andresk

Alustasin backpackides 2007-2008 aastal Kreekas ja Balkanil ning siis kolmel järjestikul talvel külastanud Aasiat. Esimesel aastal 3.5 kuud Banana-pancake trailil , teisel aastal India, Sri Lanka ning jälle Kagu-Aasia. Teisel aastal oli kogu reisi pikkus 4 kuud. Kolmandal elasin talvel Sulawesi saarel Makassaris ning tutvusin Indoneesia erinevate saartega. Neljas ja pikem reis sai tehtud peaaegu ümber maailma kaheksa kuu jooksul ning viis mind esmakordselt Lõuna- ja Kesk-Ameerikasse ning ka Vaikse ookeani saartele.
Rändur ja toimetuse liige, liitus Tripiga 10 aastat tagasi. Tahab minna:
166 meeldimist
192 postitust / 532 kommentaari
107 (16.9%) külastatud sihtkohta:
Viimased kommentaarid

Kui soovid head ülevaadet, siis loe ka kasutaja Tera kokkuvõtet Kasahstani reisist - https://trip.ee/foorum/uldfoorum/korgozstan-ja-almato

Finnair sinna ei lenda. TUI lendab erinevatest Skandinaavia lennujaamadest (CPH, ARN, HEL, OSL). Kuna Tui müüb skandinaaviast paketikaid, siis nad ette soodsa hinnaga lennupileteid ainult ei pakugi vaid viimase hetke pakkumisi.  Inglise TUI-l on ka talviti 1x nädalas lennud Gatwickist Phu Quocile (lennud gatwickist T ja tagasilennud K) ning kui see sobib, siis tasub seda ka jälgida. Kui soovid otse Euroopast lennata, siis ega variante peale TUI ja itaallaste NEOS-e pole. Neos lendab MXP-st ning vahemaandumisega Yangonis.  Võibolla on lihtsam viis lennata kas siis BKK, KUL või SGN ja HAN ning sealt võtta edasilend Phu Quocile?

@E.T.

Rentisin Luang Prabangist mingisugusest putkast rolleri ning jätsin passi panti (ei saanud ka sel ajal mujal kuidagi muudmoodi rentida ning varasemalt polnud reiside jooksul kuskil probleeme tekkinud). Rentisin vist ainult üheks päevaks, et minna nende Kuang Si jugade juurde ning niisama ringi rollerdada. Käisin jugade juures ära ning siis sõitsin mööda jõge linnas ringi ja läksin korraks (max 5min) jõe äärde jalutama. Panin rollu võtmest lukku ja tagasitulles rollut polnud. Uurisin ja puurisin, aga rollu oli haihtunud. Trikk on neil vast see et jälitavad mingi kastikaga ja tõstavad kasti ja kaovad. Turismipolitsei ütles et seda juhtub tihti ning nemad ei saa miskit teha. Rendifirma tahtis selle jaapanlase (Honda oli vist) eest saada 1800USD. Kuna mul oli kiire edasiminekuga Põhja-Taisse, siis ega mul varianti peale maksmise polnud. Uurisin ka kohalikelt, kust saaks kasutatud rollereid osta, aga nendes kohtades müüdi ainult hiinakaid ja selle rendiputka omanik miskit sellist ei soovinud. Igatahes plekkisin lõpuks vist kuskil 1kUSD ning sain võtmed ja rollu paberid. Korralik scämm, aga eks vigadest õpib. 

Sumatra on hea valik, samas 10 päeva on tricky. Näiteks on Medani lennates võimalik bussiga 5h sõites jõuda Toba järve äärde. Seal järvel asuval saarel saab 7 päeva puhata ja aeg maha võtta küll.  Ehkki koht on "turistikas" , siis pole see võrreldav Balide jms.

Olen kahel korral Laoses käinud ning ühel korral marsruudil lõunast põhja ja teisel põhjast lõunasse.  Laos on tõesti odav riik nagu Reaper mainis. Minu lemmik kohaks kujunes lõunas asuv 4000 islands, kus sai mõlemal reisil 5-6 päeva lihtsalt aeg maha võetud ning jões asuvate saarte vahel vegeteeritud. Ainus miinus Laose puhul on taristu, ühest kohast teise liikumisel tuleb kasutada ööbusse (või siis maksta lennupiletite eest totralt suurt hinda Aasia mõistes).  Ööbussid on samas üsna mugavad ja saab magada küll kui auklikel teedel rappumine magamist ei häiri. Vang Vieng on peokoht, kuhu siis backpackerid suunduvad rehvi sisekummidel hulpima ning jõe ääres asuvad baarid, kus enamus lõbust tiirleb alko ümber. Pealinn Vientiane minule mingit suuremat muljet pole jätnud, rohkem meeldis linnadest Luang Prabang. 


Ole ka ettevaatlik rolleri rendi puhul, ainuke koht kus mul on rendiroller "ära varastatud" on Luang Prabang. Kallis lõbu oli see, aga tuleb olla tähelepanelik ning vast siis ei juhtu. 


Tripis ka see pakkumine olemas - lennupiletid Helsingist Phuketile 349€

See pakkumine on hea sel juhul kui kuupäevad sobivad ning on huvi ka Shanghaid külastada. Shanghai lennujaamast saab 144h viisa ning see pikem ümberistumine annab võimaluse siis ka linna külastamiseks. 16h tapmine suures linnas pole vast väga keeruline aga tuleb arvestada et "magamata" jääb 2 ööd. Kui aga reisid lastega või puudub huvi Shanghai külastamiseks, siis maksa pigem umbes 200-300€ rohkem ja saad Tallinnast/Riiast kiirelt kohale.  

Huvitav on nüüd jälgida, kas nüüd tabab Sri Lankat Tuneesia saatus kus peale sellist juhtumit turistid Sri Lankat kui sihtkohta vältima hakkavad. Sellisel juhul võib sügisel hea hinnaga pileteid Sri Lankale müüki tulla.

Kaks aastat tagasi oli tarvis saada MRU lennujaamast Grand Baiesse. Plaanisime kohaliku bussiga minna aga peale paaritunnist ootamist (koos kohalikega) viskas veidi kopa ette. Bussipeatuse ümber õngitses päris mitu taksojuhti ning lõpuks saime takso koos ühe teise turistiga kolmepeale vōetud. Maksime vist kuskil 25€ kahepeale. Arvan et sellise diili oleks saanud ka juba varem välja kaubelda. Turvalisusega seoses meie kohapeal olles mingeid probleeme ei täheldanud kui siis ainult liiklus ise. 

Kiwi kaudu pileteid ostes ostad sa põhimõtteliselt eraldi piletid Air Asia ning IndiGo-ga. Kui reisite ainult käsipagasiga (ja eeldusel et seal on transiittsoon), siis võib ehk isegi jopata. Aga kui reisite äraantava pagasiga, siis peate omama India viisat et pagas IndiGo'le uuesti regada. 

Pakun et timo84 peab silmas seda juunis avaldatud soodukat .

Tasub eeltöö ära teha ning Hiina viisareeglite kohta uurida, sest ehkki Hainani puhul on võimalik visa-free entry eestlastele , siis see kehtib vaid läbi mingite reisibüroode reisi ostes. 

Iseseisvalt tehtavate reiside puhul on igatahes Hiinas viisat vaja.


Kasutasin paar aastat tagasi ExpressVPNi ja see toimis. 

Sai Cooki saartel käidud 2017 aasta veebruaris kuskil poolteist-2 nädalat. Kirjutasin natuke sellest tripist selles foorumipostituses .  Olime 6 esimest ööd Rarotongal ning siis kolm ööd Aitutakil ja peale seda veel 3 päeva Rarotongal.  Lennupiletid Aitutakile olid üsnagi kallid ja maksime Air Rarotongale nende eest 250€. Jutud liiguvad (aga kahjuks ei jõudnud kontrollida), et viimasel hetkel võidakse teha mingeid extra pakkumisi kohalikus Air Rarotonga esinduses. Aga kuna me tahtsime olla kindlad siis bookisime ennem ette ära.


Meie käisime väljas söömas vaid ühel korral ning ülejäänud aja kokkasime ise. Kuna olime pikemal reisil siis hoidsime selle pealt ressursse kokku. Samuti on kõikides ööbimiskohtades (v.a resordid) olemas ka köögid ja kõik muu vajalik kokkamiseks. Toidu ostmiseks leidub nii suuremaid kui väiksemaid supermarketeid ja hinnad olid ikka päris mõnusalt kallid. Samas on arusaadav, sest kogu see stuff tuuakse kaugelt sisse.  

Meie jäime väga rahule Rarotongal Rarotonga Backpackersi hosteliga. Võtsime antud öömaja kohapealt ning muhe omanik tegi meile väga hea hinna ranna kõrval asuvale Beach hutile. Mäletamist mööda oli vast hinnaks 50NZD öö ja kuna meil oli lend öösel, siis lubas ta meil seal kuni lennuni passida. 

Aitutakil ööbisime Ranginuis Retreati rannaäärses bangalos. Maksis vast kuskil 75-80€/öö. Asukoht super ning sealt saab ka jalgrattaid või rollerit rentida. Samuti on kohe paari meetri kaugusel bangalost helesinise merega laguun. Külalistele oli nii kayakite kui SUPi laudade rent tasuta. 

Kasutasime Rarotongal paaril päeval majutusasutusest renditud rendiautot. Nüüd loen prox'i postitusest, et oleks pidanud ka kohaliku juhiloa tegema. Meilt seda auto omanik ei küsinud ( ju polnud ka ametlik autorent). Aitutaki on tunduvalt pisem saar ning seal ajab jalgratas või roller asja ära.  Me kasutasime Rarotongal ka tihtipeale bussi, sõidavad õigeaegselt ning bussijuhid on omaette nähtus. Bussid liiguvad nii päri- kui vastupäevasel marsruudil ja oli vist iga poole või tunni aja tagant. Täpselt enam ei mäleta. 

Kui olete matkahuvilised siis läbi Rarotonga saare jookseb ka matkarada. Meil seda läbida ei õnnestunud kuna antud päeval sadas vihma. 

Tähelepanekutest niipalju, et tasub kindlasti kaasa võtta tugev päikesekreem, UV särk ning tarbida kohapeal ohtralt vett. 


Väga raske vastata soovituste osas kuna Vietnam on piisavalt suur riik ning teadmata kauaks plaan minna on ei tea ka mida soovitada. Kui oled huvitatud rannast siis rannajoont Vietnamil jagub ning lisaks on ka olemas saared. Kui huvitud lohesurfist siis Mui Ne, lisaks on Vietnamis kuulus Ha Long Bay. Veel üks ilus koht on Sa Pa, kust avanevad vaated riisiterrassidele ning mägedele. Kui huvitud ekstreemisemast reisist siis soeta Ho Chi Minhist või Hanoist endale motikas ning sõida siis vastavalt Hanoisse või Ho Chi Minhi, seiklus garanteeritud. Siselennud on Vietnamis väga odavad seega saab kõikide suuremate linnade vahel ka lennata. Olles tavapäraselt tähelepanelik on Vietnam ja ka teised riigid Kagu-Aasias turvalised ka üksi reisivale naisterahvale.  Ning kui ööbid hostelites, siis tutvud oma reisi jooksul kindlasti teiste üksi reisivate backpackeritega ning suure tõenäosusega nii mõnegagi plaanid kattuvad või siis ristuvad teie teed kuskil teistes linnades. Raha osas olen kahel korral käies mõlematpidi teinud. Esimesel korral vahetasin dollareid dongideks ning teisel võtsin automaadist. Eks see on selline riskitunnetuse asi kas soovid kanda kaasas suuremas koguses sularaha või võtad automaadist ja maksad (üsna pisikest) teenustasu iga väljavõtmise korral. Majanduslikumalt on kasulikum võtta kaasa välisvaluutat ja vahetada kohapeal. Samas on siis olemas risk et sellega võib miskit juhtuda. 


Igatahes ei tasu üle pabistada, Vietnam on turvaline, soodne ning seal on avastamist küll ja veel.

Visa on arrival peaks 50$ olema ja maksma peab dollarites. Ehk siis saad viisa lennujaamas vormistada.

Sukeldumiseks võiksid Cozumeli saarele minna, seda soovitatakse. Samuti jättis väga kena mulje Bacalaris asuv laguun, kuhu peale saab näiteks süstaga sõitma minna. 


Sattusin ka ise enne tagasilendu Cancuni poodlema ning bussijaamast mõne km kaugusel oli mingi shopping outlet, kus hinnad olid tõesti väga head. Sain varbavahekad, UV särgi ning surfishortsid kokku kätte vast mingi 25€ eest. Aga see oli siis üle aasta tagasi kui Mehhiko valuuta oli peale Trumpi valimist ka kerges madalseisus. Shopingukeskuse nimi on Las Plazas Outlet. 

Sai oldud juuni alguses Rijekas 3 päeva ning võtsin maandudes otse letist Air Rent a Cari rendiauto. Auto oli korralik ning hind 3 päevaks kõikide kindlustustega ja lisajuhiga 120€. Piisas tavalisest pangakaardist.

Bologna lähedal asub Gelato "ülikool". Seal saab tutvuda siis gelato jäätise tegemise ning ajalooga. Samuti on kohe selle ülikooli kõrval jäätisekohvik, kus saab maitsta erinevaid jäätiseid. See ülikool asub Bolognast natukene väljas, aga rongiga saab ilusti Bologna linnast kohale. Rongisõit võttis aega vast 10-15min. 


Free walking tour - See on suuremates maailma linnades olemas ning kohalik giid tutvustab siis linna ajalugu ja viib huvitavamatesse kohtadesse. Seda tasub teha juba võimalikult varakult, sest giidi käest saab alati rohkem infot küsida mida head seal teha on. Free tähendab siis, et sina ise otsustad palju "jootraha" jätad. 

Kõige parema vaate Bologna linnale saab vast Torri degli Asinelli e Garisenda tornist. See torn asub kohe kesklinnas ja selle järgi saab ka linnas orienteeruda. Torni ronimiseks tuleb küll ronida palju treppe aga see panoraamvaade tasub kindlasti selle vaeva ära.

Lendudele sügiseks oli terve kevad mitmeid kampaaniaid mis siin Tripi lendude sooduspakkumiste rubriigis ka üleval olid. Talveks pole veel neil väga miskit olnud.

Ma olin sarnase probleemi ees enne pikemat kaheksakuulist reisi ning sellist kindlustust pakkus üsna ok hinna eest BTA kindlustus. 

Kogemus olemas Peruust kus oli sarnane lahendus. Siis oli privaatne vannituba aga tuli läbi ühiskasutatava koridori sinna minna. Meile anti eraldi võti selle vannitoa jaoks. 

Rumeenia on 5x suurem kui Eesti. Lisaks Musta mere äärsele on seal ka kõvasti tegemist sisemaal. Kas plaanis on ainult Constanta (kuhu siis lendab Nordica) või ka muud piirkonnad ?

Viskasin ka oma iföönile pilgu peale ning leidsin sellised reisimisel kasutatud äpid:


Transpordiks:
Grab - Eriti hea Indoneesias
Uber - Portugalis ning Horvaatias kasutatud ja tõesti head hinnad
Taxify - Korra sai kasutatud Budapestis ning hinnad pole ikka võrreldavad Uberiga, aga kuna seal Uberit polnud siis ajas asja ära.

Lennufirmadest on mul ainult Ryanairi app.

Kaardirakendused:
Google maps - üldjuhul kasutan seda 
maps.me - väga hea offline app ja kasutan riikides kus ma endale datasimi ei hangi (aasia üldjuhul)

Valuutarakendus XE Currency - väga rahul sellega ning annab aimdust paljuga kuskil lennujaamas kas siis valuutavahetuses või pangaautomaadis pügada saab.

Lisaks kasutan veel vahel reisides lihtsalt for funiks Speedtesti interneti kiiruse mõõtmiseks, Star Walki tähtede vaatlemiseks ja Flightradar24 lennuliikluse jälgimiseks.

Märkasin täna lennujaamas Qatar Airwaysi business jetti. Huvitav, kas tuldi nüüd konkreetseid kokkuleppeid sõlmima. Igatahes on loodetavasti ehk lähiajal rohkem infot oodata :)