Saksamaa siselendude piletid kuni 4x kallimad
veigo
veigo
17. nov 2017 03:35

Pankrotistunud Air Berlin tegi viimased lennud 27. oktoobril. Peale seda on suurem osa nende lennukeid maa peal olnud. Saksamaa suuruselt teise lennufirma tegevuse lõppemine on kaasa toonud olukorra, kus Saksamaal on ühtäkki 250 siselendu päevas vähem. Kuna nõudlus mitmetel liinidel ületab pakkumist, on see Saksamaa siselendude hindu kasvatanud kohati kuni 4-kordseks. Mitmetel olulistel liinidel on Lufthansa pärast Air Berlini kadumist monopoolses seisundis.

Hinnanguliselt on Saksamaa siselendudel praegu puudu umbes 60 000 istekohta päevas. Istekohtade nappus rahasse tõlgituna tähendab, et keskmine reisija maksab nüüd piletit ostes keskmiselt kolmandiku võrra rohkem, kui kuu aega tagasi.

Suurim hinnakasv on toimunud Air Berlini endistes sõlmjaamades Berliinis ja Düsseldorfis, kus lendudel Hamburgi, Münchenisse või Stuttgarti puudub Lufthansale ja selle odavlennufirmale Eurowings arvestatav konkurent. Kõik see kajastub lennupiletite hinnas.

Ostuportaal MyDealz.de analüüsis lennupiletite hindu 25 liinil oktoobris ja novembris ning keskmiseks hinnatõusuks kujunes 32,5 %. Lühemate lendude hinnad olid novembris keskmiselt 26% kallimad, nädalavahetuse hinnad olid kasvanud 38,9%.

Näiteks lennupilet Müncehist Düsseldorfi maksis oktoobri algul umbes 50€, novembri viimasel nädalavahetuse maksab Lufthansa lend vähemalt 190€. Samasuguses võrdluses maksab edasi-tagasi lennupilet Münchenist Hamburgi novembri lõpus vähemalt 210€, mis teeb hinnakasvuks 132% võrreldes oktoobri esimese nädalavahetusega. Kõige ekstreemsemas näites oli nädalasisene edasi-tagasi lennupilet Münchenist Düsseldorf Weezesse (lendab Eurowings) 4 korda kallim, kui oktoobris Air Berlini lendudel.

Suurima hinnatõusu on läbi teinud äriklassi piletite hinnad. Äriklassi reisijad maksavad Berliini ja Frankfurdi vahel lennates nüüd kuni 60% enam, München – Düsseldorfi liinil olid hinnad kohati kasvanud isegi kuni 300%.

Kuigi antud hinnavaatlus on liiga lühikese perioodi kohta ning äärmusi ja keskmisi tuleb võtta teatava ettevaatusega, on hinnatõus Saksamaa siselendudel selge. Küsimus aga on, kaua selline olukord veel kestab?

Lufhansa ja Eurowings ei saa praegu tegelikult suurt midagi teha, sest praegu oodatakse konkurentsiameti heakskiitu Air Berlini ja Lufthansa ühendamise kohta. Eeldatavasti saadakse see 2018. aasta alguseks. Peale seda lubatakse Saksamaa siselendude arvu olulist kasvu. Lufthansa kaalub ka mõne suure lennuki panemist näiteks Berliin – Frankfurdi liinile, kuigi 1 h lennu puhul pole see majanduslikult mõttekas.

Ootusega vaadatakse ka easyJeti poole, kes plaanib osta 25 Air Berlini lennukit ning kasutada neid lendudel Berliini, Frankfurdi, Hamburgi ja Müncheni vahel. See suurendaks istekohtade arvu ja tekitaks hinnakonkurentsi. Küsimus on aga, kas easyJet mainitud liinidel ka reaalselt lendama hakkab, sest mingit ametlikku kinnitust selle kohta pole.

Kui vaadata pileteid Saksamaale Tallinnast, siis näiteks Düsseldorfi puhul on pakkumistesse tekkinud sihtjaama kood QDU, millega märgitakse Düsseldorfi keskraudteejaama. See tähendab, et Frankfurdist Düsseldorfi mitte ei lennata, vaid sõidetakse rongiga, kuigi esialgu paistab, nagu oleks tegemist jätkulennuga. Sama lugu on Stuttgartiga, kus lennujaama asemel võib sihtkohaks olla hoopis raudteejaam ZWS. Seega, praegu Saksamaale Lufthansa pileteid broneerides tasub tähelepanu pöörata, kas sihtkoht on ikka lennujaam ja mis on transpordivahendiks.

Allikad: Handelsblatt.com Thelocal.de

Lufthansa juba kasutab Frankfurdi ja Berliini vahel B747 lennukit. https://www.flightradar24.com/data/flights/lh168

0
0
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
PrintMeEasy
Sisuturundus
Kuidas muuta reisifotod unustamatuteks mälestusteks?
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
If Kindlustus
Sisuturundus
Reisikindlustus – milleks? Mul on Euroopa ravikindlustuskaart!?
Lennupakkumised
Foorum
Reisikaaslased