breaking specifically", "did not explain", "did not clarify".

Expatid on ka kindlasti rahul - paari kiivriga sõitmise eest võib nüüd reaalselt oma elamise kaotada.

P.S. Ebaseadusliku töötamise kohta kasutatakse lahedat väljendit - "stealing Thai job". :)

0
0

Noh, ennekõike on selle kollase-punase kaardi puhul huvitav see, et kollase kaardi saanud välismaalane (näiteks kuna rentis rolleri ilma rolleri juhtimiseks kehtivat juhiluba omamata, mis tähendab peaaegu kõiki eestlasi) tohib Taisse jääda, aga võidakse piirilt tagasi saata järgmine kord, kui üritab Taisse siseneda.

Punase kaardiga (ehk näiteks, kui jääd oma tavalise juhiloaga renditud rolleriga kaks korda vahele, või sõidad korra lisaks ka kiivrita, teoorias) saadetakase riigist välja ja väga pole mõtet enam sisenemist üritada ka. Seda närvikõdi, et kas politseilt saadud ametliku kiivritrahvi pärast järgmine kord üle piiri saad, pakub pigem kollane kaart.

Muidugi vaevalt asi nii karmilt rakendub. Peamine mõju on ilmselt see, et turistidel tekib huvi politseinikele kõrgemat altkäemaksu maksta, et nende rikkumist mingil juhul ametlikult ei vormistataks.

"Stealing Thai job" on seal küll alati olnud, peamiselt röövivad neid jah mingid välismaalased, kes seal oma restorane, baare, hotelle ja poekesi avavad (ja tailasi tööle võtavad). Nende pursuide vastu käib juba aastakümnete pikkune võitlus :) Suht edutult küll, sest ikka nad raiped kolivad sinna ja püüavad mingit äri susida.

0
0

Ridade vahelt võis välja lugeda, et üks sihtgrupp, kelle vastu see kaardisüsteem on mõeldud, on vene gruppidele giiditeenuseid osutavad turismiviisaga venelased.

0
0

Sama saaga jätkuosad:

Phuket Opinion: On the cards (05. märts)

ja

Phuket ‘red card’ system gets nod, other provinces to decide for themselves (07. märts)

Phuketil olen ise käinud vaid ühe korra ja ausalt öelda ega mind sinna eriti tagasi ei tõmba. Minu jaoks on Tais palju ilusamaid, huvitavamaid ja ka soodsamaid piirkondi kui seda on täiesti turistikas Phuket.

Mitte et ma ise mingit seadust rikuksin (kannan ise sõites alati kiivrit ja lubadega on ka kõik korras)... aga põhimõtteliselt vastiku tunde tekitab selline teadlik turistide peedistamine. Loomulikult kohalikele, kes massiliselt ilma kiivri ja juhilubadeta sõidavad, tähelepanu ei pöörata. Neilt pole ju vahelejäämisel lootust suurt noosi saada.

0
0

Ega see ilmselgelt polegi mõeldud mingi kiivrita sõidu vastu, lihtsalt kui ideega lagedale tuldi, siis selgus, et enamjaolt turistid siiski ei "huligaanitse rolleritega", vaid lihtsalt ei viitsi alati kiivrit pähe panna või rendivad (teadlikult, poolteadlikult) rolleri juhiloaga, mis kõiki seadusi järgides ei anna rolleri juhtimise õigust.
Ja keegi ei oska veel kinnitada, et süütuid ja mitte nii süütuid rikkumisi suudetakse eristada.
Ja et kas selle kollase kaardi otsuse reaalselt langetab politseinik - kohalikku süsteemi tundes peamiselt selle põhjal, kas rikkuja maksab talle sulas altkäemaksu või mitte.

0
0
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased