Kuigi ametlikku teadet liinide sulgemise kohta pole tulnud, on Ryanairi lennuplaanist alates 2025. aasta aprillist kadunud lendude broneerimisvõimalus nelja sihtkohta Tallinnast: Rooma Ciampino, Bergamo, Treviso ja Viin. Kui lisada siia ka seoses Billundi lennubaasi sulgemisega kadunud otselend Tallinnast Billundisse, oleks sel suvel Tallinnast tervelt 5 Ryanairi sihtkohta vähem. Lisaks veel Paphose liin, kuid see vist oligi plaanitud hooajalisena.
Tundub, et tegemist on Ryanairi järjekordse reaktsiooniga sel aastal toimunud lennujaamatasude tõusule päris mitmes Euroopa riigis, mis on viinud lennubaaside sulgemiseni või lendude märgatavale vähendamisele Austrias, Taanis, Itaalias, Saksamaal, Prantsusmaal ja Hispaanias.
Austria
Alates aprillist kaob ära Rynairi otselend Tallinnast Viini. Austrias häirib Ryanairi lennutranspordimaks (Austrian Air Transport Levy, ATL), mille suurus on 12€ iga lahkuva reisija kohta (30€ väga lühikestel lendudel). Lisaks sellele on Austrias küllalt kõrged lennujaama- ja turvatasud.
Itaalia
Alates aprillist pole Tallinnast enam otselende Rooma Ciampino, Milano Bergamo ja Treviso lennujaamadesse.
Ciampino puhul näeb Ryanair kolme probleemi:
Ryanair on välja arvutanud, et Rooma Ciampino lennujaamas tõusevad lennundustasud 2028. aastaks 44% ja Fiumicinos 15%. See tähendab, et vaatamata sellele, et 2025. aasta on katoliku kiriku jaoks iga 25 aasta tagant toimuv Püha Aasta ehk Juubeliaasta ning Rooma oodatakse tavapärasest rohkem turiste, Ryanair sel aastal Roomas lendude kasvu ei näe.
Ciampinos on päevaste lendude piirarvuks kehtestatud 65 lendu, kuigi Ryanair väidab, et Ciampino lennujaam suudaks ilma probleemideta hakkama saada ka kaks korda suurema lendude arvuga.
Lisaks Tallinnale sulgeb Ryanair ka Rooma Ciampino – Riia liini, kuid seal tulevad asemele lennud Fiumicinosse.
Milano Bergamos, mis on traditsiooniliselt olnud Ryanairi üks suurimaid lennubaase, vähendatakse lennukite arvu 24 lennukilt 20 lennukini. Ära kaob 5 liini (s.h. paraku ka Tallinn) ehk lendude arv Bergamost väheneb 5% võrra.
Ryanairi Tallinn - Milano Malpensa liin on endiselt broneeritav.
Samas on jälle suletud piletimüük Wizz Airi Tallinn – Milano Malpensa liinil. Wizz Air lõpetas alates 2024. a. novembri algusest ootamatult lennud Tallinn – Milano Malpensa liinil, kuid plaanis alates 1. aprillist 2025 taas jätkata kaks korda nädalas toimuvate lendudega. Ilmselt seda liini siiski ei tule.
Taani
Taanis võttis Ryanair ette karistusaktsiooni, kui sulges Taani lennundusmaksu tõttu Billundi lennubaasi ning seoses sellega kadusid ka Rynairi otselennud Tallinnast Billundisse.
Ryanair sulges ka Aalborg – London Stansted liini, kuid jätkab Kopenhaagenis ja Aarhusis.
Hispaania
Ryanairi üks suurimaid liinikärpeid leiab aset Hispaanias. Saabuva suve lennuplaanis tühistas Ryanair Hispaania seitsmes piirkondlikus lennujaamas 12 liini, mis tähendab lendude arvu vähenemist 18% ehk 800 000 istekoha võrra.
Hispaanias lahkutakse täielikult Jerezi ja Valladolidi lennujaamast ning vähendatakse lende Vigo, Santiago, Zaragoza, Asturiase ja Santanderi lennujaamadest.
Hispaaniaski on küsimus lennujaamatasudes. Hispaania lennujaamaoperaator Aena peab Ryanairi käitumist väljapressimiseks.
Saksamaa
2025. aasta suveks planeerib Ryanair Saksamaal võrreldes eelmise suvega 12% vähem lende. Dortmundist, Dresdenist a Leipzigist lõpetatakse lendamine täielikult ära, Hamburgist vähendatakse lendamist 60% võrra, Berliinist on lende 20% vähem. Berliinist suletakse märtsi lõpus muuhulgas ka liinid Riiga ja Kaunasesse.
Prantsusmaa
Prantsusmaal valmistub sel aastal lennundusmaksu kahekordistama. Seega võib varsti oodata Ryanairi liinivõrgu korrektsioone ka Prantsusmaal. Bordeaux baas juba suleti, Pariis Orlyst otsustati lende mitte alustaada.
Kokkuvõtteks
Ryanairi tavapraktika on igasuguste lennundustasude tõstmisel käituda agressiivselt, lende vähendades või lennubaase sulgedes. Seekord vähendatakse korraga lendamist päris paljudes Euroopa riikides, sealhulgas ka suurtel turgudel nagu seda on Hispaania. Paratamatult tekib küsimus, et mida Ryanair suletavatelt liinidelt üle jäävate lennukitega teeb?
Kindlasti avatakse uusi liine väiksematelt ja odavamatelt regionaallennuväljadelt, kuid see ilmselt ei kata ära suletud liinidel tekkivat ülejääki. Võib arvata, et Ryanairil on siiski plaan olemas.
Seekord on löögi alla sattunud kahetsusväärselt palju Ryanairi liine Tallinnast. Kokku 5 liini on siiski päris suur hulk. Järjekordselt tuleb tõdeda, et odavlennufirmade puhul tuleb lennata siis, kui lende on ja mitte plaanida lende kaugemasse tulevikku, sest siis ei pruugi seda liini enam töös olla.