Prantsusmaa parlamendi alamkoda toetas seadusemuudatust, mille kohaselt keelatakse Prantsusmaal kõik siselennud, millele leidub alla 2,5 tunni kestev rongisõidu alternatiiv. President Macroni kokkukutsutud kliimakomisjoni esialgne ettepanek nägi ette keelata kõik lennud liinidel, kus eksisteerib alla 4 tunnine rongiühendus, kuid sellele oli tugev vastuseis osade Prantsusmaa piirkondade poolt ja mitte eriti üllatuslikult Air France’i poolt. Seadus on osa Prantsusmaa kliimaeesmärgist vähendada CO2 heitmeid aastaks 2030 40% võrra.
Reaalsuses see algatus väga palju ei muuda, kuna mõjutab ainult 5 Prantsusmaa siseliini, milleks on:
Lühikeste lendude keelamist väga mõjusaks sammuks nimetada ei saa, sest see puudutab vähem kui 5% Prantsusmaa lennuliiklusest.
Lisaks ei tähenda see, et lennuühendus Pariisi ja mainitud 4 linna vahel üldse ära kaob, sest jätkulennud Pariis CDG-st on jätkuvalt lubatud ja rahvusvahelised reisijad saavad Bordeaux’sse ja teistesse linnadesse edaspidigi lennata. Mõju on pigem odavlennufirmadele, sest Air France’ile riigi poolt antud abipakett nägi ette teatud siseliinidel lendamise lõpetamise. Nüüd laieneb lühikeste lendude keeld ka odavlennuirmadele.
Hoolimata tulistest aruteludest rahvuskogus Prantsusmaal keelus erilist probleemi ei nähta, sest enamasti eelistatakse nagunii rongi. Seaduse peab veel kinnitama parlamendi ülemkoda ehk senat.
Lühikeste lendude keelustamisest oluliselt radikaalsem algatus on keskkonnaeesmärkide saavutamiseks maksustada lennupiletid kuni 400€ suuruse maksuga. Eelmisel aastal algatatud eelnõu nägi ette järgmised keskkonnamaksud:
Selle viimase puhul küll omapärane lähenemine. Ei saasta ju inimene vaid kütuse põletamine, ehk maksustada tuleks kütus.